Мнениеот vboranov » Съб 09 яну 2010 8:54
Колеги, последното становище на един от многото майстори е, че шумът при студен двигател се дължи на циркулацията на горивото през термоклапана и горивния филтър /Аз също се убедих, че като сложа ухо на маркучите след филтъра, шума се чува съвсем ясно/. След като загрее колата /когато беше доста студено, дори и след това продължаваше да се чува за кратко време и след това отново спира. Когато е по-топло, шумът спира преди температурата на охладителната течност да е достигнала 90 градуса/, тремоклапана е насочвал връщащото се гориво директно към резервоара, без да минава през филтъра. Така че, според майстора това е нормален шум, дължащ се на движението на нафтата. Между другото забелязах, че понякога при студен двигател се виждат мехурчета въздух на постъпващата към помпата нафта, след филтъра.
Майстора ми предложи,ако искам да не чувам този шум, да сменя филтъра с обикновен, само с вход и изход, от Голф-2, а връщащата се нафта да отива директно към резервоара. Така е било възможно да имам проблеми при много студено време, тъй като първоначалната циркулация през филтъра е била с цел затопляне на постъпващото гориво.
Тъй като скоро ми предстои смяна на масло и филтри, мисля да сложа нормален филтър за Голф-4 и да сменя клапана. Ако няма промяна, на по-късен етап може да пробвам с двупосочен филтър.
Моля, ако някой е забелязал или има подобни проблеми да коментира.