Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот doc_j » Чет 12 ное 2009 20:18


Аз пък все си мисля, че ще загубиш от към въртящ момент с късия колектор :roll:




Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Пет 13 ное 2009 11:57


защо така мислиш???


Потребителски аватар
Sharky GTI
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот Sharky GTI » Пет 20 ное 2009 0:19


аз за себеси мога да кажа че е въпрос на експерименти,без проба нема да стане ясно.Много пъти съм правил неща за които други "разбирачи" са били в обратна посока на това което съм твърдял,обаче като се изстрелям от некое кюше с мръснишки рев,калбета дим с миризма на изгорела гума(с лек привкус на феродо :Mr Green Fun ) и гръмотевици при всяка смяна между 1-2-3-та зъбчатка,като паркирам до тях и предложа да напраим едно две замервания е така за крастата да се начеша,само седат и гледат и се почват едни мрънкявици - ама сега нема каде да идем да се пуснеме,па нема бензин,па на друг гумите му били ботаре и много са празаляли неможел да напраи добар старт и те такива оправдания :wink: ,а почти винаго кога ме е апвала главата и съм правил такива изпълнения съм се пускал с коли с по 30-40 коня над мене.Та така,моя съвет е да деистваш смело и разумно,почти никога не се получава желания максимален резултат от първия път.Незнам какви са ти параметрите на заводския колектор и какво си решил да сътвориш ти,но имаи предвид че хората дето са проектирали заводския колектор си разбират от работата и то много повече от нас обаче има и още едно нещо и то е че фабричния колектор е пресметна за нормална експлоатация,нормален разход,погледнато е и върху това да се изстиска максималния живот на дадения двигател.Това се все неща които спъват мотора и те са си му "вродени" нарочно,от теб се иска само да ги преправиш така че всичко да е на МАХ и требва да знаеш че от тая кола ежедневка повече не става :mrgreen: .Та според мен с различен колектор двигатела ще работи различно в различните режими така че съведа ми е да направиш колектор които да можеш да променяш до тогава до когато най ти хареса примерно:Направи рънарите с дължина колкото фабричните и вътрешния диаметър да е малко по-голям от на фабричниа с 1-2мм не повече.След това почваш да скъсяваш дължината на рънерите,режеш заварваш с аргона(предполагам че ще работиш с алуминиеви тръби) и тестваш и така докато ти хареса или почне да става по зле.Мериш дължината и записваш и след това почваш да увеличаваш диаметрите на рънарите с 0.5мм и пак така тест след всяка промяна и пак докато ти хареса или почне да става зле.Ако си записваш всичко размерите поетапно както си ги променял и след това ги преработиш и нанесеш на графика можеш да проследиш как се променят нещата при всяка една промяна в размерите и да разбереш каде са ти пиковите моменти и от това да разбереш какви са размерите на колектора които отговаря на твоите изисквания.След като знаеш размерите на колектора правиш си нов монтираш и раздаваш от гаста :wink: .При пилежите по главата работата е малко по кофти щото там пипаш веднъж и требва да е точно и на място иначе друга глава,аиде пак профилактика шлаифанки пасванки и всички екстри,и естествено пак пилене mhihi ,така че там просто гледаи тунела които прави отвора на главата и колектора да е максимално прав и без ръбове и прещипани гарнитури на снадката между двете и плавен преход на въздуха към мястото за образуването на Г.В.С.
... ами това е което мога да ти дам като съвет,малко много работа е но ако имаш желание това ще е последното нещо което ще те спира :wink:


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Съб 21 ное 2009 19:52


аз днеска си направих смукателния колектор и нека някои да качи снимките защото аз немога.
зада може всички да видят какво съм направил,който изяви желание да качи снимките да ми изпрати имеиласи


Потребителски аватар
leido
Мнения: 406
Регистриран на: Нед 04 май 2008 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив New York

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот leido » Нед 22 ное 2009 21:35


Заповедай колега.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
:patriot


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот Сиромаха » Нед 22 ное 2009 22:31


Остава да се уредиш с мотор от ф1 на 18000 об/мин :shock .Но дори и тогава преди фланеца трябва да имаш стеснение наподобяващо пясъчен часовник.Така ще си крадат въздуха рънърите,че се съмнявам дали ще има 100 коня в комплект с всички други проблеми.


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mk1 » Пон 23 ное 2009 11:47


тва да не го гласиш за турбо голф ?


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Пон 23 ное 2009 14:31


[quote="Сиромаха"]Остава да се уредиш с мотор от ф1 на 18000 об/мин :shock .Но дори и тогава преди фланеца трябва да имаш стеснение наподобяващо пясъчен часовник.Така ще си крадат въздуха рънърите,че се съмнявам дали ще има 100 коня в комплект с всички други проблеми.[/quot
искаш да ми кажеш че ще се получи обратен ефект????
не на турбо на атмосферен голф........


Потребителски аватар
Sharky GTI
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот Sharky GTI » Пон 23 ное 2009 18:52


...доста късаче е колекторчето :) ,а що се отнася до резултата колегата като го монтира и пробва ще сподели надявам се.


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mk1 » Пон 23 ное 2009 19:46


идеята е добра , но трябваше да се придържаш към първоначалната дължина на рънарите ... или малллко по къси .


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Пон 23 ное 2009 19:57


не става с по дълги рънари щото ше упрът в радиатора.
а що се отнася за резултата.....ще си портна главата ще си увия изпускатела с термо лента и тогава ще го слагам.
значи имам двама приятели с С20ХЕ-та и си направиха такива колектори и са много доволни те нали опелите имат спортна инжекция ЛЕКСМАУ и аз съм го правил на принципа на него и ще видим ко ша стане като не стане слагам си оригиналния ша го загладя малко от вътре и ша видим резултата и с него.
а за този късия искам от вътре малко да го позагладя щото има малко ръбчета даите съвет с какво да ги позагладя :beer


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот doc_j » Пон 23 ное 2009 20:27


Значи, някъде по-горе, бях казал, че не трябва да се скъсява. В смисъл - може да се скъси, но тогава трябва и да се разпили да е по-широк, за да се запази обема същия. Пак ще питате "Защо?" Ами, честно казано не знам, просто тия неща съм ги чувал от виден съфорумец (няма да споменавам име, щото не знам дали той би искал), който определено е доста напред с материала по отношение на атмосферните двигатели. Това, което си спомням само беше: "Не ги скъсявай, за да не загубиш въртящ момент..."


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот 55555 » Вто 27 апр 2010 15:02


leido написа:Заповедай колега.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
:patriot

Пиша по тази позабравена тема,като се надявам да е от някаква полза на тези хора който са решили като мене да експериментират по този начин [от снимките] със всмукателните си колектори за атмосферни мотори.Най просто казано не го правете за да не загубите доста конски сили във високите обороти за сметка на ниски и средни обороти.Пробвах с две различни дължини на точно такъв вид колектор от АБФ и резултата е следния-колата става много по рязка,пъргава и много по приятна за каране още от 2000rpm,като предполагам това е заради изместването на въртящият момент надолу.Дотук добре но след 4500-5000rpm започва едно тъпчене нагоре дето няма как да се компенсира и с аванс и с повече и с по малко гориво,просто нищо не помага дори и раздвижните колела на валовете за по голямо предварение,закъснение абе пълна трагедия.Доста колеги са написали много верни неща по темата за литрите и обема на колектора който предпочетох да проверя сам и това е резултата след почти 2 месеца проби и тестове.Понеже неможех да повярвам че съм сгрешил,един приятел със широколентова сонда ми показа колко много е разликата във високите обороти на гориво,което с оригинално дългия колектор е с около 10% повече отколкото с късия.Да не допълвам че направих и доста летящи стартове в един и същи ден с едни и същи коли с късия и с дългия колектор и разликата просто е....Ако съм пропуснал да уточня нещо от което се интересува някой по темата да пита но смисъл от този вид скъсяване на колектора като при XE на Опел при нас невърши същия резултат,освен ако не се направи нещо с по голям обем но с по къси тръби като това...http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... 548b7f5b52


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Вто 04 май 2010 18:57


аз вмомента съм 90% готов с новия ми колектор които е изчислен кактро трябвадо ден два ще го монтирам и ще споделя резултат значи този колектор които е на снимките е с мнофо малък обем сегашния е както трябва няма ништо обшо с този!!!
при направатая на такъв колектор трябва се спазят две неща:
1-дължината големината на тръбите
2-обема на кутията
аз съм ги спазил и двете сега и ще видим резултата


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Вто 04 май 2010 19:05


55555 написа:
leido написа:Заповедай колега.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
:patriot

Пиша по тази позабравена тема,като се надявам да е от някаква полза на тези хора който са решили като мене да експериментират по този начин [от снимките] със всмукателните си колектори за атмосферни мотори.Най просто казано не го правете за да не загубите доста конски сили във високите обороти за сметка на ниски и средни обороти.Пробвах с две различни дължини на точно такъв вид колектор от АБФ и резултата е следния-колата става много по рязка,пъргава и много по приятна за каране още от 2000rpm,като предполагам това е заради изместването на въртящият момент надолу.Дотук добре но след 4500-5000rpm започва едно тъпчене нагоре дето няма как да се компенсира и с аванс и с повече и с по малко гориво,просто нищо не помага дори и раздвижните колела на валовете за по голямо предварение,закъснение абе пълна трагедия.Доста колеги са написали много верни неща по темата за литрите и обема на колектора който предпочетох да проверя сам и това е резултата след почти 2 месеца проби и тестове.Понеже неможех да повярвам че съм сгрешил,един приятел със широколентова сонда ми показа колко много е разликата във високите обороти на гориво,което с оригинално дългия колектор е с около 10% повече отколкото с късия.Да не допълвам че направих и доста летящи стартове в един и същи ден с едни и същи коли с късия и с дългия колектор и разликата просто е....Ако съм пропуснал да уточня нещо от което се интересува някой по темата да пита но смисъл от този вид скъсяване на колектора като при XE на Опел при нас невърши същия резултат,освен ако не се направи нещо с по голям обем но с по къси тръби като това...http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... 548b7f5b52




ти със къква далжина си ги правил и с какъв обем на кутията???



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта