Проблем с блок на дроселна клапа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
katia_sn
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 07 юли 2008 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот katia_sn » Вто 12 яну 2010 21:26


Здравейте всички!
Проблемът на моето ПОЛО е, че преди време почнаха да му падат оборотите (без значение в движение или при запалване), гаснеше или въобще не можеш да запали. Стартера си върти, но тъкмо да запали и сякаш не може да качи необх обороти и просто изгасва :( Оказа се, че тр да сменим блок на дроселна клапа. Като разбрах, че чисто нова тази част струва 400лв, реших да си потърся 2ра ръка. Намерихме и вс беше ок. За съжаление след няколко месеца ужаса почва да се повтаря :banghead: Знае ли някой има ли начин да се ремонтира тази част или тр да преживея 400лв? :cry:
Благодаря на вс отоговорили :bowdown




Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот Каспър » Вто 12 яну 2010 22:32


Добре дошла във форума.
Хубаво е да напишеш кода на мотора, макар, че е ясно за какво иде реч, но за да сме сигурни в съветите си.
Първо трябва да си сигурна, че проблема е в дроселовия блок. Ако пистите на ТПС-а са износени (а най-вероятно са) или стъпковия мотор не е наред няма лек и ще трябва да прежалиш паричките. Втора ръка може да изкара и 1 месец, а може и 5 години. Бягай за нова и не съжалявай, приеми го като слабо място на модела за което не си знаела. Доста от колегите вече са минали по този път, а други не им се тръгва mhihi


katia_sn
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 07 юли 2008 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот katia_sn » Вто 12 яну 2010 22:43


Здрасти, Каспър!
Благодаря за отговора ти.
Ами както забелязваш аз съм жена :oops: и под "кода на мотора" не ми е много ясно какво тр да ти кажа :) Ами като виждам симптомите и като се сещам какво беше преди-почти на 100% съм сигурна, че пак е блок на дроселна клапа. Рових се из форума и четох една дъъъъълга тема за това как да се почисти дроселната клапа. Утре ще се пробва :) Какво е ТПС? От мои приятелки, които също имат ПОЛО съм чувала, че и при тях се появява това с времето - явно наистина е слабо място на модела, но не можеш да знаеш вс като си купуваш кола, нали? :roll: От отговора ти да разбирам ли, че тази част не се ремонтира?!?!
Мерси :)


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот Bobi_S13 » Вто 12 яну 2010 23:13


Здравей,
кода на мотора или го има на големия талон на автомобила, дни букви и след тях цифри, да речем АЕЕ121432 примерно.

както е казал и Каспър тази част за съжаление не се ремонтира


п.п. и аз предполагам какви са буквите, но нека се убедим


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот Каспър » Вто 12 яну 2010 23:15


Не блока на дросела не се ремонтира. Ето опит на братушките за ремонт, който стига до под кривата круша:
http://volkswagen.msk.ru/forum/pda/inde ... 38939.html
ТПС-а е датчика за положение на дроселовата клапа, онази черна кутия отзад с двете писти и двата плъзгача. За кода на мотора виж или в големия талон (трибуквен код с номер след него - намира се в графата "номер на двигателя", пр. AEX102350 където AEX е кода); или на табелката отпред на гредата над фаровете (нещо като XOGAEX2 или XOGAEE2 където AEX или AEE е кода на мотора); или на лепенката в багажника до резервната гума (engine code); или на лепенка на пластмасовия капак покриващ ангренажния ремък отстрани на мотора (кода с номера на мотора). Или кажи колата коя година е и с какъв мотор е за да те ориентираме. Няколко възможни кодове 1.0 (AER), 1.4 (AEX), 1.6 (АЕЕ). Това са само някой от по-разпространените кодове според кубатурата на мотора. Можеш да използваш търсачката за повече инфо как да намериш кода на мотора. Да не можеш да знаеш всичко, затова ти писах да не се нервиш, ако трябва да взимаш нов дросел.
Успех :beer


katia_sn
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 07 юли 2008 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот katia_sn » Вто 12 яну 2010 23:20


Здрасти и на теб.
Като гледам големия талон, номер на двигателя е най-близкото до това което ми посочваш ти и е АЕХ056702.
Направо ме отчайвате с това че този тъп, малък блок не се ремонтира :banghead: :banghead: :banghead:
Това ТПС майстора ми не го е проверявал този път, но проблема е от 3 дена, така че още не съм ходила на диагностика, а само по телефона :)


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот Каспър » Вто 12 яну 2010 23:49


Кода на мотора е АЕХ (1.4 пълна инжекция 60коня). Нека майстора ти установи какъв точно е проблема на дросела (ако въобще проблема е в него) и тогава ще го мислим.


katia_sn
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 07 юли 2008 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот katia_sn » Съб 16 яну 2010 17:12


Здравейте!
Да ви кажа само, че моят проблем се реши по възможно най-тъпия начина :banghead: Сменихме ЛУКОЙЛ с OMV :lol: :lol: :lol: Направо не можех да повярвам, че има нещо на бенза в ЛУКОЙЛ!!! Но от друга страна се радвам, че с това се разминахме :wink: Благодаря на вс за отделеното внимание :bowdown
Поздрави :)


katia_sn
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 07 юли 2008 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот katia_sn » Съб 16 яну 2010 17:13


Окс!
Благодаря на вс за отговорите :bowdown


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот Bobi_S13 » Нед 17 яну 2010 0:16


хмм... дам и аз поради тоя проблем съм сменил 5бензиностанции mhihi
еваля че всичко е наред


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот Каспър » Нед 17 яну 2010 14:24


Стига бе. За три години от къде ли не съм сипвал в София с моето АЕЕ и никога не съм имал проблем породен от лош бензин.
Дано това да е проблема на колежката :wink:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот maslinkov » Чет 21 яну 2010 11:34


Като за начало си провери релето на бензиновата помпа за окисляване. :D


Потребителски аватар
e187
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с блок на дроселна клапа

Мнениеот e187 » Чет 21 яну 2010 21:20


Така и аз имах такива неволи с дросела, но ако си си взел/а кола каквато и да е и нямаш да извадиш 4 стотака въобще не трябва да имаш кола според мен.
Преди около година реших и аз да "ремонтирам" дросела. Свалих кутията на въздушният филтър демонтирах дроселовата клапа, като махнах жилото на газта и развих с шестограм четирите болта на които се държеше дросела. Изчистих го хубаво и от горе и отдолу, отворих капачката там където се намира потенциометъра и TPS-датчика и какво да видя, оплътнението пропуснало вода вътре се бяха окилсили всички видове метални елементи, изчистих с етилов разтвор пръснах на памучен парцал антикорозионен спрей и зачистих корозиралите елементи. Затворих като сложих ново оплътнение монтирах дросела и като по чудо компютъра ми разреши да адаптирам клапата. Адаптация ама за 10 тина дена след което пак започнаха мъките. Така че едно ново дроселче със сигурност не е голям проблем, все пак си е кола над 10 години и би трябвало да приемете факта че трябва да се наливат пари. Последно съм сменял маркуч за сервото на спирачките със някаква клапичка вътре в него за 80 лева наистина ми се стори много но това е.

едит:Аааа да забравих да кажа да отидеш на адаптация да видиш дали могат да адаптират ако ли не мисли за нова....



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта