Последствия за автомобила при бутане на скорост?
- lyubo_di
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 19 фев 2006 11:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Колеги, интересно ми е дали ако един автомобил се бута включен на скорост (на първа скорост, да речем) може да има някакви негативни последици за трансмисията (скоростната кутия) или двигателя на автомобила. Говоря за автомобил с ръчни скорости. Знам, че по-старите автомобили могат да бъдат запалени като се засилят чрез бутане и се включи на скорост (на втора скорост доколкото помня, не ми се е налагало да го правя), но съм чел в нета, че това не бива да се прави при по-нови автомобили. Как стоят нещата ако колата се бута включена на скорост? Също така, може ли да има негативни последици върху колата, ако се бута със заключен волан? Извинявам се, ако темата се повтаря - ползвах търсачката, но не намерих информация, която да ми отговори на въпроса. Предвалително благодаря за отговорите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Първо- принципа на двигателя с вътрешно горене не се е променил откакто е създаден.
Така, че няма причини по-старите коли да може, а новите- да не може да се бутат.
Друго- основно за дизелите чувам, че ако ги палиш на бутане- певъртал ремъка и клапаните ставали на мармалад...
Хайде малко да помислим:
Тръгваш да палиш, по нормалния начин, със стартер.
Стартера се зацепва на венеца на маховика, маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма - в по-голямата част от случаите колата запалва
Хайде сега да палим чрез бутане: Тръгваме да бутаме- върти се вала на скоростната кутия. Той, чрез съединителя, се зацепва на маховика,маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма - ако имаш късмет- колата запалва.
Да видим сега кое е общото: маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма
А разликите?
Разликите са основно в това, че единия път върти стартера, а другия- магарето, дето не се е погрижило стартера да си върши работата!

Така, че няма причини по-старите коли да може, а новите- да не може да се бутат.
Друго- основно за дизелите чувам, че ако ги палиш на бутане- певъртал ремъка и клапаните ставали на мармалад...
Хайде малко да помислим:
Тръгваш да палиш, по нормалния начин, със стартер.
Стартера се зацепва на венеца на маховика, маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма - в по-голямата част от случаите колата запалва

Хайде сега да палим чрез бутане: Тръгваме да бутаме- върти се вала на скоростната кутия. Той, чрез съединителя, се зацепва на маховика,маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма - ако имаш късмет- колата запалва.
Да видим сега кое е общото: маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма
А разликите?
Разликите са основно в това, че единия път върти стартера, а другия- магарето, дето не се е погрижило стартера да си върши работата!


- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
radotom написа:Първо- принципа на двигателя с вътрешно горене не се е променил откакто е създаден.
Така, че няма причини по-старите коли да може, а новите- да не може да се бутат.
Друго- основно за дизелите чувам, че ако ги палиш на бутане- певъртал ремъка и клапаните ставали на мармалад...
Хайде малко да помислим:
Тръгваш да палиш, по нормалния начин, със стартер.
Стартера се зацепва на венеца на маховика, маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма - в по-голямата част от случаите колата запалва![]()
Хайде сега да палим чрез бутане: Тръгваме да бутаме- върти се вала на скоростната кутия. Той, чрез съединителя, се зацепва на маховика,маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма - ако имаш късмет- колата запалва.
Да видим сега кое е общото: маховика е зацепен за коляновия вал, а ангренажа- от другата страна на коляновия.
Като се развърти коляновия вал чрез ангренажния ремък се развъртат и другите валове и грижи няма
А разликите?
Разликите са основно в това, че единия път върти стартера, а другия- магарето, дето не се е погрижило стартера да си върши работата!![]()
като цяло си прав, но силата на стартера се предава от малка зъбчатка към голямата на маховика. при първа скорост може наистина да превърти, на втора мисля не е опасно. до колко обаче електрониката юе сработи при палене от бутане при съвремените дизели, майсторите да кажат.
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Бутане/дърпане(особено второто)- винаги на максимално висока предавка(по-ниски обороти на двигателя),защото натоварването е голямо(за разлика от паленето на стартер) ,а най -слабото място е ремъка.
При работещ стартер най -добре да се подаде ток.
При работещ стартер най -добре да се подаде ток.
- Angelchov
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 08 юли 2009 14:34
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: GK 1985
- Местоположение: Peshtera
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Когато палиш на голама предавка проблеми не трябва да има!
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
А как стои въпросът при автоматиците? 

- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
за мерцедес знам че може, ама за другите коли 

- lyubo_di
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 19 фев 2006 11:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Благодаря за отговорите, колеги.
Научих полезни неща. Въпросът ми обаче беше малко по-различен - явно не съм се изразил съвсем ясно. А именно - има ли негативни последици и ако има - какви са те, когато един автомобил се бута на първа скорост. В случая - не да запали, а просто да бъде преместен. Доколкото разбирам от прочетеното, не би трябвало да има. Ремъкът може да превърти (прескочи зъб) само при опит да запали колата (т.е. в момента когато се отпусне съединителя) или и ако колата се избута на скорост? Предполагам, че голямото натоварване върху ремъка идва от "удара" при рязкото отпускане на съединителя, когато движението на автомобила се предава изведнъж на валовете, които са в покой.

- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
а някаква конкретна причина да го буташ/теглиш на първа скорост има ли ? 

- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Според мен вероятността да превърти ремък при палене на 1-ва с бутане е същата като при завъртане на гуми да речем. Първо при палене на 1-ва с бутане педала на съединителя се отпуска сравнително бързо, а не рязко. Поне при мен удари не се получават. При добро засилване тя си пали още на полусъединител и се избягва и втория удар при тръгването на двигателя. А за да стане това с прескачането трябва да има нещо друго нередно - хлабав ремък или по-лошо стар ремък. Във втория случай може и самия зъб да се скъса.
Това е моето мнение по недоразбрания въпрос на колегата, а за неговия случай зависи колко са я лашкали при дърпането.
Това е моето мнение по недоразбрания въпрос на колегата, а за неговия случай зависи колко са я лашкали при дърпането.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
vw_golf_4_tdi написа:като цяло си прав, но силата на стартера се предава от малка зъбчатка към голямата на маховика....
i.e.i написа:Бутане/дърпане(особено второто)- винаги на максимално висока предавка(по-ниски обороти на двигателя),защото натоварването е голямо(за разлика от паленето на стартер) ,а най -слабото място е ремъка.
При работещ стартер най -добре да се подаде ток.
Да не цитирам и останалите...


Схващам идеята ви, колеги, но не мисля, че сте прави.
Да, стартера върти през малка зъбчатка към голяма -> понижаваща предавка...
Само дето оборотите на стартера са 1200+
Да се дърпа на по-висока предавка, за да са по-ниски оборотите... тогава един топъл TDI с ръчка- забрави да го запалиш!


Мисля си, че точно ти го знаеш доста по-добре от мен!

Значи- оборотите на двигателя при палене на стартер трябва за няколко десети от секундата да достигнат стойност минимум 400 оборота

Хммм... почвам да си мисля, че нещо логиката ми куца...

Така, както взех да го изкарвам- излиза, че е по-добре да си палим колите на бутане, отколкото със стартер!


Най-много да сменяме повечко тампони на двигателя, защото те- да! със сигурност се натоварват!
Относно това дали има значение колата да се бута, за да запали или само да се премести- не виждам разлика.
- lyubo_di
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 19 фев 2006 11:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Отново благодаря за отговорите, колеги.
Конкретната причина е подобна на посочената от ChimeyJimmey (Благодаря за линка, колега. Ползвах търсачката преди да пусна темата, но не съм попаднал на тази тема.) Не аз съм си бутал така колата. Просто я държа паркирана на улицата пред блока, в който живея (под прозореца си). Няколко момчета от улицата ме видели като излизам и си освободили парко място, като избутали колата ми (колата не е със софийска регистрация; с някои от въпросните момчета съм на здравей-здрасти, други съвсем не познавам) както си е оставена паркирана на скорост. Един комшия ги видял и ми каза кой е бил. Поговорих с някои от момчетата и ми отговориха, че ме видели като излизам, а трябвало спешно да спрат там и я били избутали, защото знаели, че е безвредно за колата. На колата наистина и няма нищо. С въпросните момчета също се надявам да се разбрахме. За собствено спокойствие все пак имах нужда от безпристрастно компетентно мнение - най-малкото да знам какво по-внимателно да прегледам по колата, ако има опасност да се е повредило, за да не остана неприятно изненадан, когато съм на път. Благодаря още веднъж за отговорите. 


- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
От друга страна, като се замисля, не би трябвало да има нищо опасно при палене с бутане, защото ангренажа не преодолява никакво съпротивление в горната си част (към клапаните). Т.е. при завъртане на коляновия вал, било то рязко или плавно, зацепеният в него ремък не се съпротивлява, защото разпределителния си се върти свободно. Дори ми се струва, че при завъртане със стартер всичко става много по-рязко и потенциално опасно!
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Последствия за автомобила при бутане на скорост?
Не знам колко е безопасно да се пали с бутане,но на мен точно от няколко пъти палене на първа предавка с бутане(поради липса на достатачно място за по-голяма засилка)ми прескочи ангренажа с 3 зъба и си платих презацепването като за смяна на нов ремък(което си е нормално де).
Така,че съвета ми е да се избягва по възможност да се пали с бутане. 


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта