Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот boqnov_83 » Вто 20 окт 2009 23:02


Здравейте колеги,проблема е в това че от няколко дена турбото пренадува и стига до над 2 бара.Колата започна да забива към 2900 оборота за секунда и след това продалжава да си набира.От това което прочетох във форума съдя че проблема е от клапан N75 или зацапана геометрия на турбото.Реших първо да проверя клапан N75.Един приятел има голф3(TDI-1Z),реших да взема неговия клапан N75 и да го поставя на моята кола.Преди размяната измерихме колко надува неговото турбо за да видим неговия клапан дали работи(турбото надуваше до 0,7-0,8).Размених клапаните и подкарах колата да я пробвам,ефект никакъв и с неговия клапан турбото пак стигаше до 2 бара.За да съм сигурен че проблема не е в моя клапан реших да пробвам моя клапан N75 на неговата кола.Така и направих,резултата беше че неговата кола надуваше нормално с моя клапан до 0,7-0,8 бара.При положение че колата на моя приятел работи нормално и с двата клапана а моята пренадува и с двата мисля че проблема не е моя клапан N75.
Koлегата Brezel ми писа че това което съм направил е погрешно,понеже клапаните N75 на AFN-а и 1Z са напълно различни.Посаветва ме да пробвам с клапана на EGR-а,размених местата на N75 и клапана на EGR-a.Пробвах и така но турбото пак си удари 2 бара.Според мен проблема след тези испалнения не е в клапан N75 a e зацапана геометрия на турбото.Ще ви помоля да изкажете мнението си дали има възможност да е от нещо друго. :banghead:




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот Andonov » Сря 21 окт 2009 6:58


Щом си направил тази манипулация със смяната на Н75 ти остава чистене на турбото, както и сам си разбрал. :wink:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот Brezel » Сря 21 окт 2009 19:07


само не разбрахме дали тия опити си ги правил с оригиналния чип или с China-custom-power чипа който си имал (или все още имаш) Ако в чипа нещата са зададени погрешно ще си надува винаги.


Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот boqnov_83 » Сря 21 окт 2009 19:32


Забравих да спомена че колата е чипосана в гр. Видин,няма да споменавам при кого.Kaрам с тези чипове вече 10000 километра.Преди това пак съм имал проблеми със забиването,но се оказа дебитомера.Дебитомера при диагностика достигаше 450 еденици,майстора ми обясни че било малко.Смених го с дебитомер втора ръка от 1Z,при диагностиката майстора каза че достига 800 което било добре.След подмяната му колата не забиваше вървеше доста добре,но започна много да пуши.Човека поставил ми чиповете ме увери че това било нормално.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот brum » Чет 22 окт 2009 9:30


Аз пък колкото съм разбрал това пушене не е хубаво да го има. Подсказва за недобро изгаряне на нафтата. В смисъл - повече нафта от необходимото. Ако това се е появило заради чипа означава че той не е читав.


Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот boqnov_83 » Пет 23 окт 2009 19:38


Koлега и аз мисля че чипа не е добре направен.Затова сега чакам новите си чипове от колегата Brezel.


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот junakov » Нед 25 окт 2009 9:25


Колега с тоя дебитомер втора ръка ........ смени го ако имаш възможност с нов от магазина но не китайски , това е консуматив , все едно си си купил въздушен филтър втора ръка , ако греша нека някой ме поправи .


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот achodemo » Нед 25 окт 2009 9:47


Почистване на турбото никак няма да е излишно ако не и наложително, но проблема може наистина да е от некадърен чиптунинг !
С чипа от brezel ще изключиш вече тази вероятност и действаш нататък ако проблема остане !


Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот boqnov_83 » Нед 25 окт 2009 22:27


Koлега дебитомера го взех втора ръка,като преди това майстора направи диагностика и каза че работи идеално.


Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот boqnov_83 » Нед 25 окт 2009 22:36


achodemo написа:Почистване на турбото никак няма да е излишно ако не и наложително, но проблема може наистина да е от некадърен чиптунинг !
С чипа от brezel ще изключиш вече тази вероятност и действаш нататък ако проблема остане !

Почистването на турбото не би било излишно,но ако имаше кадърни майстори да ми го направят.Затова предпочитам да прибягна до чистене на турбото само ако е наложително.Първо смятам да сменя чиповете и да видя какво ще стане.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот achodemo » Нед 25 окт 2009 22:56


Има кадърни форумни майстори ! Иначе ако имаш инструменти и условия може и сам да се справиш с почистването ,аз така направих !
Виж как ще е с новите чипове и успех :да:


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот SMEL » Пон 26 окт 2009 11:34


А колко бара е нормално да надува AHF ,мойта също стига до 1.9 бара и си забива на 3000 оборота.Турбината я свалях преди месец и я пчистих прфектно/колектори и т.н -всичко почистено/


Потребителски аватар
produxan
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот produxan » Вто 27 окт 2009 15:00


SMEL написа:А колко бара е нормално да надува AHF ,мойта също стига до 1.9 бара и си забива на 3000 оборота.Турбината я свалях преди месец и я пчистих прфектно/колектори и т.н -всичко почистено/

0.9-1 bar е нормалното :wink:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот Brezel » Сря 28 окт 2009 22:07


SMEL написа:А колко бара е нормално да надува AHF ,


1950 мбар абсолютно налягане. ти беше от морето та и там атмосферното си е 1 бар. добре ти е налягането


Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Re: Голф3 TDI(AFN-110)-турбото пренадува.

Мнениеот boqnov_83 » Пет 30 окт 2009 18:59


Колата е вече с чипове от колегата Brezel,но гадния проблем с пренадуването си остана. :banghead:
Колеги,моля да ме насочите към майстор който разбира и може да извърши почистване на турбото ми.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта