Ванкелов двигател

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Ванкелов двигател

Мнениеот МОРСКИЯ » Пон 10 апр 2006 22:48


Няколко вечера , на гонките край Варна пристига една Мазда с Ванкелов двигател .Тоя автомобил на старта просто побеснява .
Заинтригувах се , защото се оказа че почти нищо не зная за този тип двигатели , а и не помня някой тук да е засягал подобна тема
Та ако някои са запознати по добре с устройството му и някои други подробности може да се включи
Аз порових в нета и намерих някои чертежчета http://ww1.tiki.ne.jp/~tanigawa/main06e.html
но не ми стана много ясно :stll think:




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 10 апр 2006 22:51


Абе и на мен ми е интересно ама тоя чертеж колко е верен не знам. Щот буталата са тригълни а тия един път ги дават триъгълни друг път обикновени. :roll: Иначе тоя двигател скапе ли се един път оправия нема. :wink:


Потребителски аватар
milkinis
Мнения: 380
Регистриран на: Вто 01 ное 2005 23:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот milkinis » Пон 10 апр 2006 22:53


Преди няколко години бях чел за този тип двигател и мисля, че беше двигател, който няма колянов вал в истинския смисъл на думата,а има ос около, която се върти и развива доста високи обороти. Но не съм сигурен пиша по спомени.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пон 10 апр 2006 22:57


Ей го на:
Изображение
Ей това триъгълното нещо в средата е единственото нещо което се движи и според полужението си спрямо външната част прави горивната камера която играе ролята на цилиндър.
По-подробно тук: http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine.htm

Последна промяна от 20vTurbo на Пон 10 апр 2006 22:58, променено общо 1 път.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 10 апр 2006 22:58


ABD написа:Преди няколко години бях чел за този тип двигател и мисля, че беше двигател, който няма колянов вал в истинския смисъл на думата,а има ос около, която се върти и развива доста високи обороти. Но не съм сигурен пиша по спомени.

Да май наистина няма. Тва триъгълното бутало прави много по голамо сгъстяване от обикновеното. Имаше една с такъв двигател 1.6 270 коня май. Ама не си е работа. Щом ги дават по 4-5 бона. :lol:


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Вто 11 апр 2006 4:14


ето клипче от техническия музей в Загреб.

http://mail.dir.bg/~robobug/P1020253-vankel.MOV


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Вто 11 апр 2006 5:43




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 11 апр 2006 7:30


Всички сте прави найстина това е ванкеловия двигател и той не е измислен от скоро.Имаше го застъпен още в часовете ми по ДВГ в техникума. Та там освен принципа научих, че е много труден за изпълване поради простата причина че трудно са постига добро уплатняваен между таканареченото бутало и така наречения цилиндур - т.е. между движещата и неподвижната част. Другото което също е вярно са големите обороти. Учитела който ни беше се изрази:
-Напрактика развива толко големи обороти че е трудно да бъдат регулирани.
Предполагам смисал на думите му е бил, не че е невъзможно а доста трудно и скъпо.
Та в крайна сметка и аз знам че на някакви мазди е слаган такъв двигател но не съм го виждал. Някъв доста спортен модел беше с две места не ми се смейте ама съм го запомнил че е "доберман" :)


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Вто 11 апр 2006 7:45


Маздата на която е монтирам ванкеловия двигател е RX-8 и още една имаше, но не и помня модела.
Изображение


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Вто 11 апр 2006 7:52


Този двигател се слага и в Мазда RX-8 - последния модел, имаго и в по-стари, но незнам кои точно. Гледах тази Мазда в магазина в София. Има впечатляващи характеристики. Проблем за тези двигатели беше и големия разход, но май японците са поработили здраво.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 11 апр 2006 8:22


Ванкелонви двигатели се слагат на Мазда RX8 (турбо) и на новата Мазда 8 тук вече е атмосферка. Има и в Мерцедес С111.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Вто 11 апр 2006 8:23


М/у другото реално какъв е размерът на този вид двигатели... на снимката по-горе ми изглежда доста малък :shock .


Потребителски аватар
biol
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот biol » Вто 11 апр 2006 8:26


руснаците също имаха опити с такав двигател имаше навремето серия лади с ванкелов дв за полицията
общо взето много производители се опитват с него заради глямата мощност Маздата РХ8 е около 1100сс , а стига до 270коня


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Вто 11 апр 2006 8:32


единственото, което си спомням, е че се износва адкси бързо това чудо. и аз това не е толериран чак толкова много


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 11 апр 2006 8:39


като размер са доста малки.
тия мазди имат по 3 ротора, общо 650 кубика и правят бая коне.
износва се бързо, но докато се износи няма какво да му се счупи - имаш САМО една движеща се част в целия двигател.
а ремонта му мисля че доста прост също -сменят се ръбовете на ротора (май бяха от няква керамика).
разходя е голям но има голямо КПД (гълта много бензин - дава много коне - от малко обем - с малко термички загуби и малко триене)

тва по спомени де, ако греша поправете ме



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта