Първите модели на VW с 4 задвижващи колела са: Тип 86 "Kommanderwagen" & Тип 128 "Schwimmwagens" по време на Втората световна война. Изминаха близо 40 години, преди VW да се решат отново да помислят за пълноприводен автомобил. През 1970г. няколко инженера от Фолксваген, които обичали да пътуват със своите кемпери T2 Westfalia из цяла Европа и Африка (която се е славила с негостоприемните си райони) решили, че е добра идея да направят пълноприводен бус, където конкуренцията на пазара в този момент била много слаба. Ръководители на проекта са Густав Майер и Хенрих Дъкстейн. В онези времена е било трудно да се преборят за финансиране, но успели да произведат пет прототипа за тестване. Идеята била, ако успеят да произведат сполучлив модел 4х4, който да се докаже в трудния африкански ландшафт, то така ще успеят да привлекат поръчки от военните. Първият от петте прототипа е завършен в края на 1975г. Използва се полу-автоматична скоростна кутия "Stick Shift". Тя е била куплирана с преобразувател на въртящия момент (раздатка?!) и хидравличен съединител, който е бил разработен за военния Iltis. Двигателя е бил класическия 4-цилиндров боксер 2000 cc. 70 к.с. с въздушно охлаждане. Буса е бил оборудван с два блокажа и механична муфа, с която е зацепван предния мост. Спирачките са били барабанни, а ауспуха е модифициран и изведен през задната броня, за да не се намаля клиренса на автомобила. Първата експериментална версия на Transporter със задвижване на всички колела е тествана през 1978 г. в алжирската част на пустинята Сахара.
Петте прототипа са подложени на много тестове, където те са показали положителни резултати. Въпреки тях проекта среща много съпротива от страна на VW. Удивително, но маркетинговия отдел не вярвали, че ще има пазар за 4WD бус. Въпреки съпротивата Густав & Хенинг са устояли на натиска и са продължили с проекта. През 1978г. на работен обяд, Ауди представят своя 4WD прототип "Iltis". Въпреки това VW шефовете са решили да не пускат проекта в серийно производство. Ferdinand Piech (тогава началник на технологичния отдел на Ауди - по-късно шеф на VW) на този работен обяд се е запознал със снимки на прототипите и демонстрационни клипове, как се справя буса в пустинята Сахара и толкова се впечатлил, че в последствие изтегля няколко бройки като автомобил за техническа поддръжка на Ауди Куатро на Париж-Дакар
С въвеждането на боксера с водно охлаждане през 1983г. е имало преосмисляне на 4WD. Седем години след първите тестове през пролетта на 1985 г. Т3 Syncro, за първи път слиза от монтажната линия. Този път обаче, VW са решили че няма да развиват тяхната система или да ползват изпитаната "Куатро" система монтирана на Ауди. Вместо това те решават да опитат нещо ново и различно, а именно система "Фъргюсън". Постоянното задвижване на всички колела в него се осъществява чрез виско-съединител, разработен и патентован в Инженерния център Steyr-Daimler-Puch в Грац, който по това време осигурява своите производствени и инженерни мощности за концерна Volkswagen. Фолксваген вземат тази система от австрийската компания Steyr-Daimler-Puch, които вече са добре познати в 4WD със своите "Haflinger" и Мерцедес "G-Wagen". Това е било част от сделката за VW, които в замяна ще доставят LT дизелови двигатели за техните "Pinzgauer" /6х6 превозни средства/. Виско-съединителят е доста надежден и лесен за използване, осигурявайки дълга и безпроблемна експлоатация. В последствие монтират самозаключващ се диференциал с ограничено плъзгане LSD и ръчни блокажи, които заедно с независимо окачване и разпределение на теглото 50/50, направи T3 Syncro едно от най-сполучливите задвижвания на четири колела на своето време. И до днес T3 Syncro е едно от любимите превозни средства със задвижване на всички колела. Феновете на офроуд го предпочитат по целия свят. През 1985 г. на базата на T3 се появи изключително луксозна модификация Caravelle Carat, проектирани за бизнес клиенти. Автомобилите са оборудвани с алуминиеви джанти, преден спойлер, ниско окачване, сгъваема маса, осветени стъпала, седалки изработени от велур. Втория ред седалки могат да се въртят на 360 градуса. През същата година се представи първото поколение на Multivan, семейният автомобил за универсална употреба. T3 беше последният автомобил на Volkswagen в Европа, който имаше заден двигател. През 1990 г. приключва производството в завода в Хановер, а през 1992 г. и във фабриката в Австрия. Но историята на третото поколение бусове не е приключила: от 1992 г. производството е установено във фабрика в Южна Африка, която произвеждаше T3 изключително за местния пазар до лятото на 2003 г.
През 1986г. са били налични всички модификации в изпълнение Syncro, но продажбите са били разочароващи. Има няколко причини за това.
Въпреки, че самото превозно средство е изключително добро… е било скъпо. Това е свързано с логистиката на производствения процес, в които участва много транспорт. Първоначално купетата се произвеждат в Хановер и са били доставяни на Steyer-Daimler-Puch в Грац, Австрия да бъдат оборудвани с техните 4WD /цялото окачване, скоростни кутии и защити/. След това, се изпращат обратно в Хановер, за да бъдат завършени и нацяло оборудвани. Превозните средства, предназначени за кемпери са били транспортирани до завода Wiedenbruk, за Westfalia оборудване. Точно това транспортиране и логистика оскъпяват крайната цена.
В края на 80-те, цялата линия за производство (включително стандартните превозни средства), е преместена в Грац - Австрия, за да освободят място за въвеждане на следващото поколение T4 Transporter, чието производство трябва да започне през лятото на 1990. Цените на модела Syncro във Великобритания са били £ 3500 - £ 3800 по-скъпи от стандартните 2WD модели, които се продаваха на цена от £ 13000 - £ 15300, което е карало много хора да търсят по-евтини автомобили. Въпреки, че обхвата на модификациите, е много впечатляващ, то с двигателите нещата не са същите. Syncro е превозно средство, идеално подхождащо към сектора на услугите (по-специално службите за спасяване и военните). Повечето от тези служби искат, много по-мощни дизелови двигатели от предлагания 1.6TD със 70 к.с. който се е монтирал и на Голф 2, в резултат на това продажбите на Syncro в този сектор са били много разочароващи. Важна област, която са пропуснали (или пренебрегнали) от маркетинговия отдел е автомобилния туризъм. Ако бяха наблегнали на това перо, може би модела щеше да е един от пазарните лидери в момента. Иронично е, че производството на T3 е продълженo в Южна Африка през 1990г. и първото нещо, което са направили инженерите е да оборудват буса с 5-цилиндров двигател на Audi, който даде на превозното средство мощността, от която имаше нужда. Ако това превозно средство се е предлагало още в началото с подобен двигател и добра цена, тогава VW почти със сигурност щяха да са лидер на пазара 4WD днес.
Един от аргументите за спиране на производството на T3 в Германия е, че скъпите боксер двигатели, не могат да бъдат използвани в другите им модели леки автомобили. Системата Syncro е толкова добра, че е намерила приложение и при други модели на Фолксваген, Голф, Джета, Пасат. Единственият им реален опит за офроуд превозно средство е било през 1989г. когато е представен Голф Кънтри. Автомобилът е с повишен просвет и защита., слави се с качествена изработка и доказана здравина.
Разбира се системата Syncro се монтира и на следващите модели Транспортер Т-4 и Т-5, но никой от тях няма офроуд възможностите на Т-3.
Производство по модификации:
Syncro общо производство - 43468 (от тях 2108 са с десен волан)
Единична кабина - 1787 бр.
Двойна кабина - 6849 бр.
Фургон - 5848 бр.
Микробус - 14650 бр. - варират от 8 до 12 места
Каравел - 14334 бр.
Syncro 16" - 2138 бр.
VW T3 Doka Tristar е лимитирана серия пикап с 4 врати, произведени 1000 бр. половината са синхро. Повечето са продадени в Швеция, 18 в Канада и едно в Австралия. Произвежда се от 1988 до 1991г. Оборудване: плъзгащи прозорци на задните врати, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, предни седалки с подлакътници и джобове за карти, задна релефна седалка, таванни ръкохватки с плафон, сив мокет, огледало с лампа в сенника на пътника, заден прозорец с нагревател, гумирано табло, поставки за чаши, предна пластмасова броня, защитно фолио отстрани на купето, задно парно за салона, хидравлика на волана, шибидах, ролбар зад кабината. Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар. Другия модификация с 4 врати е дока Магнум, която е с по-базово оборудване.
Tristar Syncro
Може би се питате, какво му е толкова специалното на Т3 Syncro ?
Те са може би най-добрите VW Transporter, правени някога. За тези от вас, които не са запознати с превозното средство е сравнително лесно да го отличите. Той е по-висок просвет (около 25 см.) от стандартния бус и малко повече ако попаднете на Syncro 16". Това е така, защото под пода има полу-рама, на която е закрепен предния мост на syncro системата. Заради четирите задвижващи колела, се е наложило малко разместване на някои детайли. Резервоарът е бил преместен отзад, над скоростната кутия, разервната гума е преместена в багажника, защото на нейното място е предния мост, при синхро 16" има специална стойка на задния капак. Syncro системата не включва раздатъчна кутия, от скоростната кутия движението се предава напред с кардан през виско-съединител. Кутията е с 4 скорости + G от Gelande, която е много бавна за екстремни наклони. Повечето бусове са с блокаж на задния мост, по-рядко и на предния. Блокажите се монтират, защото артикулацията на окачването на буса е слаба, и при по-неравен терен не може да премине (окантарване). Блокажите се включват посредством вакум.
Окачването е същото като на стандартния бус, амортисьорите и пружините са подсилени. Отдолу има допълнителни защити за предпазване на двигателя, кардана и предния мост. Последните модификации имат вентилиращи отвори на задните прозорци, които проветряват автомобила, без да се налага отварянето на прозорците. Освен тези разлики, повечето от останалите детайли са същите като 2WD
Историята на Volkswagen Bus Syncro (Caravelle, Transporter, Doka)
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Историята на бус VW T3 Syncro
Ето и VIN декодер, за моделите Каравел & Транспортер
http://www.the152.com/vin.html
VW Caravelle се слави като добре балансиран теглово, тъй като двигателя е монтиран отзад и тежеста е разпределена 52/48%.Като споменахме двигател, ето и видовете монтирани от 1979г. до 1992г.
Боксер въздушно охлаждане (1979-1982)
*
1.6 L (1584 cc) (50 к.с/37kW) (Serial # CT) единичен Solex 34 PICT-4 карбуратор.
*
2.0 L (1970 cc) (70 к.с/51kW) (Serial # CU or CV) два 34 PDSIT-2/3 карбуратора или инжекция (Bosch L-Jetronic) от 1980 до 1983г.
Боксер водно охлаждане (1983-1992)
* 1,9 литра двигатели:
o
1.9 L (1913 cc) (83 к.с) (Serial # DH)
от 1983 до 1985 модели, които са използвали системата за впръскване на горивото, известни като "Digijet" (Digital Jet -TRONIC)
o
1.9 L (1913 cc) (59 к.с.) (Serial # DF) 8.6:1 compression ratio, 34-PICT carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (76 к.с.) (Serial # DG) 8.6:1 compression ratio, 2E3 or 2E4 carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (55 к.с.) (Serial # EY) 7.5:1 compression ratio, 34-PICT carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (89 к.с.) (Serial # GW) 8.6:1 compression ratio, Bosch Digijet electronic fuel injection
1.9 L
* 2,1 Liter двигатели:
o (2100 куб.см) (95 к.с.) (сериен # MV) Wasserboxer, вграждан до края на производството.Този двигател използва по-усъвършенствана система за управление на двигателя, известна като Бош "Digifant", която управлява запалването и подаването на гориво.
o (2100 куб.см) (90 к.с.) (сериен # СС) 9:1 сгъстяване
o (2100 куб.см) (112 к.с.) (сериен # DJ) 10:1 сгъстяване, Digijet инжекция, продава се само в европейските страни, които не изискват катализатор.
Дизелови двигатели (1982-1992)
* 1.6 L (1588 куб.см) (48 к.с.) дизел с атмосферно пълнене,
* 1.6 TD (1588 куб.см) (70 к.с.) турбо.
* 1,7 L (1700 куб.см) (54 к.с.)
Модификации и оборудване на Caravelle T3
"Caravelle" (от 1982г.)
- Двуцветна боя
- Броня с гумена лента
- Задна чистачка
- Тапицирани седалки с плюш
- Подлакътници на предните седалки
- Панели с плюш
"Caravelle Carat" (oт 1983г.)
- Серво на волана
- Централно заключване
- Металик
- Alu-джанта 6Jx14 с гуми 205/70R14
- GfK-ламперия и броня
- Преден спойлер
- Допълнителни рамки (бленди) на задните светлини
- Правоъгълни фарове
- Ниско окачване
- 6 единични седалки с подлакътници
- Сгъваема маса
- Стерео касетофон
- Оборотомер, цифров часовник
"Mulitvan" (от 1985г.)
- Единични предни седалки
- Въртящи се втори ред седалки
- Охлаждане на средното отделение
- Допълнително обезшумяване над двигателя
- Сгъваема маса
- Пластмасово покритие на пода
- Оборотомер, цифров часовник
- Задна чистачка
- Опшия: хладилник
DOKA "Magma" (от 1986 г.)
- Alu-джанти с широки гуми
- Пластмасови брони
- Климатик
- Хидравлика на волана
- Лебедка
- Ролбар над кабината
- Опция "GFK брони-ролбар"
"Caravelle Coach" (от 1987г.)
- Хидравлика на волана
- Широкопрофилни гуми
- Преден спойлер
- Ниско окчване
- Правоъгълни фарове
- Мокет на пода
- Подлакътници на предните седалки
- Задна чистачка
"Mulitvan Magnum" (от 1987г.)
- Пластмасови броня и лайсни
- Правоъгълни фарове с допълнителни халогени
- Единични предни седалки с подлакътници
- Задна седалка-легло с отделение за багаж
- Допълнителен шкаф за багаж
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса
- Пепелници и подложки за чаши
- Допълнително осветеление в купето
- Плъзгащи се прозорци (в средата)
- Задна чистачка
- Плюшено покритие на пода
Като Екстри:
- Предни ел.стъкла
- Оборотомер
- Климатик
- Хидравлика на волана
- Хладилен шкаф
DOKA "Tri-Star" (от 1987г.)
- Серво на волана
- 4 врати
- Пластмасови брони и лайсни
- Правоъгълни фарове
- Широки гуми, Alu-джанти
- 5 едноместни седалки с подлакътници
- Плюшен салон и под
Multivan Blue-Star/White-Star (от 1990г.)
- Ниско окачване (комфорт шаси -30 мм)
- Плъзгащи се прозорци
- Серво на волана
- Оборотомер
- Правоъгълни фарове
- Пластмасови брони и лайсни
- Единични предни седалки с подлакътници
- Втори ред сгъваеми седалки
- Допълнително осветление в купето
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса, подложки за чаши и пепелници
- Завеси
- Пода е застлан с килим
- Серво на волана
- Централно заключване
- Електрически отопляеми и регулирани огледала в цвета на купето
- Ел.стъкла
- Стерео-касетофон
- Син металик
- ABS
"White-Star" "Red-Star" (от 1989г.)
- Идентични като окомплектация с "Blue-Star", разликата е в цветовете, съответно Бял и Червен
Multivan "Last Limited Edition" (1992)
- Ниско окачване (комфорт шаси -30 мм)
- Alu-джанти с нископрофилни гуми
- Плъзгащи се прозорци (в средата)
- Серво на волана
- Оборотомер
- Пластмасови брони и лайсни
- Единични предни седалки с подлакътници
- Места зад водача и сътрудничество водача на превозното средство
- Правоъгълни фарове
- Втори ред сгъваеми седалки
- Задна седалка легло
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса
- Завеси
- Подложки за чаши и пепелници
- Застелен с килим под
- Централно заключване
- Ел. отопляеми и регулируеми огледала с цвета на буса
- Ел. стъкла
- Стерео-касетофон
- ABS
- Цветове Син или Червен
- Ограничена серия, само 2,500 бр.Всеки бус е номериран и е със сертификат
Допълнителни модификации
Въз основа на Т3 Caravelle, е построен от немски тунинг фирма "Oettinger"WBX 6, като специален договор с VW. На база на двигателя 2.1 wasserboxer добавили още два цилиндъра и работния обем се е увеличил до 3.2l (3164cc), буталата са еднакви, но стартер, блок, коляновия вал, цилиндровте глави и изпускателните тръби са направени нови.Горивна система е изпитаната Bosch Digijet.Ред на възпламеняване: 1-6-2-4-3-5. VW не се е възползвал от идеята на собственика на проекта Герхард Йотингер и той решил да закупи правата на двигателя.В момента се предлага като алтернативен тунинг.
"Oettinger" прави два вида двигатели, 3.2 и 3.7.
• 3.2 с катализатор - 140 HP.
• 3.2 без катализатор - 165 HP.
Монтиран на 2WD и Syncro.
• Двигателят 3.7 - 180HP.
Този двигател се използва само в 2WD.
Спецификация Йотингер: Двигател Формула масло Castrol RS 10W60
Други изменения на "Oettinger" WBX 6.V
• Подсилени спирачки с вентилирани дискове отпред и отзад
• Спортни пружини и амортисьори
• Стикери и емблеми Oettinger WBX6.
• Облечен в кожа волан
• Увеличена скала на километраж и оборотомер
• Увеличен 85-литоров резервоар
Нека да обърнем внимание и на моделите с туристическо оборудване.
Westfalia поп-топ се е продавала с две нива на оборудване:
1.Газова готварска печка, мивка, хладилник, шкаф.
2.При Волфсбург модификацията освен изброените неща, задната седалка се разгъва и става легло, а по-средата има сгъваема масичка.И двете модификаций са оборудвани с покривна палатка с легло персон и половина и допълнителен акумулатор.
Има и модификация "Multivan-Westfalia, на която задната седалка се разгъва като легло, в страничния панел има сгъваема маса, предните седалки са въртящи.Оборудването е от серията Мултиван, като допълнително се монтира таванна палатка, подгряваща печка, хладилник, задно отделение за багаж (тавана над двигателя).
Модификация "Joker"
http://www.the152.com/vin.html
VW Caravelle се слави като добре балансиран теглово, тъй като двигателя е монтиран отзад и тежеста е разпределена 52/48%.Като споменахме двигател, ето и видовете монтирани от 1979г. до 1992г.
Боксер въздушно охлаждане (1979-1982)
*
1.6 L (1584 cc) (50 к.с/37kW) (Serial # CT) единичен Solex 34 PICT-4 карбуратор.
*
2.0 L (1970 cc) (70 к.с/51kW) (Serial # CU or CV) два 34 PDSIT-2/3 карбуратора или инжекция (Bosch L-Jetronic) от 1980 до 1983г.
Боксер водно охлаждане (1983-1992)
* 1,9 литра двигатели:
o
1.9 L (1913 cc) (83 к.с) (Serial # DH)
от 1983 до 1985 модели, които са използвали системата за впръскване на горивото, известни като "Digijet" (Digital Jet -TRONIC)
o
1.9 L (1913 cc) (59 к.с.) (Serial # DF) 8.6:1 compression ratio, 34-PICT carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (76 к.с.) (Serial # DG) 8.6:1 compression ratio, 2E3 or 2E4 carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (55 к.с.) (Serial # EY) 7.5:1 compression ratio, 34-PICT carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (89 к.с.) (Serial # GW) 8.6:1 compression ratio, Bosch Digijet electronic fuel injection
1.9 L
* 2,1 Liter двигатели:
o (2100 куб.см) (95 к.с.) (сериен # MV) Wasserboxer, вграждан до края на производството.Този двигател използва по-усъвършенствана система за управление на двигателя, известна като Бош "Digifant", която управлява запалването и подаването на гориво.
o (2100 куб.см) (90 к.с.) (сериен # СС) 9:1 сгъстяване
o (2100 куб.см) (112 к.с.) (сериен # DJ) 10:1 сгъстяване, Digijet инжекция, продава се само в европейските страни, които не изискват катализатор.
Дизелови двигатели (1982-1992)
* 1.6 L (1588 куб.см) (48 к.с.) дизел с атмосферно пълнене,
* 1.6 TD (1588 куб.см) (70 к.с.) турбо.
* 1,7 L (1700 куб.см) (54 к.с.)
Модификации и оборудване на Caravelle T3
"Caravelle" (от 1982г.)
- Двуцветна боя
- Броня с гумена лента
- Задна чистачка
- Тапицирани седалки с плюш
- Подлакътници на предните седалки
- Панели с плюш
"Caravelle Carat" (oт 1983г.)
- Серво на волана
- Централно заключване
- Металик
- Alu-джанта 6Jx14 с гуми 205/70R14
- GfK-ламперия и броня
- Преден спойлер
- Допълнителни рамки (бленди) на задните светлини
- Правоъгълни фарове
- Ниско окачване
- 6 единични седалки с подлакътници
- Сгъваема маса
- Стерео касетофон
- Оборотомер, цифров часовник
"Mulitvan" (от 1985г.)
- Единични предни седалки
- Въртящи се втори ред седалки
- Охлаждане на средното отделение
- Допълнително обезшумяване над двигателя
- Сгъваема маса
- Пластмасово покритие на пода
- Оборотомер, цифров часовник
- Задна чистачка
- Опшия: хладилник
DOKA "Magma" (от 1986 г.)
- Alu-джанти с широки гуми
- Пластмасови брони
- Климатик
- Хидравлика на волана
- Лебедка
- Ролбар над кабината
- Опция "GFK брони-ролбар"
"Caravelle Coach" (от 1987г.)
- Хидравлика на волана
- Широкопрофилни гуми
- Преден спойлер
- Ниско окчване
- Правоъгълни фарове
- Мокет на пода
- Подлакътници на предните седалки
- Задна чистачка
"Mulitvan Magnum" (от 1987г.)
- Пластмасови броня и лайсни
- Правоъгълни фарове с допълнителни халогени
- Единични предни седалки с подлакътници
- Задна седалка-легло с отделение за багаж
- Допълнителен шкаф за багаж
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса
- Пепелници и подложки за чаши
- Допълнително осветеление в купето
- Плъзгащи се прозорци (в средата)
- Задна чистачка
- Плюшено покритие на пода
Като Екстри:
- Предни ел.стъкла
- Оборотомер
- Климатик
- Хидравлика на волана
- Хладилен шкаф
DOKA "Tri-Star" (от 1987г.)
- Серво на волана
- 4 врати
- Пластмасови брони и лайсни
- Правоъгълни фарове
- Широки гуми, Alu-джанти
- 5 едноместни седалки с подлакътници
- Плюшен салон и под
Multivan Blue-Star/White-Star (от 1990г.)
- Ниско окачване (комфорт шаси -30 мм)
- Плъзгащи се прозорци
- Серво на волана
- Оборотомер
- Правоъгълни фарове
- Пластмасови брони и лайсни
- Единични предни седалки с подлакътници
- Втори ред сгъваеми седалки
- Допълнително осветление в купето
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса, подложки за чаши и пепелници
- Завеси
- Пода е застлан с килим
- Серво на волана
- Централно заключване
- Електрически отопляеми и регулирани огледала в цвета на купето
- Ел.стъкла
- Стерео-касетофон
- Син металик
- ABS
"White-Star" "Red-Star" (от 1989г.)
- Идентични като окомплектация с "Blue-Star", разликата е в цветовете, съответно Бял и Червен
Multivan "Last Limited Edition" (1992)
- Ниско окачване (комфорт шаси -30 мм)
- Alu-джанти с нископрофилни гуми
- Плъзгащи се прозорци (в средата)
- Серво на волана
- Оборотомер
- Пластмасови брони и лайсни
- Единични предни седалки с подлакътници
- Места зад водача и сътрудничество водача на превозното средство
- Правоъгълни фарове
- Втори ред сгъваеми седалки
- Задна седалка легло
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса
- Завеси
- Подложки за чаши и пепелници
- Застелен с килим под
- Централно заключване
- Ел. отопляеми и регулируеми огледала с цвета на буса
- Ел. стъкла
- Стерео-касетофон
- ABS
- Цветове Син или Червен
- Ограничена серия, само 2,500 бр.Всеки бус е номериран и е със сертификат
Допълнителни модификации
Въз основа на Т3 Caravelle, е построен от немски тунинг фирма "Oettinger"WBX 6, като специален договор с VW. На база на двигателя 2.1 wasserboxer добавили още два цилиндъра и работния обем се е увеличил до 3.2l (3164cc), буталата са еднакви, но стартер, блок, коляновия вал, цилиндровте глави и изпускателните тръби са направени нови.Горивна система е изпитаната Bosch Digijet.Ред на възпламеняване: 1-6-2-4-3-5. VW не се е възползвал от идеята на собственика на проекта Герхард Йотингер и той решил да закупи правата на двигателя.В момента се предлага като алтернативен тунинг.
"Oettinger" прави два вида двигатели, 3.2 и 3.7.
• 3.2 с катализатор - 140 HP.
• 3.2 без катализатор - 165 HP.
Монтиран на 2WD и Syncro.
• Двигателят 3.7 - 180HP.
Този двигател се използва само в 2WD.
Спецификация Йотингер: Двигател Формула масло Castrol RS 10W60
Други изменения на "Oettinger" WBX 6.V
• Подсилени спирачки с вентилирани дискове отпред и отзад
• Спортни пружини и амортисьори
• Стикери и емблеми Oettinger WBX6.
• Облечен в кожа волан
• Увеличена скала на километраж и оборотомер
• Увеличен 85-литоров резервоар
Нека да обърнем внимание и на моделите с туристическо оборудване.
Westfalia поп-топ се е продавала с две нива на оборудване:
1.Газова готварска печка, мивка, хладилник, шкаф.
2.При Волфсбург модификацията освен изброените неща, задната седалка се разгъва и става легло, а по-средата има сгъваема масичка.И двете модификаций са оборудвани с покривна палатка с легло персон и половина и допълнителен акумулатор.
Има и модификация "Multivan-Westfalia, на която задната седалка се разгъва като легло, в страничния панел има сгъваема маса, предните седалки са въртящи.Оборудването е от серията Мултиван, като допълнително се монтира таванна палатка, подгряваща печка, хладилник, задно отделение за багаж (тавана над двигателя).
Модификация "Joker"
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
VW T3 Syncro - Скоростна Кутия
И така, да обърнем малко внимание на скоростните кутии, монтирани на Фолксваген Т3
Те се делят на три групи:
4-степенна (бензин, дизел)
5-Степенна (бензин, турбодизел)
Syncro 4+G (G-бавна)
Ск.кутия е съставена от три основни части:
1.Clutch housing Камбана - чрез нея се закрепя ск.кутия към двигателя.Захваната е към ск. кутия чрез 10 болта.
Камбаните биват три вида, според двигателя.
За боксер (въздушен, воден):
За дизелов:
За 5-цилиндров на Фолксваген-Ауди (Африканско изпълнение само):
2.Зад камбаната се намира корпуса на ск.кутия, която изпълнява и ролята на диференциал.Първичната ос "опашката" е различна за бензиновите и дизеловите двигатели, а предавателните числа са следните:
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Syncro/Sk.Kutiq/T3-Getriebe.pdf
Какво се случва ако монтираме по-мощен двигател ?
Основния дизайн и устройство на ск. кутия на Т3 произхожда от първите модели на Фолксваген Костенурка и съответно носи със себе си своите недостатъци (принципно е морално остаряла).Най-мощния двигател монтиран на Т3 е 2,1 литра WBX (боксер водно охлаждане) 82 kW/112 к.с. с код DJ и максимален въртящ момент от 176 Нм.Всяко по-нататъшно увеличаване на макс. въртящ момент води до опасност от бързо износване на ск.кутия или нейното счупване.
Ето и елементите, които подложени на голямо претоварване първи дефектират:
- Двата големи конусни лагера на диференциала.
- Опорните лагери на вала между 4 и 5 ск. се натоварват много от големия въртящ момент на TDI двигателя, който е от порядъка на 280 Нм.
- Иглените лагери на валовете са подложени на прегряване от бързооборотните бензинови мотори (Subaru Boxer).
Според производителя на лагери SKF, иглените лагери с пластмасов "кафез" са устойчиви до 100*C, за кратко може и до 120*C.Ето и практическа информация, измерена на ск. кутия с предавателно число на диференциала 32:7
- 30 мин. шофиране при обороти на двигателя 5000 об/мин. - температура на маслото 125*C
- 30 мин. при 4500 об/мин. - температура на маслото 110*C
- 30 мин. при 4000 об/мин. - температура на маслото 100*C
В момента VW T3 се произвежда в ЮАР и е оборудван с 5-цилиндров двигател от VW/Audi 136к.с. и макс. въртящ момент от 200 Нм.При първоначалните тестове с този двигател, ск.кутии са дефектирали и това е наложило няколко малки изменения.Основната промяна е монтирането на две отражателни пластини, които насочват пръските на маслото точно върху натоварените лагери, като по този начин ги смазват и охлаждат по-добре.
Тези пластини могат да се монтират на всяка кутия, като допълнителна доработка за подобряване на работата и.Другата промяна са изглените лагери.Стандартно монтираните са с пластмасов "кафез", която не издържа на високите температури и поради тази причина в африканските модели, "кафеза" на тези лагери е заменен с метален.
Особенности на TDI и бензиновите двигателите:
Четири-цилиндровите TDI двигатели, силно натоварват скоростната кутия със силни вибраций и голям въртящ момент (AFN двигателя е с 235 Нм. при 1900 об/мин.).За намаляване на вредните претоварвания се препоръчва демпферен маховик.
При мощните и бързооборотни бензинови двигатели (повече от 6500 об/мин) проблемите са от друго естество.Високите обороти натоварват температурно ск. кутия.Това се случва при продължително пътуване на макс.скорост и има опасност от разтапяне на "кафеза" на иглените лагери.За съжаление лагери в този размер с метален "кафез" се произвеждат по поръчка специално за африканските модели и не се срещат свободно на пазара.Поради тази причина се препоръчва монтирането на външен охладител на маслото в ск.кутия с ел.помпа.
Използват се части от спирачна система, "дюзите" се монтират и насочват към най-натоварените детайли.Охладеното масло се впръсква под налягане и подобрява охлаждането и смазването на натоварените лагери.
Адаптиране на ск. кутия към новите двигатели:
Предавателните числа на буса са съобразени с модификацията и двигателя.Например тежкотоварните бусове са с голямо предавателно число, заради голямата маса и маломощния двигател.При пътническите версии, оборудвани с безинов 2.1 боксер или 1.6 ТД предавателното число е малко.Точно техните ск.кутии са най-подходящи за новите двигатели.Най-добара комбинация монтирана в ск. кутия на бус Т3 2WD е 32:7 (зъби на корона и пиньон) и 5-та скорост 40:49, за съжаление е много рядко изпълнение.Друга подходяща за двигател TDI 90 к.с. комбинация е 39:50 (0.78), като се препоръчва използването на макс. високи гуми за макс. скорост.
Фирми изработват и продават зъбчатки за 5-та скорост с повишена якост и предавателно съотношение 0.66, те се препоръчват при монтиране на по-мощния 110 к.с. TDI.
Ето и таблица с най-подходящите кутии при смяна на двигател.Колкото е по-зелена, толкова предавателните числа оползотворяват по-добре капацитета на двигателя.
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Syncro/Sk.Kutiq/Nai-podhodqshti%20kutii.xls
На тази снимка е указано, къде се намира номера на кутията:
Те се делят на три групи:
4-степенна (бензин, дизел)
5-Степенна (бензин, турбодизел)
Syncro 4+G (G-бавна)
Ск.кутия е съставена от три основни части:
1.Clutch housing Камбана - чрез нея се закрепя ск.кутия към двигателя.Захваната е към ск. кутия чрез 10 болта.
Камбаните биват три вида, според двигателя.
За боксер (въздушен, воден):
За дизелов:
За 5-цилиндров на Фолксваген-Ауди (Африканско изпълнение само):
2.Зад камбаната се намира корпуса на ск.кутия, която изпълнява и ролята на диференциал.Първичната ос "опашката" е различна за бензиновите и дизеловите двигатели, а предавателните числа са следните:
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Syncro/Sk.Kutiq/T3-Getriebe.pdf
Какво се случва ако монтираме по-мощен двигател ?
Основния дизайн и устройство на ск. кутия на Т3 произхожда от първите модели на Фолксваген Костенурка и съответно носи със себе си своите недостатъци (принципно е морално остаряла).Най-мощния двигател монтиран на Т3 е 2,1 литра WBX (боксер водно охлаждане) 82 kW/112 к.с. с код DJ и максимален въртящ момент от 176 Нм.Всяко по-нататъшно увеличаване на макс. въртящ момент води до опасност от бързо износване на ск.кутия или нейното счупване.
Ето и елементите, които подложени на голямо претоварване първи дефектират:
- Двата големи конусни лагера на диференциала.
- Опорните лагери на вала между 4 и 5 ск. се натоварват много от големия въртящ момент на TDI двигателя, който е от порядъка на 280 Нм.
- Иглените лагери на валовете са подложени на прегряване от бързооборотните бензинови мотори (Subaru Boxer).
Според производителя на лагери SKF, иглените лагери с пластмасов "кафез" са устойчиви до 100*C, за кратко може и до 120*C.Ето и практическа информация, измерена на ск. кутия с предавателно число на диференциала 32:7
- 30 мин. шофиране при обороти на двигателя 5000 об/мин. - температура на маслото 125*C
- 30 мин. при 4500 об/мин. - температура на маслото 110*C
- 30 мин. при 4000 об/мин. - температура на маслото 100*C
В момента VW T3 се произвежда в ЮАР и е оборудван с 5-цилиндров двигател от VW/Audi 136к.с. и макс. въртящ момент от 200 Нм.При първоначалните тестове с този двигател, ск.кутии са дефектирали и това е наложило няколко малки изменения.Основната промяна е монтирането на две отражателни пластини, които насочват пръските на маслото точно върху натоварените лагери, като по този начин ги смазват и охлаждат по-добре.
Тези пластини могат да се монтират на всяка кутия, като допълнителна доработка за подобряване на работата и.Другата промяна са изглените лагери.Стандартно монтираните са с пластмасов "кафез", която не издържа на високите температури и поради тази причина в африканските модели, "кафеза" на тези лагери е заменен с метален.
Особенности на TDI и бензиновите двигателите:
Четири-цилиндровите TDI двигатели, силно натоварват скоростната кутия със силни вибраций и голям въртящ момент (AFN двигателя е с 235 Нм. при 1900 об/мин.).За намаляване на вредните претоварвания се препоръчва демпферен маховик.
При мощните и бързооборотни бензинови двигатели (повече от 6500 об/мин) проблемите са от друго естество.Високите обороти натоварват температурно ск. кутия.Това се случва при продължително пътуване на макс.скорост и има опасност от разтапяне на "кафеза" на иглените лагери.За съжаление лагери в този размер с метален "кафез" се произвеждат по поръчка специално за африканските модели и не се срещат свободно на пазара.Поради тази причина се препоръчва монтирането на външен охладител на маслото в ск.кутия с ел.помпа.
Използват се части от спирачна система, "дюзите" се монтират и насочват към най-натоварените детайли.Охладеното масло се впръсква под налягане и подобрява охлаждането и смазването на натоварените лагери.
Адаптиране на ск. кутия към новите двигатели:
Предавателните числа на буса са съобразени с модификацията и двигателя.Например тежкотоварните бусове са с голямо предавателно число, заради голямата маса и маломощния двигател.При пътническите версии, оборудвани с безинов 2.1 боксер или 1.6 ТД предавателното число е малко.Точно техните ск.кутии са най-подходящи за новите двигатели.Най-добара комбинация монтирана в ск. кутия на бус Т3 2WD е 32:7 (зъби на корона и пиньон) и 5-та скорост 40:49, за съжаление е много рядко изпълнение.Друга подходяща за двигател TDI 90 к.с. комбинация е 39:50 (0.78), като се препоръчва използването на макс. високи гуми за макс. скорост.
Фирми изработват и продават зъбчатки за 5-та скорост с повишена якост и предавателно съотношение 0.66, те се препоръчват при монтиране на по-мощния 110 к.с. TDI.
Ето и таблица с най-подходящите кутии при смяна на двигател.Колкото е по-зелена, толкова предавателните числа оползотворяват по-добре капацитета на двигателя.
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Syncro/Sk.Kutiq/Nai-podhodqshti%20kutii.xls
На тази снимка е указано, къде се намира номера на кутията:
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Преди 60 години – ударно започва един световен успех.
Отбелязваме – 8 март 1950 година. Това е началото на един световен успех. На този ден от поточните линии във Волфсбург слизат първите десет Транспортери. Точно шест години по-късно след около 160 000 произведени екземпляри, производството се поема от новопостроената фабрика в Хановер.До 1967 година в Германия са произведени повече от 1.83 милиона VW-Bulli („Бичето” - каквото е галеното име на модела) от първото поколение и над 10 милиона до днешна дата от всичките му генерации.
Първите осем произведени на ръка автомобили от новия Транспортер, който носи вътрешнозаводското наименование “Typ 29” вече са факт, когато през март 1950 от поточната линия слизат първите Транспортери Typ 2 “T1”. Шестте товарни вана и двете комбита от прототипната серия са служели за презентационни цели – както за задоволяване на интереса от страна на клиенти, така и за комуникация с пресата.
През пролетта на 1950 година обаче нещата стигат доста по-далеч. Познанията и опитът от изминалите години на разработки придобиват реални измерения. Част от този процес е и решението Транспортер да бъде произвеждан не както първоначално
е било замислено – на платформата на «Костенурката» Typ 1 - а на собствена, усилена подова група.
Възприема се техниката на лекия автомобил на Фолксваген.Двигателят и скоростната кутия се базират на немските стандарти за задвижване.Цели 25 конски сили в новото типово одобрение получават задачата да транспортират респектиращите 750 килограма полезен товар.По този начин, не непременно превъзходно моторизиран, новият Транспортер започва да изпълнява надеждно и без никакви забележки работата си още от първия ден.
В началото достъп до товарната зона от 4,6 м3 осигурява двукрила странична врата отдясно, а от юни 1951 година като опция се предлага такъв комплект и за лявата част на каросерията. Достъпът през задната част на автомобила остава като опция - задна клапа.Голямата като хамбар клапа на двигателя позволява единствено да хвърлите поглед към дълбините на двигателното отделение, в което се помещавали и резервното колело и резервоарът за гориво. Това се променило през 1955 година, когато резервното колело вече се фиксира зад предните седалки, клапата на двигателя се „свива” наполовина и една нова клапа с прозорец над двигателното помещение осигурява достъп до товарната зона.
Към този момент Транспортер получава вече и „климатична инсталация”.Занапред всеки автомобил се сдобива с малък надвес над тавана в челната част, през който свеж въздух може да бъде отвеждан към вътрешността на купето.Освен това серийно се изпълнява комплектно табло от ламарина.Това нищо не променя по отношение на вътрешното забавление.Шофьорът получавал информация за състоянието на бордната апаратура посредством скоростомер и четири контролни лампи.Отчитали се скоростта, мигачите, дългите светлини, налягането на маслото и зареждането на акумулатора.
Все пак било създадено място за опционално радио, пепелник, дръжка, часовник (който пък става серийно оборудване на произвеждания от 1951 вариант Samba), както и датчик за горивото, който от 1961 година се грижи за това, да не се гадае за остатъчното количество на горивото.Допреди това, на шофьора му се налагало да отваря резервното кранче под седалката си, винаги, когато двигателят, който междувременно постигал вече 34 конски сили мощност, започвал да „хълца”.
На други нововъведения моделът започва да се радва в началото на 60-те години.Така например за шофьора вече се предлага единична седалка, която дори се регулира. Благодарение на това, дори по-дребните „пилоти” намирали за себе си
удобна позиция. Най-забележителното обаче е новото повишаване на мощността на двигателя. Първоначално замислен във връзка с експорта за Америка, новият боксер с 42 конски сили се предлага от 1963 година вече и в Европа. За първи път с
двигателя, чийто работен обем е 1.5 литра, с ненатоварен автомобил от модела се „разбива” бариерата за скорост от 100 км/ч.Две години преди края на производството на първия модел инженерите добавят още 2 конски сили към мощността на двигателя. Освен това електрическите уредби на всички версии на Транспортер вече работят серийно на напрежение от 12 волта.През юли 1967 година, след 17 години производство на първото поколение от Транспортер, моделът спира да се произвежда в Германия и се премества в ЮАР, които закупуват лиценза за производство.
В Бразилия на свой ред, където Т1 започва паралелно да се произвежда от 1957 година, той е в производство до 2000 година.Общото продукция от фабриките в Германия, Бразилия и Мексико на първото поколение Транспортери възлиза на 2,9 милиона автомобили.
Първа серия:
Втора серия:
Т2
Първа серия:
Втора серия:
Т3
Първа серия "Aircooled"
Втора серия "watercooled"
T4
T5
T6
Честито на всички колеги, лятото ще си направим една сбирка да полеем годишнината
Първите осем произведени на ръка автомобили от новия Транспортер, който носи вътрешнозаводското наименование “Typ 29” вече са факт, когато през март 1950 от поточната линия слизат първите Транспортери Typ 2 “T1”. Шестте товарни вана и двете комбита от прототипната серия са служели за презентационни цели – както за задоволяване на интереса от страна на клиенти, така и за комуникация с пресата.
През пролетта на 1950 година обаче нещата стигат доста по-далеч. Познанията и опитът от изминалите години на разработки придобиват реални измерения. Част от този процес е и решението Транспортер да бъде произвеждан не както първоначално
е било замислено – на платформата на «Костенурката» Typ 1 - а на собствена, усилена подова група.
Възприема се техниката на лекия автомобил на Фолксваген.Двигателят и скоростната кутия се базират на немските стандарти за задвижване.Цели 25 конски сили в новото типово одобрение получават задачата да транспортират респектиращите 750 килограма полезен товар.По този начин, не непременно превъзходно моторизиран, новият Транспортер започва да изпълнява надеждно и без никакви забележки работата си още от първия ден.
В началото достъп до товарната зона от 4,6 м3 осигурява двукрила странична врата отдясно, а от юни 1951 година като опция се предлага такъв комплект и за лявата част на каросерията. Достъпът през задната част на автомобила остава като опция - задна клапа.Голямата като хамбар клапа на двигателя позволява единствено да хвърлите поглед към дълбините на двигателното отделение, в което се помещавали и резервното колело и резервоарът за гориво. Това се променило през 1955 година, когато резервното колело вече се фиксира зад предните седалки, клапата на двигателя се „свива” наполовина и една нова клапа с прозорец над двигателното помещение осигурява достъп до товарната зона.
Към този момент Транспортер получава вече и „климатична инсталация”.Занапред всеки автомобил се сдобива с малък надвес над тавана в челната част, през който свеж въздух може да бъде отвеждан към вътрешността на купето.Освен това серийно се изпълнява комплектно табло от ламарина.Това нищо не променя по отношение на вътрешното забавление.Шофьорът получавал информация за състоянието на бордната апаратура посредством скоростомер и четири контролни лампи.Отчитали се скоростта, мигачите, дългите светлини, налягането на маслото и зареждането на акумулатора.
Все пак било създадено място за опционално радио, пепелник, дръжка, часовник (който пък става серийно оборудване на произвеждания от 1951 вариант Samba), както и датчик за горивото, който от 1961 година се грижи за това, да не се гадае за остатъчното количество на горивото.Допреди това, на шофьора му се налагало да отваря резервното кранче под седалката си, винаги, когато двигателят, който междувременно постигал вече 34 конски сили мощност, започвал да „хълца”.
На други нововъведения моделът започва да се радва в началото на 60-те години.Така например за шофьора вече се предлага единична седалка, която дори се регулира. Благодарение на това, дори по-дребните „пилоти” намирали за себе си
удобна позиция. Най-забележителното обаче е новото повишаване на мощността на двигателя. Първоначално замислен във връзка с експорта за Америка, новият боксер с 42 конски сили се предлага от 1963 година вече и в Европа. За първи път с
двигателя, чийто работен обем е 1.5 литра, с ненатоварен автомобил от модела се „разбива” бариерата за скорост от 100 км/ч.Две години преди края на производството на първия модел инженерите добавят още 2 конски сили към мощността на двигателя. Освен това електрическите уредби на всички версии на Транспортер вече работят серийно на напрежение от 12 волта.През юли 1967 година, след 17 години производство на първото поколение от Транспортер, моделът спира да се произвежда в Германия и се премества в ЮАР, които закупуват лиценза за производство.
В Бразилия на свой ред, където Т1 започва паралелно да се произвежда от 1957 година, той е в производство до 2000 година.Общото продукция от фабриките в Германия, Бразилия и Мексико на първото поколение Транспортери възлиза на 2,9 милиона автомобили.
Първа серия:
Втора серия:
Т2
Първа серия:
Втора серия:
Т3
Първа серия "Aircooled"
Втора серия "watercooled"
T4
T5
T6
Честито на всички колеги, лятото ще си направим една сбирка да полеем годишнината
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг
Тунинг на спирачките:
Преден мост:
Преден мост:
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг
Ето и видео как се ремонтира виското на бус, естествено ако сте си набавили силикон и ремонтен комплект за виското:
http://www.youtube.com/watch?v=slujJmXo ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=IkKAFpIM ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=XLofNcBX ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=cBCLkgUT5RQ
http://www.youtube.com/watch?v=ThUD-U2J ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=slujJmXo ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=IkKAFpIM ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=XLofNcBX ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=cBCLkgUT5RQ
http://www.youtube.com/watch?v=ThUD-U2J ... re=related
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг
Предна главина, лагер VAG 251 407 625, 80x42x42
VW TRANSPORTER III Box Syncro (1985-1992)
Използва се също в:
BMW 5 (E28) (1980/06-1990)
BMW 5 Touring (E34) (1991/11-1997)
BMW 6 (E24) (1976/04-1990)
BMW 7 (E23) (1977/05-1986)
BMW 7 (E32) (1986/09-1994)
PORSCHE 944 (1981/06-1991)
R 150.10
VW TRANSPORTER III Box Syncro (1985-1992)
Използва се също в:
BMW 5 (E28) (1980/06-1990)
BMW 5 Touring (E34) (1991/11-1997)
BMW 6 (E24) (1976/04-1990)
BMW 7 (E23) (1977/05-1986)
BMW 7 (E32) (1986/09-1994)
PORSCHE 944 (1981/06-1991)
R 150.10
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Историята на Volkswagen Bus (Caravelle, Transporter, Dok
След като обърнах достатъчно внимание на цялата гама бусове, реших да напиша няколко теми за по-специалните модификации. Започвам с едно много симпатично пикапче, което е известно в цял свят с името VW T3 Doka Tristar. От октомври 1988 до 1991г. са произведени 1000 бр. с 4 врати TriStar(M314) /половината синхро/ и около 500 Magnum, като вторите са изнасяни само за Швеция и не са толкова богато оборудвани като Tristar. Модификацията е много популярна и използвана от дребния бизнес, когато се налага да се транспортира товар до 700 кг. и 5-6 човека. Има фенове които го ползват и за семеен автомобил
Ето и нивото на оборудване на Doka TriStar, които са задължително с 4 врати.
Плъзгащи прозорци на задните врати, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, предни седалки с подлакътници и джобове, задна релефна седалка, таванни ръкохватки с плафон, коркова изолация на пода, сив мокет, огледало с лампа в сенника на пътника, заден прозорец с нагревател, гумирано табло, оборотомер, дигиателн часовник, поставки за чаши, предна пластмасова броня, защитно фолио отстрани на купето, задно парно за салона, хидравлика на волана, шибидах, ролбар зад кабината. Допълнително може да се поръча ел.пакет, климатик, АБС, алуминиеви канати. Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар. Другия модификация с 4 врати е дока Магнум, която е с по-базово оборудване.
Рекламна брошура.
Ето и нивото на оборудване на Doka TriStar, които са задължително с 4 врати.
Плъзгащи прозорци на задните врати, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, предни седалки с подлакътници и джобове, задна релефна седалка, таванни ръкохватки с плафон, коркова изолация на пода, сив мокет, огледало с лампа в сенника на пътника, заден прозорец с нагревател, гумирано табло, оборотомер, дигиателн часовник, поставки за чаши, предна пластмасова броня, защитно фолио отстрани на купето, задно парно за салона, хидравлика на волана, шибидах, ролбар зад кабината. Допълнително може да се поръча ел.пакет, климатик, АБС, алуминиеви канати. Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар. Другия модификация с 4 врати е дока Магнум, която е с по-базово оборудване.
Рекламна брошура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта