Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот Gecatawe » Нед 17 яну 2010 23:40


Колеги извинявам се първо но търсих къде ли не и нищо неоткривам.Искам да ми обесните разликата в моторите 1.9ТДи AJM 116hp , ASZ 131hp , ARL 150hp.Първо да ми кажете електроника,турбо,помпи,кулери ли е разликата и по точно като мотори еднакви ли са или имат общо но е минимално.Второ спорим с един прител, той твърди че 116ката и 131цата са абсолютно еднакви без никва разлика освен електрониката.Следователно ако си взема 116ка и се смени електрониката с като на 131 си имам сток 131 мотор , той ми вика да така е така е електрониката е разликата.Искам да ми каже някой и за 3-те мотора по нещичко.Мерси предварително :да:
П.С: обмислям да минавам на дизел 1.9ТДи, ще са ми полезни вашите мнения.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот morfei1 » Пон 18 яну 2010 0:04


To clarify the above useful table

AJM = pd115
ARL = pd150
ASZ = pd130 (or 260 in my case )
ATD = pd100
AUY = another pd115
AXR = another pd100

There are other PDs such as the newer 2.0 TDI with 140bhp/170bhp, and the 1.4 TDI with 75 odd. Also the PD160 Cupra engine.

To try and be brief

PD100 & 115 (+ 1.4TDI) share same injectors, 130 & 150 do as well but they flow much more
PD130 and PD150 share same block - pretty sure they share the same cam as well
PD150 gets it's boost from a stronger turbo, FMIC and a better map as stock


http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... hp?p=97856

Бих казал, че ASZ е по-близък до ARL, отколкото до AJM :)


Потребителски аватар
Psychopath
Мнения: 62
Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот Psychopath » Пон 18 яну 2010 1:05


Gecatawe написа:Колеги извинявам се първо но търсих къде ли не и нищо неоткривам.Искам да ми обесните разликата в моторите 1.9ТДи AJM 116hp , ASZ 131hp , ARL 150hp.Първо да ми кажете електроника,турбо,помпи,кулери ли е разликата и по точно като мотори еднакви ли са или имат общо но е минимално.Второ спорим с един прител, той твърди че 116ката и 131цата са абсолютно еднакви без никва разлика освен електрониката.Следователно ако си взема 116ка и се смени електрониката с като на 131 си имам сток 131 мотор , той ми вика да така е така е електрониката е разликата.Искам да ми каже някой и за 3-те мотора по нещичко.Мерси предварително :да:
П.С: обмислям да минавам на дизел 1.9ТДи, ще са ми полезни вашите мнения.

Разликата за която се сещам в момента между AJM(116) и ASZ(131) освен софта е и в помпа-дюзите,турбото и кулера;както каза колегата morfei1 ASZ е по близко изпълнение до ARL(макар,че и там има разлики в турбо и кулер освен софта). :) .По-принцип,ако се чудиш кой вариант да избереш,то всеки колега от форума ще те посъветва да се насочиш към по запазения екземпляр,но пак сe опира и до късмета. :)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот dobrin » Пон 18 яну 2010 12:18


Това дали прочете?


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот kok12 » Пон 18 яну 2010 17:48


dobrin написа:Това дали прочете?


Няма да е.
Аз си мисля, че темата е изчерпани с отговорите на колегите.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот Zinoto » Пон 18 яну 2010 19:03


От трите мотора ASZ е с най-голяма степен на сгъстяване и най-икономичен, предавателните числа му пасват идеално и са същите като на ARL. Доколкото съм запознат при ARL всички части и консумативи са по-скъпи и заради 19 конски сили просто не си струва, освен ако се чипва, защото отива на 185 коня някъде. За AJM не мога да кажа нищо освен, че е компромис отвсякъде, най-лаком и най-много се чупи от всички ТДИ.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот SACHO7803 » Пон 18 яну 2010 20:47


колега....един съвет от мен---не гледай кви са трите буквички на мотора а търси що годе читав екземпляр.а това дали е 100 или 200к.с.е почти без значение.ако наистина искаш 200кс---във форума има хора които от 100 правят 200кс :wink:а ако си такъв маниак и състезател че и 200кс не ти стигат....объркал си раздела на форума


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот theraven » Пон 18 яну 2010 21:34


Zinoto написа:От трите мотора ASZ е с най-голяма степен на сгъстяване и най-икономичен, предавателните числа му пасват идеално и са същите като на ARL. Доколкото съм запознат при ARL всички части и консумативи са по-скъпи и заради 19 конски сили просто не си струва, освен ако се чипва, защото отива на 185 коня някъде. За AJM не мога да кажа нищо освен, че е компромис отвсякъде, най-лаком и най-много се чупи от всички ТДИ.


...и е най-разреден, което го прави най-добрата основа за силов тунинг. Мани death


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот niki7878 » Вто 19 яну 2010 19:17


Zinoto написа:От трите мотора ASZ е с най-голяма степен на сгъстяване и най-икономичен, предавателните числа му пасват идеално и са същите като на ARL. Доколкото съм запознат при ARL всички части и консумативи са по-скъпи и заради 19 конски сили просто не си струва, освен ако се чипва, защото отива на 185 коня някъде. За AJM не мога да кажа нищо освен, че е компромис отвсякъде, най-лаком и най-много се чупи от всички ТДИ.

Направо съм потресен от незнанието на някой колеги. Чудя се след като нямате идея изобщо за какво става въпрос защо си давате мнението и то с такава сигурност...
И за да не съм голословен ASZ и ARL са еднакви на 99%, като единствените разлики са във водната помпа и в инжекторите, колкото до AJM той си е друга бира, там разликите са доста повече.


bdemona
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот bdemona » Вто 19 яну 2010 21:47


niki7878 написа:
Zinoto написа:От трите мотора ASZ е с най-голяма степен на сгъстяване и най-икономичен, предавателните числа му пасват идеално и са същите като на ARL. Доколкото съм запознат при ARL всички части и консумативи са по-скъпи и заради 19 конски сили просто не си струва, освен ако се чипва, защото отива на 185 коня някъде. За AJM не мога да кажа нищо освен, че е компромис отвсякъде, най-лаком и най-много се чупи от всички ТДИ.

Направо съм потресен от незнанието на някой колеги. Чудя се след като нямате идея изобщо за какво става въпрос защо си давате мнението и то с такава сигурност...
И за да не съм голословен ASZ и ARL са еднакви на 99%, като единствените разлики са във водната помпа и в инжекторите, колкото до AJM той си е друга бира, там разликите са доста повече.


Е не няма как да не се посмея - колега точно както другите които казваш, че са сигурни това което пишат и ти така :lol:

ASZ и ARL са със еднакви дюзи... 038 130 073 AL или 038 130 079 BX (първите са ако изкаш да си купиш дюзи без да даваш старите а вторите при връщане на старите). Ето толкоз от мен за нещо което може и да се обадиш до който си изкаш дилър за проверка.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот SACHO7803 » Вто 19 яну 2010 22:53


няма мотор 1.9....били са 1.9 като са излезли от магазина.сега са между 2--2.2литра.няма да отговоря защо--нека някой грамотен майстор обясни :wink: а турбини помпи и простотии са хоби за някои тунери.тъй че е смешно да гледаш трите буквички.някои ще кажат ....да ама арл-а е 150кс и мога го напрая с 200лв 200кс.-----------да ама ако е читав--я си представи че смениш турбина помпа и т.н.т.търси добър екземпляр а не.......буквички :lol:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот morfei1 » Вто 19 яну 2010 23:43


Е я си представи, че смениш същите неща и на слабата. И какво имаме накрая? ....един Голф в който са наляти много пари, вечно твой и невървящ :Mr Green Fun

150-ката поне ще къде каиша :Mr Green Fun


bdemona
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот bdemona » Сря 20 яну 2010 8:11


SACHO7803 написа:няма мотор 1.9....били са 1.9 като са излезли от магазина.сега са между 2--2.2литра.няма да отговоря защо--нека някой грамотен майстор обясни :wink: а турбини помпи и простотии са хоби за някои тунери.тъй че е смешно да гледаш трите буквички.някои ще кажат ....да ама арл-а е 150кс и мога го напрая с 200лв 200кс.-----------да ама ако е читав--я си представи че смениш турбина помпа и т.н.т.търси добър екземпляр а не.......буквички :lol:


Малко прекали :) че и 2.5 го изкара :Mr Green Fun

Първи ако щеш втори ремонтен комплект минава малко над 1900 кубика. От диаметър 79.5 до 81(това е на 2.0ТДИ) има си праиш основни ремонти колко щеш :077:


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот bai_ILIA » Сря 20 яну 2010 8:56


bdemona написа:
niki7878 написа:
Zinoto написа:От трите мотора ASZ е с най-голяма степен на сгъстяване и най-икономичен, предавателните числа му пасват идеално и са същите като на ARL. Доколкото съм запознат при ARL всички части и консумативи са по-скъпи и заради 19 конски сили просто не си струва, освен ако се чипва, защото отива на 185 коня някъде. За AJM не мога да кажа нищо освен, че е компромис отвсякъде, най-лаком и най-много се чупи от всички ТДИ.

Направо съм потресен от незнанието на някой колеги. Чудя се след като нямате идея изобщо за какво става въпрос защо си давате мнението и то с такава сигурност...
И за да не съм голословен ASZ и ARL са еднакви на 99%, като единствените разлики са във водната помпа и в инжекторите, колкото до AJM той си е друга бира, там разликите са доста повече.


Е не няма как да не се посмея - колега точно както другите които казваш, че са сигурни това което пишат и ти така :lol:

ASZ и ARL са със еднакви дюзи... 038 130 073 AL или 038 130 079 BX (първите са ако изкаш да си купиш дюзи без да даваш старите а вторите при връщане на старите). Ето толкоз от мен за нещо което може и да се обадиш до който си изкаш дилър за проверка.


Ми така де :) Колегата е казал на 99% и е уточнил водна помпа и дюзи :) С две думи е на 100% прав. Ти просто поясняваш за 1% малко повечко инфо, което е добре :lol:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Разлика в моторите AJM,ASZ,ARL

Мнениеот niks76 » Сря 20 яну 2010 21:23


а ли4но мое мнение е 4е наи слабия 116коня мотор е и наи идиотски устои4ив на неправилна експлоатация такъв поглед имам от практиката,не казвам 4е е наи хубав ,но е наи елементарен и дефектите които дава са доста иденти4ни:idea:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, Google [Bot] и 43 госта