"Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

"Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Bobby_ » Вто 29 дек 2009 21:49


След като се вбесих от няколко мнения на един колега който зорлем се опитва да се самоубие (пък и повлича последователи)......

теоретично разсъждение:

спиране само отпред:
спирането е неефективно при агресивно спиране.... при права кола или в завой няма сериозна разлика в спирането (освен недозавиването)
Нежелани ефекти: не се използва на 100% защото е с огромно натоварване което гумите не могат да понесат

спиране 50/50:
спирането е ефективно при агресивно спиране но с подусловия
ако колата е с изравнено тегло 50/50 преден/заден мост
ако волана е изправен и 4 гуми са успоредни
ако спирането се осъществява само при движение "направо"
ако пътната настилка е идеално равна и еднаква като релеф
ако няма страничен вятър
ако няма нещо което да промени баланса на автомобила в момента на спирането!

нежелани ефекти: (сега се почва)
натискате спирачката и центъра на тежестта се измества в предната част на автомобила с което се намалява сцеплението на задните гуми към пътя > което пък от своя страна спомага за блокирането на гумите > което пък създава ефекта от дърпането на ръчна спирачка > което при агресивно спиране дестабилизира колата и тя става неуправляема защото задната част не спира а предната спира... и шофьора се бори с волана и с цената на въртене наляво- надясно (няколко пъти) се опитва да я накара да се изправи и да спира балансирано.... инстинктивно отпускате спирачката и спирането намалява МНОГО!!!!! има ПЪРЗАЛЯНЕ!!!! но не и спиране!!!!

Целия този НЕЖЕЛАН ефект се засилва при:
неравности на пътя
климбучкане на бензина
страничен вятър
завиване с волана....


спиране само отзад:
80% няма спиране ...камо ли агресивно. Еднакво е с дърпането на ръчна в движение

Като се сетя ще дописвам в това мнение за ефекти при различните %ти

Последна промяна от Bobby_ на Вто 29 дек 2009 22:19, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот snickers_ » Вто 29 дек 2009 22:03


кво се нервиш бе брато аре дай докарай си някоя обикновена кола за града като моята и да пробваме кое как спира да го снимаме и да го качиме в форума да се решат тея споровте ти спориш при положение че не си карал без кантар тва е като да разправяш как варви макалран ф 1 при положение че не си го карал и да изказваш мнение
дай когато акжеш само че нема да е утре че сменям карето да ходиме да заснемем по приятелски така :)


Потребителски аватар
saiman
Мнения: 678
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе!

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот saiman » Вто 29 дек 2009 23:08


Доста интересна тема...поне за мене :)

Стига с тея напомпани мотори , дайте малко да поговорим за сигурност :P

Скоро говорих с един състезател от Русе и случайно стана въпрос, какви спирачки ще слага на колата , която подготвя за новия сезон.Неговият отговор беше:"...някой си слагат големи спирачки отзад , а аз слагам малки за да спирам като хората..".За съжаление нямахме достатъчно време да ми дообясни какво има впредвид , но аз разтълкувах отговора му по следния начин - според него е по добре по-голямо спирачно услиле да има към предния мост , отколкото към задния.Моята аматьорска теория съвпада с неговата , защото ако по голямата част се предаваше към задната , това би довело до поднасяне на задницата :banghead: Но пък дядо ми , машинен инженер , учил преди около 40-45 години , казва че теорията която са учили е точно обратната - по-голямо налягане към задната част и по-малко към предната.Тааа , кой крив, кой прав .... ?!?

Какво е перфектното разпределение на спирачното усилие?Как е при стоковиците и как е при бегачките? :deal

Очаквам включване от Боби и Пацо :D


Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот snickers_ » Вто 29 дек 2009 23:16


най простия пример е като си взаемеш колеото засилваш се спираш само на предно
после спираш на предно с леко задно и 3ти япат спираш с 2те заедно и сам ще си отговориш но явно от толкова четене на книгите и сайтовете някои хора са забравили анй простите сметки
за какви екстремни спирания то в града като идва светофара екстремно ли спирате


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот ANDREYO » Вто 29 дек 2009 23:28


айде и аз да се изкажа;карал съм без кантар с блокирал кантар и с здрав такъв (голф 2 139к.с.)та разликите са с кантар и 4 дискови спирачки спира много добре 256 предни и двеста и нещо задни,с блокирал кантар в отворено положение ад при движение на право натискане здраво колата спира криво ляво добре но в какъвто и да е завой е адски гадно и ако не контрираш с волан или подаване на гас си се завъртял 100% дори и с малкоа скорост в завой тръгва задницата веднага-колата беше с койлоувъри отпред и отзад та смисъл от кантара има.По добре да се регулира (натегне) да е малко по голямо усилието на задната ос но само толкова :да:


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 29 дек 2009 23:31


пич, ако за теб става на въпрос, ще се пребиеш някъде, казвам ти го от опит, карал съм кола без кантар- смятай при 100 ако скочиш на спирачките правиш само циркове, пушеци и найстина само се бориш колата да остане в правилната позиция. Не се заяждам, но Боби е прав!
Веднъж ще ти се наложи да спреш (особено на мокро) и тогава ще разбереш за какво ти говоря :roll:


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот prokopoff » Вто 29 дек 2009 23:40


Личен опит
Ауди 80 с блокирал напълно отворен кантар. Всичко беше Ок до момента в който монтирах дискови спирачки отзад.
Колата започна да спира значително по добре, но винаги има НО, не след дълго се наложи при скорост от около 150 да намаля рязко и да сменя платното в което се движех заради паднали камъни, тогава стана страшно на абсолютно равен и гладък път се завъртях така зверски че за малко да се преобърна.
Последва замяна на Кантара, регулиране до колкото е възможно(колата беше с доста ниско окачване) и всичко си дойде на мястото. Последваха опити нарочно да симулирам подобна ситуация, но неуспешни
Колата която карам в момента е с преработена спирачна система, по големи дискове отпред и отзад и по-голяма помпа. Получи се същия дефект, но с няколко премествания на кантара всичко вече е наред


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Li4o » Вто 29 дек 2009 23:50


snickers_ написа:...........

Като ти чета постовете и се сещам за една древногръцка сентенция - "Един глупак може да зададе такъв въпрос, че да не могат да му отговорят и 100 мъдреци..."

Колегите се опитаха да ти обяснят далеч по-интелигентни и разумни начини да си подобриш спирането на колата, ама ти си се хванал на най-тъпия и най-дървения от всички...е хубаво - карай си без кантар, ама малко помисли какво се опитват да ти обяснят колегите, щото не си открил ти топлата вода - вервай ми... :idea:
А пък да говориш на хора като Пацо и Боби какво са пробвали е смехотворно - щото са пробвали доста повече неща от това да карат без кантар и с газова бутилка в багажника...

П.С. И аз не съм карал без кантар, ма нема и да карам... :lol:


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот MK4 » Сря 30 дек 2009 1:23


За качествено спиране е много важно разпределението на масата 50/50 преден/заден мост, което при наще "кенефи" с предно предаване няма как да стане.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот dobrin » Сря 30 дек 2009 2:27


Към колегата сникерс - престани с безсмислените си писания. Колко народ трябва да се изреди да те опровергава?!! Ако искаш да си счупиш главата - давай, твоя воля. Но не въвеждай в заблуждение други.
Това е предупреждение и към всеки, който иска да дава акъл за неща, от които не разбира. Такива действия и писания ще бъдат считани за нарушаване на правилата на форума и ще водят до наказания.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Bobby_ » Сря 30 дек 2009 4:26


Добрине, на мен не ми пука особено за него дали кара с кантар или не ....

Въпроса е че някой съвсем нов фен на марката и фен на бързите скорости ще реши че това е начина колата да спира по добре..... от там само бог знае какво може да се случи....

пп Този новия фен може да е всеки както и детето на най-добрия ти приятел!!!!!!!!

snickers_ написа:кво се нервиш бе брато аре дай докарай си някоя обикновена кола за града като моята и да пробваме кое как спира да го снимаме и да го качиме в форума да се решат тея споровте ти спориш при положение че не си карал без кантар тва е като да разправяш как варви макалран ф 1 при положение че не си го карал и да изказваш мнение
дай когато акжеш само че нема да е утре че сменям карето да ходиме да заснемем по приятелски така :)


Пич, тук не е място за уговаряне на гонки и тестове на спирачки!!!!!!! Нямам какво да ти доказвам особено на теб. Относно каране и спиране съм доказал поне 20 пъти че имам понятие. повечето хора ме познават тук .... явно ти не си един от тях...
Аз се опитвам да предпазя колкото мога повече хора от рискове на пътя при които могат да пострадат невинни хора....
Не желая да си седя на някой светофар и докато чакам да светне зелено някой да се опита да нарани семейството ми защото е прочел в някой форум че твоя начин е по добър за спиране. Повярвай ми ако му няма нищо от удъра ще му направя физиономията все едно е карал колело и е паднал по лице НЯКОЛКО ПЪТИ!!!!!
АМАН от пишман състезатели и тунингисти!!!! колко хора измират от такива не е истина!!! затова не ходя по ОМВта и т.н. щото и аз шях да съм пострадал ... КАТО ЗЯПАЧ!!!

Има си писти и определени за целта места !!!! Заповядай на някой кръг от шампионата на Калояново! САМО там ще ти уважа поканата за тест! със семейната ми кола МК3 ГТИ която даже има АБС и после може да поспориме кой спира по добре!!!!!!!!!

айде със здраве..... надявам се никога да нямаш проблем със спирането!


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Bobby_ » Сря 30 дек 2009 4:52


Нещо ново за което не се сетих да пиша в първия пост....

при положение че имаме 20мм бутало на спирачната помпа и при натискане на педала с 5см то изтласква 2 кубически сантиметра спирачна течност (1сс за преден кръг и 1сс за заден кръг)> предните апарати са с 50мм бутало а задните с 37мм бутало.
Какво ще се случи?
Предните цилиндри ще се преместят с (примерно) по 1мм с което ще упражнят сила "Х"нм към накладките и респективно диска с което колата ще спира "У"

Задните цилиндри ще се преместят с (примерно) по 1,5мм с което ще упражнят сила 2пъти "Х" към накладките и дисковете с което колата ще спира 2пъти "У"

цифрите са съвсем хипотетични и не се ангажирам с тях!!!!

Като краен ефект: колата започва да спира първо отзад и после отпред.... което я дестабилизира при агресивно спиране, хлъзгава настилка или спиране в завой.

сигурно всеки ден ще се сещам за някакъв ефект при определена ситуация... както и за какви ли не технически подробности с които се притеснявам че само ще объркам някой


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот apa6o » Сря 30 дек 2009 9:53


А аз се сещам за най-лесния пример за онагледяване на физиката при спиране и това според мен са мотоциклетите, защо ли при тях се залага предимно на предните спирачки, които като брой и размер на дисковете са в пъти над едничкия заден...
Доколкото си спомням при агресивно спиране с мотоциклет над 80% от усилието се прехвърля на предната ос. Вярно е, че не може да се разчита на предите спирачки само, но тая глупост с разпределение 50/50 и дадения пример с колелото ме покъртиха... Конкретно искам да задам един въпрос на Сникерс- Човече, като толкова разбираш от спиране с колело айде ходи в едно друго форумче, което е за любители на екстремни преживявания с велосипеди, където изказват мнение най-добрите в планинското колоездене в наща страна, и моля те им кажи тая твоя теория, за да си умрат от смях хората :evil: Защото от разни интереси например знам, как при състезателни условия на даунхил примерно, за да се спира или намалява се ползва почти само предната спирачка, защото задната ос олеква, губи сцепление и това директно означава паданае със своите последствия :!:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот brum » Сря 30 дек 2009 9:55


Имам въпрос :) . При премахнат кантар не се ли разпределя усилието еднакво във всички кръгове на спирачната система? Т.е. ако отзад имаме по-малки цилиндри (примерно както в ситуацията на Боби) налягането упражнявано върху задните накладки ще е 1.5 пъти по-малко (заради това, че площа на задния спирачен цилиндър е 1.5 пъти по-малка)?

И още един - ако решим все пак да махаме кантара, трябва да го правим с кола която се кара винаги с еднакво натоварване на предния мост и на задният и да се балансира спирачното усилие с някакъв контролируем клапан. Или примерно с 2 пъти по-малки дискове на задният мост и 2 пъти по-малки спирачни цилиндри (ако съм прав в горният си въпрос), но дори и в този вариант, ще трябва все пак някакъв контрол между разпределянето на спирачното усилие между задни и предни което да може да се барне преди конкретно каране. Правилно ли разсъждавам?


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот apa6o » Сря 30 дек 2009 10:09


А как се създава кола с идеално разпределение 50/50, защото то постоянно се мени от хиляди фактори... Например аеродинамиката на колата и съответно скоростта на движение, наклона на автомобила и тн... А и какво, когато спирачното усилие отзад се намалява пропорционално, спрямо различните размери на спирачните апарати, това пак означава определен обем течност да отиде там, което означава по-малко за предните спирачки, а в ситуация, в която те имат достатъчно сцепление да им се отнема спирачно усилие е малко глупаво, поне според мен.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта