Какви коли карат богаташите

Маршрути, хотели, заведения, проблеми на пътя
Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Какви коли карат богаташите

Мнениеот CellNet ™ » Вто 11 апр 2006 13:53


Какви коли карат богаташите

Неотдавна “Форбс” проведе проучване какви автомобили предпочитат най-богатите хора в света. Богаташите не си купуват всеки ден коли, а предпочитат във всекидневието си да използват “най-необходимото”.
В случая с най-богатия човек в света Бил Гейтс “най-необходимото” са две коли “Порше” – едната Carrera Cabrio 1991 г, а другата Porsche 959 от 1988 г., предаде БГНЕС. От модификацията, каквато Гейтс притежава, са произведени само 230 броя, като в САЩ практически тази модификация не се е продавала, защото не отговаря на еко стандартите. Друг милиардер Уирън Бъфет /състоянието му е около $ 48 млрд/ предпочита Lincoln Towncar Signature 2001 г. Не е ясно защо това е така след като Бъфет може да си купува всеки месец по една кола Bugatti. Самият той обяснява това с факта, че не е свикнал да пръска пари. Създателят на мрежата от хипермаркети IKEA Ингвар Кампард в тази компания изглежда чудак. Той има старо Volvo 240 GL 1993 г., макар и често да предпочита да използва автобус.


:lol: :lol: :lol:




Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Вто 11 апр 2006 14:08


Общо взето богатите хора, които са си изкарали парите с много работа, не карат хубави коли. Те хората си имат работа и нема се занимаат с глупости. А глейте петролните шейхове или султана на Бруней и подобни :lol: Не карат Волво 240 :wink:
Иначе поздравявам Бил Гейтс за 959ката :D


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Вто 11 апр 2006 16:04


амсалаци ... ! В Дубай знаят какво да карат .. там е истинския Рай!

В този ред на мисли вчера тръгна новия сезон на Fifth Gear и в първия епизод Jason Plato помагаше на един пич, който ударил джакпот-а от лотарията и искаше да си купи supercar. Човекът явно скоро видял се с пари беше си накупил вече всякакви боклуци .. в двора му имаше Toyota Rav 4, Toyota Land Cruiser, Mini One (give me a break!!!), Smart и Smart Roadster Brabus, моторхоум!!!! и Honda Fireblade .. явно чак тогава се е усетил какви пръчки си е накупил и решил да се обърне към Fifth Gear. Накрая избра Ferrari F430 .. СЛАВА БОГУ!

Като видях тия тояги наредени в двора ми се дорева.. дайте ми на мен един джакпот за харчене! М/у другото сега ще пусна една отделна тема, ако имаме право на 3 автомобила по желание какви биха били те ...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Вто 11 апр 2006 16:17


Айде да пусна малко инфо за Порше 959

Aко имате свободни 250хил ойро може да ги вложите в тази кола.

В перфектния гараж трябва да има от 5 до 10 автомобила според мой изчисления.


Ето какво е избрал Бил Гейтс, колата е известна още с прякора си "лаборатория на колела"

За разлика от Ферари и Ламборгини, Порше проектират 959 не за да носи титлата “Най-бърз сериен автомобил”. Още от както Фердинант Порше създава 356, Порше винаги са произвеждали практични спортни автомобили. Автомобилите на Порше никога няма да жертват управлението заради максималната скорост, ускорението за спирачния път и лекотата заради надеждността. Поради тази причина супер автомобилът никога не е бил тема на обсъждане. От самото начало проектът 959 е бил замислен като технологичен удар отколкото като поредната супер кола. След големите печалби на фирмата от сполучливите модели 924 и 944, Порше наливат в този проект 100 милиона долара, голяма част, от които отиват за разработването на напредничевото задвижване на четирите колела, двигателя, аеродинамиката и използването на екзотични материали . От Порше вярват, че повечето от тези ново разработени технологии ще могат да бъдат използвани в бъдещите им модели. Благодарение на високия бюджет, многото време и липсата на ограничения по време на развитието на 959, няма нищо чудно защо моделът е толкова сложен и усъвършенстван.
Развитие
В основата си 959 е базирано на монокока от шасито на 911, но разликата се крие в увеличена следа (широчина) и използваните високо технологични материали като Кевлар, Титан и др. Използван е 6 цилиндровия двигател от състезателния модел 962. Задвижването на четирите колела е напълно нова разработка, която е била тествана в модела 911 Carrera 4 x 4 в ралито Париж- Дакар. По време на автомобилното шоу в Франкфурт през 1985 година, Порше разкриват окончателния вариант на прототита на 959. След една година закъснение първият сериен автомобил е бил готов и представен пред журналисти през 1986 година.
Цената
Порше продава всяко 959 за 420 000 германски марки или 225 000 щатски долара за тези пари са могли да се купят Ламборгини Кунташ плюс Ферари 512 Тестароса.
Стил и Аеродинамика
Поради това че шасито идва от 911 някои от размерите са били фиксирани, колесната база е идентична с тази на 911, разликата се крие в по-голямата широчина с 2.5 инча и използваните големи гуми. Няма нищо чудно, че тунингови къщи са превръщали без проблем обикновено 911 във фалшиво 959. По отношение на дизайна функционалността е взела предел над артистичността. За формите на 959 не може да се каже, че са пленителни като тези на италианците от Ферари и Ламборгини. Големият заден споилер и престилките са били създадени стъпка по стъпка в аеродинамичен тунел. Те имат заслуга за превъзходния коефициент на челно съпротивление от 0.31 – най-добрият сред супер автомобилите (може да се сравнява само този на McLaren F 1 и Lamborghini Diablo )
Двигател
Той е бил с обем 2849см 3 6 цилиндров, произходът можем да открием в състезателните модели 956 и 962. За разлика от известния въздушно охлаждан мотор използван в 911, този в 959 се охлаждан от вода и въздук. Цилиндровата глава е с водно охлаждане поради наличието на 4клапана на цилиндър, а цилиндровият блок е с въздушно охлаждане. Главата и цилиндровият блок са направени от алуминиева сплав, буталата са ковани от алуминий завършени с полиране, използвани са титаниеви мотовилки, два разпределителни вала, като всеки от тях задвижва по четири клапана на цилиндър. Всичките операции в двигателя са управлявани от електронен блок Bosh Motronic. Двигателя разполага с двойка малки ККК турбо компресори. Те са настроени да работят последователно, резултатът е по-висока гъвкавост при обороти под 4000 об/мин. Това кара турбокомпресорите да работят по рано от колкото конвенционалните такива. Между 4000 и 4200 об/мин второто турбо е готово да се задейства. Около 4200об/мин двете турбота работят заедно за да се достигне пълно налягане от 0.9 бара (12,8 psi ). При 6500об/мин двигателя развива максималната си мощност от 450к.с. Това е била най високата мощност, ако не вярваме на данните обявени от Ламборгини за техния модел Countach QV. За разлика от конските сили въртящият момент е бил леко разочароващ (малко по-нисък от този на Ферари Ф40), хубавото е обаче, че кривата му е била праволинейна, което означава ще те той е на разположение в широк диапазон от обороти. За да компенсират липсата на висок въртящ момент от Порше проектират нова скоростна кутия благодарение на която се достига максималната скорост от приблизително 200мили в час (320км/ч).
PSK задвижване на четирите колела:
Това е бил най-силния технологичен пробив в 959. Докато другите супер автомобили настояват да останат със задвижване на задните колела (главните причини за това цената и теглото), Порше демонстрират превъзходството на двойното предаване с 959. Тези, които някога са карали 959, Bugatti EB110, Ferrari F40, F50, Jaguar XJ220 и McLaren F1, ще се съгласят че първите два автомобила предоставят много по-добро управление в реалния свят, особено когато е хлъзгаво и мокро или пътят е неравен и криволичещ. Задвижването на четирите колела на Порше PSK ( Porsche - Steuer Kupplung )няма аналог за времето си. Дори и в наши дни то е признато на за едно от най-високо технологичните системи правени някога. Какво го прави толкова уникално и превъзхождащо? Това, което го прави уникално е способността да променя разпределението на мощността спрямо предните и задните колела в нормални условия на движение, докато при другите това е било възможно при приплъзване на гумите. През по-голямата част от времето разпределението на мощността е 40:60 (предни задни колела), същото като разпределението на масите в автомобила спрямо заден и преден мост. Тези резултати дават най-добро сцепление. При силно ускорение , PSK изпраща 80% от мощността към задните колела (при силно ускорение се получава трансфер на тежестта към задницата и се намалява сцеплението на предните колела за сметка на това на задните). На хлъзгава настилка се използва разпределение 50:50. Разпределението на мощността се определя от компютър, който анализира различни параметри като позиция на дросела, ъгъла на завиване, сила на страничното ускорение ( g ) и налягането произведено от турбо компресорите. Благодарение на тази сложна технология PSK доставя перфектно сцепление с пътната настилка.
Окачване
Окачването е тип double wishbone отпред и отзад. Интересното, е че има възможност за настройка на височината и твърдостта.
Възможността за промяна на височината на окачването е с цел увеличаване на стабилността при висока скорост и запазване на комфорта при ниска. Шофьорът може да избере м/у следните височини 12см, 15см, 18см. Според нуждата, естествено ако искате да развиете 300км/ч на някой Аутобан трябва да избере по ниската настройка на шасито. Трите настройки на височината могат да се регулират ръчно от арматурното табло в автомобила или да бъдат поверени на компютъра.
Настройването на твърдостта на окачването също има 3 положения.
За да се настоят твърдостта и височината на окачването, всяко колело използва по два амортисьора. Единият, от който има електрически мотор, а другият се захранва от хидравлична помпа и се грижи за височината.
Спорт и комфорт
959 има две версии: 959 Sport с 959 Comfortable . Спортната версия разполага със същата мощност, но е със 100кг по лека и предлага по-добри динамични показатели. При спортния модел са премахнати следните компоненти: активното окачване, централно заключване, електрически стъкла, задните седалки, дясното огледало за обратно виждане. Електрически настройващите се кожени седалки са заместени от ръчно настройващи се спортни. Порше са направили олекотена версия, защото използването на всичките тези технологии в стандартната версия е довело до високо тегло, въпреки това само 6 спортни версии са били поръчани.
Заключение
В заключение можем да кажем, че тази кола показва многостранността на Порше.Те създават кола, която е зашеметяваща и до наши дни и е на толкова високо технологично ниво, че до ден днешен няма друга, която да се сравнява с нея по отношение на използваните нововъденията. Естествено новите автомобили са по-бързи, по-съвършени и използват по-нови технологии, но това е колата, която разчупва всички правила и закони, 959 е най-радикалната и всестранна от всички. От рекордната максимална скорост до всекидневното шофиране, от ЛьоМанс до Париж- Дакар, това е колата, до която никоя друга не се доближила.


текста го няма в други български страници, преведох го от една страница специализирана за 959 само, че забравих адреса


Ето и снимков материал


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



Изображение

ето с тия джиджавки се регулира височината и твърдостта на окачването и всичко това да не забравяме се случава средата на 80те години
Изображение

Изображение


Колата е известна още и с това, че е спечелила ралито Париж-Дакар и има победа в класа си в 24те часа на ЛьоМан
Изображение

Последна промяна от niikoo_1 на Вто 11 апр 2006 22:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Вто 11 апр 2006 20:16


Те се возят според мен... :twisted:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 11 апр 2006 22:09


Бати окачването има поршето с по два амортесьора и единия се управлява от централната конзола ... поне така е на схемите 8) 8) 8)



Върни се в “Пътеводител”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта