В студено време - мотора претриса + черен пушек за 1-2мин
Re: В студено време - мотора претриса + черен пушек за 1-2мин
Аз имах същия проблем (1,4 моно). Сменях кабели, свещи, палец, дистрибуторна капачка, датчика за температурата и не се оправи. Проверих я с ВагКом и ми изписа ТПС. Смених го и се оправи, разходът на бензин спадна двойно.
Re: В студено време - мотора претриса + черен пушек за 1-2мин
Колега-Моля те дай малко повече ИНФО.Какво е ТПС? Обясни подробно всичко
Re: В студено време - мотора претриса + черен пушек за 1-2мин
Значи първо да поясня - не твърдя че това е проблемът при вас. ТПС е потенциометър, който стои отстрани на моноинжекциона и следи дали е натиснат педала на газта или не. Подава директно информация на компа. Работи в два режима - празен ход до 25% отворен дросел, и активен режим от 25% нататък. В режим на празен ход инфото от ТПС участва в алгоритъма за определяне на оборотите на двигателя посредством стъпковия мотор. Пряко влияе и върху качеството на сместа.
Дефектът, който може да даде, е породен от изтъркването на пистите на потенциометъра с течение на времето. Най - често това се случва в първата им третина. А точно от там компа взима данни за определяне на празния ход. При изтъркани писти сигналът е "накъсан" и компа го зачита като грешка. Резултатът е пребогата смес - черен пушек, та чак изхвърля неизгорял бензин през аспуха. Друг възможен проблем е просто да са зацапани пистите и само с почистване да се оправи.
Предупреждение: Ако сваляте платката на ТПС, предварително отбележете точното и местоположение, че после от настройките ще ви побелее косата!!!
Накратко това мога да кажа, дано съм бил полезен.
Дефектът, който може да даде, е породен от изтъркването на пистите на потенциометъра с течение на времето. Най - често това се случва в първата им третина. А точно от там компа взима данни за определяне на празния ход. При изтъркани писти сигналът е "накъсан" и компа го зачита като грешка. Резултатът е пребогата смес - черен пушек, та чак изхвърля неизгорял бензин през аспуха. Друг възможен проблем е просто да са зацапани пистите и само с почистване да се оправи.
Предупреждение: Ако сваляте платката на ТПС, предварително отбележете точното и местоположение, че после от настройките ще ви побелее косата!!!
Накратко това мога да кажа, дано съм бил полезен.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: В студено време - мотора претриса + черен пушек за 1-2мин
tonyvvv написа:Значи първо да поясня - не твърдя че това е проблемът при вас. ТПС е потенциометър, който стои отстрани на моноинжекциона и следи дали е натиснат педала на газта или не. Подава директно информация на компа. Работи в два режима - празен ход до 25% отворен дросел, и активен режим от 25% нататък. В режим на празен ход инфото от ТПС участва в алгоритъма за определяне на оборотите на двигателя посредством стъпковия мотор. Пряко влияе и върху качеството на сместа.
Дефектът, който може да даде, е породен от изтъркването на пистите на потенциометъра с течение на времето. Най - често това се случва в първата им третина. А точно от там компа взима данни за определяне на празния ход. При изтъркани писти сигналът е "накъсан" и компа го зачита като грешка. Резултатът е пребогата смес - черен пушек, та чак изхвърля неизгорял бензин през аспуха. Друг възможен проблем е просто да са зацапани пистите и само с почистване да се оправи.
Предупреждение: Ако сваляте платката на ТПС, предварително отбележете точното и местоположение, че после от настройките ще ви побелее косата!!!
Накратко това мога да кажа, дано съм бил полезен.
ТPS-trotle position sensor....Всичко си е съвсем точно с изключение на едно!!!Не пипайте ТПС-а сами или в сервиз без точен прибор за позициониране,че лошо ви чака...никакви "чертички" и "белези" не помагат!!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта