Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот Ivaile » Пон 26 окт 2009 9:42


:applause: Честито!!!!!!!!!!!!Баш за Димитровден си готов!




Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 26 окт 2009 19:36


Ivaile написа::applause: Честито!!!!!!!!!!!!Баш за Димитровден си готов!

Е,аз не съм го планирал.Даже правих опит да го докарам към Софето миналата неделя...Важното е че стана.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Чет 05 ное 2009 7:57


Здравейте,след малко затишие,да пораздвижим малко темата.
Буса вече е в София,прехода мина нормално въпреки моите опасения.Като изключим разбитата предница,всичко друго е добре.А,ще се наложи май да взимам нов акумулатор,щото тоя дето е с него е заминал. Незнам дали е за хвалене,ама баирите при тунелите на АМ Хемус ги качи на 4 предавка.При това ,че беше и бая натоварен.Е,вярно ,изкачването беше с 80-90 км,ма то и аз повече не съм го гонил.
А,ето и първото му каране с новия мотор:
http://vbox7.com/play:a9f902f3
Това е на път за София:
http://vbox7.com/play:4a4e6864
http://vbox7.com/play:54b7e231


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Нед 15 ное 2009 21:18


Лошо. :banghead: От както съм го докарал в София,не съм го карал,но го палих няколко пъти.Последния път ми направи впечатление ,че не свети лампата за маслото.Оказа се извадило се кабелче от датчика.До тук добре ,но след закачането ,въпросната лампа пък не иска да изгасне.Ами сега?Първоначално помислих ,че датчика се :censored: и го смених,но ефекта беше пак същия.Направих един експеримент,откачих кабелчето на помпата,та да не запали,и завъртях на стартер с риск да олея с масло,щото бях МАХНАЛ датчика,и.....нищо.Няма масло в главата.Сега се ориентирам към сваляне на картера,за да видя какво е положението с маслената помпа.Казаха ми да отвия масления филтър,да го източа от маслото и пак да го сложа и да пробвам.Ако се напълни с масло,което се съмнявам,да търся проблема м/у филтъра и главата.Т.е.запушване на главна маслена м-ла.Но аз мисля ,че проблема е в маслената помпа.Можеби скъсан привод????Незнам.Ако някой има някаква идея нека да сподели,че хич не ми се сваля картера.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот Ivaile » Пон 16 ное 2009 15:38


:? :horror: Почвай, докато времето е хубаво-нормално е да тръгнеш от маслена помпа.....


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 16 ное 2009 16:03


Значи,днес източих филтъра от маслото,монтирах го на мястото му и запалих и подкачи масло.лампата изгасна както си му е редът.Изгасих го и пробвах пак и се получи същия проблем.Вече не подкачваше масло.Източих пак филтъра и този път не напълни филтъра.Следва сваляне на картера.А за времето....буса влезе в гаражната клетка,така че ще съм на завет.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 23 ное 2009 21:10


Сагата продължава......След всички опити накрая колкото и да не ми се искаше,свалих картера.В употреба влезе пак познатата стълбичка ,която я използвам да разкача ДВГто от скоростната кутия.
PB200558.JPG

Така е по лесно развиването на болчетата откъм скоростната кутия.Разбира се преди това източих маслото.
След свалянето на картера,свалих и маслената помпа,и проблема лъсна,байпасния клапан беше отворен.Причината,стружки и парчета силикон.Които са минали ПОКРАЙ цедката щото някой е бърникал там.
PB200559.JPG
PB200560.JPG

По голяма беля беше байпасния клапан.Първо пружината беше нещо рязана ,после,вмесно капачката на клапана,някаква шайба и накрая по корпуса серия от дупки,които явно са служели за нагласяне на налягането посредством един ПИРОН.Утре ще кача снимки на това чудо на технологията.Дано няма някой германец защото може да ни я открадне.Технология та де....
Та след като видях това нещо се орентирах към закупуване на нова маслена помпа.Първо пробвах за второ у-ба.Обявиха ми цена-80 лв.В един магазин в квартала намерих за 92лв нова ама Турска.Германска била 240лв нова.Накрая чрез един приятел,на когото много му благодаря,намерих Датска помпа за 90лв.Дано да е хубава,щото я взех.
Утре предстои монтирането,след това смятам да направя една промивка на ДВГто с турбинно масло,което си взех от службата.После ще налея 10W40 т.е. полусинтетика.
Дано всичко е наред с мотора.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Пон 23 ное 2009 22:00


10В40 ще му дойде малко "тънко" според мен.Огледай се за 15В40, по добре ще е за двигателя, който не е първа младост :)


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 23 ное 2009 22:38


PACH написа:10В40 ще му дойде малко "тънко" според мен.Огледай се за 15В40, по добре ще е за двигателя, който не е първа младост :)

Доставчика ми каза ,че е на около 56000км.Свален от почти нова Шкода Фелиция.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Пон 23 ное 2009 23:44


valsanik написа:
PACH написа:10В40 ще му дойде малко "тънко" според мен.Огледай се за 15В40, по добре ще е за двигателя, който не е първа младост :)

Доставчика ми каза ,че е на около 56000км.Свален от почти нова Шкода Фелиция.


Дано :)


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот Ivaile » Сря 25 ное 2009 9:50


:shock А не ти ли се вижда странно-меко казано, двигател на 56000, свален оT" почти нова Шкода", да е отварян и с" модифицирана" маслена помпа?Нещо им нямам доверие на джамбазите( сигурно съм много мнителен...) :horror:


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Сря 25 ное 2009 23:07


Помпето е от стария мотор.Т.е. от 1.6 цата.Тази която е от този не става щото е друг смукател.А този клапан е на смукатела.
Както и да е....Ето малко снимки които обещах:
PB240582.JPG
Рязаната пружина:
PB240583.JPG
Пълния комплект на "майстора на помпата"
PB240584.JPG
начин на определяне на налягането.Ако искаш по високо,преместваш пирона на друга дупка.
PB240594.JPG

Последна промяна от valsanik на Съб 21 авг 2010 20:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Сря 25 ное 2009 23:17


Ето новата помпа:
PB240587.JPG
Картера измит и почистен от всички гадости:
PB240588.JPG
Силикона който съм използвал:
PB240589.JPG
Малко масалце преди монтаж:
PB240591.JPG
...и вече монтирана..
PB240592.JPG


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Сря 25 ное 2009 23:28


Монтирах картера.И като събирах ДВГто със скоросната кутия стана белята.Човек като бърза ,винаги греши.При завиването на последния болт не прецених силата и прасссс.......
PB250597.JPG
PB250598.JPG

Слава богу намерих точния човек,на когото много му благодаря,който ме заведе при друг точен човек,който взе присърце работата.
PB250599.JPG

Резултата:
PB250600.JPG
PB250602.JPG

Накрая стана.Сега си качва масълце и мърка като котенце.
Дано да няма вече такива простотии.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Чет 26 ное 2009 0:34


Калпазанин, яя отиди си купи един динамометричен ключ за 25 лв. и стягай на килограми :)
Помпата изглежда супер, дано излезе читава.Има ли някакви надписи на производител на нея ? Отлят номер по фолксваген ?



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта