Привет на всички!
От около две седмици съм собственик на Пасат В4, 1.8, ADZ двигател, има и газова уредба, монтирана преди около месец. Проблема е, че вече трети ден сутрин не иска да запали нито на бензин нито на газ, а вечерта като се прибера от работа си пали без проблем. Ясно, че причините може да са много, но ако някой се е сблъсквал с такова поведение на колата, ще се радвам да ме насочи къде да потърся проблема. Ако трябва ще дам и още информация в следващите дни.
Сутрин не пали, Пасат В4 - решено
Сутрин не пали, Пасат В4 - решено
Последна промяна от vaslav на Чет 19 ное 2009 21:31, променено общо 1 път.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
При мен лично преди време се оказа температурен датчик.
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
Днес сутринта отново не запали. Около час по-късно след почистване на нагара на палеца и дистрибуторната капачка /имеше доста нагар/ запали от четвърт. Не съм сигурен, че това е бил проблема, тъй като докато се суетях около колата тя беше с отворен капак на слънце и това може би е павлияло на лесното палене. Ще наблюдавам следващите дни как ще се държи и евентуално ще търся проблема другаде.
Четох за този температурен датчик. Поогледах се за него под капака - има един отпред върху пластмасовия тройник, излизащ от главата на двигателя. Но при мен този датчик е жълт с четири кабелчета, а срещнах информация за син датчик. Правилно ли съм се ориентирал в местоположението му или това е нещо друго?
Четох за този температурен датчик. Поогледах се за него под капака - има един отпред върху пластмасовия тройник, излизащ от главата на двигателя. Но при мен този датчик е жълт с четири кабелчета, а срещнах информация за син датчик. Правилно ли съм се ориентирал в местоположението му или това е нещо друго?
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
Честито колега, и безаварийни. Със сигурност не е нещо много сериозно. Колегата по-горе казва темп. датчик - възможно е. Ако е той причината, трябва да може да пали на газ. Според мен е бобина - поне при мене беше така. Провери с бобина от някой колега. Успех! Все пак кажи като разбереш.
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
Проблема не е остранен. Днес сутринта отново не успях да запаля. Времето е мъгливо и влажно. Температура около 15-16 градуса. Пробвах с една свещ и един от кабелите дали има искра. Искра има и според мен изглежда достатъчно силна. Свалих плюсовата клема на акумулатора за десетина минути. Резултат никакъв. Дотук логиката сочи горивна смес. Следващото, което направих е да измеря съпротивлението на температурния датчик - на частта, която подава инфо за таблото беше около 3,6 килоома /според таблиците е горе-долу нормална/, а тази за компютъра - 1,47 килоома, което според таблиците означава температура на антифриза над 30 градуса, което е грешно показание. От което следва че в цилиндрите се подава по-бедна смес ако не бъркам нещо. Тъй като колата има газово реших, че на газ би трябвало да запали, но след няколко опита на газ не успя. Имам Пасата съвсем от скоро и не знам дали въобще може да запали на газ. След около 15-20 минути опитах да запаля на бензин и на 3-4 опит запали, след което няма никавъв проблем с обороти, вървеж, прекъсване, повторно запалване и прочие. Но слънцето вече беше напекло и доста постоплило. Засега набеждавам за виновник температурния датчик. Нямам опит и не съм сигурен, че разсъждавам правилно. Моля хората с повече опит да дават съвети какво да направя. Четох, че мога да проверя датчика като на мястото му сложа съпротивление 4-5 килоома и ако запали без проблеми виновника е ясен. Или пък да я закарам на диагностика. Можете ли да препоръчате къде в Бургас да я закарам.
Благодаря на всикчи отзовали се на помощ.
Благодаря на всикчи отзовали се на помощ.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
оставяш я при диагностик да пренощува, и на сутринта ако примерно е 5-10 градуса ти закача колата и гледа какво казва датчика, ако казва 30-40, значи е заминал, на мен при -5 ми показваше, че колата си е в температурен режим (90 градуса), което е невъзможно при положение, че цяла нощ не е палена, а е стояла пред сервиза 
Късмет!

Късмет!
- gencho84
- Мнения: 94
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
колега отиваш при някои алармаджия да ти свали имобилаизера 

Re: Сутрин не пали, Пасат В4
gencho84, би ли обяснил защо предполагаш, че е имобилайзера. Дай идея как да проверя това?
Тези дни нямам време да се занимавам с колата, но пък обмислям нещата - проблема отлежава в главата ми. Взех един нов температурен датчик, най-евтиния който намерих, колкото за проба. Съпротивленията му без да е монтиран, на стайна температура около 20 градуса на левите контакти - 1,34 килоома, на десните контакти - 2,20 килоома, което ме озадачи - показания идентични като на "проблемния" датчик на колата. Интересно, че в Аутодата дават само съпротивлението на десните контакти, а за левине нищо няма. Или новия датчик /някакво менте/ е скапан, или оригиналния си е наред и проблема е другаде.
Тези дни нямам време да се занимавам с колата, но пък обмислям нещата - проблема отлежава в главата ми. Взех един нов температурен датчик, най-евтиния който намерих, колкото за проба. Съпротивленията му без да е монтиран, на стайна температура около 20 градуса на левите контакти - 1,34 килоома, на десните контакти - 2,20 килоома, което ме озадачи - показания идентични като на "проблемния" датчик на колата. Интересно, че в Аутодата дават само съпротивлението на десните контакти, а за левине нищо няма. Или новия датчик /някакво менте/ е скапан, или оригиналния си е наред и проблема е другаде.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
vaslav написа:gencho84, би ли обяснил защо предполагаш, че е имобилайзера. Дай идея как да проверя това?
Тези дни нямам време да се занимавам с колата, но пък обмислям нещата - проблема отлежава в главата ми. Взех един нов температурен датчик, най-евтиния който намерих, колкото за проба. Съпротивленията му без да е монтиран, на стайна температура около 20 градуса на левите контакти - 1,34 килоома, на десните контакти - 2,20 килоома, което ме озадачи - показания идентични като на "проблемния" датчик на колата. Интересно, че в Аутодата дават само съпротивлението на десните контакти, а за левине нищо няма. Или новия датчик /някакво менте/ е скапан, или оригиналния си е наред и проблема е другаде.
Е сложи го сутринта де! И кажи какво става.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
Я също вземи и пакетирай бубината за презноща с накакъв наилон(става и с гумена ръкавица-2 енда върху друга-изпитано
)И кажи дали има ефект.......На колега с Голф при влажно време го правеше тоя номер....оказа се микроскопична пукнатина е облицовката на бубината....

Re: Сутрин не пали, Пасат В4
kristianatanasov написа:Я също вземи и пакетирай бубината за презноща с накакъв наилон(става и с гумена ръкавица-2 енда върху друга-изпитано)И кажи дали има ефект.......На колега с Голф при влажно време го правеше тоя номер....оказа се микроскопична пукнатина е облицовката на бубината....
Това обяснява паленето на сльнце.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
i.e.i написа:kristianatanasov написа:Я също вземи и пакетирай бубината за презноща с накакъв наилон(става и с гумена ръкавица-2 енда върху друга-изпитано)И кажи дали има ефект.......На колега с Голф при влажно време го правеше тоя номер....оказа се микроскопична пукнатина е облицовката на бубината....
Това обяснява паленето на сльнце.
и при мене беше така - пукнатина на бобината.
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
Сутринта преди работа слязох набързо уж да закача новия датчик за проба. Врътнах преди това да видя дали ще запали. Доколкото си спомням докато въртеше стартера се чу звук като от вклучване на реле или нещо такова, след което запали. Колата започна да прекъсва и гасне като през това време се чуваше това прецъкване. И така 2-3 пъти запали като отново се чуваше това прецъкване. След това се закрепи да работи нормално. Времето тази сутрин не беше влажно, както предишните дни, когато въобще не искаше да запали - тогава беше доста влажно и мъгливо. Явно влегата прецаква цялата работа. Това ме насочва в посоката: ключ газ/бензин, релето, което се ползва също там, евентуално клеморед или нещо такова. Не съм много наясно за схемата на свързване на газовата уредба, но ще потърся инфо в раздел АГУ на форума. Сега се сещям, че като запали третия път, направо се включи на газ без да съм я форсирал, а е с автоматичен превключвател и пали на бензин и на около 2000 оборота минава на газ. Може би някъде там се крие проблема!
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
Колега щом не пали сутрин,пали я само вечер.Майтап не се обиждай.А бе колега колко пъти трябва да ти напишат хората да пробваш с друга работеща бобина,която върви комплект с комутатора.На Фолксваген това им е слабо място.Повярвай ми пробвай, защото съм го ял тоя.Така правеше и мойта докато не загина изцяло,добре че беше в сервиза,представи си какво става ако си на път извън гряда.
Re: Сутрин не пали, Пасат В4
това цъкане дето го чуваш е от искрата която прескача между бобината и корпуса на колата. може да запалиш газовата и останеш без кола!сменяй бобината!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 68 госта