Луфт във предна лява полуоска

Техническа и сервизна информация за Passat
WIN
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 май 2009 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот WIN » Вто 01 дек 2009 19:05


Може ли някой да ми каже трябва ли да има луфт на полуоската във външното каре, т.е като хванеш полуоската и я теглиш към двигателя и съответно я буташ към гумата трябва ли да мърда около половин сантиметър. Питам защото преди седмица ми смениха двете външни карета и лявата полуоска има този луфт а дясната не, майстора каза че трябва да е така, но наистина ли трябва да е така?




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот °niksi° » Вто 01 дек 2009 23:42


Не трябва да има луфт ако е поставено всичко както трябва.


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот единак » Сря 02 дек 2009 17:42


Моите мърдат и двете. Че дори и повече от половин см. Някъде до вътрешните карета е движението, сякаш самото вътрешно каре се набива повече в полуоската...


WIN
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 май 2009 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот WIN » Сря 02 дек 2009 21:10


Оказва се, че е нормален. Чувах някакво чукане отпред, немога да определя отляво или отдясно, оказа се луфт във хидравличната рейка. Ще трябва да се прави, няма начин.


Потребителски аватар
krassen777
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
Автомобил: TUAREG 7L R5
Двигател: BAC 2005
Местоположение: ВАРНА

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот krassen777 » Чет 03 дек 2009 8:55


Колега,напълно нормално е да има луфт.Когато носача се движи нагоре и обратно на долу,нали се променя и разтоянието от главината до скоростната кутия,където всъщност е и полуоската с каретата.Точно този луфт компенсира тази разлика.Дано си ме разбрал правилно.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот °niksi° » Чет 03 дек 2009 10:48


Аз пак да кажа, че при външното каре не трябва да има луфт.
Вътрешното е така направено, че има един ход на полуоската, но това може да се забележи при разкачен шарнир или носач.


Потребителски аватар
dancho_kolev
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот dancho_kolev » Чет 03 дек 2009 13:39


Като става въпрос за полуоска, имам питане колеги ? От известно време като потеглям и само при ляв завой се чува едно притракване в предното ляво колело. Само при ляв завой- при десен или потегляне направо го няма необичайния шум. От какво може да е - каре, можи би? Шарнири и носачи са в ред-проверих ги в сервиз?
Пасат 5.5, 1.9 TDI - 131к.с :?:


Потребителски аватар
niko_77
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat AWX

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот niko_77 » Чет 03 дек 2009 14:01


При мен на десен завой, като давах газ ми се получаваше едно присвирване в дясното колело и се оказа външното каре. Маншона не беше скъсан, но е изпускал от малката скоба и така :bishop . Минах само с рециклиране, вече 2г. няма проблеми. Иначе за полуоската и при мен има малко луфт.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот zfa159 » Съб 05 дек 2009 1:19


°niksi° написа:Аз пак да кажа, че при външното каре не трябва да има луфт.
Вътрешното е така направено, че има един ход на полуоската, но това може да се забележи при разкачен шарнир или носач.

:да:
Има луфт ако при сглобяването се пропусне една пластмасова...ба ли го...втулка да го наречем.Тя е конусна.Както е полуоската първо се слага една метална шайба,пред нея е втулката и оттам нататък си се набива карето.Съответно ако някой грижливо забрави да сложи шайбата и/или втулката луфта е налице. :dummy:
Според мен не пречи ама дефакто вместо да се движи вътрешното каре напред-назад (то обира ралзиката в дължината на разстоянието кутия - главина при движение на носача нагоре-надолу) ще се обира първо този луфт...което натоварва контрата в края на полуоската откъм външното каре и кара шлиците на полуоската винаги да се местят в каналите на карето.
Дефакто риск няма...няма как да се измъкне или да се строши нещо...ама 100% има малко по-голямо износване.


WIN
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 май 2009 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот WIN » Съб 05 дек 2009 10:24


Мерси за инфото колеги, и аз мисля, че не е логично да има луфт точно там.


alakazam4o
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Луфт във предна лява полуоска

Мнениеот alakazam4o » Пет 02 юли 2010 17:18


На мен ми казаха, че подобен луфт е нормален и се нарича "полезен луфт", не помня какво правел но е нормално при ускоряване да се чува почукване отпред? Наистина ли е така?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта