да се присъединя към доволните от форума и тези дето имат парно
смених и аз радиатора днес
Нисенс "датски" китаец. 35лв. Преди да мине на газ автомобила (което става точно на 36 градуса темп на антифриза вече имам приятно парно. На 90 градуса пък вече духа неприятно силно
Цялата процедура по свалянето 2 часа (ама съм го правил още веднъж преди година заради клапите. С климатик съм, та това е най-сложния вариянт. Свалих всичко, промих цялата система, въздуховоди, радиатора на климатика, колко боклук излезе не е истина...
Да споделя кое ми се струва, че може да ви спъне при тази процедура. За да се махне корубата с всичките карантии в нея след като се свали таблото и всичкия кабеляк (което приемам , че ще направите без затруднения) трябва да развиете 4 гайки от моторния отсег. Две под щуцерите на радиатора за парното, където се включват маркучите. Едната гайка е под шумоизолацията. Другите две гайки са по диагонал от двете страни на щуцерите на тръбите на климатичния радиатор-доста завряни са и трудно се бърка ама не е невъзможно. Два болта 13мм глави които сенамират на рамката, в която се слага поленовия филтър (филтър купе). Две щипки има там едната под външния болт и другата отсреща, вадят се с отверка. Сваляте и тръбите на климата и маркучите на парното, там трябваш клещи с дълги човки че са малко терсене скобите. И после корубата я оглозвгвате от всички щипки и тя се разпада на 6 парчета
. Миете всичко хубаво, слагате новия радиатор.
Личен съвет , преди да сглобите всичко свържете маркучите, запалете колата, докато загрява, вържеше жилата и моторчето за парното и пробвайте всичко работи ли правилно. Тече ли от някъде... че всичко става и чак тогава почвайте да събирате всичко. Аз оставих за утре дреболиите и корубата на таблото.
Съветвам след като сглобявате да подлагате навсякъде дунапренчете, миквопореста гума и т.н. за да избегнетъе всякакво скърцане, пукане и т.н. от таблото ако не е хванато добре. Може да си белижите и волана,за да се сложи на същото място и да не се нацелва и той, че всяко дребно нещо после Ви бави.
А относно дупките на клапите... не са за да има поток навсякъде, а за да са леки, защото са метални, а на ауди са пластмасови. Обаче това е най-голямата глупост сътворена от VW-group... И затова 90 процента от колите ни трябва да си ги преправяме , то е вярно и , че ги взимаме на по 15 години ама все пак...