Въпрос за Skoda Fabia RS

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Въпрос за Skoda Fabia RS

Мнениеот musura » Сря 19 апр 2006 21:21


Четах някъде в тунинг.бг форума, че някакво момче си е чипосало шкодата и станала над 160 кс. и правела на божура 15.хх времена на 400м.

Възможно ли е това, при положение, че братушките при 130кс (сток) дават тези данни за колата:
www.catalog.auto.ru написа:Время разгона (0-100 км/ч) 9.6 c.
Максимальная скорость 204 км/ч
Расход топлива на шоссе 4.5 л/100км
Расход топлива в городе 7.4 л/100км
Клиренс 140 мм
Снаряженная масса автомобиля 1245 кг
Допустимая полная масса 1720 кг
Размер шин 205/45 R16


130 к.с. = 9.6сек до 100, а до 400 м. колко ? при това ускорение би трябвало да е 17.хх или 18.хх

160 к.с. = ?




Потребителски аватар
Slayera
Мнения: 436
Регистриран на: Съб 10 дек 2005 0:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slayera » Сря 19 апр 2006 21:57


знам,че доста вървят.един мой приятел има RS TDI и много съм се чудил дали да не направим един старт с него,ей така за проба :roll: може и да ме отнесе,мойта все пак е 115hp само :?


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 19 апр 2006 23:04


Slayera написа:знам,че доста вървят.един мой приятел има RS TDI и много съм се чудил дали да не направим един старт с него,ей така за проба :roll: може и да ме отнесе,мойта все пак е 115hp само :?

а и въртящият момент на шкодето е доста повечко :)


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за Skoda Fabia RS

Мнениеот niikoo_1 » Сря 19 апр 2006 23:57


musura написа:Четах някъде в тунинг.бг форума, че някакво момче си е чипосало шкодата и станала над 160 кс. и правела на божура 15.хх времена на 400м.

Възможно ли е това, при положение, че братушките при 130кс (сток) дават тези данни за колата:
www.catalog.auto.ru написа:Время разгона (0-100 км/ч) 9.6 c.
Максимальная скорость 204 км/ч
Расход топлива на шоссе 4.5 л/100км
Расход топлива в городе 7.4 л/100км
Клиренс 140 мм
Снаряженная масса автомобиля 1245 кг
Допустимая полная масса 1720 кг
Размер шин 205/45 R16


130 к.с. = 9.6сек до 100, а до 400 м. колко ? при това ускорение би трябвало да е 17.хх или 18.хх

160 к.с. = ?


Значи по принцип тази Фабия РС набира по-бързо отколкото са каталожните данни, различните фирми дават различни показатели в смисъл, че при някой са по-оптимистични, а при други по-песимистични.
Значи фирмата Порше почти винаги дава по-слаби времена за ускорение на автомобилители примерно 997 Carrera S по каталог е 0-100км/ч за 4.8сек, а на тестове давата 4.5сек от 0-100км/ч, Шевролет Корвет пък по каталог го дават 0-100км/ч за 4.2 сек, а на тестове където заедно с него тестват Carrera S дава 4.5-4.6сек и от 0-402метра е малко по-бавен, но има по-висока терминална скорост и след 400метра бие Поршете.
При Додж Вайпър СРТ10 каталожните данни от 0-100км/ч за 3.9сек, но на тестове дава 4.2-4.5сек, Carrera GT по каталог е 0-100км/ч 3.9сек, но на тестове пак е по-бърза.

Значи от БМВ пък дават леко оптимистични данни за някой от по-старите си модели пример: Е46 320d от 0-100км/ч го дават за под 8,8сек, а на тестове е към 9.5, че и повече, М3 го дават 0-100 за 5.2 но пак при тестове от журналисти винаги дава 5.4-5.6сек.
Мини Купер 1.6 115коня му дават 0-100км/ч за 9.1сек, а при тест точно с тази Фабия РС Фабията го цепи въпреки по-слабите каталожни номера.
Още един пример ще много се отплеснах МБ C220CDI 143коня му дават 0-100 за 10.3, а на тестове бие автомобили, които по каталог уж набират по-бързо.

Та с две думи каталожните данни варират +,-.

Имай предвид и че на Божура автомобили дават малко по-бавни времена, защото пистата има наклон и настилката оказва по-високо съпротивление при високи скорости.


Данните, който си дал за Фабията са верни с тези който имам в един каталог, защото доста често в каталог.ауто.ру има разминавания, че даже и модели, които не са излизали от дадения производител.


Времената на Шкодата са напълно реални, все пак е 164конче и 400Нм, като искам да кажа, че Нм не са толкова важни колкото конете, защото има бензинови атмосферни автомобили, които за 325 и 355коня и набират от 0-100км/ч за под 5сек и дават времена от 0-400м 12.9-13.5сек и имат въртящ момент по-нисък от 400Нм, така, че най-важни за вървежа са конете.

Та тая Фабия може и още, не е проблем да се докара и до повече коне, но няма смисъл.

Едно Мини КупърС, което е 1.6 163коня с чипосване се докарва до към 200коня така, че не ми се мисли какви времена ще даде тази буболечка, дано излезне някой с тава количка, дори и в сток състояние, ще даде ниски 15ки.

А тоя пича с Фабията преди да се пусне на божура в тунинг.бг беше казал, че очаква времена от рода на 13.5 сек и тогава много се смях явно не разбира много от драг и такива работи иначе точно Фабия РС много ме кефи и с нея мога да се накажат много коли дето се смятат за резачки, това е чара на тази буболечка. :D


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 20 апр 2006 6:57


Въртящият момент е изключително важен за кефа наречен "лепене за седалката" :twisted: :twisted: :twisted:


Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Re: Въпрос за Skoda Fabia RS

Мнениеот FreAk » Чет 20 апр 2006 8:39


niikoo_1 написа:........ като искам да кажа, че Нм не са толкова важни колкото конете........:D

е тука мноого бъркаш :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 20 апр 2006 9:50


Колеги..
Когато имаш коне а малък ВМ, това се компенсира с превключване на скорости...там вече конските сили играят при дадените обороти...
Щото има формула при която се преминава от Нметри към КСили.. и в нея играят оборотите...

Така, че на 400 метра драг, дизелите не са в силата си, по простата причина, че на 400 метра може и да им се налага да бият 4 та... и нямат такива обороти като бензина..

Докато бензина на 400 метра може да мине на 3 та с 140 некой луд мотор..за сравнение, 140 на дизела си ревеш за 5 та.. ако не и за 6 та.. щото вече си в 4500-5000 оборота демек яко у лютеницата, и той само пуши и нищо не прави...

Но именно ВМ прави усещането "потъване в седалката"

Нико.. НМ са много важни, но не и от гледна точка дизел - бензин... поради причините които ти изброих по-горе....

Даже бих твърдял обратното, че конете не са важни ;)


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Чет 20 апр 2006 14:07


Мдам ,аз минавам на трета с 150 някъде!Ама тия фабийки не са никак лоши на бойура една такава с чип(164кс 400нм) даде 15.6 :shock


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за Skoda Fabia RS

Мнениеот niikoo_1 » Чет 20 апр 2006 14:27


FreAk написа:
niikoo_1 написа:........ като искам да кажа, че Нм не са толкова важни колкото конете........:D

е тука мноого бъркаш :wink:


Значи пич Порше 911 (997) Carrera има въртящ момент от 370Нм, което е доста по-малко от някой съвременни 2.0литрови дизели (Фабийката е 400Нм), но въпреки това тази кола набира от 0-100км/ч за 5.0сек и вдига 290км/ч при положение, че тежи почти 1400кг, а 0-400метра ги взима за 13секунди, защо трябва да спорим за глупости, когато имаш лека кола и много коне не са ти нужни много Нм за да върви колата.
Значи мойта кола в сток състояние е Голф3 1.8моно 90коня и 146Нм@2500 пада от Голф 1.6 101коня който разполага с 132Нм @ 3200-4600об. 1.6 е по-бърз, но с малко. Да спор няма, че 1.8 има по-добра еластично и е по-приятен за каране, но като цяло е по-бавен от 1.6 101коня.

Значи за моторите няма какво да говорим една Хаябуса със 170коня има доста малко Нм, ако от Нм зависеше вървежа моторите щаха да ги правят не 100коня и 40Нм, а 100Нм и 70коня да речем.

Да при автомобили, който са еднакви коне и тегло печели този, който има повече Нм, спор няма, но не това ми беше идеята. Някой може да се поитересува колко Нм има болид от Ф1 при положение, че моторите им миналата година бяха 3.0литра и разполагаха с +900коня.
Задавали сте си въпроса, защо за писта най-добрите трак дей автомобили са с бързо оборотни атмосферни мотори с много коне и малко Нм.


Значи молбата ми е не четете м/у редовете това, което съм написал е вярно и няма смисъл да пишем хиляда постове.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 20 апр 2006 14:37


Наистина булид от Ф1 има малко въртящ момент, но при тях нещата стоят доста по-различно.При тях оборотомера се пълни толкова бързо, че макс въртящ момент го подминават за секунда.Като се има в предвит, че на повечето писти се кара мин 60% на пълна газ наистина там по-важни са конете.
В Монако нещата са доста по различни.Оборотите нарочно се смъкват по-ниско за да може мотора да се "крепи" около въртящия момент.(всички знаем каква е пистата там).Да не говорим, че има разлика и в предавките за Монако.

За В10 съм чел някъде, че ПХ му е 8000 - 9000 оборота.Максималния въртящ момент е към 14к - 15к оборота и вече макс. мощност си е към 19к оборота.Въртящия момент при тях е не повече от 700 -800 Nm.
От малолитражен двигател просто няма как да се извади този въртящ момент, затова се гонят високи обороти и макс. мощност.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Re: Въпрос за Skoda Fabia RS

Мнениеот 20vTurbo » Чет 20 апр 2006 17:23


niikoo_1 написа:
FreAk написа:
niikoo_1 написа:........ като искам да кажа, че Нм не са толкова важни колкото конете........:D

е тука мноого бъркаш :wink:


Задавали сте си въпроса, защо за писта най-добрите трак дей автомобили са с бързо оборотни атмосферни мотори с много коне и малко Нм.


Значи молбата ми е не четете м/у редовете това, което съм написал е вярно и няма смисъл да пишем хиляда постове.


Това за трак дей вече съвсем не е така:
The Le Mans Prototype, with over 650 hp and more than 1100 Newton metres of torque, significantly exceeds the power produced by the majority of previous Audi racing cars – including that of its victorious R8 predecessor.

Audi ventures into previously unexplored diesel-engine terrain with the V12 power plant manufactured completely from aluminium. The enormous torque of over 1100 Newton metres not only makes extreme demands of the R10 TDI transmission system – as even the Formula 1 specification engine dynamometers at Audi Sport had to be reequipped with special gearboxes capable of withstanding the unusual forces.


http://www.audi.com/audi/com/en1/experience/motorsport/Audi_R10_TDI.html

Това Ауди ги бие другите като мaче в дирек ... след като стартира от бокса

http://clubf1.net/new/novina.php?n=1935

Последна промяна от 20vTurbo на Чет 20 апр 2006 21:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 20 апр 2006 17:57


Значи аз говоря за трак дей автомобили, които са различни от състезателните автомобили.
Трак дей автомобилите са стрийт лигъл и са направени за ентусиасти, които обичат да карат по писти да речем Северния склон на Нюрбургринг, Хокенхайм и т.н
Всяка писта има т.н тракд дей, в които пистата е отоврена за посетители и те могат да карат автомобилите си по нея, е точно за това са направени трак дей автомобилите от рода на Porsche 911 (996, 997) GT3, GT3 RS, Ferrari F360 CS, разните му Катерхами и автомобили от рода на Лотус супер севън, БМВ М3 CSL (E36, E36), Carrera GT също може да се каже в известна степен, че е тракд дей кар.
Значи въпростното 911 996 GT3 e 381коня при 7200об/мин , а е само 380Нм, което не му пречи да върви доста по-бързо на писта от да речем едно дизело БМВ, което разполага с 500Нм или от въпростната Шкода, че дори и от Мерцедес CLK DTM които е +500коне и към 700Нм. Ферари Ф360 ЦС е 425коня и само 375Нм :wink: демек на тези коли не им трябват един тон Нютон метри за да вървят добре, а въпростното GT3RS на Порше е най-бързия автмобил на писта в класа си, не ме карайте да ровя времена щото имам много.
Carrera GT също доказва това. Значи знаете, че при нормалните автомобили Нм (пък при турбо автмобилите са даже два пъти повече) винаги са повече от Конете, а при тези автомобили е обратното, защо ли техните конструктори са избрали този подход на малко Нм и много Коне при много обороти, явно Нм не са най-важното.
Ta за да е бърз един автомобил се търсят колкото се може повече Коне.


А това състезателно ауди, какво да кажа всеко правило си има изключение, при него има една дума, която може да обясни цялото това упражнение от страна на ВАГ и по специално Ауди и тя се казва маркетинг и реклама


Както казах при равни коне и тегло, колата с повече Нм печели, но за бързината е важно колата да има колкото се може повече КОНЕ, а не НМ.

Айде и още една гатанка, кое ще е по-бързо на 400метра Мини КупърС с чип и разполагащ 1.6литров мотор с 190-200коня и 250Нм или Шкода фабия с чип разполагаща с 1.9 ТДИ с 164коня и 400Нм, айде отговорете си на този въпрос и да спираме с тъпия спор, който е безсмислен.
БМВ, Порше и Ферари мисля, че си разбират от работата и ако трябваха повече Нм от Коне за писта всичките им трак дай коли щяха има повече Нм от колкото коне
:wink:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 20 апр 2006 18:47


А да питам повечето, който прехвалвате това АУДИ R10 TDi знаете ли какви са класовете и правилата в Льо Манс серийте или така сте прочели Аудито спечелило и пишете и говорите найзуст без да имате инфо.

Значи, ако някой не му ясно, защото Аудито спечели мога да му обясня кви са правилата класовете и какви отбори участват и как прехваленото Ауди има случай в който е по-бавно от автомобил един клас по надолу и какви са отборите с който се състезава (смешни и с малък бютжет) разлика в обема на двигателите и т.н и още нещо има и лимит за горивото, така, че печели и този който е икономичен.

Айде ще изчакам някой да се изкаже и ще почна, че сега нямам стимул да ви обяснявам кво е маркетинг и защо това Р10ТДИ спечели, не че умаловажават труда на Ауди (бях на 99% сигурен, че те ще победят) все пак съм голям фен ва ВАГ : vw fen : vw fen , но се дразня на поведени тип кон с капаци и някой прочел нещо без да се задълбочи и пише ли пише


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Чет 20 апр 2006 20:54


Slayera написа:знам,че доста вървят.един мой приятел има RS TDI и много съм се чудил дали да не направим един старт с него,ей така за проба :roll: може и да ме отнесе,мойта все пак е 115hp само :?


Теб те отнасям и аз :wink: Фабията ще бие мноого лошо.

Иначе относно Нм и коне е много дъвкана тема. На писта коне и обороти ти дават предимство, понеже си винаги на ред лайн-а. В нормални условия обаче въртящия момент е от по-голямо значение.


Потребителски аватар
Slayera
Мнения: 436
Регистриран на: Съб 10 дек 2005 0:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slayera » Чет 20 апр 2006 22:14


Spunky написа:Теб те отнасям и аз :wink:

възможно е :roll: :lol:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта