Въпрос за компресия
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Въпрос за компресия
....
Последна промяна от stefan_gb1 на Нед 06 мар 2011 15:24, променено общо 2 пъти.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Занижена компресия
Кво да ти кажа.....не е добре работата,то от Италия малко трудно се намира свясна кола на тези години.Карай докато "роди" и после я прави.stefan_gb1 написа:Здарвеите, от скоро съм горд собственика на В4 1.8 ABS 90к. 1993г. Колата е внос от италия и съм втори собственик а първия е била 49 набор жена. На вънщен вид колата е неуписуемо запазена,салона също,като и двигателя на вънщен вид.Съдя по ред признаци, дори и смазката си личи на много места още,километраж 120 хиляди.По време на облувжането забелязах масло в котията на въздущния филтър и и след време реших да установя причината. Двата отдушника са проверени и няма задръствяния, от щеката не духа изобщо и на студен и на топъл двигател.Но от капачката на капака на клапаните при отваряне хвъля мало на два метра въпреки защитната ламаринка.Mалото е налях е 10W40 и със смяната забелязах че двигателя стана по шумен.Зумери не се включват и двигателя пали от раз и на -20 ,работи стабилно без детонации и долу горе колата върви, но ме притеснява изхвърлянето на маслото и си помислих че е гарнитура /компресия към маслена магистрала/и от там да идва този проблем.Немисля че е блокирал клапана на маслената помпа би трябвало да избива от делко симерини ,щека,от гарнитърите на картера и ред други места. Затова реших да измеря компресията и ето данните на студен мотор 1цилиндър 11,8; 2 цилиндър 11.7; 3 цилиндър 8,5; 4цилиндър 12,8. След дългото въртене на двигателя и след като качи масло компресията се измени и стана с атмосфера в плюс на всички цилинди.Свещите на 1 и 4 цилиндър са добре а на 2 и 3 са на богата смес или на смес с масло.....но въпреки това за около 3000 кл. не забелязвам да го изгаря. Наложи се и смяна на тампона на моното и в този процес забелязах в смукателния колектор има доста клеи в буквалния смисъл на думата и явно е причинен от засмукването на масло..... Възможно ли е да има голямо количество нагар върху клапаните и да бърка до такава степен газоразпределението и от там да идва тези разлики в компресията.Съмнява ме че колата е карана без да се сменя маслото в Италия но немога да бъда сигорен в това.Но все пак мисля че ще бъка работата на клапаните ,сигорно и на повдигачите ако е карана с старо масло което е станало на клеи.Моля за вашето мнение и благодаря предварително.
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
- Автомобил: VW Multivan T5
- Двигател: AXE 2005
- Местоположение: София
Re: Занижена компресия
Колега, много и се вталясваш на твойта кола.....
Един приятел преди две години и половина си купи Пасат със същия мотор. Ходихме с него на сервиз да измерят компресията....и хем я мерихме на топло и доколкото си спомням стойностите бяха по-малки от твоите
, но на единия цилиндър бяха наистина малки. Но и до ден днешен пича си бръцка Пасатора и няма абсолюгно никакъв проблем
. Успех.....и не обръщай толкова внимание.



-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Занижена компресия
.....
Последна промяна от stefan_gb1 на Нед 06 мар 2011 15:24, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Занижена компресия
Колега, преди няколко месеца правих основен ремонт на БМВ - същата работа - на петте цилиндъра 8, на шестия - 3. Освен, че му бяха заминали лагерите и сегментите - счупени две пружини на въпросния шести и оттам проблем. Погледнете да не би от това да е, друг вариант е да се е счупил повдигач - държи постоянно отворен клапана.
- embi4a
- Мнения: 695
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Занижена компресия
На мене градски ми беше паднала компресията от лош бензин. Дотолкова че не можех да запаля ако температурата не беше над 15 градуса. А като запали работеше като вартбург. В чудо се видях докато разбера от какво става така. След като взех мерки за хубаво гориво колата се промени изцяло. Но може и от повдигач да е. Като се прецака и държи клапана отворен. Успех с търсенето на проблема. Но си мисля, че ако е от гарнитура-както ти подозираш ще ти вкарва масло в разширителния съд или поне ще ти бълбука в казанчето на загрял двигател.
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Занижена компресия
Колега Петров мисля че маслен повдигач неможе да се счупи освен да е износен или да е клеясал отвора за маслото,но чувам че работят добре дори и на студен мотор също двигателя работи стабилно без детонации и прекъсвания.....
Градски embi4a от бензин не пада компресия а за гарнитурата подчертах /компресия към маслен отвор"магистрала" на блока/ но би трбвало да се отрази поне леко като духане през щеката но уви няма .....
Маи вече клоня към следното:блокирал реголиращ клапан за маслото и от там голямо налягане и маслото достига до всмукателния колектор и от там нагар и клеи по всмукателните клапани.
Втория вариянт е да е наляно по голямо количество масло от необходимото в миналото и от там да го е набило в смукателния тракт.
И третото ако е карана с старо масло клеи навсякуде а може би и спечен сегмент.
В краина сметка днес ще меря налягането на маслото и ще подам сг.въздох да видим ще излезе ли от тези проби нещо
Градски embi4a от бензин не пада компресия а за гарнитурата подчертах /компресия към маслен отвор"магистрала" на блока/ но би трбвало да се отрази поне леко като духане през щеката но уви няма .....
Маи вече клоня към следното:блокирал реголиращ клапан за маслото и от там голямо налягане и маслото достига до всмукателния колектор и от там нагар и клеи по всмукателните клапани.
Втория вариянт е да е наляно по голямо количество масло от необходимото в миналото и от там да го е набило в смукателния тракт.
И третото ако е карана с старо масло клеи навсякуде а може би и спечен сегмент.
В краина сметка днес ще меря налягането на маслото и ще подам сг.въздох да видим ще излезе ли от тези проби нещо

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Занижена компресия
такава разлика в компресията може да се получи при необходимост за напасване на клапаните, поне лично го видях на кола дето се съмнявахме за счупен сегмент!Още повече ако наистина я е карала някаква баба, едва ли тази кола е видяла повече от 2000-2500оборота и нагара по клапаните е неизбежен. Като я надуеш със сгъстен въздух ще си покаже откъде изпуска. Това с маслото е странно, измери му налягането за начало 

-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 17:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Занижена компресия
Колега за драстична разлика в компресията на един от цилиндрите е изгорял клапан . А относно маслото в кутият на въздушния филтър извади маркуча на картерната винтилация , почисти , явно има мизерии и маслото излиза на капки , а не на пара .Ако не се оправи го остави свободно да си излизат в атмосферата .
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 01 фев 2010 11:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: drqnovo
Re: Занижена компресия
имам 110 коня AFN преди да го купя говорих с едно приятелче монтьор,беше ми споменал да погледна кужуха на въздушния филтър, да няма масло,този проблем идвал от турбото
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Занижена компресия
любо аргона написа:...,този проблем идвал от турбото


Кое да погледне първо?



Мислете малко, де хорааа...

-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Занижена компресия
radotom написа:любо аргона написа:...,този проблем идвал от турбото
![]()
Любо, бате, моноинжекцийката на колегата ще е с поне 2 турбини и няколко компресора!
Кое да погледне първо?![]()
![]()
![]()
Мислете малко, де хорааа...![]()
Не беше лошо да има турбо


И така по темата ... има развитие и то е че реших да измеря компресията на заграл двигател 90гр. и резултатите бяха очудващи /около 11,8/ на всички цилиндри и това ме хвърли тъч .... просто няма логика като направим съпоставка с измерването от оня ден


Не успях да взема манометъра и да измеря налягането в маслената система

-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Занижена компресия
Пак се занимавах с отчитане на компресията и ситигнах до следния извод : компресията се достига /примерно до 11,7/ но за различно време тоест при мен 4-ти цилиндър достига тези стоиности за 4 секунди а на другите цилиндри е нужно 5,6 секунди за достигане на тези стоиности и дефакто краината стоиност не е 100% показател за добра компресия .... също трябва да пренебрегнем факта че при измерването нямаме напълно еднакво движение на коляновия вал. Греща ли в преценката си как мислите, или направо да свалям главата и да пасвам клапани поради неравномерната степен на сгъстяване 

Последна промяна от stefan_gb1 на Нед 07 фев 2010 20:03, променено общо 1 път.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Занижена компресия
stefan_gb1 написа: или направо да свалям главата и да пасвам клапани поради неравномерната степен на сгъстяване



-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Занижена компресия
Теодор написа:stefan_gb1 написа: или направо да свалям главата и да пасвам клапани поради неравномерната степен на сгъстяванеКолега въпреки че като ти чета постовете знам че най-вероятно няма да ме послушаш
най-искренно ти препоръчвам да не пипаш нищо а най-малко да сваляш главата
Само сменяй редовно маслото и този двигател ще ти служи още дълги години
Напротив, внимателно преценявам всички съвети и искам да стигна до правилния извод

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MapTo_D и 71 госта