Новият VW Touareg дебютира с ново хибридно задвижване. Първи официални снимки.
Volkswagen вдигна завесите от втората генерация на Touareg. Той е малко по-дълъг от предшественика си, но за сметка на това е около 200 кг по-лек и ще бъде офертиран от самото начало с хибридно задвижване.
Немският SUV, който дели платформа с бъдещият Porsche Cayenne ще дебютира в Женева на 2-ри март, като продажбите ще стартират през април.
На пръв поглед, Touareg изглежда така сякаш е запазил формите на сегашната генерация, но дизайнерите са рестилизирали екстериора в стил, вдъхновен от новите модели, като Polo, Golf VI и NCC. При по-задълбочен поглед се забелязва, че има нови елементи навсякъде, като най-сериозните промени се виждат в профила и задната част.

Интериорът също е в стил „новите VW”, като в него са вградени паркинг спирачка активираща се чрез бутон и както твърдят немците – най-големият панорамен покрив от всички SUV-та.
От компанията споделят, че новият модел е с по-добре разпределено вътрешно пространство, което на практика го прави по-просторен, особено отзад. Опционално, задните седалки могат да бъдат сгънати с натискането на бутон и при тази ситуация, капацитетът на багажника нараства до сериозните 1642 литра.
При своят пазарен дебют, новият Touareg ще бъде на разположение с 3 двигателя от които два турбодизела и един бензиново-електрически хибрид. Всичките те ще са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия.
Базовата версия ще бъде предлагана с 3.0-литров V6 TDI с мощност от 240 к.с. и 550 Нм въртящ момент. Нека това не ви заблуждава, защото според производителят средният разход на гориво ще бъде 7.4 литра на 100 км и вредните емисии ще се придържат в границата от 195 г/км. Следващият в линията е 4.2-литровият V8 TDI с 335 к.с. и масивните 800 Нм. Въпреки това, от него се очаква да харчи скромните за тези параметри 9.1 литра (комбиниран цикъл).
Най-интересното предложение в гамата е новият хибриден модел, който свързва 3.3-литров TSI V6 с мощност 333 к.с. и 360 НМ с електромотор (46 к.с.). Комбинираната мощност е 379 к.с., докато въртящият момент нараства до 580 Нм.
Touareg Hybrid може да се задвижва само от електромотора до 50 км/ч. Ако имате желание бързо да достигнете 100 км/ч, това не би отнело повече от 6.5 секунди. Средният разход на гориво е посочен да бъде 8.2 литра на 100 км.

Стандартно клиентите ще получат 4Motion (система за задвижване на 4-те колела). С натискатено на бутон, специалната „Off-road driving programme” активира асистент за спускане на склонове, програмира автоматично моментите на превключване на скорстите и настройва ABS, EDS и ASR в „офроуд режим”.
Опционално, вместо Torsen диференциал, V6 TDI може да бъде поръчан с „Terrain Tech Packet”, който е с оптимизирани офроуд настройки. Неговата „катереща способност” достига 45 градуса (сравнено с 31 градуса при варианта с Torsen).
Както и предходната генерация на Touareg, новата получава бутон с който водачът може да настрои SUV-то за специфични пътни условия:
On-road
Off-Road
Low (като Off-Road, но с по-висока смяна на предавките)
Addition of centre differential lock
Addition of rear differential lock
Още детайли ще бъдат публикувани на премиерата в Женева след броени седмици. Дотогава вижте официалните снимки и видеото, където Touareg се „забавлява” в пустинята.