Какво се случва с газта в бутилката вследствие на студа?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Чет 26 яну 2006 16:54


CellNet ™ написа:Сигурни ли сме в това дето зареждаме, че има повече Пропан :dontknow:


Количеството е в проценти и с определен толеранс -> достатъчен да го усетиш по това как върви колата. Случвало ми се е даже на една и съща колонка сутринта да заредя и колата да лети, следобяд да заредя и все едно съм на ръчна :shock




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 26 яну 2006 17:00


CellNet ™ написа:Сигурни ли сме в това дето зареждаме, че има повече Пропан :dontknow:


Този въпрос би трябвало да го отправиш към агенцията за метрология и стандартизация.
Ама току що говорих с един колега, работил в сферата на бензинджиите и каза, че не е определено с закон съотношението на пропана и бутана.
Но по газстанциите със сигурност бутат повече бутан защото е по-ефтин!!!
Иначе колегата каза че е около 10% пропан на 90% бутан за през лятото.
за през зимата уж е 40 на 60 ама дали е толкоз.........


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пет 27 яну 2006 10:11


като изключиме предложенията за полет в орбита другото си е истина.

Бутилките за битово потребление се пълнят на КИЛОГРАМ !
1кг.пропан-бутан е почти 2литра.
От което следва:Ако битовата бутилка е напълнена на колонка то е наблъскана с голямо количество газ,който прави голямо налягане и редуцир винтила не може да пусне газ защото е за по-ниско налягане.
Ако бутилката се загрее се получават изпарения, които минават,но това е крайно ОПАСНО!
Скоро в Перник от такова нещо едни разбирачи си разшириха апартамента./близо до Даскала мисля,че е видял/
На бутилката в колата нищо и няма.Външната температура трябва да падне мноооого надолу за да замръзне газта.


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пет 27 яну 2006 10:22


както е в момента :wink:


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 27 яну 2006 10:31


lilo_stich написа:както е в момента :wink:

....в Чукотка ... близо минус 50 :shock


ivo-ujasa
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 21 яну 2006 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот ivo-ujasa » Пет 27 яну 2006 21:39


Просто разликата е в това, че бутилките за битовата газ изп. газовата фаза, а на колите-течната. А за подгряването на битовите е логично- колкото е по-топло, толкова по-лесно се изпарява газта.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 27 яну 2006 22:17


ivo-ujasa написа:Просто разликата е в това, че бутилките за битовата газ изп. газовата фаза, а на колите-течната. А за подгряването на битовите е логично- колкото е по-топло, толкова по-лесно се изпарява газта.

Колегата наистина е прав.При автомобилите газта през зимата достига в изпарителя в течна фаза, там ае редуцира налягането и се подгрява за да стане в газообразна фаза.
Ето затова през зимата е добре да се пали и загрява на бензи и след това да се премине на газ. Ако това не се прави се получава преобогатена горивна смес.
От друга страна бутилката в автомобила постоянно се клати и това също спомага за изпаряването на газта.


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega » Пет 27 яну 2006 22:59


... Паля на бензин карам 7-10 мин. и минавам на ГАЗ. От там само ръчка и това е :)) Няма проблеми ;) :idea:


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Re: Re ...

Мнениеот Iavor » Съб 28 яну 2006 10:22


Mega написа:... Паля на бензин карам 7-10 мин. и минавам на ГАЗ. От там само ръчка и това е :)) Няма проблеми ;) :idea:

А видя ли заглавието на темата?


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Нед 29 яну 2006 14:35


а аз защо си мисля че БИТОВАТА и АВТО газ е една и съща ... :stll think:
поне така съм виждал на Горубляне дето пълнят битовите ... да не говорим че се и топля на такава газ


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 29 яну 2006 15:48


alexx написа:а аз защо си мисля че БИТОВАТА и АВТО газ е една и съща ... :stll think:
поне така съм виждал на Горубляне дето пълнят битовите ... да не говорим че се и топля на такава газ

Ами колега аз не виждам някой да е писал, че е различна газта за автомобилите и битовата.
Просто е различин начина на подаване на горивот "газ"
Пак казвам: при автомобилите газта отива и влиза в редуктора в течна фаза. А при бутилките влиза в вентил-редуктора под формата на газ - когато бутилката е в правилно положение(изправена с дюзата нагоре)
Един приятел скоро сподели с мене, че е слагал легнала бутилката с пропан бутана, и вика аз се шашнах от пламъка на котлона.
А то какво става. Газта влиза в маркуча в течна фаза и там се изпарява при което налягането в маркуча става много голямо.Така може и да стане голяма беля.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Какво се случва с газта в бутилката вследствие на студа?

Мнениеот vladtod® » Съб 23 яну 2010 10:32


Да не пускам тема сходна с тази,да попитам имате ли проблем със газта.Мисля ,че ми замръзва газта някъде по тръбите,защото гасне и след известно време тръгва .На едно аверче същото се случва.В момента е -12,-13 градуса във Варна.Нямам запушвания ,защото всичко проверих преди два дена.Някой нещо?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Какво се случва с газта в бутилката вследствие на студа?

Мнениеот The_Machine » Съб 23 яну 2010 11:34


Напълни догоре бутилката и виж как ще е...
Проблемът по-скоро е друг - за да се компенсира налягането в бутилката с намаляването й, най-горния слой на повърхността на течната фаза в бутилката се изпарява и газовата отгоре уравновесява налягането. Е, при ниски температури изпарението е минимално, та оттам и проблема - налягането в бутилката спада...


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Какво се случва с газта в бутилката вследствие на студа?

Мнениеот vladtod® » Съб 23 яну 2010 12:31


Бях с 30 лт.вчера допълних до 50 и пак направи момера ,но за малко и веднага запали.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Какво се случва с газта в бутилката вследствие на студа?

Мнениеот velinsl » Съб 23 яну 2010 21:17


Lawyer написа:... Обаче наскоро разбрах, че газта излиза втечнена на -50 градуса


-70 градуса е най-точния отговор.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта