Здравейте колеги! Колата е Поло HZ мотор, 1991, 1050 см3. Налага се да сменя предната семеринга на коляновия вал до ангренажния ремък. Въпросът ми е как да застопоря коляновия вал, че да не мърда докато развивам болта на ангренажното колело?
В книжката, която имам пише че трябва да се свали стартера и да се подпира с щанга в зъбите на венеца. Мисля си, няма ли някъде стандартно място за обезопасяване и застопоряване на коляновия вал, така че да работя спокойно и да не разглобявам половината двигател?



Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 16:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: popovo
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Здравеи колега сложи на 1 скорост натисни спирачка и тогава развиваи. Успех!
- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
слагаш ключа на гаиката закотряшко в тази посока която ти трябва и вратваш на стартер
- g_velev
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
ned0109, нали няма опасност по този начин да повредя скоростите?
- bbboiko2004
- Мнения: 4297
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
колега на скорост и ти трябва още 1 човек с 1 плоска щанга се законтря на дупката дето отзад гледаш белезите на маховика. Пъхаш щангата и на някои от ръбовете законтряш и подпираш на кожуха на скоростите 

- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Отиди някъде да ти я лашнат с гайковерт притегния на ръка колкото да се прибереш и деистваи-по лесен и безопасен начин не се сещам.
- ZEDYCUS
- Мнения: 357
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
van4ooo
Отиди някъде да ти я лашнат с гайковерт притегния на ръка колкото да се прибереш и деистваи-по лесен и безопасен начин не се сещам.

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Техическия термин за осев уплътнител е СЕМЕРИНГ (един семеринг,семерингът, мъжки род!!!), семерина, симиринга, симирин и тем подобни са... смешни най-малкото
И наистина така се развива - единия е в колата, вкарва 1-ва и се напъва на спирачките, другия отвива с нещо с дълго рамо и хубава вложка за гедоре с шест стени, а не 12, защото се окгърглят болтове понякога
Колкото до ZEDYCUS - колегата правилно е посъветвал за гайковерта, а и се говори за развиване (да, и "лашкане" е смешно, но... голяма страна - разни акценти
), ако се стяга с гайковерт наистина не е на добре... Ако се скъса на развиване с гайковерта, най-вероятно е щяло да се скъса и на развиване с дългата тръба, даже там шанса е по-голям да късане, тъй като силата на усукване нараства доста...

И наистина така се развива - единия е в колата, вкарва 1-ва и се напъва на спирачките, другия отвива с нещо с дълго рамо и хубава вложка за гедоре с шест стени, а не 12, защото се окгърглят болтове понякога

Колкото до ZEDYCUS - колегата правилно е посъветвал за гайковерта, а и се говори за развиване (да, и "лашкане" е смешно, но... голяма страна - разни акценти

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Ваското1 има специален инструмент за това.. видях го преди известно време
Уникално изпълнение и върши работа
Нека той обясни нататъка 



- g_velev
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Благодаря ви колеги за информацията. Ваското1 ми даде напътствия вече! Благодаря на него и на всички отзовали се!
И още едно странно нещо
При обтягане на ангренажа, при студен двигател, всичко беше наред, ремъка не беше нито стегнат, нито хлабав. Когато двигателя е студен работи нормално, без странични звуци, като загрее колата и помпата започва да дрънчи и да присвирва на малките обороти, а на високите не се чува. При загрян двигател, проверих и излиза че ремъка е доста натегнат, като изстине пак си охлабва до нормалното положение. Помпата няма луфтове и не тече!
Някакви идеи?
Да не би да трябва да се корегира натягането на ремъка като качи нормалната работна температура двигателя от 92 градуса?
И още едно странно нещо

При обтягане на ангренажа, при студен двигател, всичко беше наред, ремъка не беше нито стегнат, нито хлабав. Когато двигателя е студен работи нормално, без странични звуци, като загрее колата и помпата започва да дрънчи и да присвирва на малките обороти, а на високите не се чува. При загрян двигател, проверих и излиза че ремъка е доста натегнат, като изстине пак си охлабва до нормалното положение. Помпата няма луфтове и не тече!
Някакви идеи?
Да не би да трябва да се корегира натягането на ремъка като качи нормалната работна температура двигателя от 92 градуса?
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Ремъка не трябва да се нятяга много. Моят стария излезе на ръка с дърпане
Лабав си седи на тия мототори

Лабав си седи на тия мототори
- g_velev
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: Предна семерина на колянов вал, как да отвия шайбата?
Ето я и моята одисея с Полото 
Смених двете семеринги на колянов и разпределителен вал, както и ангренажен ремък и водна помпа(новата беше Hepu) в сервиз в крайна сметка. След 5 дена новата помпа започна да вие, а ремъкът не беше пренатегнат. Направих рекламация и я смениха с нова.Новата я монтирахме и засега е ОК, но ми прави впечатление, че сменената помпа не е на ОС и избутва ремъка в дясно към ограничителния праг, който го връща обратно. Абе в крайна сметка, прехвалената марка HEPU, май не е много стока.
При опъването на ремъка се останови че HZ(1050 cm3, 91г) двигателя е доста капризен. При нормално обтягане на ремъка при студен мотор, след като загрее двигателя, ремъка става прекалено обтегнат(явно заради температурното разширение на метала) и помпата започва да дрънчи.
Проблема беше решен, като след достигане на нормалната работна температура(перката се включи) обтягането му беше коригирано(да може да се завърта на 90 градуса в най-дългата част на ремъка).
Като цяло индикацията за хлабав ремък се оказва следната: При затегната помпа и монтитан ремък, ако като форсирате двигателя при свален предпазен кожух на ремъка, ремъкът се мятка(вибрира значително) значи е хлабав(това е опасно тъй, като в определени ситуации може да прескочи един или повече зъби). При правилно обтягане, ремъкът трябва да се върти гладко, без да се мятка при форсиране(Единствено обаче трябва да се внимава да не се пренатегне, защото тогава, ще сменяте водна помпа скоро);
И като цяло от цялата работа, не съм доволен от марката HEPU за водна помпа. Може би трябваше да взема GRAFF!
Благодаря на всички за съветите!
lrlmodo, И моят стария ремък беше много хлабав като го сменях предния път, но не мисля че трябва да се експлоатира постоянно така понеже е опасно, може би е нужно от време на време да се наглежда и коригира мъничко!

Смених двете семеринги на колянов и разпределителен вал, както и ангренажен ремък и водна помпа(новата беше Hepu) в сервиз в крайна сметка. След 5 дена новата помпа започна да вие, а ремъкът не беше пренатегнат. Направих рекламация и я смениха с нова.Новата я монтирахме и засега е ОК, но ми прави впечатление, че сменената помпа не е на ОС и избутва ремъка в дясно към ограничителния праг, който го връща обратно. Абе в крайна сметка, прехвалената марка HEPU, май не е много стока.
При опъването на ремъка се останови че HZ(1050 cm3, 91г) двигателя е доста капризен. При нормално обтягане на ремъка при студен мотор, след като загрее двигателя, ремъка става прекалено обтегнат(явно заради температурното разширение на метала) и помпата започва да дрънчи.
Проблема беше решен, като след достигане на нормалната работна температура(перката се включи) обтягането му беше коригирано(да може да се завърта на 90 градуса в най-дългата част на ремъка).
Като цяло индикацията за хлабав ремък се оказва следната: При затегната помпа и монтитан ремък, ако като форсирате двигателя при свален предпазен кожух на ремъка, ремъкът се мятка(вибрира значително) значи е хлабав(това е опасно тъй, като в определени ситуации може да прескочи един или повече зъби). При правилно обтягане, ремъкът трябва да се върти гладко, без да се мятка при форсиране(Единствено обаче трябва да се внимава да не се пренатегне, защото тогава, ще сменяте водна помпа скоро);
И като цяло от цялата работа, не съм доволен от марката HEPU за водна помпа. Може би трябваше да взема GRAFF!
Благодаря на всички за съветите!
lrlmodo, И моят стария ремък беше много хлабав като го сменях предния път, но не мисля че трябва да се експлоатира постоянно така понеже е опасно, може би е нужно от време на време да се наглежда и коригира мъничко!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта