Здравейте колеги!
От доста време насам,забелязвяам че когато пусна фаровете (къси светлини),оборотите на двигателя падат доста,а на дълги да не говорим.За съжаление нямам обортомер за да видя с колко падат,но разликата е голяма.Когато запаля двигателя,и пусна дългите лампичката за зареждане на акумулатора не пресветва,но се усеща че е на ръба това да се случи.Преди време съм сигурен,че този проблем го нямаше,но взе това да ме дразни.
Та въпроса ми е-има ли решение за отстраняване на проблема и как?
Колата е Golf 2,89г карбуратор.
Моля който се е сблъсквал с проблема да удари едно рамо!Благодаря предварително!
Лек и успешен ден!
Пад на оборотите при пускане на светлините
-
zdravko_jett
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
колега това с пада на уборотите е нормално и при мен го има,включи друг консуматор например духалката на парното и подгрева на стклата ще видиш че падат уборотите пак,казвали са ми че понеже динамото се товари и от там тои товари двигателя не съм сигурен длаи р така обаче не само н атебе не само на мене ама и на много други коли съм го забелязал това,и за всеки случай с един мултицет премери колко ти е зареждането,а ако нямаш проблем с паленето и падане на акомулатора занчи си е ОК зареждането
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
Дозареди акумулатора (със зарядно) и ако пак падат чувствително може проблема да е в алтернатора.1 мултицет ще свърши добра работа.
- келеш
- Мнения: 180
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Стамболийски
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
Колеги,замервал съм с мултицет:
заряд на акумулатор-12,60
зареждане на алтернатора-13,70
зареждане на акумулатора с включени къси-13,30
с вкл. дълги-13,16
вкл.къси св.,вентилатор,реотани на задното стъкло-12,68
Да поясня че съм с релета на фаровете,ако има някакво значение де.
Странно ми е,че преди време нямаше осезаема разлика,когато включвах светлините,а сега оборотите падат значително.Чудя се,дали няма някаква връзка между регулатора за напрежение (релето) на алтернатора и този проблем.
Най-лесното е да отида при някой ел.майстор,да видим какво ще ме излъже,но поне аз не познавам кадърен тук в града ни.
заряд на акумулатор-12,60
зареждане на алтернатора-13,70
зареждане на акумулатора с включени къси-13,30
с вкл. дълги-13,16
вкл.къси св.,вентилатор,реотани на задното стъкло-12,68
Да поясня че съм с релета на фаровете,ако има някакво значение де.
Странно ми е,че преди време нямаше осезаема разлика,когато включвах светлините,а сега оборотите падат значително.Чудя се,дали няма някаква връзка между регулатора за напрежение (релето) на алтернатора и този проблем.
Най-лесното е да отида при някой ел.майстор,да видим какво ще ме излъже,но поне аз не познавам кадърен тук в града ни.
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
13.7 е малко.Премери дали има разлика м/у + акумулатора и алтернатора(работещ двигател).
-
zdravko_jett
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
и при мен са същите показания и аз съм с релета на фароветекелеш написа:Колеги,замервал съм с мултицет:
заряд на акумулатор-12,60
зареждане на алтернатора-13,70
зареждане на акумулатора с включени къси-13,30
с вкл. дълги-13,16
вкл.къси св.,вентилатор,реотани на задното стъкло-12,68
само това не можах д арезбера колегаi.e.i написа:Премери дали има разлика м/у + акумулатора и алтернатора(работещ двигател)
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
Ако на алтернатора е 14.2 ,а акумулатора 13,7 заначи разликата се "губи " по пътя.
-
zdravko_jett
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
колега ще извиняваш че ти пиша по темата,та сега замерих на клемата на динмото е 14 и 1 2 а на акомулатора около 13.7 дам ли газ стига до 13.9
искаш да кажеш че проблема е във връзките или кабелите? келеш още веднъж извиняваи че пиша в твоята темаi.e.i написа:Ако на алтернатора е 14.2 ,а акумулатора 13,7 заначи разликата се "губи " по пътя.
- келеш
- Мнения: 180
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Стамболийски
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
i.e.i написа:13.7 е малко.Премери дали има разлика м/у + акумулатора и алтернатора(работещ двигател).
Премерено е заедно с другите,и аз се съмнявах за загуба на напрежение.
Заряд на алтернатора-13,75
Заряд до клемите на акумулатора-13,70
Спомням си,че когато купих сегашния си акумулатор,продавача замери дали зарежда алтернатора,за да важи гаранцията и каза че зарежда нормално,отново 13,70.Значи за 3 г,зареждането не се е променило.
Интересно ми е също: при зареждане на акумулатора с 13,70 V,на цокъла на фаровете след като са с релета напрежението да е на къси-12,84 а на дълги-12,07 V,дали е нормално?
Здравко,темата е за да се пише в нея и да се решават проблеми,така че не се притеснявай!
Напрежението което подаваше алтернатора ми бе 13,60,но след като напръсках клемите с контактен спрей и ги почистих,в момента е 13,70
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
Опитаи първо с дозареждане на акумулатора(за падането на оборотите).А с друго реле сигурно ще го докараш на 14+V.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
келеш написа:Колеги,замервал съм с мултицет:
заряд на акумулатор-12,60
зареждане на алтернатора-13,70
зареждане на акумулатора с включени къси-13,30
с вкл. дълги-13,16
вкл.къси св.,вентилатор,реотани на задното стъкло-12,68
Да поясня че съм с релета на фаровете,ако има някакво значение де.
Странно ми е,че преди време нямаше осезаема разлика,когато включвах светлините,а сега оборотите падат значително.Чудя се,дали няма някаква връзка между регулатора за напрежение (релето) на алтернатора и този проблем.
Най-лесното е да отида при някой ел.майстор,да видим какво ще ме излъже,но поне аз не познавам кадърен тук в града ни.
Как да разбираме : при запален двигател и при изброените консуматори напрежението пада на 12,68V
Колега спомена дозаряд на акумулатора - не е лоша идея , но няма да реши проблема според мен .
Има интересна тема за всичките тези неща , трябва да се издири
ПП Открих я
- келеш
- Мнения: 180
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Стамболийски
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
milmar написа:Как да разбираме : при запален двигател и при изброените консуматори напрежението пада на 12,68V. Това е недопустимо . При каквито и консуматори да има включени не бива напрежението да пада под 13,5-13,6 V . При включени фарове , макар и дълги не бива да е под 13,7-13.8 V . Нещо със заряда не ти е добре : може да е генератора - виж дали загрява много (възможно късо - обяснява и защо оборотите ти падат) ; може да е четкодържателя - износени четки , дефектен регулатор ; може да е нещо по инсталацията и т.н. Много са възможните причини .
Точно от такава помощ се нуждая-някой който се е сблъсквал с такива или подобни проблеми,да сподели,да даде идея от какво и каква може да е причината.
Още веднъж да спомена,че този проблем се появи от скоро.
Исках да купя регулатор с четки,но с човека,който е собственик на магазина ми каза че трябва да се локализира проблема и тогава да купувам.Така или иначе ще сменя утре регулатора и четките,за да отпадне като възможност.Е,като не мога да се справя сам,ще се действа на схемата опити и грешки
Алтернатора не загрява,четките съм ги сменял преди 4 год,което си е доста време.
Много благодаря на колегите,включили се в темата,но това не значи че тя е затворена за съвети!
- Andonov
- Мнения: 3929
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
Тези напрежения дето си ги мерил ако наистина ти падат оборотите ще те заблуди, защото генератора няма как да зарежда нормално при много ниски обороти.
Като включиш конусматорите вдигни оборотите да са около 900 и виж пак колко зарежда.
Ако тогава е ОК за мен е акумулатора, а не регулатора.
Тези числа са относителни по принцип, защото никой не знае колко е точен мултицета.
Но без консуматори 13.8В при загрял генератор е нормално.
Ако с вдигане на оборотите на 900 пак достигнеш същия заряд, както без консуматор - не барай регулатора.
Като включиш конусматорите вдигни оборотите да са около 900 и виж пак колко зарежда.
Ако тогава е ОК за мен е акумулатора, а не регулатора.
Тези числа са относителни по принцип, защото никой не знае колко е точен мултицета.
Но без консуматори 13.8В при загрял генератор е нормално.
Ако с вдигане на оборотите на 900 пак достигнеш същия заряд, както без консуматор - не барай регулатора.
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Пад на оборотите при пускане на светлините
Имах подобен проблем с голфа. При пускане на голям консуматор, оборотите падаха, понякога даже гаснеше колата. Само че ми е с газово колата, с ел. изпарител. Оправих си масите на клапаните и се оправи 
Та, имаш ли газ?
Та, имаш ли газ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта