Луфт във предна лява полуоска
Луфт във предна лява полуоска
Може ли някой да ми каже трябва ли да има луфт на полуоската във външното каре, т.е като хванеш полуоската и я теглиш към двигателя и съответно я буташ към гумата трябва ли да мърда около половин сантиметър. Питам защото преди седмица ми смениха двете външни карета и лявата полуоска има този луфт а дясната не, майстора каза че трябва да е така, но наистина ли трябва да е така?
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Луфт във предна лява полуоска
Не трябва да има луфт ако е поставено всичко както трябва.
Re: Луфт във предна лява полуоска
Моите мърдат и двете. Че дори и повече от половин см. Някъде до вътрешните карета е движението, сякаш самото вътрешно каре се набива повече в полуоската...
Re: Луфт във предна лява полуоска
Оказва се, че е нормален. Чувах някакво чукане отпред, немога да определя отляво или отдясно, оказа се луфт във хидравличната рейка. Ще трябва да се прави, няма начин.
- krassen777
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
- Автомобил: TUAREG 7L R5
- Двигател: BAC 2005
- Местоположение: ВАРНА
Re: Луфт във предна лява полуоска
Колега,напълно нормално е да има луфт.Когато носача се движи нагоре и обратно на долу,нали се променя и разтоянието от главината до скоростната кутия,където всъщност е и полуоската с каретата.Точно този луфт компенсира тази разлика.Дано си ме разбрал правилно.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Луфт във предна лява полуоска
Аз пак да кажа, че при външното каре не трябва да има луфт.
Вътрешното е така направено, че има един ход на полуоската, но това може да се забележи при разкачен шарнир или носач.
Вътрешното е така направено, че има един ход на полуоската, но това може да се забележи при разкачен шарнир или носач.
- dancho_kolev
- Мнения: 85
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 15:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Луфт във предна лява полуоска
Като става въпрос за полуоска, имам питане колеги ? От известно време като потеглям и само при ляв завой се чува едно притракване в предното ляво колело. Само при ляв завой- при десен или потегляне направо го няма необичайния шум. От какво може да е - каре, можи би? Шарнири и носачи са в ред-проверих ги в сервиз?
Пасат 5.5, 1.9 TDI - 131к.с
Пасат 5.5, 1.9 TDI - 131к.с

- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: Луфт във предна лява полуоска
При мен на десен завой, като давах газ ми се получаваше едно присвирване в дясното колело и се оказа външното каре. Маншона не беше скъсан, но е изпускал от малката скоба и така
. Минах само с рециклиране, вече 2г. няма проблеми. Иначе за полуоската и при мен има малко луфт.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Луфт във предна лява полуоска
°niksi° написа:Аз пак да кажа, че при външното каре не трябва да има луфт.
Вътрешното е така направено, че има един ход на полуоската, но това може да се забележи при разкачен шарнир или носач.

Има луфт ако при сглобяването се пропусне една пластмасова...ба ли го...втулка да го наречем.Тя е конусна.Както е полуоската първо се слага една метална шайба,пред нея е втулката и оттам нататък си се набива карето.Съответно ако някой грижливо забрави да сложи шайбата и/или втулката луфта е налице.

Според мен не пречи ама дефакто вместо да се движи вътрешното каре напред-назад (то обира ралзиката в дължината на разстоянието кутия - главина при движение на носача нагоре-надолу) ще се обира първо този луфт...което натоварва контрата в края на полуоската откъм външното каре и кара шлиците на полуоската винаги да се местят в каналите на карето.
Дефакто риск няма...няма как да се измъкне или да се строши нещо...ама 100% има малко по-голямо износване.
Re: Луфт във предна лява полуоска
Мерси за инфото колеги, и аз мисля, че не е логично да има луфт точно там.
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Луфт във предна лява полуоска
На мен ми казаха, че подобен луфт е нормален и се нарича "полезен луфт", не помня какво правел но е нормално при ускоряване да се чува почукване отпред? Наистина ли е така?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта