Проблем с парно

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 1:26


Здравейте, колеги.
От известно време имам следният проблем - парното ми почти липсва.
До преди да стане такъв кучи студ навън що годе се издържаше, но вече е нетърпимо и за това ви моля за съвет.
Колата пали без никакви проблеми рано сутрин при - 15, -20 и загрява сравнително бързо - за 10тина минути каране достига 90 градуса. Смених термостат преди 2 месеца, понеже междуградско падаше до 70 градуса и надолу, само градко загряваше до 90. След смяната на термостата уж всичко е в ред, загрява без проблем и стрелката залепва на 90 градуса беа да мръдне, но уви.. парно почти няма.
Имате ли идея какъв може да е проблема ? Няколко човека ми намекнаха, че може все пак уж "новият" термостат да не отваря и затваря като хората и въпреки, че дачикът показва 90 градуса, проблемът да идва от там. Което би било проблем не само защото нямам парно ами и защото е вредно за двигателя..
Интересното е, че миналата зима карах със старият термостат и въпреки, че загряваше по-бавно парното беше значително по-добро.
Въздуховодите ми не са запушени, духа силно ще ме отвее, но уви.. само студено.

Може би казанчето ми е за смяна ?

Ще съм ви безкрайно благодарен ако ми дадете някакъв съвет. :roll:




Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с парно

Мнениеот PuShE_ » Вто 26 яну 2010 8:22


да си забелязал да духа дунапрен от духалките,ако да се е скъсал дунапрена на клапите и не регулира топло студено,може да не можеш и да контролираш каде да духа,другото е запушено радияторче на парното,и двете е голям х*й да се праят,особено зима ако нямаш топъл гараж...


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 11:43


Да, забелязал съм, че понякога излизат малки парченца дунапрен от духалките.. Ако в това е проблема какво е лечението ? Отхвърляш пролема да е в термостата?


Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Проблем с парно

Мнениеот vaso18 » Вто 26 яну 2010 11:47


колега по вероятно е да е радиаторчето на парното,за смяня трябва да свалиш таблото след това металната греда и след това цялото парно и там вече да извадиш радиаторчето и да го смениш
ПС за какво поло става въпрос
и все пак виж с търсачката search.php?keywords=%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE&terms=all&author=&fid[]=7&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 12:16


Колега, прочетох много теми свързани с проблемно парно, но все пак реших да пиша за да чуя и вашето мнение..
Надявах се да не е радиаторче, понеже не ми се иска да свалям таблото.. малко или много ще се разтрака след това, но явно няма друго решение..
Каква е цената на въпросното радиаторче ново, старо и колко еванетуално е нормално да ми вземат за смяна, труд и тн. Ще я закарам в някой сервиз като остане време, понеже не се наемам да го сменям сам, не съм от най-сръчните. :)
Хубавото е, че ако проблема е в радиатора, значи термостата си работи добре и двигателя достига оптимална температура в деиствителност и датчика не ме лъже.

Живи и здрави и карайте внимателно в тоя студ. :beer


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с парно

Мнениеот PuShE_ » Вто 26 яну 2010 13:55


ако термостата не е добре положенията са 2-или не загравя като е в движение или прегрявя...1-во провери клапите,ако нямат дунапрен по тях-това ти е проблема,желателно но не задължително е и смяна на радияторчето(в зависимост от финансите) за да не стане след няколко месеца пак да сваляш табло заради пробито радияторче,полото какъв модел е за да кажат по-запознатите как се сваля радияторчето и клапите


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 14:02


Благодаря колега.
Полото е 6N 1.3 ADX моноинжекция.
Значи отхвърлям термостата като проблем категорично - загрява сравнително бързо и не е прегрявала никога.
Ще се сменя радиаторче май. А дунапрена се подменя с нов предполагам ?


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с парно

Мнениеот anonimko » Вто 26 яну 2010 14:43


Радиаторче незнам но облепяне на клапите е сигурно а да се извади парното цялото табло навън.Облепянето става по различен начин-ламарина на дупките на клапите аз на моито му лепнах фибран 2мм и сега е африка в половера.


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 14:53


Е то като ще свалям таблото ще оправя всичко - клапите и смяна на радиатор, няма да отбивам номера.
Ориентировачна цена за радиато някой да каже ? :) Н Чувал съм, че и от голф стават..

Намерих една оферта, според вас реална ли е ?:
http://www.avtosklad.bg/details-15021/% ... 94-99.html

И нужно ли е да се източва/подменя антифирза при операцията?


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с парно

Мнениеот PuShE_ » Вто 26 яну 2010 16:09


цената ми се струва добра,не ми се е налагало още да сменям но най-добре преди да купуваш отиди до някой по-голям сервиз да ти кажат от кой са най-доволни,аз поне така правя,питам във 2-3 сервиза за марка и сменям,рядко купувам само от препоръка на търговеца,за антнифриза зависи кога си го сменял за последно и в какво състояние е,моя го карах 3 години преди да го сменя,но като сменях термостат направих цялостна промивка на охладителната система и за по-сигурно смених и него :да:


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 17:40


Имам колата от 1 година и съм сменял антифриз и термостат 1 път.
Сега преди да почне зимата долях малко концентрат да го подсиля и нямам никакви проблеми.
Въпросът ми беше дали самата смяна на радиатора изисква източване и смяна на антифриза, но явно не е задължително :)
Ами като остане малко свободно време ще действам. :да:


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с парно

Мнениеот PuShE_ » Вто 26 яну 2010 20:08


струва ми се няма смисъл,ако е бистър и няма утайка карай с него,относно източването не е необходимо,като отвиеш маркучетата ги запуши с някаква тапа и нямаш грижи,като смениш радияторчето обаче преди да го вържиш към системата го напълни до горе с антифриз-вероятноста да остане въздух в него при обезвъздушаването после е минимална :да:


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно

Мнениеот noretreat » Вто 26 яну 2010 20:25


:обичам ви


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 829
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с парно

Мнениеот 4i4o-dido » Чет 11 фев 2010 15:27


Не се налага източване на системата-радиаторчето е сравнително високо.Че ще изтече малко нормално е.За смяна на радиаторчето се сваля арматурното табло.Не е сложно но си е врътня.А има и болтове откъм двигателния сектор/за радиаторчето/.А най-доброто е VALEO но е доста по-скъпо.Аз мойто го отворих и с броня на жило/защото е гъвкаво/отпушик тръбичките.Заслужава си труда за хубаво парно!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парно

Мнениеот zfa159 » Съб 13 фев 2010 16:26


Средната цена на радиаторчето е такава,около 30-тина лв за китайче.Не са лоши,но са далеч от оригиналното.Дъвкано е много по въпроса.
Принципно като труд цената за падане на таблото е около 80-100лв (зависи къде).Аз примерно взимам по 80 з акола без климатик и 100 за кола с климатик понеже аз задължително свалям и климатични радиатор и си го чистя и него понеже се събира мизерия там.Тази цена включва разбира се ремонт на клапите ако трябва и т.н. При пипането на климатика отиват още около 30-тина лв за ново масло и доливане на фреон ако липсва + едни 4 О-пръстена за снадката,коятос е разглобява за да се измъкне целия кожух.
Принципно на тези им е слабост водната помпа,обаче ти казваш,че си загравя добре и че няма проблеми със загряването така че по-скоро си говорим за задръстен радиатор или за издухали клапи.това,което ме очуди беше,че и при поло 2004-та година клапите са метални с дупки и дунапрен....пък при Пасат явно са се осъзнали по-рано и още 99-та минават на изцяло пластмасова клапа,която си е масивна и няма как дори да и падне дунапрена да не си изпълнява функцията като хората. Другите са метални с големи отвори (за да са по-леки и да се лепят 2-те страни на дунапрена)и отвън са облепени с дунапрен,който след години заминава. Подменя се с алуминиево фолио или отново дунапрен и става вечно :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта