сервизи за помпа-дюза

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот Dead man » Пон 05 окт 2009 16:26


Сервиз Супер дизел....
Ако проблемът ти е времето-тази седмица съм свободен.
Сервизът е на 500 метра от моя блок и мога да ти закарам колата и да я взема.
Говоря за Супер дизел в Дружба.
Ако имаш интерес-пиши ми едно лично. :beer
Пс:
Двигателят ти да не е 116 коня ПД ?
Ако да,проблемът е доста често срещан.... :deal
Решението е или смяна на самата дюза или отваряне на двигателя и .... :horror:




Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот kiki1 » Пон 05 окт 2009 17:25


Благодаря ти колега :bowdown но ходих и до там и казаха,че явно проблема е в някой кабелче на дюзата и трябвало да го почистят ,но не вярвам да е това,защото ще набива грешки или ще прекъсва,а колата не дава никакви грешки и не пуши и върви много..131 коня е..Ти за какъв често срещан проблем имаш в пред вид?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот morfei1 » Пон 05 окт 2009 20:36


Мен не ми стана ясно защо смятате, че проблема е в дюзите?


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот Dead man » Вто 06 окт 2009 10:47


2ра или 4та дюза доста често почват да пускат повече гориво,отколкото трябва...
Проблемът е лесно решим със замяна на съответната дюза... :banghead:


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот kiki1 » Вто 06 окт 2009 11:11


Dead man написа:2ра или 4та дюза доста често почват да пускат повече гориво,отколкото трябва...
Проблемът е лесно решим със замяна на съответната дюза... :banghead:

Е на мен на загрял мотор 4-та ми пуска около 1-1,2милиграма което е в границите на нормалното уж :banghead:


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот kiki1 » Вто 27 окт 2009 20:57


Значи колеги проблема е бил в центровката на една от дюзите ,която пускаше 1,3мг. След като я настрой препоръчания от колегата kondzhagyulo майстор- Мишо от Ауди форума, милиграмите заспаха и мотора няма и помен от вибрации.А също така и обтегача на ангренажа не беше в норми (сменяван от форумен майстор) .Благодаря още веднъж на kondzhagyulo и morfei за препоръките :bowdown И всичко това бе оправено за смешни пари ,а сигурно обиколих около 5-6 сервиза и всички викат дай да сменим дюза,друг маховик и т.н.Просто за София търсете само Мишо :да:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот niks76 » Вто 27 окт 2009 21:05


kiki1 написа:Значи колеги проблема е бил в центровката на една от дюзите ,която пускаше 1,3мг. След като я настрой препоръчания от колегата kondzhagyulo майстор- Мишо от Ауди форума, милиграмите заспаха и мотора няма и помен от вибрации.А също така и обтегача на ангренажа не беше в норми (сменяван от форумен майстор) .Благодаря още веднъж на kondzhagyulo и morfei за препоръките :bowdown И всичко това бе оправено за смешни пари ,а сигурно обиколих около 5-6 сервиза и всички викат дай да сменим дюза,друг маховик и т.н.Просто за София търсете само Мишо :да:

поне напиши кои е този пишман форумен маистор


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот kiki1 » Вто 27 окт 2009 21:21


Значи момчето е коректно и точно и затова не го писах,но ПД моторите не ги чува още.За Вентомана става въпрос


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот Ventoman » Пет 30 окт 2009 10:33


Здравей kiki1. Забелязвам че си имал проблеми който не помня да сме дискутирали, жалко че виждам темата със закъснение. Не е лошо да ми припомниш с коя кола си идвал.
За обтегачите, видовете им опъвания и възмоните грешки. До 2003'та година се ползват обтяжни ролки който се опъват чрез амортисьор. Амортисьорите и ролките биват два вида, до номер шаси и след номер шаси също така и водните помпи са различни! Разбирам че майстора след мен може да каже, бе на са ти сложили ролката или обтегача както трябва но тези неща се дискутират на място. При ролките с амотисьор има два вида реглаж, който дори да не ги прочетеш в ауто дата, няма как да ги объркаш. На единя вид се оставя разтояние между корпуса на амортесьора и ролката разтояние 4+-1мм, а на другия 7+-1мм. Няма ка да се обърка защото при тези с реглаж 7мм не можеш да свалиш разтоянието под 5мм което следователно ти става ясно реглажа на този ролка и амотисьор е невъзможно да е 4+-1мм.
След 2003г се използват елементарни ролки със стрелка, там място за грешка е още по-невъзможно.
В случая съм сигурен че ако съм сменял ремъците грешка там не е допусната, в мого редки случай, клиентите поради липса на парични средства , не желаят по собствено желание да се смени амортисьора и с договорка понякога се съгласявам да им сменя ремъците без да го сменяме.
Последния варянт е ако сте срещнали някакъв дефект в някоя част, а това се рекламира.

Понеже последно време имах възможността да поразгледам работата на колегата Мишо, забелязвам че при помпадюза моторите прави някой машинални операций като, повдигане оборотите през програмата, въртене на разпределителния вал, като той го обяснява малко по оцветено. Радвам се че сте доволни от неговата работа. При притреперващи обороти на двигателя, това повдигане на оборотите се отразява прекрасно, но до колко е правилно?

Понеже "не ги разбирам помпадюзите" да ви кажа как процедирам аз.
Прървата стъпка е. При придърпване или притрисане на моменти не редки са случайте до една седмица просто да си замине дадена дюза. За това казвам, покарай и звънни пак след малко време пак да я погледна. Тогава всички хукват по другите майстори.
При придърпване в моменти на ускорение, като някаква странна вибрация ,не редки са случйте на износен разпределителен вал. И при всички други аномалий моята пътека е....

Сваляне на капака на клапаните, сваляне на валчетата който притискат дюзите. Оглед на разпределителния вал. Това кадето ако го е направил колегата Мишо, реглажа на дюзите аз го правя по друг начин. Реглажните резби който притискат дюзите едва ли са мръднали. Те са се износили! За това предлагам и го правя, подмяна на ремонтни комплекти на дюзите. Това за мен е правилното решение. Съжалявам че нямам в мен такива комплекти да ви покажа какви са износванията(вкопавания)понеже ги оставям в колите да си ги имат за спомен. Едновременно с това подменям и оплътненията на дюзите като почиствам и самите дюзи. Закрепването на дюзите при помпадюза моторите е едностранно което до голяма степен поне за мен е проблем. Дюзите вибрират в леглата си и поради едностранното придържане успяват чрез триене да се вкопават едностранно в главата. Което при по-старите мотори (от 300000км на горе) се явява като проблем, който изисква по-честа смяна на уплътненията на дюзите.
Също искача още един проблем с времето. Трошене на пластините който държат пружините на дюзите събрани. Лошото е че не се продават като резервна част.
Първото нещо което правя в тази ситуация е махане на останалата част на пластините понеже има голяма вероятност да се подместят и да почнат да упират в пружините.
Наскоро отварях един Голф 4'ка AJM който го докараха със скъсан ангренаж, имаше криви клапъни и пробити(счупени) повдигачи. Всички пластини на пружините бяха счупени като на първи цилиндър пластината се беше извъртяла директно под пружината, резултата предполагам че е от това, буталото на първи цилиндър беше опушено и натрупало почти милиметър сажди.

Винаги когато има този проблем със счупени пластини на пружините, износванията в претискачите са по-големи и почват да упират чашките на пружините на дюзите в лостовите валове, сетете се тогава как ви работят дюзите и дали е правилно само да се направи реглаж. При тези износвания метала вече е с падноло повърхностно покритие и се изяжда отново много бързо.
А самия реглаж на дюзите е най-елементарното нещо.

Много важно е пълното почистване на резбите на държачите на дюзите и на резбите на болтовете на валчетата от натрупалото се вътре в тях масло. Препоръчва се да не кажа че е задължитрлно нови болтове на държачите на дюзите, и стягане с добър динамометричен ключ и градуси като аз съм заложил репутацията си на най-високия клас на GEDORE.
Досглобявате всичко и се радвате на палене от четвърт оборот, перфектна и равномерна работа на двигателя, нисък разход на борд компютъра, работа на дюзите в порядъка на 0 цяло и нещоси, милиграми на празен ход около 3.0-4.0.

НО ако продължава някоя дюза да бяга от правия път, пригответе се вече за смяната и.

Дискутират се по-чести проблеми при AJM двигателите, това е поради по-често срещаното износване на претискачите на дюзите, може би защото са от по-стария модел, не се притеснявайте сменят се с новия модел в оригиналния комплект от 50.60лв на дюза ги има.

Надявам се да съм ви бил полезен.


Ааааа и още нещо като отидете и като ви врътнат колелото на вала за да ви отстанят даден проблем, да не се чудите що не пали топла, или па студена или защо повече от 170 не вдига :wink:

Може да съм пропуснал нещо нека бъда извинен


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот kiki1 » Пет 30 окт 2009 12:03


Значи Вентомане това за дюзите вместо да ми го обесняваш сега нагледно можеше да отвориме капака на клапаните и да ги направиме тези неща,а не да сменяваме излишни ,датчици , клапанчета и тем подобни,а и само пари да набиваме.Значи за да го казвам това за чуването на ПМ моторите не се обиждай,защото проблема щеше да е решен много отдавна,а и е бил много елементарен.Няма нищо лошо човек да признае ,че не всичко му е ясно в някои неща,а и се учи най-вече от практиката.Значи за Мишо форумния майстор не ми е въртял никаква ролка ,а я въртя съвсем друг майстор който се казва Мишо за да спрът временно тия вибрации ,че ме вбесяваха и ти казваше ,че било маховик.Е да ама не е маховик и най накрая се доредих да ме вземе Мишо от Враня и оправи проблема за 2 часа и направи всички настройки по дюзите и на някакъв обтегач по ремъка и в момента колата спи от всякъде.И всичко това за 50 лв,а аз сигурно набих 300 по диагностики и тем подобни глупости.Не ме разбирай погрешно ти си съвестен и много коректен и аз уважавам това нещо ,но ми стана криво като вкарваш обяснения как се регулирали и чистели дюзи ,а не го направи при мен.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот Ventoman » Пет 30 окт 2009 12:23


Припомни ми с коя кола си идвал, гладам че продаваш едни джанити от Голф 4'ри сив, този сивия голф ли е твоя.

Обеден съм че съм ти казал да покараш, ако съм сменил някой датчик е имало за какво, а че не съм бързал да правя ремонт за 300лв. просто съм се пазел с от не ясна диагноза да не допусна грешка. Доста проблеми при тези дизели имат еднакви смптоми.
Да не говорим за друг форумен майстор който при кола типтроник беше поставйл диагноза маховик, и даже е държал на думата си, доволно се посмяхме :063:

Лошото е че много хора както казах тръгват си от един и венага при друг на диахностика.

Аз не бързам, затова и сам разбираш от погорния ми пост че пак са ти попрекрили проблемите.

Пиша за въртене на колелото че гледам имаш още една тема за някакъв пассат 131кс.

Предполагам че ми имаш телефона, звънни ми да се разберем с коя кола си идвал, да преразгледаме нещата, да обсъдим, никого не съм оставил просто ей така.

Просто с времето разбрах че някой от хората са прекалено влюбени в автомобилите си и искат нещата да се случат на момента или никога.


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот kiki1 » Пет 30 окт 2009 12:42


За Ауди А4 131к.с става въпрос( при теб сменях ремъците) и тя тресеше от 7-8 месеца.Ти на това ако му викаш малко време :shock , Голфа и той е мой,а Пасата беше на приятел ,но е продаден.Да аз съм маниак и бях готов да сменя първо маховика,после и дюза само да спре вибрацията,но слава богу се намери проблема.Пак ти казвам ти си много коректен и за това нищо лошо не мога да кажа за теб и отношението ти,но явно понякога ти липсва време :beer


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот Ventoman » Пет 30 окт 2009 18:39


Ще започна с :beer защото се сетих кой си. С бялото Ауди А4.


Ти ме кефиш не си се спрял, а и съм сигурен че пак нещо са те излъгали звънни утре да пием по кафе и да закача Аудито да видя какво са сътворили че ми стана интересно.

За зацепването на ремъците, сам знаеш че всичко е направено повече от професионално защото беше при мен през цялото време даже мисля че ти ми контрира гайката докато дистанцирах ролката на даденото разстояние 4+-1 или 7+-1мм. Сега разбирам че си ходил и са пипали след мен.
Като ти проверяват опънатостта на ремъка, им кажи да не забравят да е докарат първо на белези, защото като засиш колата и отворят капака и погледнат може да не им хареса моментно как е но като я докараш на белези всичко е 6!

Ти на скоро (месец-два) звънна и се оплака от вибрация, една по силна от време на време и една по-слаба постоянна.
Закачих я синхронизацията на първи канал си ти беше (не помня точно) 0.5 общо взето нормално но милиграмите на празен ход около 2.и нещо това което забелязах е че температурата на горивото ти стига дори на място на 90градуса, и ти казах че това е първата стъпка. За да свалиш милиграмите умишлено на помпдюза двигател за да тръгва по-добре се постига точно чрез това а и някой го наричат паурбокс. Постига се чрез излъгване на този температурен датчик че температурата е по-висока по този начин падат милиграмите на долу, но помпадюза двигател , не се държи добре под 2.0мг на празен ход.
Предложих ти да сменим темп датчик и клапана на горивния филтър. Ти се съгласи. Но както ти спомена, каде съм имал много работа каде те забравих, звънна ми след няколко седмици и ми каза че си ходил при Мишо който се занимавал с аудита решил проблема но колата не върви.
Видяхме се закачих колата.

Беше ти врътнал колелото на вала, с което бе постигнал по високи милиграми 5.и нещо, но синхронизацията ти беше вече на -2.и нещо си(минус две цяло и нещо си) и ти беше вдигнал оборотите на 903, тук има доста разбиращи и вещи момчета във форума и нека те, а не аз да ти кажат колко е правилно. И ми сподели че повече от 170 не вдигала а след смяна на ангренажа каза че си вървяла перфектно.

Върнах само оборотите на нормално положение за твойто ауди и вибрацийте пак се появиха. Направих ти центровката и пак се появи и по-редката вибрация.
Смених ти датчика и клапана, горивото при пълна газ дойде на 74 градуса, вдигнаха се малко милиграмите но не достатъчно, двамата стеб констатирахме че по-голямата вибрация изчезна а остана само леката. Направихме кръгче каза че колата върви отново добре.

Казах ти че може да се дължи на леко разбит маховик, но и тази вибрация за мен беше нещо минимално, но ти искаш да си като в хола на дивана а не в дизелов автомобил. Не ти предложих да почнем да правим някакви ремонти защото по думите ти разбрах че се спираш за сега с майсторите и ще покараш но съм се лъгал.

Мога да кажа че на помпадюза няма какво толкова да и разбираш, освен написаното по горе, имаш едни распръсквачи и другото до момента не се ремонтира поне тук. И в оторизирания бош сервиз до момента не предлагат ремонт на тези дюзи.

Официално те каня утре на кафе даже ще ти звънна, да закаим Аудито и съм на 99.9 процента сигурен че пак има некоя магария.

Всички думи сам написал с най-добри чувства към автора на темата и мисля съм дал доста добро пояснение за профилактика на дюзите при помпадюза двигателите за това моля да няма излишни нападки към когото и да е в темата. Благодаря.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот niks76 » Пет 30 окт 2009 19:21


Валка ,я аз да попитам тогава нещо: мотор AJM с дюзи от ARL и турбина 1749va(кутия автоматик)разпределителния вал заедно с регулировъ4ните винтове е от новия модел и въпроса ми е на колко градуса се регулират дюзите :?: :?: :?:
п.с. на заводски данни за регулировката на дюзите мотора пушляви и леко притриса на студено


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: сервизи за помпа-дюза

Мнениеот Ventoman » Пет 30 окт 2009 19:35


Бе с тунинги толкова не се занимавам , но аз бих първо пробвал на - 180 и на горе
Ако не е верния отговор ще се радвам да ме светнеш на лс, че са се сътворява един ARL с дюзи от 2.0тди с други рапръсквачи, ковани биели вал от 2.0тди него, турбина от Х5 бутала та ще са от 2.0тди 8в но търсим човек да ги пилне малко целим се в 17.5

За целта ще се нуждаем от адски много нафта и пушек на старта и по-малко в високите обороти да не хвърламе турбини всяка седмица :beer



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта