Голф 1.6 --> 1.8 100 коня

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
ice_bg
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 22 фев 2005 21:49
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот ice_bg » Пет 17 фев 2006 18:25


колянов вал, мотовилки, бутала и гарнитура дали излизат по евтино от друг двигател... а пък и ако ще се слага друг двигател къф е смисала това да е 1.8 карбуратор направо 1.8 инжекцион...




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 11 апр 2006 13:14


Flatmo написа:.......... разликата е в КОЛЯНОВИЯ ВАЛ.
Буталата, главите и блоковете са едникви. По-дългия ход на буталото не е от мотовилката а от "коляното" на коляновия вал. От по-дългия ход идва и по-високата степен на сгъстяване при 1,8 10:1 а при 1,6 е 9:1


Прочетох темата, пък и тези дни се порових из разни каталози и стигнах до извода, че главите на 1.8 РП и 1.6 ПН са едни и същи, със едни и същи клапани - различни са само разпределителните валове.
Това означава ли, че ако сменя само валовете - ще има някакъв положителен ефект.

И друго се питам - наистина ли разликата между 1.8 и 1.6 двигатели е само в хода на коляновия вал - дали няма разлика и в профила(челото) на буталата...

Защото ако главите, блока, буталата и клапаните са еднакви и разликата е само в коляновия и разпределителния вал - става много "лесна" трансформацията от 1.6 в 1.8.....дали не бъркам някъде...


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Flatmo » Вто 11 апр 2006 15:19


Li4o написа:И друго се питам - наистина ли разликата между 1.8 и 1.6 двигатели е само в хода на коляновия вал - дали няма разлика и в профила(челото) на буталата...

Защото ако главите, блока, буталата и клапаните са еднакви и разликата е само в коляновия и разпределителния вал - става много "лесна" трансформацията от 1.6 в 1.8.....дали не бъркам някъде...


Тъй като аз все още не съм виждал разглобен нито един двигател а единствено съм чел описания стигнах до същия извод сменяш колянов и разпределителен вал и вече си 1,8 даже онзи ден се загледах в характеристиките на 2Е от Г3 GTI диаметъра на буталата е същия и според информацията в тази тема http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=18251
бутала, биели и колянов вал от 3 GTI, цена 250 лв, идеаlни са да си направиш 2000 кубика колата, стават за всички двигатели 1.6 и 1.8


Излиза, че може да си направиш двигателя от 1,6 на 2,0 все едно си правиш основен ремонт.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Сря 12 апр 2006 6:23


сравнявал съм буталата на пн-двигателя с тези на абс-1.8-има разлика в разстоянието от челото на буталото до първия сегмент


Потребителски аватар
Angeljordan
Мнения: 181
Регистриран на: Пет 23 дек 2005 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Angeljordan » Сря 12 апр 2006 15:14


Li4o написа:И друго се питам - наистина ли разликата между 1.8 и 1.6 двигатели е само в хода на коляновия вал - дали няма разлика и в профила(челото) на буталата...

Защото ако главите, блока, буталата и клапаните са еднакви и разликата е само в коляновия и разпределителния вал - става много "лесна" трансформацията от 1.6 в 1.8.....дали не бъркам някъде...


Ако от това тук може да си направите извод Действайте.
Изображение
Изображение

П.П. Относно едно запитване от Angel.1 Не можах да намеря буталата на PB мотора. Обаче открих номер по AE 23975 81.00 mm. Ако някой може да помогне...


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 12 апр 2006 15:42


щом лада от 1.2 става 1.5 с вал от 1.5/1.6 и мотовилки от фиат 1.6 двувалка...от 1.3 става пък 1.6...
що пък ФВ-то да не става 2.0 :lol:


Потребителски аватар
angel.1
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 24 сеп 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот angel.1 » Сря 12 апр 2006 17:03


Ми по принцип може да стане ,но преди това според мен би трябваво да се пусне един шлайф на блока за да се избегне износването което старото бутало и сегменти са направили в блока в долна мъртва точка от хода на буталото,защото иначе при по-голямия ход на буталото ще трябва да се преминава през некво ръбче,което колкото и нищожно да е ще такова майката на сегментите за нула време.Говорим за 1.6 и 1.8.

Последна промяна от angel.1 на Чет 13 апр 2006 7:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 12 апр 2006 22:13


Пичове, безкрайно много се размечтахте :wink: Блока на 2Е е по-дълъг(висок) от 1.6/1.8. Плюс това тази тема е за изтриване, защото се дублира :!: Има изчерпателна тема с всички възможни конверсии :!:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Сря 12 апр 2006 22:16


NovobranecGT написа:..... Блока на 2Е е по-дълъг(висок) от 1.6/1.8. Плюс това тази тема е за изтриване, защото се дублира :!: Има изчерпателна тема с всички възможни конверсии :!:

Не само блока на 2Е , а и буталата са различни....
Я покажи коя е тази ИЗЧЕРПАТЕЛНА тема със всички възможни конверсии.....щото това, което ме интересува никъде не го прочетох из темите в раздела...

П.С. Тези дни порових яко в каталозите и ето какво открих.
За главите:
Ако главата е необорудвана, то за двигателите EZ,PN,GU,RP,RF,RH е една и съща. Изпускателните клапани са еднакви за двигатели EZ,PN,GU,RP,RF,RH, PB, ABN. При всмукателните има разлика само в клапаните на PB, RF,RV, PG - дават ги с еднакъв размер с останалите, но каталожния номер е друг. Всякакви пружинки и шайби свързани с клапаните са еднакви за всички двигатели. Зъбното колело за ангренажния ремък също е еднакво за всички 1.6 и 1.8 двигатели. Което означава, че тук само разпределителния вал е различен между двигатели 1.6, 1.8-90 коня и 1.8 ГТИ.

За бутала и колянов вал (става въпрос за двигатели без KR,PL) :
Коляновите валове и мотовилките са еднакви за всички 1.8 двигатели - има някаква разлика в буталата(оборудвани) - диаметъра е еднакъв, но буталата за GU,RV,RH,PB,PF са с различен каталожен номер от RP. Което означава, че ако на обикновен 1.8 двигател се сложи глава или само вал от ГТИ - то си става ГТИ и остава да се мисли само как ще се пълни...

Решил съм да пробвам моя двигател с разпр. вал от 1.8(RP) - пък да видим какво ще стане...

Ако някъде бъркам или допускам грешка ще съм благодарен някой да ме поправи, докато не съм си потрошил колата... mhihi

Последна промяна от Li4o на Пон 19 юни 2006 21:34, променено общо 6 пъти.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Чет 13 апр 2006 10:25


Всичко е дъфкано многократно, но ОК да обобщим...


Блоковете са с различна височина
Буталата също
Коляновия вал има различен ход
разпределителния вал (за мен) е същия.

И това за което не се сетихте е, че при мотори с ламбда сонда е кофти конверсията щото след това ще се шашка електрониката. Затова и там трябва да се пипа.

МАПването на компа е към 400лв. в ПроСпийд.

И да попитам....за разлика от 10-тина коня заслужава ли си това упражнение?!?!?!

РАСО


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 13 апр 2006 10:36


Li4o написа: Я покажи коя е тази ИЗЧЕРПАТЕЛНА тема със всички възможни конверсии.....щото това, което ме интересува никъде не го прочетох из темите в раздела...

Говорех за тази тема:http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9914&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EC%EE%F2%EE%F0&start=0 Явно е била изчерпателна само за мен :?


Потребителски аватар
Angeljordan
Мнения: 181
Регистриран на: Пет 23 дек 2005 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Angeljordan » Чет 13 апр 2006 12:41


Хайде не се "Дрънкайте" като малки деца.

granci написа:Познавам едно момче от Елин Пелин което на обикновена Джета1,6 карбуратор насади глава от ПЛ,като добави инжекциона със всичките му компоненти. И тази кола вече 2год се движи така. как обаче я е преработил не казва.


Ами вземете го издирете този от Елин Пелин да си каже всичко :)
Така мисля, ще е най бързо.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Чет 13 апр 2006 13:39


NovobranecGT написа:....
Говорех за тази тема:http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9914&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EC%EE%F2%EE%F0&start=0 Явно е била изчерпателна само за мен :?

Точно така - там се коментира повече присаждането на 16в глава на 8в двигател - мен ме интересува съвсем друго...
Темата, както виждаш е "съживена", което означава, че е прочетена - заради теб пак я прочетох :wink:
В темата се дават само предположения и нищо конкретно, има и неверни предположения...даже и ти беше писал, че клапаните на ГТИ 8в са по-големи от 1.8 обикновен, но те са абсолютно еднакви по диаметър и по дължина(лично съм им мерил диаметрите) - дори са с еднакъв каталожен номер - пружините също са еднакви - разликата е само в разпределителните валове....ако говорим за разлика при главите...
Ти ако си експериментирал с нещо такова - можеш да споделиш...
Нямам намерение да се заяждам - все пак идеята на раздела е да си помагаме...

paco написа:......
Коляновия вал има различен ход
разпределителния вал (за мен) е същия.
......
РАСО

Привет! Радвам се, че се обади в темата! Зная, че си капацитет в областта ;)

Значи казваш, че били различни коляновите валове, но защо тогава коляновите валове за 1.8-90коня и 1.8-112 коня в ЕТКА ги дават напълно еднакви и под един каталожен номер....оттам аз заключих, че са еднакви...и биелите дават еднакви....
А пък точно разпределителните валове ги дават различни за 1.6, 1.8 и 1.8 ГТИ... имат различна дължина и форма(заобляне) на гърбицата....

А за лабда сондата се сетихме...и евентуално от там могат да се очакват изненади...


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Чет 13 апр 2006 18:01


PN
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Чет 13 апр 2006 21:02


Li4o написа:Значи казваш, че били различни коляновите валове, но защо тогава коляновите валове за 1.8-90коня и 1.8-112 коня в ЕТКА ги дават напълно еднакви и под един каталожен номер....оттам аз заключих, че са еднакви...и биелите дават еднакви....
А пък точно разпределителните валове ги дават различни за 1.6, 1.8 и 1.8 ГТИ... имат различна дължина и форма(заобляне) на гърбицата....

А за лабда сондата се сетихме...и евентуално от там могат да се очакват изненади...


Нали питането беше за 1,6 и 1,8 мотори?!?!
Е за тях ти казвам , че коярновите валове са различни. Буталата също а главата и разпределителния вал са идентични.
Отговорите ми в тази тема са само относно тези мотори, каквото е и питането

PACO



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта