Въпрос за стартер
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Въпрос за стартер
Използвах търсачката и открих много теми за стартери и проблеми с тях, но искам да кажа какъв ми е проблема и да видим какво може да се направи.
Колата е Венто 1.8/90 ABS
Днес сутринта колата си запали съвсем нормално, по обичайния начин с прехъркване на стартера(така е от около година). На обед отново си запали нормално и така ходих на няколко места и все си палеше без проблем докато последно се чу, че завърта леко и спря. При натискане на бутона за палене (изкаран е бутон, който минава през реле) се чува как цъка релето и не върти. Опитах няколко пъти, но без ефект. Бутнаха ме и запали. Прибрах се, изгасих, опитах да запаля, но отново си цъкаше само релето и не върти стартера. Не изгася нищо по таблото - смятам, че не е от акумулатора(имах такъв проблем). Реших, че ще свалям стартера и неподготвен без информация откачих всички кабели и развъртях две гайки 13 номер. Едната, която съединява + кабел от акумулатора и кабел от генератора, а другата някъде отдолу под стартера и по мои наблюдения тя държи някаква планчица, която пък държи тръбичка от хидравличната помпа. Мисля, че по-навътре има и гайка 17. Мъчих да развия и един болт, който минава през стойката над предния тампон на двигателя, но въобще и не помръдна. Стана тъмно и се отказах.
Въпросите ми:
Има ли някакво друго реле за стартера и предпазител ?
При развиването на гайката, която законтря + кабелите, тя се развиваше много трудно (въпреки използването на WD-40), ми се стори, че на места резбата на шпилката се повреди. Интересното е, че тази шпилка се върти леко. Развива ли се и ако да, държи ли още нещо ?
Има ли чалъм за развиване на болта 17, който е до тампона или става със зверска сила ?
Има ли гайка 17 след тази 13, която държи планчицата и как се развива ?
Отгоре върху стартера има пластмаса, която служи за закрепване на кабелите. Тя се държи на един болт/гайка. Трябва ли да я развивам (неможах да вкарам ключ там - няма място) или тя не участва при свалянето на стартера ?
Може ли демонтажа на стартера да се извърши на пътя (както аз започнах) без канал и без повдигане на колата ?
Когато се развият всички болтове и гайки, как се сваля стартера - има ли нещо специфично ?
Утре преди да развивам други болтове, ще почистя всички клеми и връзки и ще опитам пак дали ще запали.
От какво друго може да е проблема и как се отстранява ?
Кабела, от бобината мисля, който се свързва посредством с кабелна обувка към стартера, не влиза ли в нещо като реле ? Сменя ли се и как ?
Обясненията станаха доста дълги, но изчерпателни. Надявам се някой да помогне!
Благодаря!
Колата е Венто 1.8/90 ABS
Днес сутринта колата си запали съвсем нормално, по обичайния начин с прехъркване на стартера(така е от около година). На обед отново си запали нормално и така ходих на няколко места и все си палеше без проблем докато последно се чу, че завърта леко и спря. При натискане на бутона за палене (изкаран е бутон, който минава през реле) се чува как цъка релето и не върти. Опитах няколко пъти, но без ефект. Бутнаха ме и запали. Прибрах се, изгасих, опитах да запаля, но отново си цъкаше само релето и не върти стартера. Не изгася нищо по таблото - смятам, че не е от акумулатора(имах такъв проблем). Реших, че ще свалям стартера и неподготвен без информация откачих всички кабели и развъртях две гайки 13 номер. Едната, която съединява + кабел от акумулатора и кабел от генератора, а другата някъде отдолу под стартера и по мои наблюдения тя държи някаква планчица, която пък държи тръбичка от хидравличната помпа. Мисля, че по-навътре има и гайка 17. Мъчих да развия и един болт, който минава през стойката над предния тампон на двигателя, но въобще и не помръдна. Стана тъмно и се отказах.
Въпросите ми:
Има ли някакво друго реле за стартера и предпазител ?
При развиването на гайката, която законтря + кабелите, тя се развиваше много трудно (въпреки използването на WD-40), ми се стори, че на места резбата на шпилката се повреди. Интересното е, че тази шпилка се върти леко. Развива ли се и ако да, държи ли още нещо ?
Има ли чалъм за развиване на болта 17, който е до тампона или става със зверска сила ?
Има ли гайка 17 след тази 13, която държи планчицата и как се развива ?
Отгоре върху стартера има пластмаса, която служи за закрепване на кабелите. Тя се държи на един болт/гайка. Трябва ли да я развивам (неможах да вкарам ключ там - няма място) или тя не участва при свалянето на стартера ?
Може ли демонтажа на стартера да се извърши на пътя (както аз започнах) без канал и без повдигане на колата ?
Когато се развият всички болтове и гайки, как се сваля стартера - има ли нещо специфично ?
Утре преди да развивам други болтове, ще почистя всички клеми и връзки и ще опитам пак дали ще запали.
От какво друго може да е проблема и как се отстранява ?
Кабела, от бобината мисля, който се свързва посредством с кабелна обувка към стартера, не влиза ли в нещо като реле ? Сменя ли се и как ?
Обясненията станаха доста дълги, но изчерпателни. Надявам се някой да помогне!
Благодаря!
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за стартер
колега ако изка6 6те ти кажа каде да отидеш човека се занимава само с стартери и генератори разбира си от работата и невзима скъпо
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за стартер
Колега, пиши ми ЛС.
Очаквам отговорите Ви по темата!
Очаквам отговорите Ви по темата!
Re: Въпрос за стартер
така,като чета си за майстор.свалянето на стартера е най лесното нещо.въпроса е докато е на автомобила да му се направи диагностика.а ако толкова държиш да го свалиш-огледай предния капа на стартера.през него минават три болта.горния и долния минават през ск.кутия и се навиват в планката на тампона.третия болт минавяа през стартера и се навива на стойката на тампона.той е най-късия от трите.за шпилката която се въртяла,а не излизала-прецакал си включвателя
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за стартер
Какво представлява този включвател ?
Още при започването на развиване на гайката, след като се отконтри, се поразмърда лекичко тази шпилка. Това ремонтира ли се ако е повредено нещо ?
Още при започването на развиване на гайката, след като се отконтри, се поразмърда лекичко тази шпилка. Това ремонтира ли се ако е повредено нещо ?
- vaikata_milen
- Мнения: 263
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Въпрос за стартер
включвателят е тази цилиндричната бобина на стартера при развиването си я развил с резбата я тя е медна,сега следва да смениш или цялата бобина или само капачката,но най вероятно си за цяла бобина така че сменяй,после вътре в стартера четки и така нататък 

- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за стартер
Аз тази бобина на съм я махал. Откачих само кабелите. Този от + на акумулатора където се закача, за тази шпилка става въпрос.
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13566
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за стартер
Този от + на акумулатора където се закача, за тази шпилка става въпрос
Що се върти - нов включвател. 20 тина лева.
Що се върти - нов включвател. 20 тина лева.
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за стартер
За да е още по ясно всичко.
http://spellbound.snimka.bg/automobiles ... 5.15783585
На "1" са кабелите "+ акумулатор" и "генератор". Виждам, че има нещо като контар-гайка на края и може и тя да се е разхлабила и с нея шпилката.
На "2" , мисля че влиза кабел от бубината или може би ще е маса
На "3" нищо не съм пипал.
http://spellbound.snimka.bg/automobiles ... 5.15783582
На "1": За този болт ли е хваната пластмасата, която държи кабелите ?
На "2": Тук е болта, който влиза в стойката на двигателя към тампона.
На "3": Тук развих една гайка 13 и махнах планката която държи тръбичка от хидравличната помпа. По-навътре има ли друга гайка или е болт/шпилка.
Всички болтове ли са с дясна резба ? Всички болтове ли са с посока от дясно на ляво като си с лице към двигателя (т.е. като гледаш от горе) ?
Благодаря!
http://spellbound.snimka.bg/automobiles ... 5.15783585
На "1" са кабелите "+ акумулатор" и "генератор". Виждам, че има нещо като контар-гайка на края и може и тя да се е разхлабила и с нея шпилката.
На "2" , мисля че влиза кабел от бубината или може би ще е маса
На "3" нищо не съм пипал.
http://spellbound.snimka.bg/automobiles ... 5.15783582
На "1": За този болт ли е хваната пластмасата, която държи кабелите ?
На "2": Тук е болта, който влиза в стойката на двигателя към тампона.
На "3": Тук развих една гайка 13 и махнах планката която държи тръбичка от хидравличната помпа. По-навътре има ли друга гайка или е болт/шпилка.
Всички болтове ли са с дясна резба ? Всички болтове ли са с посока от дясно на ляво като си с лице към двигателя (т.е. като гледаш от горе) ?
Благодаря!
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за стартер
sPellbouND,подпри двигателя през дъска някаква,на картера е удобно-с крик "крокодил".След това развий болтовете,които го държат за конзолата и ск.кутия.Ако не го направиш двигателя остава без предна опора и провисва.Освен това много трудно ще се развият тези болтове(тежестта на мотора ги блокира).И нещо си спомням май ключ 16 да трябваше там.След като свалиш стартера,разглабяш на спокойствие.Щом на паркинг ще го правиш,подготви си "ефтини" подпиралки за мотора(дървени трупчета..),иначе може и без крик да останеш,знае ли човек кой какво му мисли...
ПП: и смени поне предната втулка(която остава в скор.кутия)-с метчик 12,заварен удължителен върток на него и нанизано нещо тежко-така се получава "обратен чук".Има и една "висша" технология-чрез "хидравличен удар".По същество-набива се грес във втулката и с стара опашка от стартер(или подходящо кръгло желязо,точен размер,накратко-дорник) се нанася удар в/у отвора.Греста или трябва да избие в хлабината(дорник/втулка),или да избута втулката отвътре-навън.Внимава се да не падне втулката при маховика,тогава филма става криминален
ПП: и смени поне предната втулка(която остава в скор.кутия)-с метчик 12,заварен удължителен върток на него и нанизано нещо тежко-така се получава "обратен чук".Има и една "висша" технология-чрез "хидравличен удар".По същество-набива се грес във втулката и с стара опашка от стартер(или подходящо кръгло желязо,точен размер,накратко-дорник) се нанася удар в/у отвора.Греста или трябва да избие в хлабината(дорник/втулка),или да избута втулката отвътре-навън.Внимава се да не падне втулката при маховика,тогава филма става криминален
Последна промяна от emo-gar на Сря 04 ное 2009 21:29, променено общо 1 път.
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за стартер
Да разбирам ли, че от снимката на местата "1" и "2" съответно са болтовете към скоростната кутия и към конзолата на двигателя ? На "3" какво има и какво държи ?
Задавам толкова въпроси защото всичко е клеясало и да не скъсам някой болт.
Задавам толкова въпроси защото всичко е клеясало и да не скъсам някой болт.
Последна промяна от sPellBouND на Сря 04 ное 2009 21:25, променено общо 1 път.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Въпрос за стартер
такааааа, ще го сваляш стартера нали?
ако ще го сваляш първо се подпира двигателя отдолу на тампона, щото после пропада двигателя.
медните шпилки не ги пипай, а ако е превъртяла натегни първата гайка.
всички резби са десни,слагаш ключа отгоре и теглиш към теб
ако ще го сваляш първо се подпира двигателя отдолу на тампона, щото после пропада двигателя.
медните шпилки не ги пипай, а ако е превъртяла натегни първата гайка.
всички резби са десни,слагаш ключа отгоре и теглиш към теб
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Въпрос за стартер
двата по-близки отвора са за захващането към стартера планката на тампона.
малко е кофти измислено ама каква да се прави
в 3 има допълннителен болт
при мен ухото е откъснато и нямам проблем
малко е кофти измислено ама каква да се прави
в 3 има допълннителен болт
при мен ухото е откъснато и нямам проблем
-
zdravko_jett
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за стартер
колега аз преди около 6 месеца иамх проблеми със стартера и си мислех 4ее от акомулатора. стана така че една сутрин не искаше да превърти грам стартера викам лелел заминал е акомулатора ама не .свалих стартера когато подам контакт през бобинкаа не върти не иска да се задеиства когато подам директно на стартер върти смених бобинката и стартера се оправи на другия ден пак същтото пак сваляне и ве4е на маистор да го види четките бяха накрая и втулканата на стартера смени обруси ме 40 лв и заспа и в сервиза ме питаха защо съм сменил боинката разказах им обаче те ми отговориха че сега ако си сложа старата бобинка пак ще тръгне демек щом проблемна бил в стартера и бобинката не можела да се задеиства така и направих и си тръгна стартера сус старата бобинка viewtopic.php?f=5&t=162543&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D1%82%D1%83%D0%BB%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5 ето в една тема колега е описал как става смяната на втулките ако проблема ти е от тях де и от четките но като свалищ стартера ще разберещ
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Въпрос за стартер
аз свали стартера защото имах съмнения ама нейсе
втули, четки супер направо унемях
позачистих, намазах и обратно всичко.
вероятно проблемите за ми от акумулатора, акто не я карам 2-3 дена и нема сила да запали, върти ама не пали, странно ми е още и затова не съм купил нов.
алтернатора е ок мерени за напреженията 14,2 стабилни, само ака стартер като върти пада на 10 и малко
втули, четки супер направо унемях
позачистих, намазах и обратно всичко.
вероятно проблемите за ми от акумулатора, акто не я карам 2-3 дена и нема сила да запали, върти ама не пали, странно ми е още и затова не съм купил нов.
алтернатора е ок мерени за напреженията 14,2 стабилни, само ака стартер като върти пада на 10 и малко

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта