Moже ли аз да внеса малко яснота...
Така, газта е по-калорична от бензина, ама защото се мери в kJ/kg (на КИЛОГРАМ). Колко точно - имаше тема и за тоя въпрос, разтърсете се с търсачката. Обаче понеже на 'колонката' зареждаш в литри, а не в килограми, а газта е доста по-лека от бензина (бензина е с относително тегло около 0.7-0.75, а газта около 0.5-0.6 - зависи от газта, съотношението на пропана и бутана, боклуците вътре и т.н.) и тогава се получава, че количеството енергия, получено от ЛИТЪР бензин е малко повече от това, получено от литър газ. Просто и елементарно. Затова като заредите по-тежка газ, колата лети и разхода пада - имам някаква представа за относителното тегло на газта, която зареждам и съответно съм добил някои впечатления по въпроса...
Колкото до това дали може да се сложи газ на ABF - да, може, колега доскоро караше точно такова животно, доколкото знам без проблеми и с добър разход. Уредбата не беше газов инжекцион, но за марката/модел изпарител нямам инфо, пък и в момента нямам връзка с него да го питам. Въпроса е, както казаха колеги по-горе, да се сложи читаво подходяща уредба от човек, който знае какво прави...
150hp на газ!?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
angel.1 написа:Абе я да питам и аз,виждам тук интересни мнения предполагам и вярни.Та на въпроса;доколкото разбирам от отговорите Ви газта е по-калорична от бенца и т.н. и т.н. ,тогава защо колата върви по-малко.
Ами всичко от до е изчислено за работа на бензин. Само при газовите инжекциони се постига по-голяма мощност ,защото си има собствено ECU и най-вече газта си е течна до последно

Последна промяна от L&R на Вто 07 мар 2006 15:30, променено общо 1 път.
angel.1 написа:Абе я да питам и аз,виждам тук интересни мнения предполагам и вярни.Та на въпроса;доколкото разбирам от отговорите Ви газта е по-калорична от бенца и т.н. и т.н. ,тогава защо колата върви по-малко.
ами октаново число по-различно ...ъгъл на заплаване по-различен...качесто на горивото по-различно , инсталиране и настройка(майстори) - различни от там вървене по различно(лошо)....
добре че не се отклонихте от темата.... пич за газ ако решиш 2000лв. ако караш много ще я избиеш бързо и има смисъл, ако я вземаш за кеф като мене си карай на бензин и не си трови нервите с тези газови че докато я избиеш ще е време да я продаваш. все пак не е вр6 или р32 та чак пък спортна. важното е колко време ще избиваш 2-та бона и кога ще си на печалба. според мен газова за някоя мн. нова кола която ще се кара бая години или гти 115к. пък газова за 500лв
- niki7878
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Поисках линк и ми го дадоха, сега се опитвам да посъбера инфо за да не се изказвам неподготвен а и да е нещо смислено и полезно за всички. Лошото е, че нещо все не остава време. Вие ако сте решили да ставате за смях на хората си е ваша работа!!!!
П.С. Ако съм сгрешил ще се извиня публично в това може да сте сигурни.
Дерзайте
П.С. Ако съм сгрешил ще се извиня публично в това може да сте сигурни.
Дерзайте
- Kashon
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 13 апр 2006 9:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: 150hp на газ!?
Evtoo написа:Колеги искам да си купя Голф 3 2.0 16v 150hp с газова уредба и исках да попитам някой от форума, който има такъв модел или е наясно с нещата колко ще ми харчи това чудо и как ще върви на газ?
Поздрави.
пич разполагам с такова животно от 3 седмици. на 1вата седмица след като купих Голфа сложих газово Лариндз.... 550 кинта кихнах.
За съжаление не съм я засичал на бензин още...
в момента разхода ми е 18-21 но колата но не е настроена все още и прочие като намеря правилната настройка ще ти пиша....
иначе горе долу се получава така.... земаш 150 коня слагаш газово 10-15 коня умират (а може и да не умрат....) и си караш на 2 пъти по ефтино стига всичко да е изправно и направено като хората
мисля да очаквам от такава кола разход 13тина при нормално каране и до 15 при стъпка ... т.е. надявам се

- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 150hp на газ!?
Kashon написа:
в момента разхода ми е 18-21 но колата но не е настроена все още и прочие като намеря правилната настройка ще ти пиша....
мисля да очаквам от такава кола разход 13тина при нормално каране и до 15 при стъпка ... т.е. надявам се
аз продължавам да съм на мнение, че е по-добре да си ми гори 6-7 л/100 км извънграда и 8-10 л/100 км в града БЕНЗИН...
Li4o написа:...За да се определи кое е по-калорично трябва ясно да се дефинира какво е калоричност.
Ако гледаме отделената енергия на единица вещество следва нафтата да е най-калорична, след това бензина и най-накрая LPG.
Ако гледаме на обем, поради различните плътности, отново се потвърждава горното.
На килограм работата е друга.
Принципно топлината на изгаряне се дава в таблици за 1 мол в-во. От друга гледна точка, ние зарждаме колите си в литри, а литъра като обемна единица отново ни подсказва реда нафта>бензин>LPG.
Тъй като става въпрос за горива за двг - най-коректно е да следва реда нафта>бензин>LPG.
Най-калорична е най-тежката фракция - нафтата, следва бензина и накрая газта.
zmej написа:Moже ли аз да внеса малко яснота...
Така, газта е по-калорична от бензина, ама защото се мери в kJ/kg (на КИЛОГРАМ). Колко точно - имаше тема и за тоя въпрос, разтърсете се с търсачката. Обаче понеже на 'колонката' зареждаш в литри, а не в килограми, а газта е доста по-лека от бензина (бензина е с относително тегло около 0.7-0.75, а газта около 0.5-0.6 - зависи от газта, съотношението на пропана и бутана, боклуците вътре и т.н.) и тогава се получава, че количеството енергия, получено от ЛИТЪР бензин е малко повече от това, получено от литър газ. Просто и елементарно. Затова като заредите по-тежка газ, колата лети и разхода пада - имам някаква представа за относителното тегло на газта, която зареждам и съответно съм добил някои впечатления по въпроса...
Напълно съм съгласен с колегите. Само едно уточнение от химията 1 mol е определен брой молекули от дадено вещество. По-точно:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BB
Но от всичко казано идва и логичното обясение защо на газ двигателя гори повече от на бензин. Защото от 1л. бензин получаваме повече енергия и това се компесира с по-голям разход на газ в литри

Иначе един колега си сложи газов инжекцион на Пежо 406, 2.0i 16V. Казва, че разлика във вървенето не усеща, на газ му гори повече естествено, но е много доволен като отиде на газстанцията.
- black arrow
- Мнения: 31
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 22:21
- Автомобил:
- Двигател:
Нека и аз да се включа. Имам GOLF 3 16V естествено 150к.с. и съм с газово за 550лв. Сложих го преди 2 години и половина когато газовите инжекциони бяха много много скъпи. Карам си без никакви проблеми, колата си вдига спокоино 220км. а като спра на газстанцията ми става готино. Е естествено че ускорява малко по бавно но паричките не ми се топят като бучка лед на 40градуса
. А като искам лудо рязане има едно копче и всичко си е като истинска бегачка. Парите за газовото си ги избих още на втория месец(карам страшно много) и сега си карам на печалба:).

-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта