Смяна на скоростите 1.6 SR 8v vs 1.6 16v?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот pedalchobaba » Чет 12 ное 2009 23:47


Харалампи, стига бе човек, друго мнение си бях съставил за теб, ама ще те сложа и теб в групата на "папагалите", дето чули, недочули повтарят това дето им го е казал някой "майстор" и го приемат за вярно.
- Единствената конструктивна разлика е в диаметъра на любимите ни нитове. При DUU размера им е 9.8 мм и то при кутиите произведени през '98 и '99 година. След това са унифицирани:
The differential can be fitted to the final drive gear using a repair kit. The remaining rivets have to be drilled out and replaced with bolts and nuts using washer plates. Repair kit part number is 02K 498 088 for DUU, DUS, DUW, DUV, ERT gearboxes or 02A 498 088A for other 5 speed gearboxes

Ако забелязваш дават един и същи каталожен номер на ремонтния кит за двете кутии.
- Кажи къде е разликата в предавателните числа, защото аз не я намирам:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
- VAG има практика да слага различни кодови обозначения на един и същи продукт с единствената цел да го индетифицира конкретно за определен модел. Ако разгледаш горния линк ще намериш удивителни прилики.
- Да, наистина процентно ERT имат по-малко проблеми в сравнение с DUU, но мисля, че това е обяснимо, като се има предвид, че тази кутия е "библиографска рядкост" - сглобявана е за период по-малък от година.

Последна промяна от pedalchobaba на Пет 13 ное 2009 0:11, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот Haralampi » Пет 13 ное 2009 0:10


За предавателните вероятно си прав - нямам тези на DUU пред мен. не съм ги сравнявал - само допуснах.

Ето цитат, от немския форум, който е спрямо офиц инфо от VW:

Schrauben gab es werksseitig nie, lediglich wurden die Nieten bei den 02K ab dem 10.07.2001 von 9 auf 11mm vergrößert. Kennbuchstabe egal, alle 02K!


Вече го писах 15 пъти, но за теб понеже си ми симпатичен още веднъж - след дата 10.07.2001 9мм-овите нитове са заменени с 11мм и проблема вече не съществува - както при ERT, така и при DUU, DUW и всички останали 02K !

И тъй като ERT е поставяна почти изцяло само след тази дата, ето защо и проблеми с нея почти липсват! Сега разбра ли го или пак да опитам.... :D


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот pedalchobaba » Пет 13 ное 2009 0:15


Ама те 9 мм нитове са само при DUW, т.е. на 1.4. Ако си отварял DUU, дори и първите от '98 година са с 9.8 мм нитове.
Освен това проблеми създават само кутии сглобявани в Братислава.
Както и да е. Напълнихме темата с безмислен спам.
0.6 мм в радиус едва ли решават нещата.
Лично за мен изхода от проблема е само един и той не е в смяна на кутията.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот Haralampi » Пет 13 ное 2009 0:22


Колега 9.8 mm нит не съществува! :)

По DIN има само 8, 9, 10 и т.н.
Само че ако си учил нещо свързанно с конструкционни елементи, трябва да знаеш, че формулата за дупка за нит е D=d+1 :) Това важи разбира се в определен интервал, вкл 9мм :) Когато нита се смачка диаметъра му се уголемява и става около 9,8-10 :)

Ако оразмериш дупката със същия диаметър като нита..... нищо не правиш тъй като той се разпъва :)
Довери ми се поне за това - това ми е специалността :)

И ДА - това решава проблема - отново ако си учил нещо такова би могъл да си сметнеш разликата в допустимото натоварване между 9мм и 11мм ;) 2mm ама разликата в нютоните ще те учуди ;)

Пак казвам - довери ми се поне за това и не ме карай да пиша формули тук и сметки ;)

Последна промяна от Haralampi на Пет 13 ное 2009 11:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот pedalchobaba » Пет 13 ное 2009 0:28


Добре, предавам се.
Аз лично съм конструктор ПГС и почти нищо не разбирам от Механика, Съпромат и динамични натоварвания, щото съм преписвал на изпитите.
:да:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот Haralampi » Пет 13 ное 2009 0:36


Ами колега, тогава трябва да ти е ясно, че говориш срещу науката ;)
А и, че по DIN 660 и DIN 661 например няма 9,8mm нит :)

Не знам честно казано какво е ПГС, ама в авиацията обръщаме малко повече внимание на тия неща щото във въздуха няма авариина лента.....

:beer


pacoarabiata
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 9:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна на скоростите 1.6sr vs 1.6 16v?

Мнениеот pacoarabiata » Пет 13 ное 2009 11:43


колеги интересен спор сте заформили :applause: много неща научих от него!само не разбрах защо трябва да си отремонтирам моята а да не си купя друга,като на моята ремонта ще ми излезе почти двойно от цената новата и вече не проблемна кутия която ще я взема от колегата "kirilex" на цена от 500лв.

такааа,защо съм избягал на този вариант?
скоростите започнаха да ми тракат,вият и скърцат преди месец.решихда пробвам със доливане на масло
долях масло и нищо пак същото.на следващия ден отидох в юнитрейд взех си 2 литра и го смених.и там вече видях нещо на което хората му казват стрижки да,цялото старо масло беще пълно със стружки.както и да е смених го и пак я подкарах да но след 2 дни нещата се влошиха,звуците станаха още по сериозни и вече усетих тракането и стърженето в скоростния лост като на някои моменти лоста ми буташе ръката :horror:
ето точно тогава ми стана лошо.
в 3 сервиза ми обявиха цени от 300 до 500лв само за работа а от юнитрейд ми обявиха цени от 150 до 500лв за зъбни колела исках да ги питам и за лагерите но ми стана лошо и затворих.
Затова се насочих към скорости 2ра употреба.но и там положението не е розаво,в 4ри морги питах за цени и те бяха от 800 до 1000лв и от там се появи колегата "kirilex" който май господ ми го прати с скорости за 500лв мисля че това е най добрата оферта която бях чувал.

п.с. ето това е историята на моята :bishop death кутия.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 151 госта