
Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
Здравеите колеги пасата ми е 1,8 пълна инжекция 89 год. модел гран туризмо,моля ниакои да ми даде съвет за този смукач или датчик които мога да си сменя сам или поне да разбера каде се намира или трябва да отидя на маистор.Проблема е следниа студен двигател не държи обороти триабва да ги държа с крака докато загрее и после всичко си е наред,та моля които се е сблъскал с този проблем да ми даде съвет каде се този скапан смукач. 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
Предполагам код на мотора PF, но за по пълна информация погледни в големия талон първите букви от номера на двигателя, за улеснение може да си попълниш и гаража.
Ако съм нацелил кода на мотора, нещо по него е свършило курсовете и ЕКУ-то управлява двигателя по зададени предварително еталонни стойности. Нещата които може да са се скапали и са най - вероятни при тоя двигател са температурен датчик, стъпково моторче, ламбда сонда. Не е задължително да са тотал разсипани, може всичко да се дължи и на лош контакт някъде по буксите.
Все пак за да можеме да сме по - точни в помощта кажи какъв е кода на мотора.
Ако съм нацелил кода на мотора, нещо по него е свършило курсовете и ЕКУ-то управлява двигателя по зададени предварително еталонни стойности. Нещата които може да са се скапали и са най - вероятни при тоя двигател са температурен датчик, стъпково моторче, ламбда сонда. Не е задължително да са тотал разсипани, може всичко да се дължи и на лош контакт някъде по буксите.
Все пак за да можеме да сме по - точни в помощта кажи какъв е кода на мотора.
- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
да колега мотора е PF но за6то да е ламда сонда след като колата работи след като загрее малко но не съм специалист за това се допитвам тук, този дат4ик как мога да го проверя и какжи стоиности трябва да покаже за да разбера дали е от него,а това стъпково мотор4е незнам въоб6те каде се намира и каква ролиа играе и как мога суответно да пробвам неговата изправност.благодаря предварително
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
При мен почнаха да играят много оборотите поради неизвестни все още причини, но се форсираше много колата сама и дразнеше яко. За да го премахна тоя проблем умишлено откачах буксата на стъпковото моторче и ЕКУ-то преминаваше към еталонни стойности и оборотите на загрял двигател си бяха точни, но на студен мотор трябваше да държа педала на газта за да не угасне. Дори и на прикачената снимка ще видиш че моторчето е с извадена от него букса. Ограденото с червено е стъпковото моторче. Със синьо съм оградил температурните датчици, черния отговаря за показанията на таблото вътре в колата, а синия дава информация на ЕКУ-то за температурата на двигателя. Провери ги и двете неща, да не са им се разхлабили клемите, напръскай с контактен спрей, провери и дали да стегнати хубаво всичките скоби от кутията на въздушния филтър към двигателя, да не би пък от някъде да не влиза неизмерен от дебитомера въздух. Стъпковото моторче е един обикновен електромагнитен клапан и за да го провериш дали работи с две кабелчета дирктно от акумулатора му подай ток, ще го усетиш дали мърда. Ако работи е добре и може примерно само да се е зацапало вътре. Мие се с кореселин примерно. Синия датчик обаче трябва мерене, зякъде тук имаше данните за неговите стойност от аутодата някой ги беше извадил, но трябва да ги потърся.
П.С Гледам си от Пловдив, там има един много силен жокер за пасат модел Б3 radotom се пише тука у форума. Ако го познаваш и лично още по - добре.
П.С Гледам си от Пловдив, там има един много силен жокер за пасат модел Б3 radotom се пише тука у форума. Ако го познаваш и лично още по - добре.
- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
благодаря за богатото инфо,днес смених синия дат4ик просто така да разбера дали не е тои проблема за6тото другиа дат4ик си ми от4ита нормално в купето,струва6е 12 лв от наи бизкия магазин след като го сложих из4аках да изстине хубаво колата и резултата бе6е съ6тиа след като запалих проверих вси4ко за което се сетих хлабави връзки кра4ета явно е не6то мъни4ко което не мога да хвана 6те из4акам няколко дена тук в форума ако някои даде друг съвет
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
ckochev написа:струва6е 12 лв от наи бизкия магазин
... и върши работа за не-повече от 6лв.

Знам, така е!
Аз пък си играх с датчика за таблото, защото не е толкова отговорен. Струваше 8лв от А+ и в момента, в който го сложих стрелката заби на 110*

Сега бягай до ПоршеБГ (в краен случай до ХААС) на Пазарджишко шосе.
Преди 3-4 години си купих синия от ХААС за 24лв крайна цена

Имаше само 2 проблема - Малкия: че го нямаше наличен и Големия: че аз, клиента, след като бях казал код на мотора, година на производство и точния цвят (кодировка) на датчика 3 пъти трябваше да повтарям фразата 'Не, не е този!', докато продавач-консултанта най-сетне откри в ЕТКА-та датчика, който наистина ми трябва


Те за това препоръчвам Порше, де

Иначе- ела някой четвъртък на сбирките

Ще поумуваме на място какво може да прави мизерията

Като за начало- задължително смени въздушния филтър. моя като се зацапа и почва да се форсира сама по светофарите

(та колегите с Опел почват да ме гледат на кръв и да форсират и те!

- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
колеги забелязах прекъснат кабел на стъпковото мотор4е о6те утре 6те го оправя и дано да е било от него 6те сподела после резултата,зна4и радатом вика6 4е този дат4ик толкова и 6те вър6и работа за 12 лв. ами дано да работи,а тези сбирки каде се сформират може ниакои ден да доида 

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
К.Одаджийски написа:Нещата които може да са се скапали и са най - вероятни при тоя двигател са температурен датчик, стъпково моторче, ламбда сонда.
Ако не се лъжа ламбда сондата на тоя двигател е без подгряване...това означава че през първите 3-4мин.като запали ЕКУто не приема данни от сондата...
За темп.датчик колегата по добре да си намери от някой друг Пасат(не е задължително същия мотор)и да пробва...това датчик-менте може да му изиграе лоша шега!!!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
Ако в момента се изкажа сигурно ще излъжа, аз един път съм я свалял тая сонда когато изтърбуших катализатора и от тогава не съм се интересувал много, много от нея, но мисля че е с подгряване или поне е с 3 кабела. За по - точна информация, утре на светло ще се завра зад двигателя да видя с колко кабела е, мисля че по това се различаваха с подгряване ли е или е без такова.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
Ааа.. с подгряване си е PF-ската Ламбда 
Пък и щом е на катализатора- няма как да не е!
Относно скъсаното кабелче - май си уцелил виновника!
А за датчика- ами той е толкова просто (да не казвам просташки) устроен, че най-скъпото по него е месинговия корпус отдолу. Няма логика да му правят ментета - по-скоро не му обръщат достатъчно внимание и не го правят качествено.
Та по този повод- знам ли?!? Може и да си работи, ама... нямам му много вяра...

Пък и щом е на катализатора- няма как да не е!
Относно скъсаното кабелче - май си уцелил виновника!

А за датчика- ами той е толкова просто (да не казвам просташки) устроен, че най-скъпото по него е месинговия корпус отдолу. Няма логика да му правят ментета - по-скоро не му обръщат достатъчно внимание и не го правят качествено.
Та по този повод- знам ли?!? Може и да си работи, ама... нямам му много вяра...
- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
за всеки слу4аи да се подготвиа ако не проработи стъпковото мотор4е какво следва искренно се надивам да е от кабела,принципно варианта с дат4ика го премахвам като ре6ен утре 6те разбера и за стъпковото мотор4е и ако не се оправи какво 6те да е ? колко струва едно ново мотор4е или втора употреба,а колегата по горе сподели 4е дори си кара без него изклъ4ил го е на циало,не ти ли е трудно да подържа6 всеки път с крака оборотите мен това много ме изнервиа



- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
Другото е споменатата вече Ламбда, но тя не работи първите 1-2 минути след запалването.
Може и датчика за празен ход (на дроселовата клапа) да не сработва, може и дебитомер да е... едно по едно
А беше питал за срещите:
viewtopic.php?f=4&t=12941
Може и датчика за празен ход (на дроселовата клапа) да не сработва, може и дебитомер да е... едно по едно

А беше питал за срещите:
viewtopic.php?f=4&t=12941
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
Около 40 лева вървят втора употреба стъпковите моторчета, около стотина са нови. Дразнеха ме ниските обороти когато беше изключено, но си бях повдигнал оборотите изкуствено от газовата уредба и се справях, проблема с оборотите по - късно го реших с много просто развиване на болтчето за въздух там при дроселовата клапа и спря да "клати" оборотите /решение за което съм много благодарен на колегата PASSAT/
- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
днес оправих кабела подадох ток на мотор4ето и само 6траква така ли е нормалното деиствие ??? ина4е проверих кабела идва си напрежение по него запалих колата и може би има6е много лего повдигане на обороти на бензин и закла6тане на двигатела,но на газ си остава съ6тото гасне дори,но не мисла 4е триабва да вдигам обороти на газта за6тото след 3-4 мин когато позагрее заковава на 900-1000 оборота без да мърда никаде и работи супер,съответно колега аз ако развартиа като теб този болт както ти си направил няма ли да се оправи при мен,а колкото то стъпковото мотор4е нормална ли му е работата как се разбира
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете проблем на Б3 автоматичен смукач
ckochev написа:...а колкото то стъпковото мотор4е нормална ли му е работата как се разбира
Да, нормална е, ако направим и уговорката, че ти (както и аз) въобще нямаш стъпково моторче!
Това е електромагнитен клапан

И точно така си работи


А как очакваш колата да ти работи добре на газ и въобще да се регулира нещо?!?


Едва ли си сложил газов инжекцион

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта