Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Техническа и сервизна информация за Passat
vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Пон 19 окт 2009 20:22


Здравейте колеги,доста се рових във форума но не намерих решение на моя проблем който е следния-като запаля сутрин и оборотите на мотора падат до 500,после малко се качват но общо взето са нестабилни като дори и загряла понякога отиват до 1200.Почистих въздушната клапа която като дам на контакт и постояна си цъка,според мен турси нула или положение от което да мери градуси на отваряне,но резултата е 0(никав) ходих на диагностика и майстора ме зарадва с новината,че дало фира и ново от магазина(около 400 лева) щяло да реши проблема но мен това решение не ме устройва.Друг ми каза,че може и компа да е заминал и не се знаело кое от двете.Както и да е мотора е 2,0 AGG и до сега не съм имал проблеми та молбата ми е ако някой се е сблъсквал с такъв проблем да сподели имали някакво по-евтино решение на проблема?




Потребителски аватар
paralesko
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот paralesko » Вто 20 окт 2009 17:19


Коя въздущна клапа си чистил,че не разбрах .Да неби да имаш предвид дроселовата клапа и ако е тя как си я почистил .


vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Сря 21 окт 2009 8:42


Да колега същата,чистихме я със кореселин и някъв спрей но няма ефект!


Потребителски аватар
paralesko
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот paralesko » Сря 21 окт 2009 11:28


Аз съм със същия мотор АГГ при мен започнаха да варират оборотите от 500 до 1000 и започна да гасне понякога като не държи ниски обороти. това бе преди 2години,незнам как точно сте я почистили но аз свалих цялото тяло и ми отне 1час докато я почистя но до блясък повярвай ми ,както и периферията на самата клапичка .Дано и ти така си направил ,а не само да извадиш маркуча от въздушния филтър и така да се опитваш да я почистиш. После след монтажа се получава една аномалия като по бавно слиза до ниски обороти или те остават към 1100 вместо 850примерно ,но това е няколко дни докато ком. се саморегулира при новото положение влизащ въздух ,защото ваче няма нагар по клапата и се променя ъгъла й на работа. След тази процедура спря да ми гасне.Ниските обороти ми варират 800 -900 треперят с две думи и така до преди месец когато започна да гасне когато си иска. На този мотор има един датчик за позициониране на 1 цилиндър под масления филтър и стартера който следи оборотите на к.вал точно той сдаде багажа и от там колата не пали.Благодарение на Ваското1 който ме насочи към този датчик и след смяната му 100лв. струва сега ниските обороти са бетон без треперене.
.Като през това време си смених свещи, кабели, капачка на делко и палец и сега не мисля за зимата :)


vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Сря 21 окт 2009 22:52


Клапата я чистих първо аз точно както ти си направил-до блясък,въпреки,че не беше много замърсена и нямаше резултат.След доста четене във форума реших да мина на диагностика защото всички с това започват.Майсторът също се хвана да я чисти тая клапа около 20 мин. си игра с разни спрейове и пак няма резултат.Просто или моторчето което мести клапата си е заминало и тя неможе да си намери нулата,защото като я натисна и задържа така се оправя но за известно време и пак се почва.Лошото е,че всички ме съветват да купя нова а не от морга с аргумента,че живота и бил толкова и ако е от морга ще е същата с което аз съм съгласен но да дам 400-450 лв. за тая клапа или TPS де да знам точно как е нещо не ми се иска,ама никак.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот nepreklonniq » Пет 23 окт 2009 10:52


Колега, а какво показа диагностиката? Все пак трябва да са ти казали къде е проблема! Как ти е дебитомера?


vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Пет 23 окт 2009 21:22


Дебитомера е добре,диагностика показа точно тая клапа.Тя си се клати а градусите на екрана на компа си играят и не спират.Като я натиснеш в крайно затворено положение се оправя но временно :x


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот nepreklonniq » Съб 24 окт 2009 18:57


Когато ти закачиха колата на ваг ком, не ти ли изтриха грешката в дроселната клапа? Ако е от нея, то тогава не е само тя, а и стъпковия ел.мотор! Пробвай с друго моторче как ще се държи.


vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Съб 24 окт 2009 21:46


Къде е това моторче?


Потребителски аватар
paralesko
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот paralesko » Пон 26 окт 2009 18:22


На този мотор мисля няма стъпков мотор,ако греша ме извинете на гърба на дросела има капаче или ТПС както му казват ,аз като чистих дросела отворих капачето и графитните писти вътре леко ги зачистих с парцалче евентуално за прах полепнал по тях и от това да не дава хубав контакт . Но е възможно при теб да са износени вече .


Ivo_
Мнения: 735
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот Ivo_ » Пон 26 окт 2009 21:55


Да така е. На АГГ нямя отделен стъпков мотор. ТПС, дросел и стъпков мотор са обединени в едно. Тук е и недостатъка, че ако едно от тях сдаде багажа се сменя целия дросел.

За проблема на колегата: След почистване на дросела е необходимо той да се обучи отново. Мисля че не може да се обучи сам. Така поне е моя. Всяка от 4те години през която съм карал колата зимата съм почиствал и настройвал дросела отново. Защото само при почистване оборотите продължават да играят. При застудяване започва да прави магарии. Разбира се трябват майстори които разбират. На мен всеки път започват с уговорката, че може да му е дошло времето и да не успеят да го настроят.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vanko_VW » Вто 27 окт 2009 8:11


значи аз съм с същия мотор и имах подобен проблем,изчистих клапата,но свалих и почистих стъпковия мотор

гледам,че си писал,че и ти си го чистил,но моя съвет е да вземеш WD40(или нещо подобно) и да го почистиш с него,аз моя го чистих с някъв спрей,не си спомням какъв беше,но го взех от приятел в TV сервиз

ефекта е поразителен,до момента няамам проблеми :wink:

Успех


vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Вто 27 окт 2009 9:43


paralesko написа:На този мотор мисля няма стъпков мотор,ако греша ме извинете на гърба на дросела има капаче или ТПС както му казват ,аз като чистих дросела отворих капачето и графитните писти вътре леко ги зачистих с парцалче евентуално за прах полепнал по тях и от това да не дава хубав контакт . Но е възможно при теб да са износени вече .

И аз така знам за тоя стъпков мотор ама де да знам може и да греша та затова чакам колеги с такъв мотор да потвърдят.Колкото до износването така ми каза единият майстор,че е моторчето или ел. магнита който мести клапата е износен и няма сила да затвори до край и да си намери нула и трябва да се смени с ново.
Ivo_ написа:Да така е. На АГГ нямя отделен стъпков мотор. ТПС, дросел и стъпков мотор са обединени в едно. Тук е и недостатъка, че ако едно от тях сдаде багажа се сменя целия дросел.

За проблема на колегата: След почистване на дросела е необходимо той да се обучи отново. Мисля че не може да се обучи сам. Така поне е моя. Всяка от 4те години през която съм карал колата зимата съм почиствал и настройвал дросела отново. Защото само при почистване оборотите продължават да играят. При застудяване започва да прави магарии. Разбира се трябват майстори които разбират. На мен всеки път започват с уговорката, че може да му е дошло времето и да не успеят да го настроят.

Как става това обучение?Мога да сваля едната клема на акумулатора и след като я закача да натисна клапата в крайно положение и може и да стане,поне аз така си мисля но ако е износена .......
vanko_VW написа:значи аз съм с същия мотор и имах подобен проблем,изчистих клапата,но свалих и почистих стъпковия мотор

гледам,че си писал,че и ти си го чистил,но моя съвет е да вземеш WD40(или нещо подобно) и да го почистиш с него,аз моя го чистих с някъв спрей,не си спомням какъв беше,но го взех от приятел в TV сервиз

ефекта е поразителен,до момента няамам проблеми :wink:

Успех

Чистихме го няколко пъти като единият беше със спрей,за мен е идеално чисто,всичко вътре свети и няма и следа от нагар или масла!


Иво74
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 26 май 2008 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот Иво74 » Вто 27 окт 2009 10:29


Здравей колега,като гледам снимката дросела е едно към едно с този на ADY,какъвто е моят.Преди около две години почна да прави същите проблеми,който си описал и след две диагностики(при различни майстори) и яко чистене отвсякъде резултата беше нулев,а препоръката-нов.Понеже не ми се даваха толкова пари пробвах с втора употреба(около сто лева) и засега нямам никакви проблеми.Колкото до настройките дросела се самообучава.Така,че може би смяната с друг е правилното решение-нов или втора употреба зависи от теб.Успех!


vankata_fly
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 28 май 2008 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с обороти на Б4,AGG-мотор

Мнениеот vankata_fly » Вто 27 окт 2009 12:59


Иво74 написа:Здравей колега,като гледам снимката дросела е едно към едно с този на ADY,какъвто е моят.Преди около две години почна да прави същите проблеми,който си описал и след две диагностики(при различни майстори) и яко чистене отвсякъде резултата беше нулев,а препоръката-нов.Понеже не ми се даваха толкова пари пробвах с втора употреба(около сто лева) и засега нямам никакви проблеми.Колкото до настройките дросела се самообучава.Така,че може би смяната с друг е правилното решение-нов или втора употреба зависи от теб.Успех!

Колега и аз го мисля това като вариант но тая втора употреба ме притеснява да не взема да си купя същия,а за нов около 400,300 лв. да са пак ми се струват много!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта