[quote="enigma79"]Второ предложение:
........................................
Монтажа:
Две малки дупки в капачката на казанчето, за да прекараме проводниците......
Първо поздравления за хубавата тема!
Второ, не се сърдете на малко конструктивна критика: Капачката на казанчето /разширителния съд/ не се пробива, защото изпълнява друга функция!
Евентуално и пробиване я прави негодна!
Успех на всички!
Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
magician написа:enigma79 написа:Второ предложение:
........................................
Монтажа:
Две малки дупки в капачката на казанчето, за да прекараме проводниците......
Първо поздравления за хубавата тема!
Второ, не се сърдете на малко конструктивна критика: Капачката на казанчето /разширителния съд/ не се пробива, защото изпълнява друга функция!
Евентуално и пробиване я прави негодна!
Успех на всички!
Ако се пробие с акъл - може!!

- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
А сега още нещо интересно. С тази схема смаях хората от един сервиз по време на годишния преглед на старата ми кола. Тя беше една стара Шкода 105L, а бях и монтирал това електронно запалване. Извинете ме за почерка и лошата графика.
Тази схема е дело на екип от български инженери от 80-десетте години. Сега тези устройства се наричат комутатори. Основното постижение на тази схема е, че създава минимум 5 искри на едно палене в цилиндъра. Или ако със стандартен комутатор получавате 1 искра в горна мъртва точка на някой цилиндър, то тук ще получите минимум 5 искри за времето на гореспоменатата искра. И така 5 искри създават 5 центъра на горене и резултата е убийствен. Горивото изгаря до 60% по-ефективно. Колата добива по-голяма мощност и става по-пъргава. Пада разхода на гориво и учудва диагностиците. Човека слиза в канала да гледа да не съм монтирал катализатор на шкодето. Каза, че параметрите на изгорелите газове са по-добри от на някои западни автомобили.
И така цялата схема без групата вдясно до ключето (кондензатор 10 нанофарада, ценеровия диод и съпротивлението от 16 Ома)е един стандартен комутатор. А именно тази група от 3 елемента предизвиква многократното искрене. Частите струват не повече от 7-8 лева. И застрашен от повреда е само товарния транзистор КТ812А. Цената му е 1.20лв. Крачетата му се правят на букса и при повреда на хода само вадиш единия и слагаш другия транзистор.Но това за 5 години употреба не ми се случи.
С числа съм означил крайчетата на едно стерео ЦК ключе (3 А - минимум). Това е изглед отдолу на ключето. КТ812А е задължително на радиатор, защото грее. Съпротивлението от 47 Ома на базата на КТ812А може да се намали ако транзистора не може да се отпуши нацяло. При мен заработи с 27 Ома. Това зависи от бобината.
Тази схема е за чукче и наковалня както се вижда. С ключето може да се превключи на стандартна схема или електронно запалване.
Много лесно схемата може да заработи и за западен автомобил. Точка 1 и 3 се свързват директно. Ключето и всичко вързано на точки 4, 5 и 6 изчезва.Към точка 2 се подава изхода на датчика на Хол.И накрая съпротивлението от 3,3 килоома на базата на 2Т6821 трябва да се подбере така, че да се отпушва нацяло транзистора.
Успех!
Тази схема е дело на екип от български инженери от 80-десетте години. Сега тези устройства се наричат комутатори. Основното постижение на тази схема е, че създава минимум 5 искри на едно палене в цилиндъра. Или ако със стандартен комутатор получавате 1 искра в горна мъртва точка на някой цилиндър, то тук ще получите минимум 5 искри за времето на гореспоменатата искра. И така 5 искри създават 5 центъра на горене и резултата е убийствен. Горивото изгаря до 60% по-ефективно. Колата добива по-голяма мощност и става по-пъргава. Пада разхода на гориво и учудва диагностиците. Човека слиза в канала да гледа да не съм монтирал катализатор на шкодето. Каза, че параметрите на изгорелите газове са по-добри от на някои западни автомобили.
И така цялата схема без групата вдясно до ключето (кондензатор 10 нанофарада, ценеровия диод и съпротивлението от 16 Ома)е един стандартен комутатор. А именно тази група от 3 елемента предизвиква многократното искрене. Частите струват не повече от 7-8 лева. И застрашен от повреда е само товарния транзистор КТ812А. Цената му е 1.20лв. Крачетата му се правят на букса и при повреда на хода само вадиш единия и слагаш другия транзистор.Но това за 5 години употреба не ми се случи.
С числа съм означил крайчетата на едно стерео ЦК ключе (3 А - минимум). Това е изглед отдолу на ключето. КТ812А е задължително на радиатор, защото грее. Съпротивлението от 47 Ома на базата на КТ812А може да се намали ако транзистора не може да се отпуши нацяло. При мен заработи с 27 Ома. Това зависи от бобината.
Тази схема е за чукче и наковалня както се вижда. С ключето може да се превключи на стандартна схема или електронно запалване.
Много лесно схемата може да заработи и за западен автомобил. Точка 1 и 3 се свързват директно. Ключето и всичко вързано на точки 4, 5 и 6 изчезва.Към точка 2 се подава изхода на датчика на Хол.И накрая съпротивлението от 3,3 килоома на базата на 2Т6821 трябва да се подбере така, че да се отпушва нацяло транзистора.
Успех!
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
Един интересен факт:
Как да симулираме действие на катализатор???
Повечето от нас имат катализатори, но голяма част от тях не функционират нормално. Ако сте изправени пред това изгорелите ви газове да са малко извън нормите и да не можете да минете годишен преглед използвайте следния факт:
Ръждата е смес от окиси на желязото и съдържа предимно трижелезният тетраоксид (Fe3O4), който е смесен оксид — FeO и Fe2O3. При високи температури Fe2O3 има способността да отдава кислород и да се превръща в FeO.
И така на практика, събирате една шепа ръжда и я напъхвате през ауспуха в гърнето. При преминаването на неизгорели газове част от тях ще се окисляват и ще симулират по-добро горене в двигателя. Така например част от въглеродния окис ще се превръща във въглероден диоксид ит.н. ИЗПИТАНО!
Как да симулираме действие на катализатор???
Повечето от нас имат катализатори, но голяма част от тях не функционират нормално. Ако сте изправени пред това изгорелите ви газове да са малко извън нормите и да не можете да минете годишен преглед използвайте следния факт:
Ръждата е смес от окиси на желязото и съдържа предимно трижелезният тетраоксид (Fe3O4), който е смесен оксид — FeO и Fe2O3. При високи температури Fe2O3 има способността да отдава кислород и да се превръща в FeO.
И така на практика, събирате една шепа ръжда и я напъхвате през ауспуха в гърнето. При преминаването на неизгорели газове част от тях ще се окисляват и ще симулират по-добро горене в двигателя. Така например част от въглеродния окис ще се превръща във въглероден диоксид ит.н. ИЗПИТАНО!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
човече ти ме изумяваш
но както е тръгнало след някоя и друга година може и да го пробвам тоя чалъм.Я сподели нещо схемно за наще печки не ме карай да не си обичам колата с това твое запалване




-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
shockhead,доста съм направил по тази схема,перфектно работеха(някои дори продължават).Даже имам една "супер-версия"...абе картон пробива..С повишено напрежение(трансвертер,тук вече идва малко сложнооо..траф требваа..)и отгоре на това поддържа дъгата в диапазон 0.8-1.5ms-демек висша форма на "многоискровото".При 8 волта захранване(паднал акумулатор) искрата е без промяна.
Само си спомням за "твойта" схема:май я видях за пръв път в чешкото "Радиоаматьор",198х год.,нещо руско или чешко има в произхода,"мойта" схема си е чисто руска,изпълнена с японски ключов транзистор и германски тиристор(международна е
).Радвам се ,че има хора занимаващи се още със схемотехника 
Само си спомням за "твойта" схема:май я видях за пръв път в чешкото "Радиоаматьор",198х год.,нещо руско или чешко има в произхода,"мойта" схема си е чисто руска,изпълнена с японски ключов транзистор и германски тиристор(международна е


- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
Ха-ха.Повече на тенденциозни постове няма да отговарям. Покажи го това списание със схемата вътре. А и да го има не значи, че схемата е руска или чешка. Схемата е на Антон Попов, Стоян Каравълков и Атанас Чешмеджиев. Попов издаде книга през 90-те със различни схемни решения и изпитанията им.Там е описана историята и. В никакъв случай не е моя. Писал съм го в поста си. Просто чети.
А сега кажи умнико какво измисли ти!
Колеги, честно казано май само аз пиша, а вие критикувате. Молбата ми е ако имате да кажете нещо кажете ако не замълчете. Аз виждам, че при публикуване на нова схема води до 100-200 прочита още в първия час. Според мен има интерес.
Схемотехника! Да повечето хора тук само копират и изпълняват схемите. Аз разбирам много малко от електроника, но ми е достатъчно.
emo-gar дано знаеш теорията с кръга за знанието и незнанието. Има я публикувана в руски, чешки, български списания, но тя по същество си е древноримска.
А сега кажи умнико какво измисли ти!
Колеги, честно казано май само аз пиша, а вие критикувате. Молбата ми е ако имате да кажете нещо кажете ако не замълчете. Аз виждам, че при публикуване на нова схема води до 100-200 прочита още в първия час. Според мен има интерес.
Схемотехника! Да повечето хора тук само копират и изпълняват схемите. Аз разбирам много малко от електроника, но ми е достатъчно.
emo-gar дано знаеш теорията с кръга за знанието и незнанието. Има я публикувана в руски, чешки, български списания, но тя по същество си е древноримска.
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
emo-gar би ли публикувал онази сложната схема с трафа и трансвертера, която сам си измайсторил. Така ако някой предпочете нея ще може да си я направи.
Честно казано малко съм скептичен. Трансвертер в запалването на автомобил.......С това ниско КПД на тези устройства не товарим ли излишно ел.инсталацията.
Честно казано малко съм скептичен. Трансвертер в запалването на автомобил.......С това ниско КПД на тези устройства не товарим ли излишно ел.инсталацията.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
Не колега,не разбирай погрешно-сложил съм ".." на определенията,имам предвид като автор на публикуването във форума,а не като конструкция.А за отношението знание /незнание:да, клони към 0,проблема е че не знаем "колко не знаем".А когато посочените автори са публикували книгата си,тази схема работеше вече успешно.Ровя за руската схема,даже имаше някаква грешка в оригинала...отдавна беше,за КПД нямай грижа-всичко е в "ключов" режим,т.е.нищо не грее,трансвертера е само понятие ,което ползвам за "повдигач на напрежение"(импулсно се разреждат около 300-350В.през първична намотка,смятай какво става на вторичната).Има и недостатък схемата,но за него след като я кача ще коментирам,може и клипче на действащото устройство да има(него поне знам къде е
:в мазето)
Шега:Знаеш ли кой е открил радиото?Попов.А знаеш ли къде??-....На тавана
п.с.Проявете търпение до събота/неделя,нямам време през седмицата..път,работа

Шега:Знаеш ли кой е открил радиото?Попов.А знаеш ли къде??-....На тавана
п.с.Проявете търпение до събота/неделя,нямам време през седмицата..път,работа
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
снимка1
снимка2
http://www.youtube.com/watch?v=SIVGee-gz24
Тази схема работи от 1986г.,едвам я издирих от списания,руското "Радио"-бр.5,1982г.
ВАЖНО:коментираните по-горе схеми са съобразени за тъй-наречените системи с "чукчета",така че изискват преработка във входната си част.
Мисля,че импулсите подавани към оригиналния комутатор са с друга фаза и размах.Причината е че сигналите от Хол-сензора първо постъпват в Компа,там се формира "закъснението" и се препращат към комутатора.Всъщност са "честотно модулирана поредица",описано е в Ауто-Дата
Смятам също,че направата на едно такова устройство и вграждането му към съвременна запалителна система е работа само за "СУПЕР-маниаци",ще е доста трудоемко.Може да се минимизира устройството,аз съм го правил по принципа "болшой ,но здравой..
".Кабелите за запалване са от значение като качество,иначе забравете радиото,навремето намерих едни с "троен силикон",на "Шампион"(когато нещата бяха или истински,или ги нямаше)
снимка2
http://www.youtube.com/watch?v=SIVGee-gz24
Тази схема работи от 1986г.,едвам я издирих от списания,руското "Радио"-бр.5,1982г.
ВАЖНО:коментираните по-горе схеми са съобразени за тъй-наречените системи с "чукчета",така че изискват преработка във входната си част.
Мисля,че импулсите подавани към оригиналния комутатор са с друга фаза и размах.Причината е че сигналите от Хол-сензора първо постъпват в Компа,там се формира "закъснението" и се препращат към комутатора.Всъщност са "честотно модулирана поредица",описано е в Ауто-Дата
Смятам също,че направата на едно такова устройство и вграждането му към съвременна запалителна система е работа само за "СУПЕР-маниаци",ще е доста трудоемко.Може да се минимизира устройството,аз съм го правил по принципа "болшой ,но здравой..

Последна промяна от emo-gar на Пон 26 окт 2009 17:04, променено общо 4 пъти.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
нямам такива познания за елементите,но имам един познат който щего натоваря дами изработи такова животно
давайте колеги,който има някакви идеи,тука е мястото,аз сега съм се захванал с осветлението,вграждам от една френска кола 


- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
Колега този кондензатор С1 47,на колко волта е? и С2 0,068мх, С3,С4 0,068мк не трябва ли да са в 0.068nf от схемата за стробоскопа от първа страница благодаря.
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
В моята схема всички кондензатори са на 250 V.
- hristo stankov
- Мнения: 100
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Алтернатива на скъпата електроника в автомобила
Мерси колега, само за стойностите на С2 0,068мх, С3,С4 0,068мк не трябва ли да са в 0.068nf
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта