много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
sllir
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:55
Автомобил: голф 4
Двигател: AKL 98г
Местоположение: pernik

много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот sllir » Пон 11 яну 2010 14:34


колеги интересно е защото започна да трака двг. шумно от 3 дена едни ми казваха че са повдигачи, други лагер и какво ли още не до вчера когато закъсах на път към вкъщи и трябваше да ме дърпат. проблема е че изби малсо и вмомента на избиване спря да трака което ме изненада ,но двигателя си работеше тогава спрях колата и видях маслото по радиатора много лошо си казах, но после се оказа по лошото че под малсения филтар има дупка на самия блок с размер около 5 ст. та вапроса ми е имали някои представа каква може да е причината за това. сега е при маистор но и тои незнае какво му е докато не го разглоби. и друго ако е много за ремонт ще искам да сменя направо двигателя дали ще стане от 1.4 60к.с а и трябвали скоростите да се сменят също. балагодаря предварително на всички ако разбера какъв е проблема ще пиша.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот The_Machine » Пон 11 яну 2010 20:24


Хм... може би задрал лагер, строшено бутало, пробило блока... щом има дупка в него най-вероятно цилиндрите не изглеждат добре :)

Щом е тракал... ниско налягане на маслото - не светеше ли лампата? Може би маслената помпа е първоизточника... или лошо масло...

Ако ще сменяш мотора с 1,4 ще трябва да сменяш ел. инсталацията на мотора, моторния компютър (предполагам заедно с иммобилайзера и чиповете в ключовете), гърнетата, може би горивната помпа...

За скоростите - не зная - трябва някой патил да каже :)


sllir
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:55
Автомобил: голф 4
Двигател: AKL 98г
Местоположение: pernik

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот sllir » Пон 11 яну 2010 20:52


лампата за маслото светеше от време на време за няколко секунди, смених маслото един ден преди да се случи случката, защото си помислих, че може това да е единият от проблемите. а за двигателя - разликата е в 10 к.с. и не мисля, че ще трябват чак такива големи промени, единствено ме притеснява дали ще се напасне.а за скоростната кутия ми казаха, че няма да има проблем.все пак не съм супер-разбирач, така че майсторът ще каже кой е най-добрият вариант. благодаря за отговора.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот moimoimoi » Пон 11 яну 2010 22:07


като се развие биелен болт е така почва да трака и по едно време къса болта
при мен последствията бяха че едната биела изкочи от блока и направи дупка с диаметър 5-6 сантиметра и двигателя блокира


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот zfa159 » Пон 11 яну 2010 22:10


При счупен сегмент също се получава...тогава буталото се движи и трака...в даден момент сегмента задира между буталото и цилиндъра и буталото спира...ама двигателя има инерция и или блокира целия или откъсва двата болта на биелата и резултата е същия.
Виждал съм много странен случай на един бус....къса се болт на биелата по описания метод,пробива картера и маслото изтича всичкото и докато спре да се върти мотора бяха задрали и другите 3 бутала...ама то все едно понеже блока имаше дупка 5 на 5 см.


Потребителски аватар
veselin111
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот veselin111 » Вто 12 яну 2010 10:59


Колега при моя мотор се случи същото , когато отворихме двигателя 2-ро и 3-то бутало бяха задрали, само няколко дена след смяна на масло. Причината по всеобщо мнение на всички, които бяха запознати с моя случай и мнението на майстора, е че: джамбазите по автокъщите наливат в двигателите добавки за подобряване работата на мотора. Двигателя работи по тихо, изравнява компресията на цилиндрите и ако има някъде драскотини по блока или буталата ги заглажда. Това нещо, когато се купува колата не може да се разбере. Проблема е там, че и никои не го казва, защото ако го знаех това и аз щях да слагам добавка при смяната на маслото и нямаше да ми блокира двигателя. Добавките са с различно качество и всички издържат различно. На мен ми се случи след втора смяна на маслото, т.е. когато се е измила добавката и буталата са задрали. Най-лошото, е че подобно нещо се случва на няколко мои познати на различни автомобили, закупени от различни места.


sllir
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:55
Автомобил: голф 4
Двигател: AKL 98г
Местоположение: pernik

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот sllir » Вто 12 яну 2010 20:30


благодаря колеги за отговорите.поне така имам малка представа за нещата, че и маисторите са едни :) мошеници. ще пиша веднага щом разбера какво е станало наистина.


ico001
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот ico001 » Чет 14 яну 2010 0:25


на 99% от италианските коли им се случва така :drunk


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот Milanski » Чет 14 яну 2010 16:06


на 99% от италианските коли им се случва така :drunk

Как точно го установи това , че ми е много интересно ? През годините сме имали 3 , вече 4 коли внос от Италия и на нито една не сме имали такива проблеми , така че ми е много интересно , защо пишеш подобни изказвания . В България сигурно поне 90 % от колите , втора и еди коя си употреба са внос от Италия . Вярно е , че италианците ( голяма част от тях )са мърлячи , но за стара кола по - добре ако не дай си Боже ти се наложи веднъж да правиш мотора , ако го направиш като хората едва ли ще ти се наложи да го отваряш пак ( не говоря , за счупен блок и така та татък , ами примерно сегменти , биални лагери и такива ремонти на мен както казах досега не ми се е налагало , дано и да не ми се налага ). Докато ако е внос от Германия или Австрия пак няма гаранция колко ще изкара мотора , но ти давам гаранция , че ще кърпиш купето след почти всяка зима .


Biscuit_Monster
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 17 дек 2009 10:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот Biscuit_Monster » Чет 14 яну 2010 17:47


Здравейте колеги! Sllir аз имам същото поло пак 98 пак 1.0и и мога да ти кажа само че за малко да не стигна до твоето положение. Колата е внос от италия. Лампата на маслото ми изпищя и след като махнах капака на главата се шашнах колко нагар имаше вътре. В крайна сметка след сваляне на картера проблема с налягането се изясни - биелен лагер беше станал на фолио и беше задръстил цедката на маслената помпа. Наложи се и смяна на главата защото и разпределителния вал беше надран незнайно защо след като цедката не беше скъсана. И сега след всички ремонти нови гарнитури(поради факта че маслото ставаще на боза) се оказа че пак нещо му има. Пак ми писна лампата за маслото и тоя път май помпа ще трябва да сменям. Тоя двигател се обеждавам че е пълен боклук. Скоростната кутия ми се прецака преди година и половина сега това.. аман от ремонти и то все сериозни. Ти поне си му видял сметката , мога само да те посъветвам да го сменяш с друг ако имаш възможност.


ico001
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот ico001 » Съб 16 яну 2010 1:52


имал си касмет затова съм написал 99% продал съм около 150 коли от германия и не е имало проблеми а на всички познати които си взеха коли от италия положението е същото много хубава много евтина и нов двигател п.с.нищо лично едно поло с клима в германия е не по малко от 1000 евро а в италия 500 ходя и в италия но само за части.За купетата няма спор но чак пък всяка зима?незнам дали знаеш че в италия прегледите се минават като в бг а в германия?това си е мое мнение :обичам ви


Потребителски аватар
mitrex
Мнения: 160
Регистриран на: Сря 04 ное 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovidiv

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот mitrex » Съб 16 яну 2010 10:57


колега,
аз съм със същия проблем,пак лампата,пак тракане и само ядове с тези коли от Италия!!! :не: намерих си що-годе,читав двигател от Германия и сега ядовете спряха :bishop !и най-лошото е,че не е изключение проблемът,а по-скоро добрите двигатели 1.0 са изключение :screwy :banghead:
пожелавам ти усепех :beer
btw ремонтът ми излезна с двигател към 1000лв,добре си направи сметка :012:


Потребителски аватар
емил76
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 09 дек 2008 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот емил76 » Съб 16 яну 2010 19:33


maglata1988 написа:kolega ne sum 4el komentarite na drugite kolegi no do kolkoto pro4etox kakvo si napisul spored men ti e bil problema v maslena pompa ne ka4va maslo i taka kato ne obrushtash vnimanie na krushkite po tabloto taka stava o4ite trqva vinagi da sa ti tam dano da ne ti zemat mnogo pari za remont


Ако си българин пиши на български.

Прочети внимателно темата на колегата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот zfa159 » Нед 17 яну 2010 12:35


Доста двигатели от тези години до към 1.4 литра работен обем имат такива проблеми.
Не мисля,че проблема е точно в италианеца и т.н. По-скоро лоша поддръжка и не толкова корави мотори като едно време....защо няма някой 1.8 RP или 1.8 ABS или дори ABU с подобен дефект...просто са по-здрави и по-корави и най-важното,че се натоварват знчително по-малко от дребните двигатели съответно износването е значително по-малко.
Ест. заставам зад мнението,че маслото,поддръжката и добавките са от огромно значение,но не подценявайте и качеството на материалите,които се ползват при по-новите автомобили.....
Моя Пасат 1.8 моно ABS (италиански) го карах 21 000км без да му сменя маслото (забравих просто,че трябва :oops: ) и не е пищял за масло,не е трошил бутала,не е размазвал биелни лагери...даже на щеката маслото беше доста под минимума...2008-ма му отварях двигателя...беше си като нов въпреки едни поне 200-300 000км на които беше....идеални цилиндри..даже си седеше хонинга още по цилиндрите :shock
Също така правихме един голф наскоро 1.8 карбуратор...основен ремонт на двигателя...сегменти,лагери и т.н....вътре мотора беше като нов а не си знаеше километрите...говорим за кола от 86-та година и над 300 000км....никакви ръбчета,нищо :shock .Голф 2 1.8 карбутратор...издухва г-рата на главата и пълни 4-те цилиндъра с вода догоре...като преди това е прегряла 2-3 пъти ама момчето не се е усетил навреме....никакви последици освен един по-сериозен шлайф на главата (0.45мм при нормално около 0.1-0.2 ) и разбира се нови г-ри и т.н. Заработи си идеално а и той не си знеше километрите..еднаква компресия..равномерна работа...аз очаквах изпокривени биели,потрошени сегменти,смазани лагери....нищо такова.
Принципно за разпр. валове - онзи АЕХ ,който разковахме след задиране на бутрало също имаше сериозни деруги по разпр. вал без никаква видима причина....дори да е карана с лошо масло и да не е сменяно навреме освен деругите щеше да посинее от високата температура заради триенето и т.н.
Според мен проблема си е основно в по-заниженото качество на някои компоненти в тези двигатели...все пак се водят по-нисък клас и явно не се използват същите материали както при по-сериозните двигатели...и това води до доста проблеми с бутала,сегменти,валове и т.н....понеже както си личи от темата е нещо масово а не е случай едно на милион (както при моторите над 1.6 и от по-старите години). Разбира се трябва да се слуша за странни шумове,лоша работа,да се гледат лампите и т.н. Един размазан биелен лагер се чува дори да си на 10м от колата....странно притракване при преход от високи към ниски обороти....и навременното му оправяне води до спасяването на двигателя....Същото се отнася и за сегментите и т.н. Те рядко се чупят отраз без никакви други видими причини. Дори както каза колегата на блока да има ръбче....то от какво се е получило...или е карана без масло,или се е износила или вече е чупила сегмент и не е ремонтирана правилно....не излизат с ръбчета по блока от завода ;) Може да се премери налягането на маслото след 2-ра 3-та смяна след покупката,да се види дали си е в норми,да се види ако има проблем,да се закара колата да се чуе за шумове и т.н.Може да се отвори картера,да се види цедката как е,да се почисти от нагарите и гнуста...една на пръв поглед елементарна профилактика...
Няма да заечквам темата за и водните помпи с пластмасовите турбинки,които си пише да се сменят с ангренажа при повечео двигатели ама никой не е*ава да я сменя понеже видиш ли не тече...и после колата показва 90 градуса понеже не върти водата а дефакто главата е на 120-130 (играх си с едно такова Поло...добре,че го видяхме навреме проблема)....струва точно 80лв и то Kolbenschmidt (не помня за какъв точно мотор ама беше мисля Поло 2000-та с 1.4 16V двигател).
Успех и си гледайте колите навреме понеже иначе...боли много финансово.


Потребителски аватар
mitrex
Мнения: 160
Регистриран на: Сря 04 ное 2009 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovidiv

Re: много интересено прецакване на двигадел на поло 6n 1.0 1998

Мнениеот mitrex » Нед 17 яну 2010 14:10


напълно подкрепям колегата zfa159 :да: :да: :да:
тъй като аз съм бивш собсвтвеник на Passat с мотор RP,карах го 2 години без абсолютно никакви грижи,както казва колегата!!!всичко опира до качеството на вложения материал :screwy
поздрави за zfa159 и разяснението му по моторите :да: :bowdown
до скоро :beer :drunk mhihi



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта