Питане за термодатчик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Питане за термодатчик

Мнениеот KGL » Вто 15 дек 2009 11:59


Колеги,
Можете ли да ми кажете, къде се намира термодатчика, който управлява перката на радиатора. Върти се непрекъснато и сега в студа, това никак не е готино.
Колата е Б5 1.8 20V '98, ADR двигател.

Благодаря прдварително.




KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 15 дек 2009 12:05


Тя така си се върти защото ремъка я повлича ако я хванеш НА СТУДЕН МОТОР спира.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот KGL » Вто 15 дек 2009 12:41


Имам предвид, че се върти доста сериозно. Не ми изглежда като повлечена :roll:


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 15 дек 2009 14:22


Датчика е в самата перка.Ако работи правилно би трябвало колкото повече загрява колата толкова повече да зацепва и перката да върти по бързо.Те имат навик тези перки да се развалят.Пробвай на студен мотор да я спреш обаче си сложи ръкавица защото перката е доста остра.Аз съм с дизел и при мен положението е същото.Като запаля и перката тръгва но като я хвана спира.Това не би трябвало да се отразява на загряването на колата защото докато не загрее антифриза в радиатора не се върти в системата.Ако колата загрява бавно по скоро проблема е в термостата.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот Петър Петров » Сря 16 дек 2009 0:13


Те тия перки не са ли със силикон - датчик май въобще няма...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот radotom » Сря 16 дек 2009 0:19


Силикон..... не точно ;)
Да, задвижването е чрез вискосъединител.
Ама нали трябва нещо да каже на тоя съединител какво да прави ;)


WIN
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 май 2009 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот WIN » Сря 16 дек 2009 8:43


Аз имах същият проблем със един Форд-Сиера, и той е със същия "силиконов съединител", с това наименование беше известен в магазините преди години, беше толкава затегнал, че с ръка неможеше да се завърти. Неможе да се оправи, само подмяна с нов.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот dancing_niki » Сря 16 дек 2009 10:06


Въпросното виско на BAU мотор оригинално струва 390 лева. И вътре е пълно със силикон, а това колко да приплъзва зависи колко е нагрято. Виското прилича малко на радиатор за процесор понеже по ламелите си се предава топлината от радиатора към обема със силикон и така като се нагрее силикона приплъзването намалява, оттам и оборотите на перката се увеличават :)


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот vit_autosofia » Съб 19 дек 2009 17:39


dancing_niki написа:Въпросното виско на BAU мотор оригинално струва 390 лева. И вътре е пълно със силикон, а това колко да приплъзва зависи колко е нагрято. Виското прилича малко на радиатор за процесор понеже по ламелите си се предава топлината от радиатора към обема със силикон и така като се нагрее силикона приплъзването намалява, оттам и оборотите на перката се увеличават :)

:да: :да:


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот KGL » Вто 22 дек 2009 9:57


Запалих колата сутринта и се опитах да спра перката. Успях, но след като я пуснах тя първоначално по-бавно, но в последствие ускорително пак възстанови първоначалната скорост. Вероятно проблем е в този виско съединител. Питането ми е, кога трябва да се смени той и какво му е нормалното работно състояние?

Второто ми питане е дали може някой да ми пусне схмемичка за това къде се намира термостата? Лесно ли се сменя или трябва в сервиз?

Благодаря предварително и Весели празници на всички.


Потребителски аватар
draior
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 12:01
Автомобил: Toyota Corolla Verso 2.2 D4D
Двигател:
Местоположение: Перник-София-Перник
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот draior » Вто 22 дек 2009 10:26


KGL написа:Второто ми питане е дали може някой да ми пусне схмемичка за това къде се намира термостата? Лесно ли се сменя или трябва в сервиз?

Много лесно се сменя на 2 болта 10-тки е. Ето и снимки ще те ориентират предполагам. имаш достъп отдолу за да го разкачиш. Сам си го направих за около 30 мин.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот KGL » Вто 22 дек 2009 10:47


А като цени как се движат термостатите и има ли предпочитани марки?


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот ABSOLUT » Вто 22 дек 2009 11:30


За да не сменяш 2-3 пъти термостати по 15-20 лв. ти препоръчвам да си вземеш оригинален от някой дилър на Фолксваген, струва към 50лв.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 801
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот KGL » Вто 22 дек 2009 11:36


50лв е приемлива цена, към тях ще се насоча! :beer


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Питане за термодатчик

Мнениеот gr_kanev » Вто 22 дек 2009 13:36


KGL написа:Запалих колата сутринта и се опитах да спра перката. Успях, но след като я пуснах тя първоначално по-бавно, но в последствие ускорително пак възстанови първоначалната скорост. Вероятно проблем е в този виско съединител. Питането ми е, кога трябва да се смени той и какво му е нормалното работно състояние?

Това, което описваш, е нормалното състояние. Сменя се, ако блокира в зацепено състояние - не можеш да го спреш с ръка на студено, или ако не може да зацепи - това сега зимата едва ли има как да го пробваш на колата. Цената му е около 170 лв., по спомени (не знам има ли разлика между бензин и дизел).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта