VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
ivan212
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 03 юли 2009 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: VAG-COM

Мнениеот ivan212 » Нед 25 окт 2009 23:42


Здравейте, успях да подкарам и сензора на двигателя но сега имам друг въпрос.
Значи както му дам Автоскан функцията ВАГ-КОМа започва да сканира автоматично зададените му за моя модел контролери. Модела ми е Поло 6N 2000 г. Ето какво се получава накрая като резултат:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Chassis Type: 6N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,41,45,46,55
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 036 906 014 BM
Component: MARELLI 4CV 3149
Coding: 00021
Shop #: WSC 00788
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 6N0 920 804 D
Component: KOMBIINSTRUMENT BOO V05
Coding: 00141
Shop #: WSC 00070
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN
Coding: 00020
Shop #: WSC 00788
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer
Controller: 6X0 953 257
Component: IMMO 0002
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000

End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Значи ВАГ-КОМа сканира всичките му зададени 13 бр контролери но успява да се свърже и да вземе данни само от 4 бр. - двигателя, някакви инструменти, някакъв CAN gateway и имобилайзера... всички други контролери не отговарят и от тях няма данни.
Искам да ви попитам - нормално ли е за това Поло да се четат само 4 бр. контролери или аз нещо бъркам... Все ми се струва че трябва повече данни да бъдат прочетени... Имам въздушни възглавници, централно заключване и т.н. все неща които ги виждам че програмата ги поддържа обаче на моята кола не може да ги прочете...
Изобщо някой може ли да ми каже на Поло 2000 г. колко контролера трябва да могат да се четат като бройка, и ако не се четат това какво значи - че са изгорели ли или че кабела нещо не е както трябва или може би версията на ВАГ-КОМа не е кракната добре...




Потребителски аватар
Svets
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
Автомобил: Vw Passat 2004
Двигател: 2.0 TDI BGW
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот Svets » Чет 29 окт 2009 19:30


Трия грешката и пак ми се появява !!!! Помогнете ми

01539 - Headlights Not Adjusted: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Possible Symptoms

* Headlight Adjustment disabled
* Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

* Headlight Adjustment not performed
* Aftermarket Suspension installed (i.e. lowered Suspension)
* Level Sensor Readings out of Range
* Level Sensor(s) faulty
* Level Sensor Mounting damaged/faulty

Possible Solutions

* Perform Headlight Adjustment
o See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details
* Check Level Sensors
* Check Level Sensor Mounting

Special Notes

* If Headlight Adjustment (Basic Setting) fails, check Level Sensors.
o Check Measuring Value Blocks (MVB) if Level Sensor Readings within Specification.
* When stored in combination with 01537, fix that one first.


Потребителски аватар
TheKingslayer
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 11 авг 2008 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот TheKingslayer » Пон 09 ное 2009 17:26


Току що и аз направих диагностика с VAG-COM Version: Release 409.1-S.
Автомобилът е Passat B5 1,8T APU , 2000 година.
Намерих само една грешка.

Address 01: Engine
Controller: 4B0 906 018 AA
Component: 1.8L R4/5VT 0006
Coding: 04001
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Къде се намира този кислороден сензор?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VAG-COM

Мнениеот kris11 » Пон 09 ное 2009 20:36


TheKingslayer написа:[b]1 Fault Found:
17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
Къде се намира този кислороден сензор?

изчисти я и покарй малко.После провери дали се е появила пак/ Сондата е след изпускателният колектор - за товя модел трябва да се ровя в датата за да видя точно къде. Погледни по тръбата
след изпускателния колектор.
за най-сигурно влзе в scope и задай да се вижда диаграмата на сондата.


Потребителски аватар
TheKingslayer
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 11 авг 2008 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот TheKingslayer » Сря 11 ное 2009 13:47


kris11 написа:изчисти я и покарй малко.После провери дали се е появила пак/ Сондата е след изпускателният колектор - за товя модел трябва да се ровя в датата за да видя точно къде. Погледни по тръбата
след изпускателния колектор.
за най-сигурно влзе в scope и задай да се вижда диаграмата на сондата.

Bлагодаря за съветите, колега.
Изчиствах грешката няколко пъти и тя пак се появява. Явно проблема е в сензора.
Кое имаш предвид под диаграма на сондата. Следих показанията на Oxygen Sensor (-10%-10%) със съответната диаграма.
Изображение

Направих лог в движение на покзанията на Oxygen Sensor (-10%-10%).
Резултатът бе, че на няколко пъти сензорът показа резултати, извън допустимите стойности от(-10% : +10%)
7.8
10.2
13.3
15.6
18.8
21.9
24.2
19.5
17.2
14.1
11.7

9.4
---------------------
6.3
10.2
14.1
18.0
21.9
25.0
25.0
25.0
21.9
19.5
18.0

0.0
---------------------

-9.4
-10.2
-10.9
-11.7
-12.5
-13.3
-10.9
-10.2

-9.4
-8.6
--------------------
Дали това излизане от допустимите стойности е причината за "17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High"? Има ли друга диаграма за сондата?

И още нещо, докато следих показанията на кислородния сензор ми направи впечатление, че се разминава показанието на VAG-COM показателя Coolant Temp (80-110°C) със стрелката на таблото, като от 70°C до 80°C по VAG - стрелката на таблото показваше 90°C. Повече от 80°C по VAG не вдигнах за 7-те километра пробег.


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: VAG-COM

Мнениеот driver » Сря 11 ное 2009 23:04


Някой може ли да ми помогне как да регулирам оборотите на Поло 6N AFH мотор?

Koksan написа:Значи за адаптация на AFH мотор правиш следното:

1. Закачаш колата и влизаш в 01.Engine
2. Избираш - Measuring Blocks - 08 - ще ти се покажат 3 реда и пред тях по 3 кутийки за писане
3. На първата кутийка или пишеш или със стрелкичката даваш нагоре до 01 Канал - така ще ти изпише някакви стойности (0 и т.н. защотото двигателя не е запален)
4. докато си на този канал ... даваш отдолу посредата "Switch to Basic Settings" и гледаш да не пипаш педала на газта! Ще започне да се чува едно бръмчене от дроселовата клапа и ще се мърда самичка .... оставате я около 1 мин без да пипате нищо ... Наистина нищо!
5.натискаш пак отдолу по средата надписа който се е сменил на "Switch to Measuring Blocks"
6. Затваряш модулите до началото на VAG COM ...

По принцип е това, но бих посъветвал, това да с енаправи на студен двигател, и след като се свърши ... палите колата и без да пипате газта .. .ВАЖНО Е ДА НЕ ДОКОСВАТЕ ПЕДАЛА ... я оставате да поработи докато загрее на 90 градуса... 5-6 мин.

Така би трябвало да се оправи, но се молете само тия в сервизите, в които сте я карали, да не са изкривили дроселовата клапа, както обичат да правят "ГЛУПАЦИТЕ" за да регулират оборотите на празен ход ... което е СМЕШНО

Поздрави!


Всичко това го направихме даже няколко пъти, но оборотите не падат по-малко от 1200 ???

Има ли начин с ВАГ КОМ-а да се настроят на около 850 примерно?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VAG-COM

Мнениеот kris11 » Пон 23 ное 2009 19:28


TheKingslayer написа:
kris11 написа:И още нещо, докато следих показанията на кислородния сензор ми направи впечатление, че се разминава показанието на VAG-COM показателя Coolant Temp (80-110°C) със стрелката на таблото, като от 70°C до 80°C по VAG - стрелката на таблото показваше 90°C. Повече от 80°C по VAG не вдигнах за 7-те километра пробег.

Температурата по таблото може да се различава .
Сложи на диаграма /Scope/и виж дали има някакви импулси от сондата. Ако няма или сондата е мъртвец или прекъснат кабел. Импулсите са с амлитуда 1 В . При студен двигател са по загладени . при някои сонди с много ниска амплитуда. Когато позагрее двигателя / сондата е без допълнителен подгрев/ импулсите стават с по-стръмни фронтове - т.е. вече приличат на импулси , а не на мазало.
Извинявай за закъснелия отговор -не бях влизал скоро .


Потребителски аватар
George_131
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VAG-COM

Мнениеот George_131 » Чет 26 ное 2009 0:15


Здравйте колеги, от скоро и аз съм собственик на Кабелче, подкарах го с VAG-COM 409.1, но несъм наясно с повечето грешки, та бих помолил ако някой е по-навътре с нещатата да помогне

3 Faults Found:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
P1327 - 35-10 - - - Intermittent
17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded
P1328 - 35-10 - - - Intermittent

Колата е Ауди А4 1.8 ADR мотор.
и
1 Fault Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent

Колата е Голф3 1.6 AFT мотор

И двете коли са с газ (Аудито с обикновенна а Голфа с ГИ)

Поздрави от Пловдив и мерси предварително


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот tdi fen » Чет 26 ное 2009 14:09


здравейте и аз да се включа днес я закачих на ваг–ком и излязоха две грешки,не мога да намеря какво значат
17552
P1144-35-00


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот rmk » Чет 26 ное 2009 14:20


Google написа:17552, Mass Air Flow Sensor (G70) open or short to ground P1144-35-10----Intermittant

Дебитомер, "Intermittant" значи, че грешката се появява от време на време.


Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: VAG-COM

Мнениеот nasttii » Пон 30 ное 2009 0:47




LUBAKA2
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БЪЛГАРСКО

Re: VAG-COM

Мнениеот LUBAKA2 » Чет 10 дек 2009 15:26


Здравейте!Най-после инсталирах кабела :roll: Показа ми слените грешки:
01237
00741
17978
01268
Понеже майсторите ми правиха нещо по компютъра преди няколко месеца/казаха,че компютъра ми не е в ред!!!?/,ще е проблем ли да изтрия тези грешки?Най-вече ме притеснява първата,този клапан може ли а бъде заменен,лесно ли става,нещо като цена?Двигателя е 1,9TDI 90к.с. 11/1997!Втората е в ръчната,там ще се отстрани проблема!Последната-какъв е този октан коректор и защо ми се струва,че е свързано с първата грешка?17978-имобилайзер не ме притеснява!Благодаря!


imbecile
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот imbecile » Нед 13 дек 2009 16:51


Привет,
Някой да се е сблъсквал с тази грешка:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 030 906 030 D
Component: MARELLI 1AV 2151
1 Fault Found:
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
36-00 - Open Circuit
Readiness: N/A

До колкото разбирам, проблемът е в стъпковото моторче. Някакви идеи за поправка или да се ориентирам към търсенето на нова (втора ръка) дроселна клапа?
Колата е Поло 98, 1.4 16V AFH, а симптомите са:
- стъпаловидно, колебливо покачване на оборотите при студен старт до към 850-900 об/мин.
- често пропадане на оборотите докато колата е студена, понякога се стига и до загасване на двигателя.
- вече играят и нагоре :banghead: на празен ход периодично се вдигат и падат между 1200 и 1500

П.П. Още нещо - клапата не може да се обучи с VAG-COM както е описано тук, четох доста за капризните ECU-та MARELLI 1AV, та вероятно няма да го бъде обучението...
Прикачени файлове
Capture.JPG


Потребителски аватар
stanko1.9
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 13 дек 2009 12:17
Автомобил: Фолксваген Пасат б3 TDI
Двигател: afn 91г
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот stanko1.9 » Пон 14 дек 2009 23:12


някои ще ми каже ли как да се сдобия с ваг-комп. и колко ще ми струва


Потребителски аватар
Svets
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
Автомобил: Vw Passat 2004
Двигател: 2.0 TDI BGW
Местоположение: София

Re: VAG-COM

Мнениеот Svets » Вто 15 дек 2009 12:53


Трия грешката и пак ми се появява !!!! Помогнете ми

01539 - Headlights Not Adjusted: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Possible Symptoms

* Headlight Adjustment disabled
* Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

* Headlight Adjustment not performed
* Aftermarket Suspension installed (i.e. lowered Suspension)
* Level Sensor Readings out of Range
* Level Sensor(s) faulty
* Level Sensor Mounting damaged/faulty

Possible Solutions

* Perform Headlight Adjustment
o See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details
* Check Level Sensors
* Check Level Sensor Mounting

Special Notes

* If Headlight Adjustment (Basic Setting) fails, check Level Sensors.
o Check Measuring Value Blocks (MVB) if Level Sensor Readings within Specification.
* When stored in combination with 01537, fix that one first.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта