п.с. освен ако не махнете предпазителя на АБС-а.
ESP система за стабилност
- soto73
- Мнения: 397
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
- Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
- Двигател: CRLB 2015
- Местоположение: Мадрид/Ямбол
- Контакти:
toschomacher написа:Така си е колеги, днес пробвах без да натискам нищо (когато не свети никаква лампа) и наистина така вече ми се включи ТС и лампичката премигна. Т.е. всичко работи както трябва. А когато го изключа и лампата свети постоянно и колата поднесе само пюлка че е отчело поднасяне, но не се намесва изглежда и ТС не работи. Само ABSа работи тогава.
Вече случаят е изяснен с ESP системата.
За да работи ESP системата трябва лампичката да не свети постоянно. Тя се включва тогава когато системата сработва и докато работи (обикновенно премигва и пюлка). Ако се натисне копчето и лампата започва да свети постоянно не помага а само предупреждава
Благодаря на колегите

- Apokalypsis
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
morfei1 написа:Моят Голфи, понеже не разполага с ESP, а само с ASR и понеже и аз за първа зима съм с него, реших да изпробвам екстрата на сняг.
Впечатленията ми са, че това е екстра за балъци, където си нямат и на идея как се кара на сняг - лед и на всичкото отгоре са решили да изкарат зимата с летни гуми.
morfei1,до колкото знам ESP-системата започва да се монтира серийно при VW след 2000г.,а твоето голфе е 2002г. и ме учудва защо нямаш!?
Лично аз наскоро си пробвах моето голфи в сняг и лед-съответно с ESP On/Off.Впечатлен съм да ви кажа!ESP-то някак си не позволева прекалено пребоксуване на колелата на лед и сняг и преразпределя мощността и сцеплението към едно от колелата при загуба на сцепление от другите.
Мисля,че след като видяхте клипчето от Fifith Gear,си променихте мнението за ESP-то.
P.S.:Някой беше попитал дали BMW имат с-ма ESP?-Имат,разбира се,само че са я нарекли DSC-Dynamic Stability Control
ASR-Регулиране приплъзването на задвижването!
G200 Сензор "странично ускорение" за ESP
4B0 907 637 A
А тук (на руски за Skoda)е описано с подробности кога и как действа ESP-то, компоненти влизащи в системата, схеми, разположения на датчиците и т.н.
4B0 907 637 A
А тук (на руски за Skoda)е описано с подробности кога и как действа ESP-то, компоненти влизащи в системата, схеми, разположения на датчиците и т.н.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
Темата е стара но молезна и интересна (поне за мен е така) на скоро ми влезе в главата че трябва да имам на колата си поне АБС заради собствената ми сигурност. И реших да си поставя монеже моята кола не е замислена за АБС се наложи да се направят много изменения. Но в крайна сметка си сложих.
Намерих енин АБС с ЕДС Тевес 04 и го поставих. Мнение по въпроса дали има разлика от това да си с АБС или без може да каже само човек като мен с 0% екстри в колата.
Ефектът от АБС-а на лед за мен е зашеметяващ (сперед мен трябва да въведът с закон АБС с-мите) Другата екстра е ЕДС-а или ЕДЛ незнам дали има разлика м/у 2-те системи или само наименованията са различни.Ефекта от тази с-ма е голям (при затъване в преспите, на лед,сняг, каране в коловози или при гонка на писта "Драг")
Та накрая останах много доволен от труда си. За сега немисля да се оборудвам с ЕСП/ЕТС.....и другите понеже е по трудно за реализация. По нататък ако събера някоя стотинка мисля да мина на Г4 4-motion с тези допулнителни екстри.
Ако някой има някъква информация за ЕДС моля да я сподели.
viewtopic.php?f=11&t=175170
Намерих енин АБС с ЕДС Тевес 04 и го поставих. Мнение по въпроса дали има разлика от това да си с АБС или без може да каже само човек като мен с 0% екстри в колата.
Ефектът от АБС-а на лед за мен е зашеметяващ (сперед мен трябва да въведът с закон АБС с-мите) Другата екстра е ЕДС-а или ЕДЛ незнам дали има разлика м/у 2-те системи или само наименованията са различни.Ефекта от тази с-ма е голям (при затъване в преспите, на лед,сняг, каране в коловози или при гонка на писта "Драг")
Та накрая останах много доволен от труда си. За сега немисля да се оборудвам с ЕСП/ЕТС.....и другите понеже е по трудно за реализация. По нататък ако събера някоя стотинка мисля да мина на Г4 4-motion с тези допулнителни екстри.
Ако някой има някъква информация за ЕДС моля да я сподели.
viewtopic.php?f=11&t=175170
- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re:
mircho82 написа:...когато е вкл ESP-то (жълтата лампа внимание на таблото не свети), тогава при каквито и да е опити да поднеса колата,било то с ръчна или заиграване системата не ми позволява. Започва да светка тази лампа и усещам как по различно време някое от колелата спира и същевременно немога да давам газ рязко. Как системата разбира кое трябва да се върти кое да спре,незнам, нейна си работа обаче колата си се оправя. Също така когато тръгвам от място и подавам рязко газ и колелата забоксуват, пак тая система се усеща как влияе над колелата и не ми позволява да въртя много гумите. Това е ,инъче когато е изключено ESP-то( лампата внимание свети постоянно) и турбото издуе, всичко свърши в тия хлъзгави пътища,немога да я вкарам в пътя. Е..... това е от мен,дано съм ти помогнал.
Точно така работи и при мен, много правилно описано! При подаване на повече газ, оборотите се вдигат, но мощността не се предава на колелата, в следствие на което те не буксуват а леко "изтеглят" колата напред по посока на движението., с една дума, колата не буксува ами си върви плавно но бавно напред. При опит на завой да се влезе с повече газ, за да поднесе колата, ЕСП се активира и "изправя" колата по посоката на движение(следи положението на волана спрямо пътя, като това се взима предвид като зададена траектория).
Re: ESP система за стабилност
Темата наистина е стара, но мисля, че няма лошо да я съживим.
ESP на моя Голф 4 работи беупречно на сняг, дори впечатляващо добре, не съм я изтезавал заедно с дърпане на ръчна, но моментално контрира умишлени резки занасяния. Разбира се всичко си има някакви граници, ако си много "талантлив" може и да се чудиш защо си се поднесъл въпреки ESP.
TC от друга страна не е толкова впечатляващ. Особено полезна е функцията за електронен блокаж на диференцила EDL, която е още по-базова от TC, но върши чудесна работа ако си стъпил частично на лед, но ако и двете ти колелета са на лед не TC, господ не може да ти помогне, поне при Голф 4. Върти си безпомощно колела и толкова, дори ако му дадеш константна газ не се намесва, а намесата му не върши особено много работа. Не знам как този Джаг се измъкна по леда в клипчето, засега впечатленията ми от TC на Голф 4 са, че това е невъзможно. Понякога дори ме дразни, ако леко изпусна газта на първа ужасно грубо и ненужно възпира мотора. При високи скорости работи доста добре. Играл съм си при скорост над 50км/ч на мокро, снежно, колата ускорява почти идеално плавно само лапичката мига доста. Т.е. за мен е полезна екстра ако се налагат бързи ускорения на мокро, когато точно ти ограничава въртящия момент.
Ползата от ABS на сняг е спорна, не съм измервателен уред, но ми се струва, че спирам еднакво добре ако натисна внимателно спирачката на границата на блокирането и ако я натисна колкото може, така че да предизвикам ABS. Разбира се, ако ми се наложи да завивам спирайки съществува вероятността да изтърва спирачката и да не успея да завия без ABS.
А, зависи от колата след 2004, при Ауди А6 копчето ESP е двустепенно, еднократно натискане води до изключване на TC, продължително изключване спира и ESP, при което те предупреждава с огромен надпис върхи FIS дисплея.
ESP на моя Голф 4 работи беупречно на сняг, дори впечатляващо добре, не съм я изтезавал заедно с дърпане на ръчна, но моментално контрира умишлени резки занасяния. Разбира се всичко си има някакви граници, ако си много "талантлив" може и да се чудиш защо си се поднесъл въпреки ESP.
TC от друга страна не е толкова впечатляващ. Особено полезна е функцията за електронен блокаж на диференцила EDL, която е още по-базова от TC, но върши чудесна работа ако си стъпил частично на лед, но ако и двете ти колелета са на лед не TC, господ не може да ти помогне, поне при Голф 4. Върти си безпомощно колела и толкова, дори ако му дадеш константна газ не се намесва, а намесата му не върши особено много работа. Не знам как този Джаг се измъкна по леда в клипчето, засега впечатленията ми от TC на Голф 4 са, че това е невъзможно. Понякога дори ме дразни, ако леко изпусна газта на първа ужасно грубо и ненужно възпира мотора. При високи скорости работи доста добре. Играл съм си при скорост над 50км/ч на мокро, снежно, колата ускорява почти идеално плавно само лапичката мига доста. Т.е. за мен е полезна екстра ако се налагат бързи ускорения на мокро, когато точно ти ограничава въртящия момент.
Ползата от ABS на сняг е спорна, не съм измервателен уред, но ми се струва, че спирам еднакво добре ако натисна внимателно спирачката на границата на блокирането и ако я натисна колкото може, така че да предизвикам ABS. Разбира се, ако ми се наложи да завивам спирайки съществува вероятността да изтърва спирачката и да не успея да завия без ABS.
А, зависи от колата след 2004, при Ауди А6 копчето ESP е двустепенно, еднократно натискане води до изключване на TC, продължително изключване спира и ESP, при което те предупреждава с огромен надпис върхи FIS дисплея.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
cucurko написа:Темата наистина е стара, но мисля, че няма лошо да я съживим.
ESP на моя Голф 4 работи беупречно на сняг, дори впечатляващо добре, не съм я изтезавал заедно с дърпане на ръчна, но моментално контрира умишлени резки занасяния. Разбира се всичко си има някакви граници, ако си много "талантлив" може и да се чудиш защо си се поднесъл въпреки ESP.
TC от друга страна не е толкова впечатляващ. Особено полезна е функцията за електронен блокаж на диференцила EDL, която е още по-базова от TC, но върши чудесна работа ако си стъпил частично на лед, но ако и двете ти колелета са на лед не TC, господ не може да ти помогне, поне при Голф 4. Върти си безпомощно колела и толкова, дори ако му дадеш константна газ не се намесва, а намесата му не върши особено много работа. Не знам как този Джаг се измъкна по леда в клипчето, засега впечатленията ми от TC на Голф 4 са, че това е невъзможно. Понякога дори ме дразни, ако леко изпусна газта на първа ужасно грубо и ненужно възпира мотора. При високи скорости работи доста добре. Играл съм си при скорост над 50км/ч на мокро, снежно, колата ускорява почти идеално плавно само лапичката мига доста. Т.е. за мен е полезна екстра ако се налагат бързи ускорения на мокро, когато точно ти ограничава въртящия момент.
Ползата от ABS на сняг е спорна, не съм измервателен уред, но ми се струва, че спирам еднакво добре ако натисна внимателно спирачката на границата на блокирането и ако я натисна колкото може, така че да предизвикам ABS. Разбира се, ако ми се наложи да завивам спирайки съществува вероятността да изтърва спирачката и да не успея да завия без ABS.
А, зависи от колата след 2004, при Ауди А6 копчето ESP е двустепенно, еднократно натискане води до изключване на TC, продължително изключване спира и ESP, при което те предупреждава с огромен надпис върхи FIS дисплея.
Абсолютно точни изказвания колега, само това с АБС-а на лед,сняг миселта ми беше не че спирачниат път е по малък при АБС, а при едно внезапно спиране с рязко натискане на спирачките колата при 90% от случаите се поднася (ляво или дясно) ако е без АБС колкото и да са ти фред спирачките.
Re: ESP система за стабилност
policevidin написа:
Абсолютно точни изказвания колега, само това с АБС-а на лед,сняг миселта ми беше не че спирачниат път е по малък при АБС, а при едно внезапно спиране с рязко натискане на спирачките колата при 90% от случаите се поднася (ляво или дясно) ако е без АБС колкото и да са ти фред спирачките.
Мойта кола спираше абсолютно идеално ако натискам внимателно спирачката и не й давам да се хлъзне, НО дори да имах копче ABS off не бих я изключил на сняг, колата си спира чудесно и с ABS, просто не е толкова впечатляващо като на мокро примерно, когато натискаш докрай спирачките, сменяш рязко две ленти, а колата не мърда. На сняг само някоя преспа може да ти помогне да спреш по-бързо.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
cucurko написа:policevidin написа:
Абсолютно точни изказвания колега, само това с АБС-а на лед,сняг миселта ми беше не че спирачниат път е по малък при АБС, а при едно внезапно спиране с рязко натискане на спирачките колата при 90% от случаите се поднася (ляво или дясно) ако е без АБС колкото и да са ти фред спирачките.
Мойта кола спираше абсолютно идеално ако натискам внимателно спирачката и не й давам да се хлъзне, НО дори да имах копче ABS off не бих я изключил на сняг, колата си спира чудесно и с ABS, просто не е толкова впечатляващо като на мокро примерно, когато натискаш докрай спирачките, сменяш рязко две ленти, а колата не мърда. На сняг само някоя преспа може да ти помогне да спреш по-бързо.

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: ESP система за стабилност
Със сработил ABS (педала на спирачките до ламарина) може да се контролира автомобила. Докато при липсата на такъв и същата ситуация колата върви на шейна 
-
mufin
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: ESP система за стабилност
znainainai написа:Със сработил ABS (педала на спирачките до ламарина) може да се контролира автомобила. Докато при липсата на такъв и същата ситуация колата върви на шейна

ABS оставя колата управляема докато спира. не че колата спира по-бързо - просто спира където трябва, а не в някое странично дърво (да не дава Господ)
ESP или VSC (както се нарича при Тойота) е нещо много полезно, макар че отначало се иска време за да свикнеш като почне да с е намесва
- TDIIDT
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 20 дек 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse Golf 4 TDI ASZ
Re: ESP система за стабилност
Ще изполвам темата за да попитам ,нормално ли е от време на време лампата за ЕСП -то да ми светва и след около 2-3 минути да изгасва ?
Някакъв тест ли си прави или имам още един проблем ?
Това е лампата с един триъгълник и една стралка в кръг ?
Някакъв тест ли си прави или имам още един проблем ?
Това е лампата с един триъгълник и една стралка в кръг ?
- brabus
- R-циклопедист на VW

- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ESP система за стабилност
Не би трябвало да е така.
Лампата светва по време на движение ако се активира системата или ако си я изключил свети постоянно.
Но в условия, при които няма нужда от системата ESP (и тя е активирана) да светва лампата не е нормално.
Просто като пример какво ми се случи преди няколко дни.
Вечерта преди "големия" сняг в София бях дръпнал ръчната.
На следващата сутрин, вече е много студено + влажно, ми беше замръзнала ръчната.
Резултатът беше, че ми изписка лампата за намалено ниво на спирачна течност и светна ESP-то(постоянно).
Покарах около 10~15 мин., явно накладките освободиха окончателно, защото изгасна удивителната за ръчната, а ESP-то при повторно стартиране на мотора и то изгасна.
Лампата светва по време на движение ако се активира системата или ако си я изключил свети постоянно.
Но в условия, при които няма нужда от системата ESP (и тя е активирана) да светва лампата не е нормално.
Просто като пример какво ми се случи преди няколко дни.
Вечерта преди "големия" сняг в София бях дръпнал ръчната.
На следващата сутрин, вече е много студено + влажно, ми беше замръзнала ръчната.
Резултатът беше, че ми изписка лампата за намалено ниво на спирачна течност и светна ESP-то(постоянно).
Покарах около 10~15 мин., явно накладките освободиха окончателно, защото изгасна удивителната за ръчната, а ESP-то при повторно стартиране на мотора и то изгасна.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта
.