Проблем с климатика?
Проблем с климатика?
Колеги, тази сутрин докато колата тракаше пред блока и чаках жената да дойде, реших да пусна климатика за да развърти фреона малко. Натиснах копчето, лампичката светна, но нищо друго не се случи. Електромагнитния съединител не зацепи и компресора не тръгна. Преди около седмица всичко беше ОК и от тогава не съм го пускал. Въпросът ми е дали климатика има някаква защита и под определена температура компресора не се включва, защото днес цял ден температурите бяха отрицателни. Колата е Голф 3 АФН. Климатика е оригинален.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатика?
При мисля под 4 градуса бяха, климатика не се пуска - защита срещу обледяване на изпарителя...
Re: Проблем с климатика?
The_Machine написа:При мисля под 4 градуса бяха, климатика не се пуска - защита срещу обледяване на изпарителя...

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатика?
Точно така - при климатроника границата е 0 °C , не знам при климатика и при отделните поколения как е, но граница има със сигурност.
Re: Проблем с климатика?
Благодаря, колеги! Като се затопли времето пак ще го пробвам...дано да няма ядове.



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатика?
Haralampi написа:Точно така - при климатроника границата е 0 °C , не знам при климатика и при отделните поколения как е, но граница има със сигурност.
Ам не.Оригинален климатроник - 3 или 5 градуса според версията на контролера.
Диавия - никой не може да ти каже със сигурност...попадал съм на 10-тина които дори на -5 си работят...и на няколко,които още на +10 градуа спират.
При температурана околоната среда по +3 или съответно под +5 градуса има опасност от много неща :
1.обледяване на изпарителя заради наличието на влага по него и ниските температури.Съответно би довело до невъзможност въздушния поток да преминава през питата -> няма смисъл.
2.обледяване на всичките тръби за ниско налягане на фреона...проблем е понеже тогава половината компресор ще работи на примерно +50-60 градуса заради топлия фреон а другата половина ще се покрие с лед....лятото поне се компенсира това понеже е само влага а и околните температури не са толкова ниски и все пак не се преохлажда.
3.има опасност ако все пак е попаднала някаква влага в системата и тя е уловена от филтър-дехидратора тя да замрзъне - ефекта е свръх налягане в системата заради запушването и компресора е тотал щета.
4.Съвсем не е необходимо да работи компресора понеже той под 0 градуса не може да направи (такива са свойствата и на фреон R134 и температури под 0 градуса като отдаден от изпарителя студ така да се изразя не са добре за системата от гледна точка на налягания и т.н.).Климатика може да се ползва само за отнемане на влагата (прословутото бързо изсушаване на стъклата) обаче заради опасностите му е направена защитата.
Аз си мечтая за климатик като на Honda CR-V и HR-V ....там има версии с инверторни климатици и като я запалиш след минута-две имаш много топло (без проблем може да генерира поне 50-тина градуса на въздуха от духалките след 4-5 цикъла на завъртане на фреона)...обаче там компресора не спира целогодишно и....му се разказва играта много по-бързо...амаа безплатен обяд няма.Пък и системите им рабтят много повече и се обслужват всяка година


Успех!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта