колеги,някой знае ли как и кога работи дроселната клапа при PD и каква е нейната роля ?
благодаря предварително!
дроселна клапа на PD
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: дроселна клапа на PD
нищо не разбирам
Последна промяна от rocky на Нед 13 дек 2009 3:53, променено общо 2 пъти.
- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: дроселна клапа на PD
ето това е въпросната клапа
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: дроселна клапа на PD
Това е полвината от EGR системата. Другата половина се намира над нея (клапана за отработените газове). Двете в комплект, снижават достъпа на свеж въздух, а с връщане на изгорели газове обратно в всмукателниятколектор, намаляват образуването на азотен окис в горивната камера, като понижават температурата и образуването на СО. При по-старите PD, също я има, но е вакуумно управляема, а тук гледам са я направили електрическа.
При гасене на мотора също участва.
При японците (D4D) още от 2003-та е електрическа, но там не дефектира
Гледам , че си купил нова, а нямаше смисъл. На зъбчатката вътре се е счупил един зъб и можеше да се поправи. От друга страна, ако мотора ти гасне нормално без претрисане , можеше да набиеш един резистор в буксата ( или крушка
) и да си караш (буксата е с два кабела нали ?).
На мАтора ще му е по-добре, именно таз клапа аз съм я "затапил"
При гасене на мотора също участва.
При японците (D4D) още от 2003-та е електрическа, но там не дефектира

Гледам , че си купил нова, а нямаше смисъл. На зъбчатката вътре се е счупил един зъб и можеше да се поправи. От друга страна, ако мотора ти гасне нормално без претрисане , можеше да набиеш един резистор в буксата ( или крушка

На мАтора ще му е по-добре, именно таз клапа аз съм я "затапил"

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: дроселна клапа на PD
kiki1 написа:Колега ,нали казват,че не било добре да се затапват ЕГР-те на ПД?
Рецеркулацията не е затапена, само управлението към тази клапа съм затапил, че ми правише мизерии и ми гърмяха връзките на турбопътищата(добре ще са на бързи връзки , както на колегата от снимката ), че иначе маркуча щеше да даде фира

Затапването на рециркулационният клапан, PD го лови по дебитомера, ако не си бутнал 3-ти канал в адаптацията. Плюс това не е хубаво , тъй като ECU-то мислейки си , че е отворило EGR-а, променя впръскване , центровка и кой знае още какво.
За туй по-добрият вариант е сфтуерно да се базикне, така , че условията за отварянето му да дойдат "по-късно" (от 3-ти канал на адаптацията ), или въобще да не дойдат (както Brezel прави

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: дроселна клапа на PD
kiki1 написа::bowdown а софтуеърно,ако се спре съвсем няма ли да даде някакви странични ефекти?
Има разбира се, на п..ичките и тревичките



- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: дроселна клапа на PD
Dobromirski написа:Това е полвината от EGR системата. Другата половина се намира над нея (клапана за отработените газове). Двете в комплект, снижават достъпа на свеж въздух, а с връщане на изгорели газове обратно в всмукателниятколектор, намаляват образуването на азотен окис в горивната камера, като понижават температурата и образуването на СО. При по-старите PD, също я има, но е вакуумно управляема, а тук гледам са я направили електрическа.
При гасене на мотора също участва.
При японците (D4D) още от 2003-та е електрическа, но там не дефектира
Гледам , че си купил нова, а нямаше смисъл. На зъбчатката вътре се е счупил един зъб и можеше да се поправи. От друга страна, ако мотора ти гасне нормално без претрисане , можеше да набиеш един резистор в буксата ( или крушка) и да си караш (буксата е с два кабела нали ?).
На мАтора ще му е по-добре, именно таз клапа аз съм я "затапил"
снимките не са от моя мотор,а само да се види за какво става въпрос.вчера си затапих AGR-а механично и за сега ефекта е по пъргава /бързо реагираща/ кола в ниските обороти и понеже изчистих въпросната клапа,за която не знам почти нищо и ми стана интересно как работи и какво би станало,ако се свали ,като се развие самата клапа от остта и всичко дрого си останекакто си е .
- doctora88
- Мнения: 51
- Регистриран на: Вто 13 окт 2009 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: дроселна клапа на PD
колега я обясни как по точно я затапи тая клапа
- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: дроселна клапа на PD
doctora88 написа:колега я обясни как по точно я затапи тая клапа
затапих AGR-а ,а по клапата още нищо не съм правил
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта