Има ли разлика м/у динамо алтернатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Съб 15 апр 2006 23:17


wili98 написа:
jgmec написа:на оборотите увеличава тока, а не напрежението.

Тока не зависи от скоростта на въртене на т.нар динамо/генератор.


Зависи си, динамото и алтернатора са генератори, но динамото се влияе от обороти :wink: , а алтернатора не.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 16 апр 2006 7:23


Bobidi как така алтернатора не се влияе от обороти!Запознат ли си с устройството на двата генератора? :shock


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Нед 16 апр 2006 11:50


pas1.8mi написа:Bobidi как така алтернатора не се влияе от обороти!Запознат ли си с устройството на двата генератора? :shock


Запознат съм. В динамото няма стабилизатори и т.н. неща които са в алтернатора. За това вече няма и да видиш кола с динамо а само с алтернатор. Всъщност динамо съм виждал само в 408-те едно време, от тогава в друга кола не съм виждал камо ли от така наречените западни коли. За това е грешно да се казва динамо по добре да се каже генератор. Естествено че се влияе ако не го въртиш няма да генерира нищо, но май не си виждал на кола с динамо как се отразяват ниски обороти :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 16 апр 2006 12:37


Само да те помоля..
ДА споменеш за всички нас каква е разликата м/у динамо и алтернатор? технически обосновано... благодаря.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 16 апр 2006 14:29


Колегата е прав.И аз съм чул, че на старите москвичи е с динамо и зарежда акумулатора само над определени обороти(не и на празен ход).На нашите коли е генератор - прави ток при всякакви обороти.


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Нед 16 апр 2006 14:53


wili98 написа:Само да те помоля..
ДА споменеш за всички нас каква е разликата м/у динамо и алтернатор? технически обосновано... благодаря.


Aко можеш намери стар москвич, трябва да е с динамо, и виж за какво говоря, ако държиш да ти го напиша технически ще трябва доста да поровя за да намеря старите си учебници и да го препиша от там дословно.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 16 апр 2006 16:06


Само лек жокер-Какъв е начинът да възбуждане при единия и при другия?При кой регулаторът е механичен и при кой електронен? 8)


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Нед 16 апр 2006 16:27


втори жокер :lol: едната от машините е за постоянен ток,другата-за променлив


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 16 апр 2006 16:31


Генераторите/Алтернаторите в нашите коли произвеждат ~I.После този ток минава през 4 изправителни диода(схема Грец мисля, че се използва)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 16 апр 2006 18:11


bobcho написа:Генераторите/Алтернаторите в нашите коли произвеждат ~I.После този ток минава през 4 изправителни диода(схема Грец мисля, че се използва)

6 бр. са диодите 3 фазен е генератора.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 16 апр 2006 19:01


Образано казано динамото е постоянно токов електродвигател. Ако го въртиш герерира ток ако му подадеш напрежение става двигател. От там и произтича зависимостта от оборотите. Недостатъците са ниско КПД и голяма маса за единица мощност. Вече не се среща в съвременните автомобили. Алтернатора или генератора е трифазна променливо токова машина. Той е всичкотова което не е динамото. Недостатък ако въбще това може да се нарече недостатък е наличието на диодна изправителна група. т-е по сложен.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 17 апр 2006 8:28


Л&Р не знам къде го изкопа това за 3 фазните алтернатори...
Ама я помисли колко са ти четките на алтернатора, и тогава пак ела да говорим за 3 фазен.

Ся да обощя..
Няма машина, коят произвежда т.нар прав ток.. или с две думи всички машини произвеждат синусуидално напрежение.
В последствие то се коригира, изправя, както е казал колегата най-често със 4 диода, или т.нар Грец схема.

Разликата между алтернатор и динамо, е колкото между Монитор, и видеодисплейно устройство.

А да виждал съм какво е Москвич.. и как е на москвич.. там ролята на този диодна плочка /която служи и за огр. на напрежението/ се изпълнява от реле.
На практика, машинката която генерира ток, не се различава съществено от твоята в пасата, що се отнася да принцип на работа.

А начин на възбуждане ако не си спомням да има, освен при ел. моторите,...
Ако говорим за възбуждане на напрежение в намотките на машината, то начина е един единствен.
Електромагнитна индукция. Или с две думи:
Як магнит, създава константно магнитно поле, вътре се въртят едни медни намотки, и хоп в тях се създава потенциална разлика м/у двата
им края, и хоп вече имаш напрежение..
Ся някой да не наскачат да кажат ама може да не е константно магнитно поле.. Да може... може полето да е въртящо, но това са асинхронните двигатели, които не са целта на нашият разговор.. щото от тях алтернатори не стават...


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 17 апр 2006 8:37


wili98 написа:Л&Р не знам къде го изкопа това за 3 фазните алтернатори...
Ама я помисли колко са ти четките на алтернатора, и тогава пак ела да говорим за 3 фазен.

Трифазните ел мотори даже нямат и четки... :D


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 17 апр 2006 8:40


silent написа:
wili98 написа:Л&Р не знам къде го изкопа това за 3 фазните алтернатори...
Ама я помисли колко са ти четките на алтернатора, и тогава пак ела да говорим за 3 фазен.

Трифазните ел мотори даже нямат и четки... :D

На 90% си прав... но не на 100% ;) имат..
Все пак тук е момента като си говорим за трифазни и липса на четки, да се обърнем към асинхронните мотори, и да се замислим какъв им е ротора ;)

Но има и мотори синхронни с четки.. 3 фазни... Те са интересни едни такива... ;)

Който чел чел, след малко ще засиля част от темата в офтопик...
щото човека е решил, че има проблем с напрежението в колата.. па ние му напълнихме главуто с глупости..


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 17 апр 2006 9:21


Ето ви една хубава извадка като за начинаещи и на се излгайте повече че имало разлика :oops:
http://bg.wikipedia.org/wiki/Електрически_генератор
:wink: :wink: :wink:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 36 госта