Става въпрос за клапите под задната броня от двете страни на голф 3. Фабрично си имат по 3 гумени правоъгълничета като капачета, свободно шляпащи. Като затваряш врата те се отварят от предизвикалото се налягане в купето и отвеждат въздух. Като я отваряш леко се забелязва как купето поема въздух и те се натискат към основата си. Ролята на тези капачета освен да спират да не се поема прах има ли някой идея каква е? След като се споминаха се замислих- влага, но върху гумите нямаше нищо друго освен ситен прах, никакви следи от водя, а абсурд гумата да ги къпе чак там и то под бронята. Нещо фрапиращо не може да се очаква от липсата им предполагам, но за това пиша и темата? Търсих тема по този повод, но не открих.



Клапи за декомпресия на купето
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Клапи за декомпресия на купето
Абе имаше една тема.."течение" в купето..,както и да е...Виждаш им направията,може и сам да си поставиш някакви гуменетки,може и нещо "втора употреба".Правилната вентилация (отвътре-навън) според мен е полезна за купето,къде заради влага,къде заради миризми...ако ги запушиш напълно може да ти "писват" ушите при по-рязко затваряне.Иначе там под задна броня си се набива доста мърсотия.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Клапи за декомпресия на купето
голф 2ка и джеттата имат ли такова неще(предполагам имат)и на тах ли е под броните?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Клапи за декомпресия на купето
Подобни има и при Г4 
Само не ти разбирам въпроса, при положение, че сам си си отговорил, още преди да зададеш!?
1. Декомпресия
2. Въздухообмен + Хигро-стабилизация
Какъв точно е въпроса ти?
За да са там - не са излишни, иначе щяха да са отделно платена екстра!

Само не ти разбирам въпроса, при положение, че сам си си отговорил, още преди да зададеш!?
1. Декомпресия
2. Въздухообмен + Хигро-стабилизация
Какъв точно е въпроса ти?
За да са там - не са излишни, иначе щяха да са отделно платена екстра!
Re: Клапи за декомпресия на купето
Въпроса е какви са последиците без тях? Има ли съфорумник който кара без тях? А причината заради която са махнати мойте /вече не са там и е на свободен отвор/ е заради музиката в колата. Като движи въздуха вътре и те постоянно шляпат и се чуват доста неприятни звуци. Събира се мръсотия да, но като свалих бронята върху тях имаше ситен прах просто. Явно вода до тях не стига попринцип, но търся човек, който кара така или има подобен проблем отзад и го е решил по друг начин освен премахването им. Помислих за дунапрен... но той ще привлича влагата, един вид насилствено ще я вкарам там. Може би трябваше да пусна темата в раздела за Car audio, но може на някой колега да са липсвали и да е положил друго нещо там, ремонта да не е предизвикан заради музиката.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Клапи за декомпресия на купето
Сега вече е по-ясно.
Проучи какви точно са при Голф 4. Изглеждат външно по малко по-друг начин (като решетка) и нямат плякащи гуми (или поне не съм забелязал такива).
Проучи какви точно са при Голф 4. Изглеждат външно по малко по-друг начин (като решетка) и нямат плякащи гуми (или поне не съм забелязал такива).
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Клапи за декомпресия на купето
Отговора е един това е чисто и просто като затваряш вратата да не я шибаш като идиот ми въздуха който изведъж се свива да има от къде да излезе. Ако са запушени вратите се затварят с по голямо удряне. Същотото може да се провери колко по лесно се затварят вратите на отворени прозорци.
Re: Клапи за декомпресия на купето
Ще потърся снимка в оптичния тунинг на някоя четворка дали няма без броня да го видя как е или някой колега ако има снимка да я пусне в темата, ще съм му благодарен. Все още се пита дали има колега без тези гумените, има ли последици или да е измислил начин за тяхното преправяне. Всякакво инфо е добре дошло. Ако от 4ка са нещо по-добро като изработка и нямат шляпащо, като ги видя ще видим дали не е добра идея да се трансплантират. Чудно ми е как някой друг колега до сега, който има "мишкарник"(бас в багажника) не е забелязал това плякане. Вътре също се чува, но слабо, а отвън е нетърпимо. Музиката съм си я сложил за мен си, аз да й се радвам, но все едно колата ми е на ръба на разпада. Сега като ги отсраних е съвсем друго нещо.
Със гумата и без нея е напълно едно и също затварянето. Тя е толкова тънка, че почти не създава съпротивление на въздуха като затваряш врата и свободно си се наддига. Единственото което е дали пази от нещо друго да не влезе в движение на колата ако е възможно да стигне чак до там, или навлизане на прах при отваряне на врати.
alex_zazy написа:Отговора е един това е чисто и просто като затваряш вратата да не я шибаш като идиот ми въздуха който изведъж се свива да има от къде да излезе. Ако са запушени вратите се затварят с по голямо удряне. Същотото може да се провери колко по лесно се затварят вратите на отворени прозорци.
Със гумата и без нея е напълно едно и също затварянето. Тя е толкова тънка, че почти не създава съпротивление на въздуха като затваряш врата и свободно си се наддига. Единственото което е дали пази от нещо друго да не влезе в движение на колата ако е възможно да стигне чак до там, или навлизане на прах при отваряне на врати.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Клапи за декомпресия на купето
Pec написа:
Със гумата и без нея е напълно едно и също затварянето. Тя е толкова тънка, че почти не създава съпротивление на въздуха като затваряш врата и свободно си се наддига. Единственото което е дали пази от нещо друго да не влезе в движение на колата ако е възможно да стигне чак до там, или навлизане на прах при отваряне на врати.
Гумата служи за това клапата да отваря само в едната посока - т.е. при по-високо вътрешно налягане (затваряне на врати), гумите с лекота се вдигат и пропускат въздух навън за оеднаквяване на налягането.. Махнеш ли гумата, то клапата пропуска двупосочно - т.е. влиза въздух по всяко време и отвън и то разбира се мръсен и прашен, а също и шум.
Музиката ти също образува краткотрайно високо налягане и това кара клапата да се отваря.
Според мен единственото разумно решение е да я направиш по-безшумна или да я смениш с друг тип такава, ако това е възможно и съществува. Както казах - мисля (но не съм напълно сигурен), че при Г4 клапата е малко по-друга. Напълно възможно е и да греша.
Re: Клапи за декомпресия на купето
Haralampi написа:Според мен единственото разумно решение е да я направиш по-безшумна или да я смениш с друг тип такава, ако това е възможно и съществува. Както казах - мисля (но не съм напълно сигурен), че при Г4 клапата е малко по-друга. Напълно възможно е и да греша.
До колкото виждам от снимката на този голф 4 е 1 към 1 с тройковата.
Единствения вариант, който успявам да се сетя е да се върнат там и да бъдат залепени донякъде отворени отдолу, като е ясно, че отново ще засмукват, но няма да е толкова сякаш. Ако някой има на идея, както колегата, от друга кола, които са направени на друг принцип, да я сподели или покаже. Отворен съм за всякакви предложения за измисляне на нещо ефикасно.
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Клапи за декомпресия на купето
аз си мисля да ги изолирам с нещо както се изолирват корите на вратите и няма да създават странния звук от силната музика
- mafiacartel
- Мнения: 965
- Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
- Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
- Двигател: PG
- Местоположение: гр.Поморие
Re: Клапи за декомпресия на купето
Щом хората са ги сложили там значи има закакво да служат. А и не само при VW-на ги има.
Re: Клапи за декомпресия на купето
vaso18 написа:аз си мисля да ги изолирам с нещо както се изолирват корите на вратите и няма да създават странния звук от силната музика
То е плякане такова присъщо за гумените материали, явно си го чул колега, незнам в какво като се ударят не го издават... Смятам до събота или неделя, ако не се появи по-добра идея, да изпробвам варианта да ги върна и залепя открехнати отдолу.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Клапи за декомпресия на купето
С риск да бъда досаден,пък и темата вече отива към "аудио-екстри",ще потвърдя факта че тези клапи са поставени основно за правилна вентилация на купето.Нали си представяте ,като се пусне вентилатора и той нагнетява в затворен обем...,пък и пасивната вентилация работи благодарение на тях.Като капак да спомена и Вездесъщата Жига-ами тия решетчици на колоната зад задна врата-ами и там ги има(само дето нямаше гумени обратни клапи).
Изобщо не твърдя,че не може без тях,дори и да са запушени напълно-пак ще си затворите вратите,но моля,следете докрай мисълта на конструктора
Изобщо не твърдя,че не може без тях,дори и да са запушени напълно-пак ще си затворите вратите,но моля,следете докрай мисълта на конструктора

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ogogin и 82 госта