Бърз въпрос - охлаждане

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Muncho » Нед 03 яну 2010 23:06


Бързият написа:Човек, или аз не мога да те разбера или пишеш пълни глупости. Първо си изясни коя вода от къде минава и на къде отива.
Термостата ти е за смяна, защото е постоянно отворен. Гарантирам ти :wink:
Ако всичко е нормално се получава следното - долния маркуч е студен, а горния топъл. Водната помпа върти водата само блок-глава. Колата загрява над 87-92 градуса (зависи от модела на термостата) при което термостата отваря. Топлата вода минава през термостата от блока към радиатора. Там се охлажда от перката или от течението (ако си в движение) и през горния маркуч влиза вече нормално топла в главата. И така кръга се затваря.
При теб е следното - термостата е постоянно отворен, водата върти през големия кръг при което няма как да загрее. От там стрелката стои ниско и нямаш парно :idea:
Не изключвам и проблем с радиатора на парното или темп. датчик, но при тази ситуация залагам на термостат.

Аз защо имам чувството че не четеш какво пиша?
Защо термостатът ми да е за смяна след като долният маркуч е студен? Или не си прочел вторият ми пост в темата или сам си противоречиш.

Както и да е.. смятам че получих отговор на въпроса който ме интересуваше.
:lock:




Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Бързият » Нед 03 яну 2010 23:15


Извинявай че се опитвам да ти помогна да се разбере къде е проблема и да ти обясня принципа на действие (защото според мен не ти е много ясно). Да се изясни и да съм полезен за да не одерът "майсторите" .... просто помагам, ама къде ли ми беше акъла :)


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Нед 03 яну 2010 23:41


Кой е двигателя колега?Къде седи термостата-отпред на блока или долу до помпата?Казваш долния маркуч е "леден",колкото и да е затворен термостата все ще е "хладък" но не и леден.Въздушна възглавница да е дошла от някъде,водната помпа върти ли се?В казанчето има ли някой?Имай в предвид че ако помпата върти и няма въздух по системата първото което се стопля са маркучите на парното,зарежи откъде минава водата.А и как се случи-предистория,ремък да си сменял-спазен ли е пътя му и т.н?Ако системата ти е полупразна няма да имаш парно,датчика ще ти показва "бяло" защото антифриза не стига до него за да го загрее.Внимавай да не е това,чайника може да кипне много грозно :mrgreen:


Потребителски аватар
TDI stavrev
Мнения: 261
Регистриран на: Нед 08 ное 2009 20:45
Автомобил: MKV
Двигател: BKD
Местоположение: Sliven

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот TDI stavrev » Пон 04 яну 2010 0:03


Въздушна възглавница,помпа,термостат това е!Карай по ред :D


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Muncho » Пон 04 яну 2010 1:52


Голф 2, двигател EZ 1.6


Помпата се намира отпред, долу вляво. Няма предистория. Нито ремъци съм късал нито нищо.
Антифриз има да те удави. След като върти алтернатора, предполагам върти и помпата.. а и най-малкото ако не я въртеше отдавна да е избил някой маркуч.
Долният маркуч е студен... в смисъл, че не е топъл.. не съм му мерил специално температурата, просто днес след 8 км отворих капака и го пипнах за да видя дали термостатът не е чао-чао. След като си изясних със сигурност в коя посока пуска термостатът, мога да твърдя че работи както трябва ( все пак това е най-редовният виновник за студен двигател ).
Антифриз не съм сменял от година.. от тогава само доливам от време на време ( сълзи ми едно съединение но не е болка за умиране )... няма как толкова време да съм карал с възглавница и двигателят още да работи.

Целта на темата бе да си изясна дали термостатът ми работи за да не си губя времето в смяната му ( в това време точно никак не ми се завира под колата ).
Сега ми остана да премеря с външен датчик реално каква температура държи антифриза и ако се окаже че датчикът е фира, вече да търся проблема по маркучите и радиатора на парното.
Естествено винаги съществува вариантът, че от късите разстояния, които минавам и обикновено "високата" средна скорост ( 70+ ), двигателят не може да загрее. Лошото е че нямам ясен спомен миналите зими точно каква температура ми държеше.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта