Първият човек изпратен в космоса!

Маршрути, хотели, заведения, проблеми на пътя
Потребителски аватар
DEKSTAR
Мнения: 840
Регистриран на: Сря 14 дек 2005 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Първият човек изпратен в космоса!

Мнениеот DEKSTAR » Сря 12 апр 2006 15:45


ЮРИ ГАГАРИН - Първият космонавт
44 Години от първия полет на човек в Космоса
На 12 април, преди 44 години за първи път бе изпратен човек в Космоса. Това е Юри Гагарин, който извърши полета с помощта на космическия кораб "ВОСТОК-1". Макар полетът да е продължил само 108 мин, на височина 327 км, той дава началото на нова ера в историята на човечеството - Ерата на обитаемите космическите полети.

Хронология на полета
3 ч. 00 мин. (московско време).
На стартовата площадка започват заключителните проверки на космическия кораб. Присътва Сергей Корольов.
6 ч. 00 мин.
Специалният 'космонавтски' автобус тръгва към стартовата площадка.
6 ч. 50 мин.
Юри Гагарин дава изявление за пресата и радиото. От железната площадка пред
входа на кабината, той приветства тези, които остават на Земята. След това влиза в
кабината.
7 ч. 10 мин.
Гласът на Гагарин прозвучава в ефира.
8 ч. 10 мин.
50-минутна готовност. Отстранена е единствената неизправност, открита при
затварянето на люк № 1.
8 ч. 30 мин.
30-минутна готовност. На Титов (дубльора на Гагарин) е казано, че може да снеме
скафандъра и да отиде в пункта за наблюдения, където вече са се събрали всички
специалисти. Името на човека, който пръв ще напусне планетата, вече е известно
окончателно - ЮРИ ГАГАРИН.
8 ч. 50 мин.
10-минутна готовност. Проверка на всички основни системи и на херметизацията.
9 ч. 6 мин.
1-минутна готовност. Гагарин заема стартово положение.
9 ч. 7 мин.
Запалване. Старт на КК "Восток", в ефира се чува занемнитото "Поехали!.."
9 ч. 9 мин.
Отделяне на първата степен. Гагарин трябва да чуе отделянето и да почувства
рязко снижение на вибрацииите. Ускорението нараства, както и претоварването.
9 ч. 11 мин.
Гагарин докладва за отделянето на главния обтекател.
9 ч. 22 мин.
Радиосигналите на съветския космически кораб са засечни от американска радарна станция, разположена на Алеутските острови.
9 ч. 57 мин.
Юри Гагарин предава, че прелита над Америка.
10 ч. 13 мин.
Първо съобщение на ТАСС. Стотици корреспонденти от малки и големи страни
превземат на щурм сградата на ТАСС. Юри Гагарин става близък на всички народи
на Земното кълбо.
10 ч. 25 мин.
Включват се спирачните двигатели и корабът започва да се спуска. Кацането е
най-отговорният етап от космическия полет: грешка само с метър в секунда при
скорост 8000 м/сек отклонява точката на приземяване с 50 км…
10 ч. 35 мин.
Отделяне на приборния отсек.
10 ч. 36 мин.
Навлизане в плътните слоове на атмосферата, загуба на радиовръзката.
10 ч. 55 мин.
Обгорялото железно кълбо каца в полетата на колхоза "Ленински път",
юго-западно от гр. Енгелс. Недалеч с парашут се спуска Юрий Гагарин.

Ракетата-носител "ВОСТОК"
"ВОСТОК" е наименованието на серия съветски тристепенни ракети-носители. РН
"Восток" е създадена на базата на двустепенната РН "Спутник", с помощта на която
бяха изведени в околоземна орбита първите съветски изкуствени спътници на
Земята. Стартовата маса на РН е 287 т, дължина 38,36 м, максимален напречен
размер 10,3 м. Максимална маса (изчислен полезен товар на РН "Восток" за
извеждане в орбита) 4730 кг.

Космическия кораб "ВОСТОК"
"ВОСТОК" е наименование на серия съветски едноместни космически кораби за
полети по околоземна орбита. Создаден е под ръководството на Сергей Корольов.
Някои технически данни:
-- Маса - 4,73 т;
-- Дължина (без антените) - 4,4 м;
-- Максимален диаметр - 2,43 м.
КК "Восток" притежава системи за:
-- Автоматично и ръчно управление;
-- Автоматична ориентация по Слънцето и ръчна, за ориентация по Земята;
-- Жизнеопазваща (разчетена за 10 дена работа при атмосфера, близка по
параметри на земната);
-- Командно-логическо управление;
-- Електрозахранване;
-- Терморегулация;
-- Приземяване;
-- Следене состоянието на човека и кораба;
-- УКВ и КВ двустранна радиотелефонна връзка;
-- Телевизионна с две предаващи камери;
-- Радиоконтрол на параметрите на орбитата и пеленгация на КК;
-- Спирачен двигател ТДУ-1.
КК "Восток" се състои от два основни отсека: спускаем аппарат (СА),
в ролята на орбитален отсек и приборен отсек (ПО) предназначен за апаратурата
и оборудването, обезпечаващо орбиталния полет.

И така - полетът в цифри:
-- полетът продължил 108 мин.
-- дължина на маршрута - 40.868,6 км.
-- максимална скорост на полета - 28.260 км/час.
-- максимална височина на полета - 327 км.
Последната цифра е рекорд и до днес. Никой на едноместен космически кораб не
е летял на такава височина.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мнениеот CellNet ™ » Сря 12 апр 2006 15:46


Евала на пича
:yeaha: :yeaha: :yeaha:


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 12 апр 2006 15:46


евала
жалко само за много юнаци дето са пробвали преди това и не са стигнали :cry:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 12 апр 2006 15:48


Ей верно ве...голяма крачка за човечеството


Потребителски аватар
DEKSTAR
Мнения: 840
Регистриран на: Сря 14 дек 2005 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот DEKSTAR » Сря 12 апр 2006 15:56


Само да добавя нещо,че на този ден преди 44год. когато Юри Гагарин е излетял в космоса в САЩ по улиците хората са вървели с наведени глави защото са били изпреварени от руснаците,които първи излизат в космоса въпреки,че е било само за 108 мин. е било голямо постижение за времето си.


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Сря 12 апр 2006 15:57


пропагандааааа


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 12 апр 2006 22:57


И до днес ьАмериканците не могат да догонят Руснаците в тая област !



(Като онова дето американците разработвали за милиони долари специална химикалка,която да пише в космоса при липса на Земно притегляне!
И попитали Руснаците "Вие с какво пишете в Космоса ??"
"Ми с Молив!? - отвърнали те") :twisted:


Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мнениеот CellNet ™ » Съб 15 апр 2006 0:47


Да не забравяме и

27 г. след първия полет на българин в Космоса
10.04.2006



Георги Иванов, който на 10 април 1979 г. излетя на борда на съветския космически кораб "Союз 33", стана четвъртия известен българин със своя звезда във "Famous Алеята на славата". (Вж. още снимки).
Той е роден на 2 юли 1940 г. в Ловеч и още като ученик тренира парашутизъм, безмоторно и моторно летене в аероклубовете в Ловеч, Плевен и София. Завършва първия випуск на Висшето военно-въздушно училище "Георги Бенковски" в Долна Митрополия. Остава там като инструктор на МиГ-15 и МиГ-17.
По-късно по собствено желание се премества в бойните ескадрили. Последователно лети на МиГ-19 и МиГ-21 в Доброславци и Габровница.
През 1977 г. започва да се обучава за космонавт и две години по-късно е титуляр за полета в тандем с Николай Рукавишников.
На около 3 км от станцията "Салют", с която корабът трябва да се скачи, обаче отказва основният им двигател. Въпреки това българската научна програма беше изцяло изпълнена по-късно от екипажа на станцията Ляков и Рюмин, разказва първият ни космонавт пред в. "Стандарт" през 2004 г.

автор: Георги Димитров, Нетинфо


:patriot :patriot :patriot


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Съб 15 апр 2006 7:27


Виждал съм го на живо. Даже съм се ръкувал с него. Много завиждах на един приятел който се снима с него. Тогава бях в първи клас и спомена е вече доста смътен. След полета обиколи всички страни от соц лагера. . У нас му бяха устроили грандиозно посрещане. Бяха затворили за движение Цариградското шосе - то тогава движението беше малко ама все пак - и бяха наредили народа от двете страни. Със знаменца. Тогава така се посрещаше. Но за Гагарин хората дойдоха с радост. Има едно училище в квартал Изток - 138-мо. Тогава го кръстиха Юри Гагарин. Човека го посети - ръкува се с най малките ( и аз между тях) и се снима с няколко деца. Посади и борче в двора. Борчето и надписа още седят, въпреки че истинското борче изсъхна след година и го подменийа с друго. Името на училището обаче не е същото. Подмениха го след революцията - герой, герой , ама руснак - друго щеше да е ако беше американец. Сега е на името на някакъв професор май. Името на професора не си спомням, ама това на Гагарин никога няма да забравя.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Съб 15 апр 2006 11:29


batmilko написа:пропагандааааа
:да:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Съб 15 апр 2006 19:15


Всичко го обръщате на пропаганда и скептицизъм


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 15 апр 2006 19:19


R@do написа:Всичко го обръщате на пропаганда и скептицизъм

:да: :kef:



Върни се в “Пътеводител”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта