Колеги,
Можете ли да ми кажете, къде се намира термодатчика, който управлява перката на радиатора. Върти се непрекъснато и сега в студа, това никак не е готино.
Колата е Б5 1.8 20V '98, ADR двигател.
Благодаря прдварително.
Питане за термодатчик
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Питане за термодатчик
Тя така си се върти защото ремъка я повлича ако я хванеш НА СТУДЕН МОТОР спира.
- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
Имам предвид, че се върти доста сериозно. Не ми изглежда като повлечена 

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Питане за термодатчик
Датчика е в самата перка.Ако работи правилно би трябвало колкото повече загрява колата толкова повече да зацепва и перката да върти по бързо.Те имат навик тези перки да се развалят.Пробвай на студен мотор да я спреш обаче си сложи ръкавица защото перката е доста остра.Аз съм с дизел и при мен положението е същото.Като запаля и перката тръгва но като я хвана спира.Това не би трябвало да се отразява на загряването на колата защото докато не загрее антифриза в радиатора не се върти в системата.Ако колата загрява бавно по скоро проблема е в термостата.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Питане за термодатчик
Те тия перки не са ли със силикон - датчик май въобще няма...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Питане за термодатчик
Силикон..... не точно 
Да, задвижването е чрез вискосъединител.
Ама нали трябва нещо да каже на тоя съединител какво да прави

Да, задвижването е чрез вискосъединител.
Ама нали трябва нещо да каже на тоя съединител какво да прави

Re: Питане за термодатчик
Аз имах същият проблем със един Форд-Сиера, и той е със същия "силиконов съединител", с това наименование беше известен в магазините преди години, беше толкава затегнал, че с ръка неможеше да се завърти. Неможе да се оправи, само подмяна с нов.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Питане за термодатчик
Въпросното виско на BAU мотор оригинално струва 390 лева. И вътре е пълно със силикон, а това колко да приплъзва зависи колко е нагрято. Виското прилича малко на радиатор за процесор понеже по ламелите си се предава топлината от радиатора към обема със силикон и така като се нагрее силикона приплъзването намалява, оттам и оборотите на перката се увеличават 

- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
dancing_niki написа:Въпросното виско на BAU мотор оригинално струва 390 лева. И вътре е пълно със силикон, а това колко да приплъзва зависи колко е нагрято. Виското прилича малко на радиатор за процесор понеже по ламелите си се предава топлината от радиатора към обема със силикон и така като се нагрее силикона приплъзването намалява, оттам и оборотите на перката се увеличават


- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
Запалих колата сутринта и се опитах да спра перката. Успях, но след като я пуснах тя първоначално по-бавно, но в последствие ускорително пак възстанови първоначалната скорост. Вероятно проблем е в този виско съединител. Питането ми е, кога трябва да се смени той и какво му е нормалното работно състояние?
Второто ми питане е дали може някой да ми пусне схмемичка за това къде се намира термостата? Лесно ли се сменя или трябва в сервиз?
Благодаря предварително и Весели празници на всички.
Второто ми питане е дали може някой да ми пусне схмемичка за това къде се намира термостата? Лесно ли се сменя или трябва в сервиз?
Благодаря предварително и Весели празници на всички.
- draior
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 12:01
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 2.2 D4D
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София-Перник
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
KGL написа:Второто ми питане е дали може някой да ми пусне схмемичка за това къде се намира термостата? Лесно ли се сменя или трябва в сервиз?
Много лесно се сменя на 2 болта 10-тки е. Ето и снимки ще те ориентират предполагам. имаш достъп отдолу за да го разкачиш. Сам си го направих за около 30 мин.
- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
А като цени как се движат термостатите и има ли предпочитани марки?
- ABSOLUT
- Мнения: 4434
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
За да не сменяш 2-3 пъти термостати по 15-20 лв. ти препоръчвам да си вземеш оригинален от някой дилър на Фолксваген, струва към 50лв.
- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за термодатчик
50лв е приемлива цена, към тях ще се насоча! 

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Питане за термодатчик
KGL написа:Запалих колата сутринта и се опитах да спра перката. Успях, но след като я пуснах тя първоначално по-бавно, но в последствие ускорително пак възстанови първоначалната скорост. Вероятно проблем е в този виско съединител. Питането ми е, кога трябва да се смени той и какво му е нормалното работно състояние?
Това, което описваш, е нормалното състояние. Сменя се, ако блокира в зацепено състояние - не можеш да го спреш с ръка на студено, или ако не може да зацепи - това сега зимата едва ли има как да го пробваш на колата. Цената му е около 170 лв., по спомени (не знам има ли разлика между бензин и дизел).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта