Здравейте,
Имам Passat B5 1.9 TDI PD, 2000 г., двигател ATJ.
От скоро време започна да прави следния проблем - при ускоряване или поддържане на скорост всичко е нормално. На свободна също всичко е наред. Когато върна газта обаче при движение на включена предавка понякога колата започва да се тресе. При натискане на съединител или газ тресенето изчезва. Преди ми се беше случило подобно поведение и тогава се оказа тампони на скоростната кутия и ги смених. Сега проверихме тампоните на скоростната кутия и на двигателя - здрави са.
Закачихме VAG-COM (VCDS де), нямаше регистрирани грешки и започнахме да тестваме в движение. Забелязахме, че когато върна газта, показанието за позицията на педала пада веднага на 0, но количеството впръсквана нафта понякога (често) застава на някаква междинна стойност (например 7-8 ml, понякога повече) за секунда-две и тогава се връща на 0. Струва ми се, че това съвпада с момента на тресенето. Така или иначе ако не е от него, със сигурност влияе поне на разхода.
Въпросът ми е къде евентуално да търся проблема (или с какви ключови думи да търся в интернет или във форума, защото засега нищо не намирам по темата), за да накарам да спира както е нормално впръскването на нафта при връщане на педала?



Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Потенциометър на педала за газта???
Пробвай да го видиш на VAG_COM-а като "действителна стойност". Дали се променя плавно,според натискането на педала...
Пробвай да го видиш на VAG_COM-а като "действителна стойност". Дали се променя плавно,според натискането на педала...
Последна промяна от greda на Пон 09 ное 2009 18:12, променено общо 2 пъти.
- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Гледам ги на Vag Scope двете графики едновременно. И аз отначало си помислих за потенциометър, но показанието за положение на педала на газта пада веднага с отпускането, а другата пада от по-високата стойност до по-ниска и след 1-2 секунди пада на нула, при това го прави не винаги, само от време на време.
Маховикът е една доста вероятна причина за такова тресене, но той вероятно е от по-скъпите ремонти, та понеже така и така забелязах това ненормално поведение на горивната система, реших да оправя първо него, ако не оправи тресенето, поне може да намали разхода на гориво. После вероятно пак ще сменя съединител и маховик.
Забравих да спомена, ако въобще има значение, че скоростната кутия е 6 степенна механична.
Маховикът е една доста вероятна причина за такова тресене, но той вероятно е от по-скъпите ремонти, та понеже така и така забелязах това ненормално поведение на горивната система, реших да оправя първо него, ако не оправи тресенето, поне може да намали разхода на гориво. После вероятно пак ще сменя съединител и маховик.
Забравих да спомена, ако въобще има значение, че скоростната кутия е 6 степенна механична.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Здравей,
Моят двигател е същия и годината е същата само където съм с автоматик.
Когато двигателя не е загрял забелязах същото поведение на принудителен празен ход - забавяне от 1-2с до показване на разход 0. След като загрее този ефект изчезва. Аз го виждам на борд компютъра при моментен разход. Не знам дали е нормално, може да влияе температурен датчик
, но едва ли е проблем за терсенето, поне според мен.
Моят двигател е същия и годината е същата само където съм с автоматик.
Когато двигателя не е загрял забелязах същото поведение на принудителен празен ход - забавяне от 1-2с до показване на разход 0. След като загрее този ефект изчезва. Аз го виждам на борд компютъра при моментен разход. Не знам дали е нормално, може да влияе температурен датчик

- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
При мен няма връзка със загряването, в смисъл - при напълно загрял двигател пак го прави.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
niks76 написа:маховик
Не умувайте. Никс го е написал къде е проблема.
- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Хубаво де, тресенето е от маховик, а неспирането на горивото къде да го търся като проблем?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
От него се получват тези неща. Такъв маховик може да изкара хиляди км без да се сменя.
Това притрисане може да се премахне доста по-евтино със смяната на софтуера.
Това притрисане може да се премахне доста по-евтино със смяната на софтуера.

- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Четох подобни мнения във форума, но аз не мога да си обясня как софтуерно ще оправиш износена пружина.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Не ти и трябва.
Има си хора дето им разбират.

Има си хора дето им разбират.
- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Много ми помагаш.
Кажи нещо конкретно ако можеш, иначе няма смисъл.


Кажи нещо конкретно ако можеш, иначе няма смисъл.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
От помпа-дюзата (пък и от common rail дюзата) няма обратна връзка за количеството впръскано гориво. Това което виждаш като впръскване, всъщност е широчината на електрическият импулс, който се подава от ЕЦУ-то към електромагнитният клапан на дюзата. Обратната връзка се взима от времето за завъртането на коляновият вал на половин оборот. Ако за някой цилиндър тайминга е различен, ЕЦУ-то веднага корегира коефициента на впръскване на съответната дюза, за да балансира двигателя. Това го прави главно на тихи обороти, като залага корекционен коефициент за дюзата на всеки цилиндър и корегира с него работното впръскване при натоварване. Това се прави с цел да се компенсира евентуалното запушване/износване на някоя дюза. Коефициента е ДИНАМИЧЕН и постоянно се променя. Когато маховика почне да дава фира, двигателят се дебалансира РАЗЛИЧНО при различните обороти и натоварвания( в зависимост от това колко потдава пружината) и това довежда до "разклащане" на коляновият вал, което ЕЦУ-то се опитва да компенсира. Като промениш режима на двигателят, умореният маховик се държи коренно различно и ЕЦУ-то отново почва да прави корегции. Корекционният коефициент постоянно се махдахера в големи граници по различните цилиндри. Точно тук идва тресенето.
На ППХ обаче, впръскване НЯМА. Може да има забавяне, но ЕЦУ-то е "решило" така, а възможната причина е опита му да балансира двигателят.
Който софтуерно оправя тресенето , нека каже какво точно прави, но ако маха коеркционият коефициент ....
.
На ППХ обаче, впръскване НЯМА. Може да има забавяне, но ЕЦУ-то е "решило" така, а възможната причина е опита му да балансира двигателят.
Който софтуерно оправя тресенето , нека каже какво точно прави, но ако маха коеркционият коефициент ....

- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ
Ясно. Значи все пак и този проблем може да идва от маховика и да е следствие, а не причина.
Благодаря ти!
Благодаря ти!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта