прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот Namesata » Сря 23 дек 2009 20:18


jeriko написа:утре ще варя на майстор да видим и той какво ще каже

Шлаиф глава 80лв
гумички 20лв
метална гарнитура от G60 :twisted: :twisted: :twisted: 60-70лв
обикновенна 33лв
работа около 120лв.




Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот jeriko » Чет 24 дек 2009 22:30


сега пък излезе друго майстора вика термостата нети отваря и за това са твърди маркучите сменихме го и новия май не работи защото радиатора студен и колата загрява маркучите пак надути и вече незнам какво да правя


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот jeriko » Чет 24 дек 2009 22:33


утре ще отида при друг майстор че вече аман от майстори


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот Namesata » Пет 25 дек 2009 9:08


jeriko написа:утре ще отида при друг майстор че вече аман от майстори

виж някои от форумните маистори дали няма да се намери по твоя краи че то от маистори да ти доиде до гуша за едни гумички на клапани хвърлих цял двигател.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот my heart iS iCe » Пет 25 дек 2009 9:33


jeriko написа:утре ще варя на майстор да видим и той какво ще каже

Колега, не бързай със гарнитурата на Главата, аз така я смених беше здрава, и се оказа че и без това съм я свалил и си сложих нова, оказа се Неправилно Обезвъздушаване на системата, и затова ми пенише в казанчето и изхвърляше натифриза. Пиши ако откриеш точно проблема!


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот jeriko » Пет 25 дек 2009 15:17


колеги слава богу оправихме колата термостата било не отваря големия кръг и прави налягане след три сменени термостата вече всичко е наред маркучите са меки и си държи 87 градуса добре че не излезе гарнитура или глава :horror: :horror: :horror: Благодаря на всички и весели празници :drunk :drunk :drunk


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот единак » Нед 17 яну 2010 19:54


Да използвам тази тема за да попитам. Изчетох из форума за проблема с капачките и на няколко места се споменава, че здравите като се разклатели дрънкали. Моята дрънка и тя, но то много добре се вижда кое се мести - черничкото клапанче, там където го държат четирите крачета на място. Като го хвана и него заедно с капачката и нищо не дрънка.
Надувам с уста, обаче нищо/пък и едва ли мога да направя 1бар/.
Извадих клапанчето от капачката, но въобще не виждам как да го разглобя. Единственото което можах да направя е, с една тънка отвертчица, да бръкна от долната страна/там има едни много тънки процепчета, през които налягането се предава на работното чело/ и да го повдигна и раздвижа малко. Мърда се не много лесно и с много малък ход, но все пак се вижда, че има откъде да мине пара, ако се наложи.
Има ли по-добър начин за проверка и профилактика?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот milmar » Сря 20 яну 2010 22:04


единак написа:...
Надувам с уста, обаче нищо/пък и едва ли мога да направя 1бар/.
....


Много малко вероятно е за надуването на маркучите да е виновна капачката , но ... Аз когато имах подобен проблем и се надявах да не ми е спукана главата на Голфарата (уви нямах късмет mhihi ) пробвах капачката така : капачката - на мястото си , дръпнах тънкото (за обезвъздушаване на охладит. система) маркуче и на мястото му натиках маркуча на крачната помпа за гуми ( с манометър на удобно мяст :) ) . Нататък се сещате ....запуших маркучето за да не изпуска от там и започнах да помпя внимателно докато започне да изпуска клапана на капачката ...


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот единак » Сря 20 яну 2010 23:36


Сигурно и така става, ама си иска и съответната апаратуа :D
Пък аз вече си купих нова капачка от фолксваген дилър, понеже чух разни неща за ментетата. Какво ми направи впечатление досега - новата дори когато се завие на място и я размърдаш има известен луфт/да не би на това да му казват тракане?/ и когато пробвах с уста без кой знае какво надуване успях да чуя, че си съска клапана.
Сложих я днес и поразкарах колата, засеага няма твърди тръби, налягането е съвсем умерено, стиска се лесно.
Докато бях със старата правих експеримент, при загряла кола да отворя капачката, защото бях чел някъде, че ако имаш издухана гарнитура тогава антифриза извирал. При мен освен изсвистяването на въздуха, който излиза нищо друго не се случваше.
Не знам, ако все пак имам проблем с гарнитура оттук нататък какво да следя. Нито ми е прецакано маслото, нито имам мазни петна в антифриза, нито пък губя антифриз. И не загрява.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот milmar » Чет 21 яну 2010 10:49


единак написа:.... и когато пробвах с уста без кой знае какво надуване успях да чуя, че си съска клапана.
.....


Не си мисли , че е хубаво клапана да се отваря на налягане по-ниско от колкото трябва :| . Това е предпазен клапан и при нормалната работа на мотора никога не се отваря , предвиден е за компенсиране на обемното разширение на течността , особено ако си препълнил охладителната система , а не нормално да си изпуска въздух или други газове . Ако на добре загрята кола клапана изпуска - смятай че имаш проблем . А карането с неизправна (клапан на по-ниско налягане) или недобре затегната капачка може да ти донесе куп други проблеми особенно лятото .


korado80
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 15:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот korado80 » Пет 22 яну 2010 9:19


и моите маркучи бяха така прекомерно надути сменях капачки термостати ефект никъкав накрая се оказа крива глава и то много крива след подмяна всичко по надуването на маркучите се оправи


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот единак » Пет 22 яну 2010 19:26


Засега се държи много добре. Тръбите си имат налягане, значи капачката си работи както трябва. При това налягането се получава само, когато е загряла. Преди това е минимално. И пълноценно парно имам вече.

Корадо, можеш ли да опишеш какво е след смяната на главата? По принцип моята система трябва да работи под налягане, но така и не разбрах какво е "нормално" на пипане.
Пък и както писах преди нито ми меси маслото, нито губи вода, нито има масло в антифриза, пали си нормално, като се отвиеше капачката не извираше... От всички симптоми за гарнитура или глава имаше само надутите тръби, но прочетох всичко изписано във форума относно възможните проблеми и на част от колегите нещата се бяха оказали наистина от блокирал клапан на капачката. Имаше и спорове, че това налягане трябва да се вземе отнякъде, но пък имаше и контра аргументи, че и при чисто нова кола с неизправна капачка и се надуват тръбите.
Не знам къде е истината.
Ще покарам така, ще следя всичко и ако нещо се сговни ще кажа.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот fox_vt » Пет 22 яну 2010 22:25


Ми как няма да се надуват вие парно не сте ли виждали?То затова му се вика разширителен съд за да може водата като се загрее и разшири да има накъде да ходи.И понеже водата по принцип не се свива когато се разшири въздухът в разширителния съд се свива и ето ти налягане.Вече ако имаш много течност въздухът е съответно по малко и става по голямо налягане което се пропуска от клапана на капачката.Това е на абсолютно същия принцип на локално парно със затворен разширителен съд(затворена система)


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот единак » Пет 22 яну 2010 23:42


Тъй де, тъй. Ама да видим. Много майстори, много разбирачи... едно нещо да му се случи на човек и вече от всичко разбира. И то все е това, което му се е случило.


korado80
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 15:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: прекомерно налягане в маркучите на охладителната уредба

Мнениеот korado80 » Нед 24 яну 2010 1:53


значи първото нещо което се видя е че маркучите значително станаха по меки налягане трябва да има в системата но когато стиснеш маркуча трябва без особено усилие да можеш да допреш стените му това преди да сменя главата неможеше да се получи друго което забелязвам е че от малкото маркуче което влиза в разшерителя преди постояно се виждаха мехурчета което значе че постояно обезвъвошава системата сега това нещо го няма и още едно след като я карах преди като я покарам да загрее като изгася от капачката се чуваше как изпуска налягане



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта