Today, Tomorrow, Toyaga - както казва един препатил познат.
Та ситуацията е следната. Карам Тойота Ярис, купена нова от ТМАуто 2006 година. Преди 2 месеца изтече гаранцията. По време на гаранционния период, на 17К км. ми смениха ангренажна верига защото беше дефектирала и шумеше странно. Това се случи миналата година по някое време. Поради пословичната здравина на тези японски "автомобили", след 10К пробег, веригата пак е за смяна. И тук започва интересното - вече колата не е в гаранция и затова те не поемат ремонта - цената на който е около 1000 лв.
Въпросът ми е дали имам правно основание (за морално мисля имам) да сезирам някой за това. Моята гледна точка е следната - или са вложили некачествена резервна част или не са извършили подмяната както трябва. И в двата случая аз не съм виновен (тук изключвам вината, че си купих Тойота - never again). Какви да са следващите ми стъпки? Има ли нещо споменато в закона за защита на потребителя - аз го чета, ама нали не съм юрист, нищо не разбирам. Като начало мисля да пусна жалба до ТМАуто - официална, ама би било по-добре ако се позова на нормативен документ. След това ще опитам писмо до централата в Европа, ама нямам контакт...
А, и да знаете сервиз където мога да разчитам че ще ми сменят веригата качествено и с надеждна резервна част? Двигателя ми е 1.4 Д4Д 90 коня.
Today, Tomorrow, голяяяммаа Toyaga
Дефектирала гаранционно подменена част
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
Тази верига също би трябвало да има гаранция щом са я сменявали в оторизиран сервиз.Смяната я правят те веригата е тяхна ти какво си виновен че се е прецакала.
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
В неоторизиран сервиз ми дават гаранция на ремъка...при тебе би трябвало да имаш гаранция на тази верига...според мен първият път са я натегнали /ако е възможно или неква друга магария/ и изобщо не са я сменили 

Последна промяна от chefito на Пон 07 дек 2009 14:56, променено общо 1 път.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
да ама в БГ е прието гаранцията и на заменения компонент да важи докато целият продукт е в гаранция ...... не знам дали е правно основано или просто така им е удобно ....
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
Реално частта е нова. НО компонентите, с които контактува при работата си, не са. Не знам дали има логика, но според мен има някакъв проблем, за да се налага втора смяна.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
Какъв е извода? Никога не си купувайте нова френска кола.
п.с. За тези, които са решили, че съм се объркал ще напомня, че "Toyota" Ярис и Айго се правят от Пежо/Ситроен.
п.с. За тези, които са решили, че съм се объркал ще напомня, че "Toyota" Ярис и Айго се правят от Пежо/Ситроен.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
Колега, благодаря за откровенията, ама не ми помагаш особено.
А за колата, ще чета пак закона...
А за колата, ще чета пак закона...
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
Извинявай за спама. Сега по темата - тая верига трябва да има по тяхна документация технологичен пробег след който да се смена. Това което по скоро трябва да разбереш е, какъв е той. Имам чувството, че при теб и 2-те вериги са изкарали по-малко от 1/10 (в случая налучквам) от нормалния живот на този консуматив. Ако успееш да потвърдиш тази информация ще имаш доказателство, че са ти монтирали некачествена резервна част. Тогава сезираш КЗП компенсацията ти е почти в кърпа вързана.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Re: Дефектирала гаранционно подменена част
Технологичния пробег на тези вериги трябва да е поне два пъти над този на ангренажен ремък - демек 150 К км би трябвало да изкара. За да се скапва толкова бързо, вероятно има друг дефект в автомобила ти - както спмена Добри по-горе, някой от детайлите с който контактува веригата или нещо свръзано с мазането й. В сервиза хубаво са подменили веригата, но реално не са остранили дефекта, който причинява повреждането й, така че според мен може на това основание да тормозиш официалния вносител. Аз имах подобен проблем с моята кола- заради скъсана шпилка на една конзола, сменях водни помпи на 2 месеца. Всеки "майстор" вижда, че помпата е сдала багажа, сменя я, обаче никой не си направи труда да разбере, аджаба, защо се трошат тези помпи! Накрая попаднах на правилния човек, но това ми струваше доста помпи и нерви 
Иначе, за югоизточна българия дилъра ми е дружка, ако може с нещо да помогне, ще го направи, така че драсни някакво ЛС, ако се забатачи работата, поне ще го помоля да каже от кой зависят нещата да се случат, че да знаеш до къде да си адресираш оплакванията. Знам, че има някакъв пич, който отговаря за "удовлетвореност на клиентите" и много треперят в сервизите от него

Иначе, за югоизточна българия дилъра ми е дружка, ако може с нещо да помогне, ще го направи, така че драсни някакво ЛС, ако се забатачи работата, поне ще го помоля да каже от кой зависят нещата да се случат, че да знаеш до къде да си адресираш оплакванията. Знам, че има някакъв пич, който отговаря за "удовлетвореност на клиентите" и много треперят в сервизите от него

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта