Здравейте колеги, напоследък колата започна да губи леко мощност и да играят оборотите при празен ход (между 600 и 1000). Водих я на диагностика и казаха, че всичко е ОК само показанията от Ламда сондата „играят” а и майстора още преди да закачи компютъра каза, че чувал, че катализатора подрънквал и мирише леко на бензин. След това диагностиката потвърди диагнозата. Грешки не се натрупват никакви.
Въпроса ми е трябва ли да се сменя катализатора или да се слагам гърне/тръба. Съответно това ще повлияе ли на колата. Чувал съм че при някои коли ламда сондата е в катализатора или след него и не може да го махнеш а трябва да се смени с нов. Ако при мен се налага смяна каква е долу-горе цената и къде да търся катализатор?
Извинявам се ако въпроса е обсъждан, но не намерих теми за този мотор(имаше само за 1.8Т и дизели, но предполагам са различни).



Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
- IIvanov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 18 юни 2008 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Аз лично колега имах 2 катализатора,само че съм дизел...Махнах ги,сложих прави тръби и съм много доволен...Няма повече шум,нямам детонации и вибрации,всичко е 6
А ламбда сондата е много преди катализатора и няма проблем да го избушиш!След 100 000 км те спират да вършат своята работа и започват да пречат,защото се затлачват.Нови са много скъпи и не си струва.Ако си еколог и обичаш да си дребнав и да пазиш околната среда купи нов,ако не махай стария и си карай като пич! 


-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 17 мар 2009 21:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Колегите са прави,слагай тръба или резонатор,че за твоята кола цената за нов катализатор е от 700лв.-нагоре. А цялата изпускателна система открай-докрай е 2000лв.Повечето СМЕ с тръби или други гаражни изделия,ама парите...все не стигат.Но ако си еколог/което не лошо/-УСПЕХ.
- IIvanov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 18 юни 2008 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Правата тръба е безплатна за монтаж,а резонантното гърне ще ти струва около 50лв.Дори и да ти изкупят катализатора пак ще те накарат да плащаш! 

-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Моето лично мнение е, че за да работят правилно сондата(сондите) най-добре е да се монтира нов катализатор, но както вече е споменато е доста скъп. Като алтернативно решение за да се създадът необходимите условия за коректната и точна работа на сондата( сондите) и да бъдат спазени параметрите на изпускателната система на мястото на катализатора се монтира гърне със същите технически характеристики на оригиналният катализатор по каталог. Това ще гарантира безпроблемната работа на двигателя, датчиците и контролери свързани с изпускателната система, като същевремено се запази същият проход, съпротивление, сечение, обем, геометрия на изпускателната система заложена от завода производител.
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Мерси за отговорите.
Питането ми беше най-вече дали има опасност да се прецака нещо по двигателя или колата пак да не върви като хората. Защото като гледах темите за 1.8T се споменаваше, че там задължително трябва да се смени катализатора защото има сонда преди и след него(а при някои коли сондата е в самия катализатор), и ако само се махне колата продължава да не върви като хората и вдига разхода с над литър. Ако за моя двигател (ADR) няма такива проблеми и е само със сонда преди катализатора и няма да се вдигне разхода ще слагам гърне. Колата е на 180000 км. така че отдавна си е заминал, въпроса, е че вече почна и да пречи.
Питането ми беше най-вече дали има опасност да се прецака нещо по двигателя или колата пак да не върви като хората. Защото като гледах темите за 1.8T се споменаваше, че там задължително трябва да се смени катализатора защото има сонда преди и след него(а при някои коли сондата е в самия катализатор), и ако само се махне колата продължава да не върви като хората и вдига разхода с над литър. Ако за моя двигател (ADR) няма такива проблеми и е само със сонда преди катализатора и няма да се вдигне разхода ще слагам гърне. Колата е на 180000 км. така че отдавна си е заминал, въпроса, е че вече почна и да пречи.
- KGL
- Мнения: 800
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
ауспуси Лазаров написа:Моето лично мнение е, че за да работят правилно сондата(сондите) най-добре е да се монтира нов катализатор, но както вече е споменато е доста скъп. Като алтернативно решение за да се създадът необходимите условия за коректната и точна работа на сондата( сондите) и да бъдат спазени параметрите на изпускателната система на мястото на катализатора се монтира гърне със същите технически характеристики на оригиналният катализатор по каталог. Това ще гарантира безпроблемната работа на двигателя, датчиците и контролери свързани с изпускателната система, като същевремено се запази същият проход, съпротивление, сечение, обем, геометрия на изпускателната система заложена от завода производител.
Какво е твоето предложение в случая? Ако сметнеш, че е реклама, моля го пусни на лични. Аз съм със същия двигател, като колегата задал въпроса и също съм пред дилемата какво да сложа, след като махна катализатора.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
KGL написа:ауспуси Лазаров написа:Моето лично мнение е, че за да работят правилно сондата(сондите) най-добре е да се монтира нов катализатор, но както вече е споменато е доста скъп. Като алтернативно решение за да се създадът необходимите условия за коректната и точна работа на сондата( сондите) и да бъдат спазени параметрите на изпускателната система на мястото на катализатора се монтира гърне със същите технически характеристики на оригиналният катализатор по каталог. Това ще гарантира безпроблемната работа на двигателя, датчиците и контролери свързани с изпускателната система, като същевремено се запази същият проход, съпротивление, сечение, обем, геометрия на изпускателната система заложена от завода производител.
Какво е твоето предложение в случая? Ако сметнеш, че е реклама, моля го пусни на лични. Аз съм със същия двигател, като колегата задал въпроса и също съм пред дилемата какво да сложа, след като махна катализатора.
Колега има 4 вариянта за решаване на проблема, но ако решите заповядайте на място.
http://www.lazarov90.com/
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Никаде не съм попадал на официална информация за това след колко км. се сменя(махка) катализатора на дизелови мотори,но тези 100-150 хил. км. които се срещат из темата са малко пресилени.Това го казвам от личен опит!
На моя АФН го махнах на 200хил. по километраж (но не сам ги навъртял аз така,че може и повече да са),като питата имаше леко запушени дупчици,но свободно преминаваше въздух.
На мой познат на Б5.5 ПД на реални 190хил.(първи собственик) го махнахме и катализатора беше просто опушен без запушени дупчици на питата.
Така,че мисля около 300хил. спокойно може да изкара!
На моя АФН го махнах на 200хил. по километраж (но не сам ги навъртял аз така,че може и повече да са),като питата имаше леко запушени дупчици,но свободно преминаваше въздух.
На мой познат на Б5.5 ПД на реални 190хил.(първи собственик) го махнахме и катализатора беше просто опушен без запушени дупчици на питата.
Така,че мисля около 300хил. спокойно може да изкара!
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Съгласен съм. Никой не може да прогнозира точно на колко хил.км. катализатора е за смяна - дори и производителят. Има редица фактори, които определят неговата експлоатационна годност.
Вид на катализатора, устройство,функций, предназначение, топлинен режим, експлоатационен режим, горива, техническо състояние на ДВГ, механични повреди, вид капсуловка на каталитичният елемент към корпуса, завишаване вредни емисий, допуск загуби, състояние на останалите елементи на изпускателната ситема и т.н. Има доста неща на които е желателно да се обърне внимание и проследи тяхната хронология и състояние преди да се пристъпи към отстраняване на катализатора или подмяната му с нов.
Вид на катализатора, устройство,функций, предназначение, топлинен режим, експлоатационен режим, горива, техническо състояние на ДВГ, механични повреди, вид капсуловка на каталитичният елемент към корпуса, завишаване вредни емисий, допуск загуби, състояние на останалите елементи на изпускателната ситема и т.н. Има доста неща на които е желателно да се обърне внимание и проследи тяхната хронология и състояние преди да се пристъпи към отстраняване на катализатора или подмяната му с нов.
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
ауспуси Лазаров написа:Съгласен съм. Никой не може да прогнозира точно на колко хил.км. катализатора е за смяна - дори и производителят. Има редица фактори, които определят неговата експлоатационна годност.
Вид на катализатора, устройство,функций, предназначение, топлинен режим, експлоатационен режим, горива, техническо състояние на ДВГ, механични повреди, вид капсуловка на каталитичният елемент към корпуса, завишаване вредни емисий, допуск загуби, състояние на останалите елементи на изпускателната ситема и т.н. Има доста неща на които е желателно да се обърне внимание и проследи тяхната хронология и състояние преди да се пристъпи към отстраняване на катализатора или подмяната му с нов.
A как да разберем със сигурност дали е замонал катализатора?аз съм с 1.8Т.

-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
Катализатора е вид консуматив. При изработката му са заложени допуск загуби ( както вече споменах), т.е. за бензинови 25-28% , за дизели 18-22% от общият сумарен проход при който се гарантира неговата безпроблемна и ефикасна работа. След премиванането на тази граница влиза в екстремен температурен режим заради тенденциозно увеличаващото се съпротивление ( същото количество газове преминават през стотици работни клетки по-малко). Каталитичният елемент започва да се запушва прогресивно, разгражда, топи или разрушава. Тогава се появява мирис на развалени яйца ( сяра) от ауспуха. Други симптоми на дефектирал катализатор са завишен разход гориво, нарушаване динамиката на автомобила. При нарушаване целостта на каталитичният елемент или пробив в капсуловката, катализатора става променлива величина в системата и сондата особено ако е непосредствено пред него, на него или на разстояние по-малко 250 до 400 мм. от челото на каталитичният елемент, няма const( база)- не може да се оформи зона с устойчивост на газовият поток за коректна работа. Параметрите на катализатора постоянно се променят в зависимост от положението и състоянието на каталитичният елемент или остатъците от него. В подобни случай, не рядко се наблюдава " играене" на обороти и на устойчива работа на ДВГ. Възможно е на моменти, автомобила "ту да се отпуши", "ту да се запуши" в процес на експлоатация. При автомобили над 180 - 200 хил. км. процента на работещ и изправен катализатор е 1 на 100 и по-малко. Образно казано през него са преминали и е обработил тонове гориво и няма какво да се желае повече. Ефективно е свършил една от дейностите за които е предназначен, като всеки един консуматив.
Дано съм бил полезен.
Дано съм бил полезен.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна/махане на катализатор B5, 1.8 ADR?
ауспуси Лазаров написа:Моето лично мнение е, че за да работят правилно сондата(сондите) най-добре е да се монтира нов катализатор, но както вече е споменато е доста скъп. Като алтернативно решение за да се създадът необходимите условия за коректната и точна работа на сондата( сондите) и да бъдат спазени параметрите на изпускателната система на мястото на катализатора се монтира гърне със същите технически характеристики на оригиналният катализатор по каталог. Това ще гарантира безпроблемната работа на двигателя, датчиците и контролери свързани с изпускателната система, като същевремено се запази същият проход, съпротивление, сечение, обем, геометрия на изпускателната система заложена от завода производител.
Лазаров, какво и дреме на ламбда-сондата какви кюнци ще сложиш на два метра след нея? Не е ли малко пресилена твойта работа? Тарамбуките си знаят - режат скъпото метал и го сейфват, слагат ти една обикновена ТАРБА и си ОК . Така кара цела България. Аре стига с тия "оригиналните технически характеристики на оригиналния катализатор,геометрия, обем" - май ни фана за каракуди,а!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта