проблем с парно
проблем с парно
Здравейте!Имам пасат в3 и врътката за регулиране на парното спряха да ми действат деленията на 1,2,3 само на 4 работи,дайте съвет от какво може да е и как се оправя!Благодаря предварително!
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: проблем с парно
на всички автомобили без климатроник степените на парното се регулират чрез едно голямо съпротивление /реостат/ което има 2-3 извода през известно съпротивление и последната степен е директно без него, затова и само тя ти работи. Открий го къде се намира, обикновенно е до двигателя на вентилатора и по пътя на въздушната струя за да се охлажда, тъй като на ниските степени доста грее. Като го намериш ще видиш и проблема - или се е пукнало и прекъснало или от нагряване се е разпоил някой от кабелите. Можеш да вземеш само от морга такова от всякаква кола със същия брой степени на вентилация.
Re: проблем с парно
Да добавя понеже колегата ми е писал къде евентуално да търся проблема имам и климатик но не е пълен и не съм го и пълнил би трябвало да няма значение.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: проблем с парно
Сваляш жабката и зад нея е въпросното съпротивление. Ако климатика е оригинал е ламаринка в която влиза буксата. При Diavia-та е бяла пластмасова плочка в която влиза буксата
И във двата случая се сваля жабката. А това че климатика не е пълен не е от значение.
На въпросното съпротивление има една термо защита обикновенно тя е прекъснала и затова спират степените
Замостваш я и ще ти дойдат степените и да не забравиш да си направиш профилактика на вентилатора (да го почистиш и смажеш) 

На въпросното съпротивление има една термо защита обикновенно тя е прекъснала и затова спират степените


- c_todorov
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 29 окт 2008 10:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: проблем с парно
Здравей,
аз съм с Б4, но предполагам нещата са същите. Ако става въпрос за врътката за степените на вентилатора-имах подобен проблем, който си се появява периодично. Всъщност въртока придвижва една медна пластина, която при мен се беше деформирала (а и пак продължава вече да го прави на определени периоди). Проблема си решавам с издърпване на въпросният върток и изваждане и "подходящо" подкривяване на пластината. Става лесно и може първо да пробваш дали това не е и твоят проблем.
аз съм с Б4, но предполагам нещата са същите. Ако става въпрос за врътката за степените на вентилатора-имах подобен проблем, който си се появява периодично. Всъщност въртока придвижва една медна пластина, която при мен се беше деформирала (а и пак продължава вече да го прави на определени периоди). Проблема си решавам с издърпване на въпросният върток и изваждане и "подходящо" подкривяване на пластината. Става лесно и може първо да пробваш дали това не е и твоят проблем.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с парно
Да, и твоя случай е възможен, но тогава обикновено изчезват 1 или 2 степени, а не точно първите 3 наведнъж 
Иначе- има го този проблем!
Ламаринката е бронзова, но от големия ток за вентилатора се нагрява, измята и губи пружинни свойства...

Иначе- има го този проблем!

Ламаринката е бронзова, но от големия ток за вентилатора се нагрява, измята и губи пружинни свойства...

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: проблем с парно
radotom написа:Да, и твоя случай е възможен, но тогава обикновено изчезват 1 или 2 степени, а не точно първите 3 наведнъж
Иначе- има го този проблем!
Ламаринката е бронзова, но от големия ток за вентилатора се нагрява, измята и губи пружинни свойства...
И този проблем се решава със.....
РЕЛЕТА и ключът на парното става вечен

Re: проблем с парно
Здравейте колеги!
От 2003г. притежавам пасат Б-3, 1.8mi производство 1990г. и съм много доволен от него.Не съм имал сериозни проблеми,докато преди няколко седмици ми отказа копчето за степените на парното.Накратко,независимо на коя степен е, се пуска и спира само,когато си поиска.Изчетох почти всичко по въпроса в този форум,но понеже имам печален опит в разглобяването и сглобяването на пластмасите и жилата по таблото,особенно централната конзола,предпочитам това да го извърши специалист,естествено срещу заплащане.Много Ви моля,препоръчайте ми добър майстор в София,или близо до нея,който си разбира от занаята.Ако може адрес,или телефон.Благодаря на всички предварително.
От 2003г. притежавам пасат Б-3, 1.8mi производство 1990г. и съм много доволен от него.Не съм имал сериозни проблеми,докато преди няколко седмици ми отказа копчето за степените на парното.Накратко,независимо на коя степен е, се пуска и спира само,когато си поиска.Изчетох почти всичко по въпроса в този форум,но понеже имам печален опит в разглобяването и сглобяването на пластмасите и жилата по таблото,особенно централната конзола,предпочитам това да го извърши специалист,естествено срещу заплащане.Много Ви моля,препоръчайте ми добър майстор в София,или близо до нея,който си разбира от занаята.Ако може адрес,или телефон.Благодаря на всички предварително.
Re: проблем с парно
Благодаря на колегата radotom за навременната информация.Посетих сервиза на zfa159 в Красна поляна.Той за нула време установи причината-износени пластини на ротора на вентилатора,намери друг и го постави.Вече съм му фен и занапред ще ползвам услугите му.Весели празници на всички!
Re: проблем с парно
здравейте колеги, имам пасат 1.8моно 1991г. и имам проблем с парното. при смяна на радиаторчето на парното майстора счупи основата на жилата за подаване на топъл въздух. вързахме ги с свински опашки но изпуска и постоянно влиза топъл въздух. зимата е добре но лятото е кошмарно и се наложи да затворя клапата.дайте идея как да го оправя и куде евентуално да намеря такъв панел по моргите търсих но са счупени или са с електроника.благодаря предварително!
- angelov.id
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
- Автомобил: turan
- Двигател: dizel 2007
- Местоположение: Варна
Re: проблем с парно
Здравейте колеги! Един мои познат скоро си купи пасат 2000см3 115кс.колата е с климатроник.
Проблема с парното е следния когато се включи на HI да дуна топло парното не духа горещо при температура 85-90 градуса, а си духа все едно е на 70 градуса.Променяме позиции на обдухване но проблема си е един и същ.Когато пуснем вентилатора на максимум няма коизнае каква разлика.
Проверихме филтъра, сменен входа и изхода на радиатора за парно са горещи.
Въпросът ми е къде другаде може да е проблема.
Моля за помощ !
Проблема с парното е следния когато се включи на HI да дуна топло парното не духа горещо при температура 85-90 градуса, а си духа все едно е на 70 градуса.Променяме позиции на обдухване но проблема си е един и същ.Когато пуснем вентилатора на максимум няма коизнае каква разлика.
Проверихме филтъра, сменен входа и изхода на радиатора за парно са горещи.
Въпросът ми е къде другаде може да е проблема.
Моля за помощ !
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с парно
Здравейте! Преди 2 дена изгоря термозащитата и изчезнаха 1, 2 и 3 степен и остана само 4 на Пасата В3. Обиколих Пловдив, но никъде нямаше 16А и взех 10А на 200 градуса. Да, но ... сега, когато е изключен, при включване вентилатора на първа и втора степен не започва да върти, а чак като го пусна на 3 завърта силно и след това го намалям на 1 или 2 да духа слабо. Въпросът ми е от тези 10А ли идва проблема, че не са 16 или има нещо друго? Преди да изгори нямаше такъв проблем и затова си го обяснявам на това, че не стига достатъчно ток, за да завърти слабо на първа или втора степен. Ако е от това може ли да сложа два успоредно от 10А и дали ще има ефект?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 80 госта