Дефектирала гаранционно подменена част

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот mladvampirTDI » Пон 07 дек 2009 14:07


Today, Tomorrow, Toyaga - както казва един препатил познат.

Та ситуацията е следната. Карам Тойота Ярис, купена нова от ТМАуто 2006 година. Преди 2 месеца изтече гаранцията. По време на гаранционния период, на 17К км. ми смениха ангренажна верига защото беше дефектирала и шумеше странно. Това се случи миналата година по някое време. Поради пословичната здравина на тези японски "автомобили", след 10К пробег, веригата пак е за смяна. И тук започва интересното - вече колата не е в гаранция и затова те не поемат ремонта - цената на който е около 1000 лв.

Въпросът ми е дали имам правно основание (за морално мисля имам) да сезирам някой за това. Моята гледна точка е следната - или са вложили некачествена резервна част или не са извършили подмяната както трябва. И в двата случая аз не съм виновен (тук изключвам вината, че си купих Тойота - never again). Какви да са следващите ми стъпки? Има ли нещо споменато в закона за защита на потребителя - аз го чета, ама нали не съм юрист, нищо не разбирам. Като начало мисля да пусна жалба до ТМАуто - официална, ама би било по-добре ако се позова на нормативен документ. След това ще опитам писмо до централата в Европа, ама нямам контакт...

А, и да знаете сервиз където мога да разчитам че ще ми сменят веригата качествено и с надеждна резервна част? Двигателя ми е 1.4 Д4Д 90 коня.

Today, Tomorrow, голяяяммаа Toyaga




KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 07 дек 2009 14:17


Тази верига също би трябвало да има гаранция щом са я сменявали в оторизиран сервиз.Смяната я правят те веригата е тяхна ти какво си виновен че се е прецакала.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот chefito » Пон 07 дек 2009 14:56


В неоторизиран сервиз ми дават гаранция на ремъка...при тебе би трябвало да имаш гаранция на тази верига...според мен първият път са я натегнали /ако е възможно или неква друга магария/ и изобщо не са я сменили :012:

Последна промяна от chefito на Пон 07 дек 2009 14:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот Tyan » Пон 07 дек 2009 14:56


да ама в БГ е прието гаранцията и на заменения компонент да важи докато целият продукт е в гаранция ...... не знам дали е правно основано или просто така им е удобно ....


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот dobrin » Пон 07 дек 2009 15:01


Реално частта е нова. НО компонентите, с които контактува при работата си, не са. Не знам дали има логика, но според мен има някакъв проблем, за да се налага втора смяна.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот radi_nrj » Пон 07 дек 2009 15:31


Какъв е извода? Никога не си купувайте нова френска кола.

п.с. За тези, които са решили, че съм се объркал ще напомня, че "Toyota" Ярис и Айго се правят от Пежо/Ситроен.


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот mladvampirTDI » Пон 07 дек 2009 21:21


Колега, благодаря за откровенията, ама не ми помагаш особено.

А за колата, ще чета пак закона...


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот radi_nrj » Вто 08 дек 2009 20:57


Извинявай за спама. Сега по темата - тая верига трябва да има по тяхна документация технологичен пробег след който да се смена. Това което по скоро трябва да разбереш е, какъв е той. Имам чувството, че при теб и 2-те вериги са изкарали по-малко от 1/10 (в случая налучквам) от нормалния живот на този консуматив. Ако успееш да потвърдиш тази информация ще имаш доказателство, че са ти монтирали некачествена резервна част. Тогава сезираш КЗП компенсацията ти е почти в кърпа вързана.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Дефектирала гаранционно подменена част

Мнениеот musura » Вто 08 дек 2009 22:47


Технологичния пробег на тези вериги трябва да е поне два пъти над този на ангренажен ремък - демек 150 К км би трябвало да изкара. За да се скапва толкова бързо, вероятно има друг дефект в автомобила ти - както спмена Добри по-горе, някой от детайлите с който контактува веригата или нещо свръзано с мазането й. В сервиза хубаво са подменили веригата, но реално не са остранили дефекта, който причинява повреждането й, така че според мен може на това основание да тормозиш официалния вносител. Аз имах подобен проблем с моята кола- заради скъсана шпилка на една конзола, сменях водни помпи на 2 месеца. Всеки "майстор" вижда, че помпата е сдала багажа, сменя я, обаче никой не си направи труда да разбере, аджаба, защо се трошат тези помпи! Накрая попаднах на правилния човек, но това ми струваше доста помпи и нерви :evil:

Иначе, за югоизточна българия дилъра ми е дружка, ако може с нещо да помогне, ще го направи, така че драсни някакво ЛС, ако се забатачи работата, поне ще го помоля да каже от кой зависят нещата да се случат, че да знаеш до къде да си адресираш оплакванията. Знам, че има някакъв пич, който отговаря за "удовлетвореност на клиентите" и много треперят в сервизите от него :horror:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта