Въпрос за утечка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Въпрос за утечка

Мнениеот stefan4o » Съб 30 яну 2010 0:01


Значи историята е следната. Преди няколко седмици си монтирах централно заключване с дист.управление от тези китайските. Работи идеално, нямам забележки. Но тези дни понеже бях малко в болнични и оставих колата два дни без да я паля изобщо. Вчера сутринта се качвам да отида да свърша няколко задачки и... още на първата проба изгаснаха лампите на таблото и часовникът се занули. Викам брей тоз акумулатор що така е паднал, само два дни са това. После правихме опити да запалим колата с бутане и с дърпане, още на първото май успях да я задавя порядъчно и след това вече опитите ни бяха напразни. Прибрах си я отново в гаража и реших да заредя акумулатора. Отворих да видя клетките как са - на две от тях електролитът беше спаднал под нивото на елементите, съответно долях дестилирана вода, включих зарядното и с махнати всички тапички от клетките го оставих да се зареди цяла нощ.
На сутринта отидох в гаража изключих зарядното и оправих клемите и... колата върти като луда, ама нещо не й достига да запали... искра. Махнах свещите и видях, че всичките бяха доста мокри от бензина, забърсах ги, монтирах ги обратно и пак въртене... пак греда. Последва повторно вадене на свещите и се оказа, че три от тях бяха пак мокри, отново забърсване и пак въртене. Пак нищо... Нямам спомен дали ги вадих трети път да ги бърша, понеже бях доста ядосан и изнервен. Обадих се на колегата zfa (адаш, голеМ си)да потърся съвет. Последва въртене на стартер с извадени 4 свещи, педал на газта до дъно и междинно положение на газ/бензин (с карбуратор съм), за да изхвърли останалия в карба бензин и той да се изпари. Междувременно се качих за малко вкъщи, след около 30 минути пак бях при колата и въртях, този път на положение газ. След около 6-7 опита успях да я запаля на газ и работеше учудващо добре - както преди равномерен ПХ и добри обороти. Дотук всичко е добре, но:
1. Установихме с помощта на продавач на акумулатори, че колата ми има прекалено голяма утечка
2. Генераторът ми е изправен - около 14 волта, при пуснати фарове 13.9В замерени с мултицет на клемите на акумулатора.
3. С някакъв уред, който симулира натоварване (стартер) момчето ми тества и акумулатора (под товар няколко секунди стойността беше в рамките на 9.6-9.8 волта на клемите. Според него е изправен.
Започнах да търся утечката, оказа се, че радиото (с марка Crown) "дърпа" 0.05А, когато е включено към захр. на колата. Централното дърпа цели 0.07А, което е много, според същите продавачи на акумулатори. Допустимото било 0.05А максимум, за да ти заверят гаранцията с идеята, че акумулаторът няма да се прецака от утечката. Преди малко говорих с приятел, той сподели, че неговия плеър Alpine от висок клас дърпал пък 0.3А, когато не работи. Тази цифра доста ме стресна, но той потвърди с други двама, които и аз лично познавам, че със същата марка и те имат подобна консумация, то направо си е голяма утечка. Но никой от тях не имал проблем с акумулаторът. Питането ми е:
1. Въпросните две пресушени клетки ли са били основната причина акумулаторът ми да се изтощи за 2 дни ?
2. Карането на къси разстояния оказва ли също своето влияние (карам на разстояния около 3-4км, рядко по-дълги)
3. Утечката ми според тези дето продават акумулатори е голяма - 120мА, според други не е болка за умиране.
4. Ако приемем, че акумулаторът ми е изправен (той е 62Ач), а утечката ми е 120мА, то тогава излиза, че той трябва да се изтощи за около 25 дни. Говорим в някакви идеални условия. Както и да го смятам 25 са далеч от 2. В такъв случай читав ли е действително или не акумулаторът ми? Друг познат ми даде акъл на такова каране на къси разстояния да го зареждам на всеки 3 месеца, аз ако трябва да съм честен, откакто карам тази кола никога не съм го зареждал от 220В, понеже никога не ми е губил заряд така.
Благодаря предварително на отзовалите се.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот emo-gar » Съб 30 яну 2010 0:18


Сега,сухите клетки са си сериозен проблем-пада контактната площ между плочите-оттам и стартовия ток.Заряда също се нарушава.
Хубаво е да се долее с дейонизирана/дестилирана вода,да се зареди с изправно зарядно и накрая да се премери с аерометър гъстотата на електролита(1,26-1,27 е почти идеално)
За консумацията-(0,07..0,05А)-ей, това си е нищо,даже не съм сигурен дали е верно,как така за 2-3 дни ще "изяде" 62А/Н(смятай 62 дена по 1 ампер!).Нека допуснем,че дори 50% разряд го правят негоден...ами пак сметките показват друго


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот greda » Съб 30 яну 2010 10:55


Колега ти си си отговорил
Комбинацията от празни клетки, къси разстояния и утечка го е смъкнала окончателно.
Като цифра 0,12 А не е много, но в комбинация с другите го е довършила. Действително, нормално допустимата утечка е 0,05А.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот stefan4o » Съб 30 яну 2010 12:51


emo-gar написа:Сега,сухите клетки са си сериозен проблем-пада контактната площ между плочите-оттам и стартовия ток.Заряда също се нарушава.
Хубаво е да се долее с дейонизирана/дестилирана вода,да се зареди с изправно зарядно и накрая да се премери с аерометър гъстотата на електролита(1,26-1,27 е почти идеално)
За консумацията-(0,07..0,05А)-ей, това си е нищо,даже не съм сигурен дали е верно,как така за 2-3 дни ще "изяде" 62А/Н(смятай 62 дена по 1 ампер!).Нека допуснем,че дори 50% разряд го правят негоден...ами пак сметките показват друго

Преди да го заредя съм долял дейонизирана вода. Акумулаторът е замерен - няма проблем, работи идеално. Само ме притесняваше тая утечка, ама щом казвате, че не е голяма и според изчисленията наистина тя не би могла да "свали" 62Ач акумулатор за 2 дни. Гъстотата на електролита не е мерена, но ще я премеря ако трябва. Засега карам с изключено радио и централно, но ще ги включа обратно. Най-много да го тествам пак сега като е зареден и с пълни клетки не би следвало да падне за 2 дни, ако все още е читав. Но пък колата си пали с него без проблем, няма зор изобщо, дори както писах вчера въртях толкоз много, когато беше задавена и накрая след като я включих на газ успях да запаля. Смятам, че с направените опити около 25 по няколко секунди въртене на стартер и последвалото запалване ако имаше проблем с него щеше да падне и нямаше да успея да запаля колата си. Както и да е ще направи пак проби и ще отида да ми замерят електролита и така...


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот van4ooo » Съб 30 яну 2010 16:35


Колегата greda пражилно го е казал.Но акумолатора не се е изтощил за 2дни а е бил не добре зареден когато си монтирал централното а то го е довършило за тия 2седмици. Не е задължително да е паднал нацяло,че да неможе да завърти стартера.Ако го оставиш така и моя съвет е на 1-3месеца да го дозареждаш.
Провери централното нормална ли е тази утечка за тоя модел нещо да не си объркал или китаичето да е згрешило.На CD-то като махнеш панела не пада ли утечката-аз заради него преебах нов акумолатор.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот stefan4o » Съб 30 яну 2010 20:51


За акумулатора - падна за 2 дни, не за две седмици.
За централното - питах колега с такова и при него е 0.07А, значи е нормално за този модел
За CD-то - с махнат панел пак има 0.05А, чак като му изключа захранването от буксата тогава е 0.00А


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот lrlmodo » Съб 30 яну 2010 21:01


При мене централното дърпа ток само когато затваря и отваря (допълн. слагано от мен електрическо), след това не.
ЦД-то дърпа ток докат зареди кондензатора за меморито (10 секунди) за станциите и др. неща - после няма консумация.
При мене консумацията е 0.01 А
Да не ти е стар акумото и да не може да задържа ток вече :roll:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот stefan4o » Съб 30 яну 2010 21:26


lrlmodo написа:При мене централното дърпа ток само когато затваря и отваря (допълн. слагано от мен електрическо), след това не.
ЦД-то дърпа ток докат зареди кондензатора за меморито (10 секунди) за станциите и др. неща - после няма консумация.
При мене консумацията е 0.01 А
Да не ти е стар акумото и да не може да задържа ток вече :roll:

Централното ти с дистанционно ли е? Щото ако е в режим стенд бай няма как да не консумира ток, все пак се "ослушва" за бутона "отключи" или "заключи". Пък може и моето да е по-китайско от твоето mhihi . Блазе ти с тази хубава утечка. Акумулаторът ми е стар около 3-4 годишен е, но нали ти казвам - въртене многократно и дълго задържане на ключа и не падна (след като му долях дест.вода и го заредих със зарядното). Все си мисля, че ако не е читав още на 6-7 въртене и няма да има ток за повече. Тепърва ще го пробвам дали все още има хляб в него (според този дето го замерва, акумулаторът е добре, няма голям пад на напрежение при палене)


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот lrlmodo » Нед 31 яну 2010 0:23


Да с дистанционно е и няма утечка като се вкл и мине в стендбай. Всъщност алармата го управлява, ако е от значение. Мойто също е мега китайско mhihi


PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот PitkataJoe » Пон 01 фев 2010 9:49


Колега, имах проблем с CD Елит - при изключен контакт си консумираше дори повече от твоето. Реших проблема, като вместо постоянно захранване му дадох + през контакт, а постоянното оставих на Backup да си помни станциите. И аз като теб пътувам на кратко разстояние и с тези фарове, парно... Трудно става зареждането :banghead: Засега нямам проблем. Просто идея ако решиш че може да ти е полезна, все пак обикновено слушаш като караш :да: .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот stefan4o » Пон 01 фев 2010 10:40


Добра идея колега, ама как си го вързал хем през + на контакт, хем пък постоянно, че да си помни станциите, нещо не можах да разбера, ако може схема или по-подробно обяснение :beer


PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот PitkataJoe » Пон 01 фев 2010 14:54


Еми не че аз съм го измислил :oops: :oops:
Тук е стандартния ISO куплунг, отзад на радиото
http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio- ... nektor.htm

Както виждате, захранването идва на конектора А :
Ако го разгледаш отзад напред на номерацията:
8 - Земя
7 - +12V захранване през контактния ключ (те хората са си го написали, ама...)
6 - Осветление на дисплея (обикновено заедно със 7 се връзва)
5 - +12V ИЗХОД !!! Това е изход за автоматична антена (който има де ;))
4 - Захранване паметта на радиото (+12V от акумулатора)
3 - От ключа за светлини заден ход (на някои само има)
2 - Сигнал MUTE от мобилен телефон (на някои)
1 - Ниво на звука зависимо от скоростта (на някои)

Та колега, при мен бяха ръгнали 7,6,4 директно от клема 30 (от акумулатора). Да поясня, колата е Голф2. След установяване на лапането по елитски, аз оставих пин 4 вързан за акумулатора, а 6 и 7 ги вързах с една жица през Х линията (или + след контактния ключ).
Ефектът е, че радиото светва и свири само на контакт. Като извадя ключа, няма никакъв ток до него и няма как дори Елит да харчи, самозагасва си, а за паметта е никаква консумацията. Отделно на това, понеже е изненадан Елита от такова гасене, като запаля сам си тръгва - автомат :mrgreen:
Това е, успех.
Ако мога с още нещо да съм полезен - с удоволствие стига да мога.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот stefan4o » Пон 01 фев 2010 15:21


Да колега, доста добре ми обясни, ама има проблем - не съм с такава букса. Моята е една такава бяла, подобна на тези за дънните платки, ако се сещаш, не знам как й викат :screwy Иначе принципът ми стана пределно ясен и мога и аз да опитам да го направя, смел съм с поялника много :banana
Е, то не е до смелост. Какво ти е радиото?
Както е вързано виж към кои жици отива +12. Ако са 3 - явно просто е друг куплунга.
Тогава махаш една по една и ще разбереш
Но пиши модела да видим дали няма да намерим нещо писано

Crown ама му забравих модела. Имам обаче книжка и ще видя кои са за маса, 12В и за запаметяване на станциите. Ще ги пренаредя кабелите ми се струва скоро.

Последна промяна от stefan4o на Пон 01 фев 2010 15:38, променено общо 1 път.


PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за утечка

Мнениеот PitkataJoe » Пон 01 фев 2010 15:23


Е, то не е до смелост. Какво ти е радиото?
Както е вързано виж към кои жици отива +12. Ако са 3 - явно просто е друг куплунга.
Тогава махаш една по една и ще разбереш
Но пиши модела да видим дали няма да намерим нещо писано



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта