Предната чистачка опира в капака

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Предната чистачка опира в капака

Мнениеот MrDeath » Сря 19 апр 2006 11:15


При спрени чистачки в долно положение, като отворя капака и на лявата чистачка (шофьорската) гърбицата, опира в ръба на капака. Около 1 mm е по преценка на око. Не е несто фатално, но е дразнещо и забелязвам, че боята по ръба на капака на мястото на опиране е започнала да се трие.

Същия проблем съм го виждал и на друг автомобил (Renault Espace), но при него при огледа забелязах, че е имало удар отпред и предположих, че бронята е избутала капака нагоре и затова опира.

Гледам Passat-a и симетричен ми се вижда капака. Колата я купих наскоро и незнам преди това дали е имала удар.

Дайте идеи как да реша проблема! Дали от чистачката, или капака (не ми се пипа, щото както казах добре изглежда) ? Има ли някакъв вариант да накарам чистачката да не се спуска толкова ниско? или дайте ако не решение, то поне насока за мислене :?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Предната чистачка опира в капака

Мнениеот Sunny » Сря 19 апр 2006 11:26


MrDeath написа:...Има ли някакъв вариант да накарам чистачката да не се спуска толкова ниско? ...

Махаш капачката на рамото на чистачката и развиваш малко гайката. Вдигаш рамото за да поотпусне малко пружината, наместваш си я както искаш да е и по обратния ред. А ако ти е криво самото рамо го притисни да се изправи малко и да не опира.


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Сря 19 апр 2006 11:37


Благодаря колега!

Изглежда просто и още довечера ще пробвам вариантите, които описа.


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Сря 19 апр 2006 14:30


На моята имаше същия проблем. Оказа се че гайката се е разхлабила малко. Само я затегнах и се оправи. Внимавай да не счупиш пластмасата, щото е крехка :lol:


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Сря 19 апр 2006 21:00


проблема идва от износени втулки, само смяна е лечението


Потребителски аватар
Nikunata
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikunata » Чет 20 апр 2006 6:54


Не си напълно прав.Може да се сменят местата на чистачките и работата заспива :wink:


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Чет 20 апр 2006 9:09


Ресултати:

Махнах капачката на рамото на чистачката. Верно била крехка пластмасата :? Преместих рамото с 1 зъб по-нагоре, но така чистачката се вдигна твърде нагоре. Проблеми:
1) Пречи на видимостта (особено на дупките)
2) При работа в крайно ляво положение излиза с около 10 см, при което стържи по страничното уплътнение на стъклото.

Средно положение между двата зъба няма. Пробвах да изкривя малко рамото, така че да падне чистачката надолу, а самото рамо да е с 1 зъб нагоре, ноооо - не става. Рамото е доста здраво и кривих до едно положение, но не е достатъчно. Повече не посмях, защото опасността да се счупи рамото е голяма :x

За kbot: гайката беше доста стегната, а и при опитите да нагласям рамото не се промени нищо от моето затягане, така че точно при мен проблема няма да е в разхлабена гайка, за съжаление.

За Nikunata: сигурен ли си, че могат да се сменят, местата на чистачките? На дължина не съм ги мерил, но рамената им са с доста различна форма.

За popeye: Сблъсквал ли си се с такъв проблем? Защото при мен зъбите влизат добре и са стабилни (няма поклащане нагоре-надолу, дори и да няма гайка). Между другото за кои втулки говориш? Ако си решавал подобен проблем, дай повече информация за всичко. Кое се сменя, колко горе-долу струва...

Благодаря на всички за съветите и мненията.


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Чет 20 апр 2006 9:15


Може и да не съм бил достатъчно точен в описанието на проблема, затова допълвам. Опира точно в най-високата точка на рамото, погледнато в профил, точно където има нит с подвижната част (която се вдига при миене на стъклото). Погледнато рамото отпред следата от стърженето започва от положината профил на подвижното рамо и продължава вертикално надолу до съединението с основата на рамото точно където е нита.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 20 апр 2006 17:52


Колега, застани до друг пасат и виж кое точно не е наред при теб. Така както обясняваш ми се струва, че рамото не е от твоята кола.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Чет 20 апр 2006 18:12


Просто рамото му е спуснато прекалено ниско - т.е. чистачките слизат максимално към капака.
И при мен е така - бащата се прави на майстор и сега боята на капака е обелена на мястото на контакта...


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 20 апр 2006 19:21


същия проблем :D рамото си е за тази кола,а опираа.Те зъбите май се образуват от стягането на гайката а не са фабрично сложени-поне при мен беше така.И реших проблема така:сваляш рамото, с някакъв инструмент(например шабър)изстъргваш вътрешната част(зъбите)-така рамото слиза малко по-надолу към стъклото,може да изтъркаш малко повече частта от към перото,стягаш здраво и би трябвало да има положителен резултат поне 1-2 мм.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Чет 20 апр 2006 20:46


Колега виж дали не са разменили местата на рамената.Случва се.Има разлика м/у лява и дясна. :lol:


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Пет 21 апр 2006 8:38


Точно така направих. Рамената са еднакви с тези на още 2 пасата и не са разменени лява и дясна.

Благодаря за съвета jerrry. Не съм се заглеждал в зъбите на рамото и незнам дали не са фабрични. Сега по празниците ще огледам и евентуално, ако са така ще последвам указаниата ти. В крайна сметка най-много да ги скапя окончателно и да си купувам ново рамо, но не вярвам да е скъпо :D

Между другото това явно е доста общ проблем, щото като поразпитах колеги и още двама имат такъв ефект, а не са с VW. То OPEL и без това си ръждясва, та едно петънце повече и то под капака, не е проблем на единия :lol:


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 21 апр 2006 10:42


Аз съм с Голф но имах подобен проблем. Значи ако хванеш рамото и го разклатиш по сериозно и усетиш луфт /свободен ход/ който идва не от гайката а някъде от вътре значи както каза колегата по-горе са ти разбити втулките. Те се намират на края на рамената които са вътре под кората и се хващат посредством тях за оста която върти моторчето. Значи когато е разбита тази за чистачката на шофьора не може да се откачи рамото но пропада малко по надолу където оста е по-тясна и опира във втулката на другата чистачка. Точно тогава се получава този луфт и чистачката отива по-надолу. Спасението е ново рамо или втулка /ако се сменя аз не знам/. Но наистина можеш да я центроваш така че почти да слиза до долу ама за малко да не може. Зъбите на оста и според мен не са фабрични, а немеца е направивил оста с по мек материал и се забиват зъбите на рамото на чистачката които са много по-твърди. така можеш да я нагласиш точно както си искаш. Е няма да стане като ново но има нагласяне. Още по-лошо е като се разбие и втулката на другата чистачка. Тогава постоянно се откачват. Но аз и това оправих с едно побългаряване с което ще има малък луфт но няма да се откачят никога. Но това последното е за Направи си сам и ще го споделя ако някой го интересува повече. Дано да съм бил полезен.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 21 апр 2006 10:46


Може и да сбърках кое е с по-мекия материал май беше обратно с по-мек материал е чистачката а с по-твърз оста. Но това не е от значение важното е че могат да се центроват без да се съобразява човек със зъбите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта