Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 09 май 2008 12:32


The_Machine написа:А какъв е метода на плъзгащата шайба? :roll:


тъкмо щях да питам и за нея, тази дето държи семеринга?




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 09 май 2008 15:53


Предполагам, че се стяга гайката докато спре да се върти шайбата и после леко се разхлабва докато започне да превърта без да хлопа?


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пет 09 май 2008 17:51


The_Machine написа:Предполагам, че се стяга гайката докато спре да се върти шайбата и после леко се разхлабва докато започне да превърта без да хлопа?


И аз много не схванах,това което разбрах е,че по добре да го оставиш малко хлабаво от колкото да го пренатегнеш. :roll:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 09 май 2008 19:07


The_Machine написа:А какъв е метода на плъзгащата шайба? :roll:


Отговора се крие в самото название на метода.Шайбата трябва да може да се отмести сравнително лесно в радиална посока с отверката...


VenkoPAS
Мнения: 80
Регистриран на: Вто 14 ное 2006 12:47
Автомобил: Беше Passat
Двигател: EZ 1990
Местоположение: Варна & Дряново
Контакти:

Да сменим и предните!

Мнениеот VenkoPAS » Съб 12 юли 2008 23:07


Ремонта е на В3 1,6 EZ без ABS предни дискове (256х13мм) и накладки! Това е марката на апаратите и външният им вид.
Изображение
Първо трябва да се сдобиете с дисковете и накладките. За тука ще спомена само, че според каталога на "Делфи" за тая кола предлагат съвсем различен вид накладки и затова внимавайте :!:
Изходният материал е това:
1. Мръсна кола :D
Изображение
2. Новата придобивка! При мене TEXTAR (няма да обсъждам защо не се зарадвах на АТЕ - просто търговците са отвратителни, ама както и да е) :D
Изображение
3. Студената биричка - която ми се размина заради пътя, който трябваше да мина вечерта :( !

Стъпките са като на колегата:
1. Крика:
Изображение
2. Смъкнато колело и стар диск:
Изображение
3. Колелото под колата:
Изображение

Това е прословутото болтче, което неможе да се развива:
Изображение
При мене стана по следния начин: напъване с отвертката и удари по дръжката и с чук.
Първият болт за равиване е този, който държи подвижните части на апарата (гледано отдолу):
Изображение
Мислех, че след като се разхлаби той и се махнат накладките ще може да се измъкне диска,
Изображение
НОООО не. Продължаваме с двата болта, които държат целия апарат (гледано отгоре):
Изображение
и гледано откъм двигателният отсек:
Изображение
Те определено си бяха доста зор. Накрая с ъглово рамо от гедоре и с дълга тръба (колкото позволява мястото) с доста напъване стана. След като се откачи апарата и няма кой да помага е хубаво той да се завърже (типично по БГ с тел), за да не увисва на спирачните маркучи. ако има помагач докато си държите апарата той подменя диска с новият.
Изображение
Преди подмяната ако по главината е много ръждата е добре тя да се третира по някакъв начин.
От тука нататък в обратен ред всички болтове, кой от където е излязъл :), докато се получи това:
Изображение
Слагат се накладките (задължително нови при нови дискове) и изглеждат така:
Изображение
Внимателно с пластинката (на апарата срещу високата температура) да си влезе хубаво:
Изображение
и в крайна сметка това е резултата:
Изображение

И най-накрая се получава това:
Изображение
Изображение

Цялата процедура за първото колело около 50мин, а на второто 25, 30мин. (опита си казва думата :lol: ).

Последна промяна от VenkoPAS на Вто 03 авг 2010 20:44, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 13 юли 2008 7:37


:respect
Първо за темата въпреки че на първата страница съм похвалил Радо, второ за допълнението по темата от колегата и трето, най - много се радвам, че тук има доста хора които предпочитат да дадат парички да си подменят спирачките вместо да си купят усилвател и суббуфер.
Още веднъж :respect

П.С При мен фиксиращото болтче на предните дискове ми създаде доста главоболия с нежеланието си да се развие. Разпробих го с 4мм свредло и поради липса на свинска опашка или там както му се вика на тоя инструмент го разкарах много леко с метчик, първо 5мм и после 6мм., след което си завих нови болтчета.
Препоръчаха ми тук и слагах дискове Делфи и накладки TRW. За четирите диска и комплектите накладки платих 330лв.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пон 14 юли 2008 13:54


Бравоссссс. Но можело и да приложите темата за боядисване на спирачните апарати, та да стане както требе - файско. Но това си е предпочитание на собственика.
Радо не казваш каква грес си сложил на лагера и капачката - дай данни, параметри и т.н. Струва ми се че това е много важно тъй като каква да е грес не става, трябва да е температурно устойчива, да не се разлива и най важното да маже както требе, та да не се боздиса хубавата работа която сте направили. Иначе нали си виждал как са окъкани колелетата на някои автомобили. :drive :beer


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пон 14 юли 2008 18:56


По принцип в комплектите си има грес,защо на радо в комплекта е нямало....Аз до колкото знам май графитна се слага. :roll:


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот kbot » Пон 27 апр 2009 8:28


Браво на radotom. Темата ми свърши добра работа. Странно е защо полезните неща се намират трудно - доста си играх с търсачката и случайно попаднах на тази.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 27 апр 2009 16:57


kbot написа:Браво на radotom. Темата ми свърши добра работа. Странно е защо полезните неща се намират трудно - доста си играх с търсачката и случайно попаднах на тази.

Има тема с линкове към полезни теми във всеки раздел FAQ. Важна тема в раздела.
Ето линкове към полезните теми за пасат viewtopic.php?f=6&t=100096
естествено всеки е свободен да добавя полезни теми които е срещнал ровейки се във форума


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот DimitarBT » Пон 27 апр 2009 23:00


дам.похвално.темата е супер.и на мен ми предстои да сменям предни лагери,защото последното ми ходене в сервиз беше точно за това.дадох 200 лева за 2 тампона на макфрсон,и 2 предни лагера.отивам да си зимам колата,и след няколко дена разбирам че нито лагери са ми сменени нито тампони джин джан нищичко :banghead: :beat_butt2 .от тогава съм решил повече да не стъпя в сервиз.до няколко дена ще пусна тема с подробно описание как се чисти картер на б3.ако я има няма да я пускам :oops:


Потребителски аватар
gozzu
Мнения: 173
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 12:00
Автомобил: Vw Golf 4 2_8 V6 4Motion 204 hp
Двигател: BDE 2002 г
Местоположение: София

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот gozzu » Пет 13 ное 2009 19:49


И на мен ми предстои смяна на предни спирачни дискове с накладки и имам едно питане относно размера на дисковете, защото един магазинер ми каза, че били два модела(размера) и трябва да се свали и премери диска преди да купувам, та въпроса ми е дали може по друг начин да се разбере от кой размер са мойте дискове? Колата е Пасат Б3 комби в края на 91г.е първата регистрация, мотора е ABS 1,8 моно инжекция.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 ное 2009 12:56


Взимаш вентилирани дискове 256мм х 20мм с отвори 4х100 и от тънките накладки и си в джаза :D


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот HukuTyY » Съб 14 ное 2009 21:15


К.Одаджийски написа:Взимаш вентилирани дискове 256мм х 20мм с отвори 4х100 и от тънките накладки и си в джаза :D

Колега Пассат Б3 с Абс и Рп двигател отпред не са ли с плътен диск?Щото аз се бях набутал на моето РП и взех винтилирани а супорта ми е за плътни :Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 ное 2009 21:40


Разликата мисля е само в дебелината на накладките. Bobcho е с ABS двигател и е с вентилирани дискове. Може и да се бъркам, ако е така е хубаво да бъда поправен, преди да се набута човека с пари.

Последна промяна от К.Одаджийски на Пон 16 ное 2009 8:39, променено общо 1 път.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта