Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Здравейте колеги,
Въпрос: Би ли могло да се премахне турбината на Passat B5 1.8T 20V AEB 1997?
Ако да, как?
Трябва ли да се правят допълнителни настройки?
Въпрос: Би ли могло да се премахне турбината на Passat B5 1.8T 20V AEB 1997?
Ако да, как?
Трябва ли да се правят допълнителни настройки?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Колата ти ще умре тотално без турбо.
- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Какво имаш предвид?
Искаш да кажеш, че ако ти е развалено турбото колата няма да върви ли?
Конкретизирай.
Нали има Passat 1.8 на 125 к.с. който е без турбо?
Искаш да кажеш, че ако ти е развалено турбото колата няма да върви ли?
Конкретизирай.
Нали има Passat 1.8 на 125 к.с. който е без турбо?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Мисля че точно съм го написал.
Ще върви но дори и като 115 коня няма да е.
Ще върви но дори и като 115 коня няма да е.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Каква е основната идея на тази операция?
Няма пари за рециклиране/нова турбина?
Няма пари за рециклиране/нова турбина?
- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Пари могат да се намерят (банички, семки и т.н.
)
Просто не мога да си обясня, защо това парче метал + клапани някакви струва 1590 лв в Ем комплект)
Освен това не съм сигурен дали ми е проблема в турбината.
ChimeyJimmey, ти от София ли си?
Можеш ли само с каране да определиш дали работи турбото?

Просто не мога да си обясня, защо това парче метал + клапани някакви струва 1590 лв в Ем комплект)
Освен това не съм сигурен дали ми е проблема в турбината.
ChimeyJimmey, ти от София ли си?
Можеш ли само с каране да определиш дали работи турбото?
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
E, ти ако не можеш да разбереш чрез каране дали ти работи турбината...
След 2000 оборота трябва да усетиш сериозно дърпане.
Да не говорим, че и се чува...
Закачи диагностика и виж какви грешки биха се показали.
Ако не и това - сложи едно елементарно бууст метърче (~50 леффа) и виж какво става с налягането.
Не си играй с шунтиране на N75 клапана - не е полезно за турбината и двигателя, като цяло.
P.S. Самурайските похвати на БГ търговците няма смисъл да коментираме изобщо.
Но цената обикновено се определя от вложеното "ноу-хау" и лицензи, не само материалите и сложността на изработката.
Аз не мога да съм критерий за сравнение, защото при мен нещата отдавна избягаха от стоковия, оригинален вариант...

След 2000 оборота трябва да усетиш сериозно дърпане.

Закачи диагностика и виж какви грешки биха се показали.
Ако не и това - сложи едно елементарно бууст метърче (~50 леффа) и виж какво става с налягането.
Не си играй с шунтиране на N75 клапана - не е полезно за турбината и двигателя, като цяло.
P.S. Самурайските похвати на БГ търговците няма смисъл да коментираме изобщо.
Но цената обикновено се определя от вложеното "ноу-хау" и лицензи, не само материалите и сложността на изработката.
Аз не мога да съм критерий за сравнение, защото при мен нещата отдавна избягаха от стоковия, оригинален вариант...

- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Как стоят нещата при мен:
Когато е по-студена (сутрин) дърпа, но имам чувството, че след 2000-2500 оборота все едно нещо и пречи да се развърта все повече (а може и де не се смесва нормално въздуха с горивото), абе голям зор.
Като е топло, още по зле.
Отностно този "бууст метърче (~50 леффа)", откъде мога да си го купя, и как се монтира.
Когато е по-студена (сутрин) дърпа, но имам чувството, че след 2000-2500 оборота все едно нещо и пречи да се развърта все повече (а може и де не се смесва нормално въздуха с горивото), абе голям зор.
Като е топло, още по зле.
Отностно този "бууст метърче (~50 леффа)", откъде мога да си го купя, и как се монтира.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Като чета- по-скоро бягай на читав грънчар!
ЕМ-Комплект или драсни едно ЛС на колегата ауспуси Лазаров
memberlist.php?mode=viewprofile&u=111030

ЕМ-Комплект или драсни едно ЛС на колегата ауспуси Лазаров
memberlist.php?mode=viewprofile&u=111030
- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Radotom, ако правилно те разбирам, намекваш за катализатор, или...?
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Примерни вероятности са:
Диагностиката е задължителна, за да укаже поне някаква първоначална посока!
Относно бууст метрите - чети тук, например.
P.S. Тук може да се информираш сравнително едностранчиво относно работата на инж. Лазаров...
Моята генерация "от-до" я направиха в "М-Комплект-33" Дружба.
- Kaтализатор запушен;
- Ламбда-сонда - дефектирала/прекъснала връзка;
- Дебитомер - за почистване/нов;
- N75 клапан - нов/шунтиране с ръчен бууст контролер (или електронен);
- Издишащ въздушен тракт след студената част на турбината до колектора;
- Умирающа турбина;
- Запушен тракт за картерни газове;
- Натрупани и неизчистени СТАРИ грешки/сервизен (emergency) режим на ECU;
- Датчици на Хол - разпределителен и колянов вал;
- Дросел;
и т.н.
Диагностиката е задължителна, за да укаже поне някаква първоначална посока!

Относно бууст метрите - чети тук, например.

P.S. Тук може да се информираш сравнително едностранчиво относно работата на инж. Лазаров...
Моята генерация "от-до" я направиха в "М-Комплект-33" Дружба.
- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Относно диагностика:
VAG_COM или нещо друго, защото на компютъра не ми излиза нищо - като натрупани грешки.
Къде мога да си направя читава диагностика?
VAG_COM или нещо друго, защото на компютъра не ми излиза нищо - като натрупани грешки.
Къде мога да си направя читава диагностика?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Ам...по-добре да отидеш някъде,където могат да ти направят прецизна диагностика понеже по живите данни може да се види какво се случва..дали турбото няма налягане,дали умира ламбдата...въобще много неща.
По повод трбото - турбинирания двигател без турбо е много по-зле от въобще нетурбиниран понеже турбо моторите са по-разредени понеже турбото гнете въздух...отделно,че са изчислени да работят с турбината...без нея умират...висок разход спрямо много слаб вървеж - резултатите от лошото изгаряне на горивото.
Иначе турбото има много основания да струва толкова пари - много фиина изработка е,съдържа много дребни детайли,които се местят по разни осички и какво ли не (ако турбото е с променлива геометрия а вероятно е такова)...та има за какво да си стурва толкова парички.
Ако питша мен започвай да спестяваш от семките и закуските и взимай нова турбина за колата....понеже рециклиране и т.н. за такъв тип елемент нещо не ме кефят...все пак работи в много груб режим (от седната страна горещи газове,от другата студен въздух..на около 12-13 000 оборота...).
Успех!
По повод трбото - турбинирания двигател без турбо е много по-зле от въобще нетурбиниран понеже турбо моторите са по-разредени понеже турбото гнете въздух...отделно,че са изчислени да работят с турбината...без нея умират...висок разход спрямо много слаб вървеж - резултатите от лошото изгаряне на горивото.
Иначе турбото има много основания да струва толкова пари - много фиина изработка е,съдържа много дребни детайли,които се местят по разни осички и какво ли не (ако турбото е с променлива геометрия а вероятно е такова)...та има за какво да си стурва толкова парички.
Ако питша мен започвай да спестяваш от семките и закуските и взимай нова турбина за колата....понеже рециклиране и т.н. за такъв тип елемент нещо не ме кефят...все пак работи в много груб режим (от седната страна горещи газове,от другата студен въздух..на около 12-13 000 оборота...).
Успех!
- masterdriver
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
Споменете тогава някой майстор (естествено читав) при когото може да се извърши диагностиката.
И не забравяйте, че мотора е бензинов (АЕВ)
P.S. Нека да е в София
И не забравяйте, че мотора е бензинов (АЕВ)
P.S. Нека да е в София
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?
zfa159 написа:(ако турбото е с променлива геометрия а вероятно е такова)
masterdriver написа:И не забравяйте, че мотора е бензинов (АЕВ)
Не е с променлива геометрия.

За майстори - погледни тук.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта