питане за климатроник пасат б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Fendt
Мнения: 137
Регистриран на: Нед 17 май 2009 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

питане за климатроник пасат б3

Мнениеот Fendt » Пет 29 яну 2010 19:04


колеги я кажете на пасат б3 които няма климатик може ли да се сложи климатроник направо със оправлението дето е като сд на вф орегинално и колко пари излиза г/д това удоволствие




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: питане за климатроник пасат б3

Мнениеот zfa159 » Съб 30 яну 2010 21:43


Всичко може,пари да имаш :lol:
Принципно проблем е намирането на всички части понеже по моргите се отнасят много грубо със подобни части и им разказват играта от неправилно съхранение.Вариант е колега от форума,който продава цял климатроник да се вземе и да се ползва.
Принципно монтажа се състои от две неща - вътре се слага кутията от климатроника (вакуумни и електрически клапи и още един радиатор,който е за фреона...от твоята кутия може да се ползва само радиаторчето за парното 8) ).Дефакто всичко,което ти е на тема "парно" под таблото се сменя понеже нямат нищо общо двете кутии.
Рзбира се това води след себе си премахването на някои екстри като дълбоката жабка (става доста плитка),дълбоката ниша под жабката и т.н. (и тя става плитка).
Иначе всичко си е същото на външен вид.
След това напред - слага се компресора със стойката за към двигателя,монтират се тръбите,радиатора,слагат се две перки вместо една,ако трябва се сменя водния радиатор с по-големия (зависи с кой си и какъв ти е двигателя).Също така се слагат разнии вакууми и тръбички и глупости,някой и друг датчик и така :)
Важно е да отбележа,че при климатрони в интериора на колата има две разлики - централната конзола около радиото има още един отвор,който е за датчика за вътрешната температура - той може да се изнесе нанякъде ама заводски там си седи и конзолите са различни.Също така решетката за преден ляв говорител на таблото има един отвор в повече,където седи датчика за слънчевата светлина.
Иначе си взимаш цялото електро от колата донор и си го плясваш при теб и няма грижи...2-3 релета,няколко по-юнашки снопове и си готов :)
Като цени на чарковете - може да си ги спазариш за около 300лв ама може и повече да ти искат.
За монтажа - относително е понеже какво ще изкочи като заочне да се кичи системата.В смисъл такъв,че идеалния случай е всичко да си заработи,отникъде да не тече фреон и т.н. ама това почти никога не се случва.
Принципно като работа за монтажа на всичко,тестване на системата,нови О-пръстени на всички снадки и зареждане с оцветител,масло и фреон за Пасат В3 взимам около 300-350лв.
Иначе можеш да влезеш в много сериозни разходи ако системата си я вземеш с проблеми,а именно :
-изпускащи от пресовките маркучи - средна цена на маркуч - 40/60лв
-изпускащ компресор - ремонта е смяна на едни гарнитури и един осве оплътнител - това струва около 140-150лв за компресора ама според типа му.
-изпускащ преден радиатор - много по-добре е да се смени отколкото да се заварява понеже 99% ще е изгнил за да тече.
-изпускащ вътрешен радиатор - на мен ми обадиха 1030лв за нов като се спука моя...и не можеше да се ремонтира :(
И т.н. и т.н.
Така че по-добре е да си вземеш климатроника готов и по възможност допоследно работил на колата...а не от морга.
Иначе да,няма проблем,прави се и то успешно :)


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: питане за климатроник пасат б3

Мнениеот Dpop » Пон 01 фев 2010 16:06


Всичко се прави колега.
Наистина е важно да си осигуриш всичко окомплектовано от автомобил като твоя, защото в противен случай ще си създадеш главоболия в допълнително търсене и напасване.
Аз направих тази операция в края на лятото(но за мотаж на климатик, разлика почти няма), като си намерих необходимото от човек във форума, но отидох да го взема с човек, който знаеше какво трябва да има и за да не пропусна да взема нещо. Независимо, че беше демонтиран и престоял в някакво мазе около 9-10 месеца след като го монтирахме си сработи.
Климатичната система, монтажа, надуването с тестването за херметичност и зареждането с фреон ми излезе малко под 700 лева.


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: питане за климатроник пасат б3

Мнениеот DIY4ever » Чет 04 фев 2010 0:04


Може колега, и аз си монтирах на пасата климатик на времето.
Имай предвид че работата никак не е малко обаче!
Особено ако не си имал донор от който да вземеш всичко - по морги ще намериш основните агрегати, но има разнообразни дреболии дето ще се наложи да се приспособяват и т.н.
Аз бих гласувал за обикновен климатик - по-прост е.
Риска наистина идва оттова че може да купиш скапани части. И лошото е че монтажа отнема време и когато разбереш че нещо не бачка е късно да го върнеш.
Тествай всичко закупено под налягане, поне с бояджийски компресор и връщай изпускащото.
Компресора трябва да се върти мазно, без задирания, от него да излиза чисто масло. Пробвай му електромагнита.
За предпочитане да се купи всичко от кола която скоро е разглобена - ако компресора се е въргалял с месеци по моргите под открито небе, може да е загнил.
Филтър дехидратор задължително нов, освен ако знаеш че е свален от херметична система и веднага е бил затапен.
Всички части да се продухат идеално - не бива да има боклуци и вода.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, pe6o__ и 86 госта